Pacific Victory (Columbia Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
Highlander
Sergent-Major
Posty: 185
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 14:09
Lokalizacja: Gdańsk

Pacific Victory (Columbia Games)

Post autor: Highlander »

Ku mojemu zaskoczeniu odkryłem że nie ma osobnego wątku o grze bloczkowej Pacific Victory (fakt że z 2000 roku):
https://boardgamegeek.com/boardgame/912/pacific-victory

Po jednej niepełnej rozgrywce wydała mi się całkiem fajna i dużo bardziej grywalna od "Empire of the Sun". Zobaczymy jak pójdą kolejne partie.

Czy ktoś z wojenników grał w tę grę i mógłby udzielić mi konsultacji w sprawie przepisów (odnoszę się do najnowszej wersji 2.2):

Paragraf 4.1: Istnieje "stacking limit" również dla atakującego hex. Czyli małą bazę można atakować tylko 1 piechotą, a dużą bazę - 2 piechotami. Jeśli na hexie nie ma bazy, to nie może tam wchodzić ani piechota, ani bazować lotnictwo.

Równocześnie strona 7 "Battle Stacking" wprost i jednoznacznie opisuje przykład ataku dwóch piechot na małą bazę.
Moja kolekcja gier planszowych
Gdańskie wtorkowe spotkania z grami wojennymi i historycznymi w klubie Krolm - spis naszych gier
adalbert
Général de Brigade
Posty: 2058
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 87 times
Been thanked: 186 times

Re: Pacific Victory (Columbia Games)

Post autor: adalbert »

Powoli dobiega końca kampania na Kickstarterze mająca na celu wydanie drugiej edycji gry.
Jestem zdegustowany nieatrakcyjnośćią tej kampanii, czy raczej zwykłej przedsprzedaży, która mimo to zbierze pewnie ze 60 tys dolców. Wydawcy trzeba było praktycznie wyrwać z gardła opcję EU-firendly shipping (wysyłka jest nadal bardzo wysoka - 30$, ale CG łaskawie weźmie na siebie pozostałe koszty). To w ogóle było ciekawe z psychologicnego/socjologicznego punktu widzenia: wspierający byli Columbii bardzo wdzięczni za to, co jest normą na KSie, a czego musieli się przez jakiś czas usilnie dopraszać. Odblokowane podczas kampanii cele to np. dwie instrukcje, czy zastąpienie dwóch HQ pięcioma (jeżeli to jest dobre dla gry, to dlaczego robić z tego SG i to odblokowany po osiągnięciu 50 tys. $?) Jako add-on możesz sobie np. dokupić 20 bloczków w ograniczony sposób symulujących wojnę japońsko-chińską, ale kosztuje to dodatkowe 40$. Nie znalazłem też informacji, żeby wspierający płacili mniej, niż wynosi SCD.
Naprawdę, obserwując ks-owe kampanie niektórych amerykańskich wydawców gier wojennych, mam wrażenie, że są pewni swojego "stałego elektoratu" i nie za bardzo mają ochotę się wysilać, a KS jest im potrzebny tylko po to, żeby mieć kasę od razu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”