Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 19 września 2018, 11:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pacific Victory (Columbia Games)
PostNapisane: czwartek, 1 lutego 2018, 13:08 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 14:09
Posty: 177
Lokalizacja: Gdańsk
Ku mojemu zaskoczeniu odkryłem że nie ma osobnego wątku o grze bloczkowej Pacific Victory (fakt że z 2000 roku):
https://boardgamegeek.com/boardgame/912/pacific-victory

Po jednej niepełnej rozgrywce wydała mi się całkiem fajna i dużo bardziej grywalna od "Empire of the Sun". Zobaczymy jak pójdą kolejne partie.

Czy ktoś z wojenników grał w tę grę i mógłby udzielić mi konsultacji w sprawie przepisów (odnoszę się do najnowszej wersji 2.2):

Paragraf 4.1: Istnieje "stacking limit" również dla atakującego hex. Czyli małą bazę można atakować tylko 1 piechotą, a dużą bazę - 2 piechotami. Jeśli na hexie nie ma bazy, to nie może tam wchodzić ani piechota, ani bazować lotnictwo.

Równocześnie strona 7 "Battle Stacking" wprost i jednoznacznie opisuje przykład ataku dwóch piechot na małą bazę.

_________________
Moja kolekcja gier planszowych
Gdańskie wtorkowe spotkania z grami wojennymi i historycznymi w klubie Krolm - spis naszych gier


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pacific Victory (Columbia Games)
PostNapisane: niedziela, 6 maja 2018, 14:25 
Major

Dołączył(a): czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Posty: 1188
Lokalizacja: Szczecin
Powoli dobiega końca kampania na Kickstarterze mająca na celu wydanie drugiej edycji gry.
Jestem zdegustowany nieatrakcyjnośćią tej kampanii, czy raczej zwykłej przedsprzedaży, która mimo to zbierze pewnie ze 60 tys dolców. Wydawcy trzeba było praktycznie wyrwać z gardła opcję EU-firendly shipping (wysyłka jest nadal bardzo wysoka - 30$, ale CG łaskawie weźmie na siebie pozostałe koszty). To w ogóle było ciekawe z psychologicnego/socjologicznego punktu widzenia: wspierający byli Columbii bardzo wdzięczni za to, co jest normą na KSie, a czego musieli się przez jakiś czas usilnie dopraszać. Odblokowane podczas kampanii cele to np. dwie instrukcje, czy zastąpienie dwóch HQ pięcioma (jeżeli to jest dobre dla gry, to dlaczego robić z tego SG i to odblokowany po osiągnięciu 50 tys. $?) Jako add-on możesz sobie np. dokupić 20 bloczków w ograniczony sposób symulujących wojnę japońsko-chińską, ale kosztuje to dodatkowe 40$. Nie znalazłem też informacji, żeby wspierający płacili mniej, niż wynosi SCD.
Naprawdę, obserwując ks-owe kampanie niektórych amerykańskich wydawców gier wojennych, mam wrażenie, że są pewni swojego "stałego elektoratu" i nie za bardzo mają ochotę się wysilać, a KS jest im potrzebny tylko po to, żeby mieć kasę od razu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.