Victory Roads (Hexasim)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
WP
Porucznik
Posty: 567
Rejestracja: środa, 9 sierpnia 2006, 07:48
Lokalizacja: Płock

Re: Victory Roads (Hexasim)

Post autor: WP »

Neoberger pisze:Strategos - Hmm. Może ty masz argumenty. Ale sam pisałem do Ministerstwa Sprawiedliwości w sprawie wyroku polskiego sądu, który w wyroku stwierdził, że użycie w niemieckiej gazecie nazwy polskie obozy śmierci jest uzasadnione w potocznym rozumieniu, bo... obozy były zbudowane na terenie Polski. I panią sędzinę nie zadziwił fakt, że chodziło w tym konkretnym przypadku o obozy w Bawarii. :cry:
.......... :(
Idąc tym tokiem myślenia należy uznać Bawarię jako historyczną dzielnicę Polski. ;) :lol:
si vis pacem, para bellum
Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Sous-lieutenant
Posty: 357
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2013, 17:09
Been thanked: 1 time

Re: Victory Roads (Hexasim)

Post autor: Antioch Seleucyda »

O, nie wiedziałem że polscy jaskiniowi antysemici zakładali polskie nazistowskie obozy śmierci w Bawarii. Może na tej podstawie jakieś roszczenia terytorialne wysunąć? Albo jakieś odszkodowania dla Niemców wypłacić?
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych, historycznych grach wojennych i innych około historycznych sprawach.
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: Victory Roads (Hexasim)

Post autor: Darth Stalin »

WP pisze:
Neoberger pisze:Strategos - Hmm. Może ty masz argumenty. Ale sam pisałem do Ministerstwa Sprawiedliwości w sprawie wyroku polskiego sądu, który w wyroku stwierdził, że użycie w niemieckiej gazecie nazwy polskie obozy śmierci jest uzasadnione w potocznym rozumieniu, bo... obozy były zbudowane na terenie Polski. I panią sędzinę nie zadziwił fakt, że chodziło w tym konkretnym przypadku o obozy w Bawarii. :cry:
.......... :(
Idąc tym tokiem myślenia należy uznać Bawarię jako historyczną dzielnicę Polski. ;) :lol:
Ja bym znalazł lepsze połączenie, chociaż bardziej z Austrią niż Bawarią - przez Mojmirowiców (skoligaceni z rodziną cesarska i prawdopodobnie też z Piastami przez jedną z żon Chrobrego...) ;)
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5299
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 255 times

Re: Victory Roads (Hexasim)

Post autor: Leliwa »

Neoberger pisze:Strategos - Hmm. Może ty masz argumenty. Ale sam pisałem do Ministerstwa Sprawiedliwości w sprawie wyroku polskiego sądu, który w wyroku stwierdził, że użycie w niemieckiej gazecie nazwy polskie obozy śmierci jest uzasadnione w potocznym rozumieniu, bo... obozy były zbudowane na terenie Polski. I panią sędzinę nie zadziwił fakt, że chodziło w tym konkretnym przypadku o obozy w Bawarii. :cry:
Ministerstwo Sprawiedliwości odpisało mi, że wyroki sądu są niezawisłe.
Dlatego jestem taki rozjechany psychicznie w tych kwestiach. :(
Wyroki sądu są niezawisłe, bo żaden sędzia jeszcze nie zawisł.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5299
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 255 times

Re: Victory Roads (Hexasim)

Post autor: Leliwa »

Darth Stalin pisze:
WP pisze:
Neoberger pisze:Strategos - Hmm. Może ty masz argumenty. Ale sam pisałem do Ministerstwa Sprawiedliwości w sprawie wyroku polskiego sądu, który w wyroku stwierdził, że użycie w niemieckiej gazecie nazwy polskie obozy śmierci jest uzasadnione w potocznym rozumieniu, bo... obozy były zbudowane na terenie Polski. I panią sędzinę nie zadziwił fakt, że chodziło w tym konkretnym przypadku o obozy w Bawarii. :cry:
.......... :(
Idąc tym tokiem myślenia należy uznać Bawarię jako historyczną dzielnicę Polski. ;) :lol:
Ja bym znalazł lepsze połączenie, chociaż bardziej z Austrią niż Bawarią - przez Mojmirowiców (skoligaceni z rodziną cesarska i prawdopodobnie też z Piastami przez jedną z żon Chrobrego...) ;)
Emnilda?
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Victory Roads (Hexasim)

Post autor: Neoberger »

Czyli jeżeli Polacy przyznają się już do wszystkiego na tym świecie to czy w zamian w grach wszystkie nazwy będą na planszach po polsku?
To by nam jakoś wynagrodziło plucie na nas jako na sprawców zamachu Kaina na Abla, rzezi niewiniątek w Galilei, zabójstwa Kaliguli, ustanowienia papieża w Rzymie i tylu, tylu bolesnych dla świata faktów. :lol: No i Strategos byłby zadowolony, a ja nie miałbym wątpliwości jak nazywać miejscowości na planszach w grach. :D
Berger
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Victory Roads (Hexasim)

Post autor: ChevalierVernix »

Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Victory Roads (Hexasim)

Post autor: clown »

Najważniejsze, że jest żeton Festung Stettin :) i sympatyczny żetonik Adasia "Nein!"
Będzie się działo na Wschodzie :)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Victory Roads (Hexasim)

Post autor: clown »

Na razie ekscytuję się East Front II i tutaj się spełniam całkowicie, co nie znaczy, że we francuskiego potworka nie zagram :)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Victory Roads (Hexasim)

Post autor: Strategos »

Cieszę się ogromnie z Twojej pozytywnej opinii o East Front II (dla mnie to - intuicyjnie :) ;) - najlepsza na rynku gra o Froncie Wschodnim, niestety niedoceniona).
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Victory Roads (Hexasim)

Post autor: clown »

Nawet nie wiedziałem, że jest niedoceniona :) ostatnio przy rozgrywce z Volkhem wspólnie stwierdziliśmy, że gra pozwala na skupienie się wyłącznie na tym, co dzieje się na planszy, bez zerkania do przepisów. Jest klimat tytanicznych zmagań, jest interakcja przy uzasadnionym udziale czynnika losowego, więc szukać więcej chyba nie trzeba :)
Na pewno rozgrywka kampanijna przy stole nie będzie możliwa przy jednym posiedzeniu (poza zapisywaniem stanu gry), ale scenariusze półroczne, czy roczne są szybkie i pokazują różne etapy kampanii na Wschodzie i ich możliwy rezultat.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Victory Roads (Hexasim)

Post autor: Strategos »

Dobrze pokazany jest Fall Barbarossa możliwym okrążaniem "radzieckich" na duża skalę w początkowej fazie i malejącą dynamiką Blitzów itd. rosnąca poprzeczką dla strony niemieckiej niby nic rewelacyjnego tak powinno być w każdej grze o tej tematyce :P. Zdziwiło mnie jednak jak ten stosunkowo prosty system i to bloczkowy (włączający elegancko elementy ekonomiczne) sprawnie działa przy tak złożonej historycznie kampanii!
Może przesadziłem z niedocenianiem :) : kiedy mówiłem EF II pozytywnie często nie spotykałem się ze zrozumieniem, mało było sygnałów na Forum, że ktoś w nią gra i mu się podoba poza słynną rozgrywką Aldarusa oczywiście :D .
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 8 czerwca 2015, 11:14 przez Strategos, łącznie zmieniany 2 razy.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Victory Roads (Hexasim)

Post autor: clown »

Nasza rozgrywka z Volkhem, w Barbarossę właśnie, pokazała jak kluczowe jest korzystanie z Blitzów oraz malejącą skuteczność niemieckiej maszyny logistycznej z miesiąca na miesiąc. Mimo sprzyjającej Niemcom pogody (brak miesięcy z błotem :idea:), Sowietom udało się odbudować zniszczone w przygranicznych kotłach siły i zatrzymać niemiecki walec.
A rozgrywkę Aldarusa z Jaszem czytałem z wypiekami na twarzy :) możliwe, że sam niedługo pokuszę się o takową :)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
duc de Fort
Capitaine
Posty: 843
Rejestracja: sobota, 21 stycznia 2012, 18:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Victory Roads (Hexasim)

Post autor: duc de Fort »

Jak to zwykle bywa jest lekki poślizg z wydaniem (głównie przez Victory Roads) i gra dotrze do mojego sklepu na początku lipca.
FortGier.pl - najlepszy sklep z wojennymi grami planszowymi
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Victory Roads (Hexasim)

Post autor: clown »

Spokojnie Konrad - jest w co grać :mrgreen:
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”