No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
Cześć!
Obecnie na P500, już się ufundowała. Premiera gdzieś we wrześniu ma być.
http://www.gmtgames.com/p-465-no-retrea ... ronts.aspx
Carl poszukuje polskich proofreaderów i testerów. Gdyby ktoś był zainteresowany, to Autor bardzo prosi o kontakt na maila: licinius małpa hotmail kropka com
Obecnie na P500, już się ufundowała. Premiera gdzieś we wrześniu ma być.
http://www.gmtgames.com/p-465-no-retrea ... ronts.aspx
Carl poszukuje polskich proofreaderów i testerów. Gdyby ktoś był zainteresowany, to Autor bardzo prosi o kontakt na maila: licinius małpa hotmail kropka com
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Maćko
- Sergent
- Posty: 127
- Rejestracja: wtorek, 21 marca 2006, 13:18
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie Będzin
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 11 times
Re: No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
Cześć wiadomo coś więcej o projekcie po mniej więcej roku od info?
W oczach mu męty i w głowie mu męty,
Tu i tam biega szalony.
- Warusie - woła - Warusie przeklęty!
Oddaj mi moje legiony!
Tu i tam biega szalony.
- Warusie - woła - Warusie przeklęty!
Oddaj mi moje legiony!
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
Będzie w tym roku.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
- Piskor
- Podporucznik
- Posty: 347
- Rejestracja: czwartek, 31 grudnia 2009, 17:53
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Re: No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
Nie wiem jak to będzie wyglądać finalnie, ale na tą chwilę na froncie polskim jest sporo błędów i literówek...
"Polska nie zna pojęcia pokoju za wszelką cenę!"
-
- Carabinier
- Posty: 25
- Rejestracja: wtorek, 3 października 2017, 09:14
- Lokalizacja: Gniezno
Re: No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
Russian Front jest świetnie. Nie wiem jak pozostałe. Trafia na moją listę "must have".
-
- Sergent
- Posty: 124
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:02
- Lokalizacja: Warszawa
Re: No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
Witam
Wczoraj rozpakowałem "No Retreat 3: The French and Polish Fronts" - pod kątem jakości wykonania gra stoi na najwyższym poziomie - jeżeli oczywiście przymknąć oko na kilka błędów w żetonach i erratę.
Obecnie jestem na etapie studiowania zasad.
Może znajdą się chętni do przetestowania gry w Planszomanii (Warszawa Bemowo) lub okolicach?
Pozdrawiam
Wczoraj rozpakowałem "No Retreat 3: The French and Polish Fronts" - pod kątem jakości wykonania gra stoi na najwyższym poziomie - jeżeli oczywiście przymknąć oko na kilka błędów w żetonach i erratę.
Obecnie jestem na etapie studiowania zasad.
Może znajdą się chętni do przetestowania gry w Planszomanii (Warszawa Bemowo) lub okolicach?
Pozdrawiam
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
Ja chętnie. pytanie kiedy?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
- Leo
- Colonel
- Posty: 1596
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 16 times
Re: No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
Jestem po pierwszej rozgrywce w kampanię polską. Zagraliśmy z Rajem, ja Niemcami. Tak więc było wybitnie zapoznawczo, ale pewne wnioski już można wysnuć:
1. Gra jest długa - zrobiliśmy trzy etapy w cztery godziny. Oczywiście pewnie da się grać znacząco szybciej, ale na pewno nie na początku.
2. Jeśli ktoś chce zacząć swoją przygodę z system No Retreat, to lepiej nie od tego tytułu - gra jest skomplikowana, wielopoziomowa i upakowana chromem po sam czubek tankietki.
3. Szacunek budzi zadbanie o polskie realia - mapa dobrze oddaje teren, a na kartach mamy dużo polskich smaczków. Widać, że autor wie o czym zrobił grę.
Tak więc podsumowując - mój początkowy sceptycyzm stopniał jak śnieg we wrześniu i już sobie ostrzę kostki na następne rozgrywki
1. Gra jest długa - zrobiliśmy trzy etapy w cztery godziny. Oczywiście pewnie da się grać znacząco szybciej, ale na pewno nie na początku.
2. Jeśli ktoś chce zacząć swoją przygodę z system No Retreat, to lepiej nie od tego tytułu - gra jest skomplikowana, wielopoziomowa i upakowana chromem po sam czubek tankietki.
3. Szacunek budzi zadbanie o polskie realia - mapa dobrze oddaje teren, a na kartach mamy dużo polskich smaczków. Widać, że autor wie o czym zrobił grę.
Tak więc podsumowując - mój początkowy sceptycyzm stopniał jak śnieg we wrześniu i już sobie ostrzę kostki na następne rozgrywki
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
Zgadzam się z Leszkiem z jednym zastrzeżeniem - gra jest długa ale nie aż tak. Dwie godziny nam zeszły na wstępne przygotowania.
Jeżeli gracze będą znać zasady i będą wiedzieć jak rozstawić wojska (rozstawienie jest w pewnym stopniu dowolne) to będzie dużo szybciej, ale nie sądzę aby udało się zejść poniżej 0,5h na etap. Późniejsze etapy będą szybsze, bo większość polskich oddziałów zostanie zniszczona...
Czekam na kolejne gry i na poznanie Francji.
Jeżeli gracze będą znać zasady i będą wiedzieć jak rozstawić wojska (rozstawienie jest w pewnym stopniu dowolne) to będzie dużo szybciej, ale nie sądzę aby udało się zejść poniżej 0,5h na etap. Późniejsze etapy będą szybsze, bo większość polskich oddziałów zostanie zniszczona...
Czekam na kolejne gry i na poznanie Francji.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
-
- Sergent
- Posty: 124
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:02
- Lokalizacja: Warszawa
Re: No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
Testowałem dziś plan sztabowców z WSW (między innymi płk dypl Lityńskiego) opracowany w ogólnych zarysach na początku 1939, jego opis znajduje się w WPH nr 4/96.
https://boardgamegeek.com/image/4346731/caen
Pięć tur w 5 godzin.....
Ale było warto..... wynik bynajmniej nie był historyczny ....
Rozstawienie początkowe:
https://boardgamegeek.com/image/4346732/caen
Początek 6 tury (świt 15-go września)
https://boardgamegeek.com/image/4346733/caen
Jak widzicie Niemców też trochę ubyło.
Grałem bez kart, dowodził Polakami Sosnkowski - było to raczej testowanie wariantu ahistorycznego niż gra.
https://boardgamegeek.com/image/4346731/caen
Pięć tur w 5 godzin.....
Ale było warto..... wynik bynajmniej nie był historyczny ....
Rozstawienie początkowe:
https://boardgamegeek.com/image/4346732/caen
Początek 6 tury (świt 15-go września)
https://boardgamegeek.com/image/4346733/caen
Jak widzicie Niemców też trochę ubyło.
Grałem bez kart, dowodził Polakami Sosnkowski - było to raczej testowanie wariantu ahistorycznego niż gra.
- Leo
- Colonel
- Posty: 1596
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 16 times
Re: No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
Ciekawy eksperyment. Efekt na 15 września wygląda nieco lepiej niż w było w rzeczywistości, ale też bez szału. Zgrupowanie warszawskie zaraz zostanie okrążone, na południu też kociołek.
Granie bez kart odbiera Niemcom ogromny atut w postaci lotnictwa. To mocno wypacza realia września '39.
Granie bez kart odbiera Niemcom ogromny atut w postaci lotnictwa. To mocno wypacza realia września '39.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
Gra jest wyskalowana na granie z kartami. Pominięcie ich wypacza balans.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
-
- Carabinier
- Posty: 25
- Rejestracja: wtorek, 3 października 2017, 09:14
- Lokalizacja: Gniezno
Re: No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
Używasz kapsli do monet na znaczniki ataku i counterblow?
Jak się sprawdza?
Jak się sprawdza?
-
- Sergent
- Posty: 124
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:02
- Lokalizacja: Warszawa
Re: No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
W innej grze testowej przy zachowaniu historycznego ustawienia i graniu bez kart wynik był w 90% historyczny - czyli tego wypaczenia i zaburzenia balansu nie było.... karty Polskie pozwalają blokować lotnicze karty niemieckie więc mam wrażenie, że odebranie kart obu stronom konfliktu nie zaburza w znacznym stopniu balansu gry.
Lotnictwo niemieckie symulują też znaczniki Blitz....karty niestety dla mnie przypominają D&D i Magiczne Miecze+2.....IMO nie są konieczne dla symulacji.
Dla mnie gra ma być takim sandboxem do sprawdzania koncepcji prowadzenia wojny w 39 - następnym razem być może Plan Porwita przetestuję.
Wynik w sensie zajętych rubieży w zasadzie podobny (choć broni się jeszcze Poznań), ale straty Niemieckie są kolosalne......
Kapsle powinny być sporo mniejsze, ale ogólnie są bardzo pomocne...
Lotnictwo niemieckie symulują też znaczniki Blitz....karty niestety dla mnie przypominają D&D i Magiczne Miecze+2.....IMO nie są konieczne dla symulacji.
Dla mnie gra ma być takim sandboxem do sprawdzania koncepcji prowadzenia wojny w 39 - następnym razem być może Plan Porwita przetestuję.
Wynik w sensie zajętych rubieży w zasadzie podobny (choć broni się jeszcze Poznań), ale straty Niemieckie są kolosalne......
Kapsle powinny być sporo mniejsze, ale ogólnie są bardzo pomocne...
- Aldarus
- Chef de bataillon
- Posty: 1021
- Rejestracja: wtorek, 12 września 2006, 08:56
- Lokalizacja: Warszawa - Bielany
- Been thanked: 12 times
Re: No Retreat! 3 - The French & Polish Fronts (GMT)
To i tak nieźle - my z Jaszem dwa tygodnie temu ruszyliśmy po trzech.RAJ pisze:Zgadzam się z Leszkiem z jednym zastrzeżeniem - gra jest długa ale nie aż tak. Dwie godziny nam zeszły na wstępne przygotowania.
Jeżeli gracze będą znać zasady i będą wiedzieć jak rozstawić wojska (rozstawienie jest w pewnym stopniu dowolne) to będzie dużo szybciej, ale nie sądzę aby udało się zejść poniżej 0,5h na etap. Późniejsze etapy będą szybsze, bo większość polskich oddziałów zostanie zniszczona...
Czekam na kolejne gry i na poznanie Francji.
Jak dla mnie, to z tym chromem autor troszkę przeszarżował - za dużo wyjątków. Dlatego też, jak Leszek napisał, poziom wejścia w grę jest bardzo wysoki. Człowiek co chwila zagląda do instrukcji, ale i tak nie jest pewien czy gra dobrze (my z Jaszem z całą pewnością zgubiliśmy tyle przepisów, że gra mocno odbiegała od założeń autora).
Zagrałem solo trzy etapy, chyba już w miarę zgodnie z przepisami. Niemcy wcale nie mają spacerku. Często potężne uderzenia zmieniają się w pojedynczą stratę (chyba, że da się zaatakować Polaków w tabelce walki mobilnej lub blitzkriegu - co nie jest takie proste, jeśli się dobrze ustawią).
Nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.