Bitwy II wojny światowej (B-35) - ogólna dyskusja
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3967 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
Bitwy II wojny światowej (B-35) - ogólna dyskusja
Ogólna dyskusja o systemie jako całości, jak i może być o poszczególnych grach.
Jeśli pojawi się jakiś ciekawszy wątek, nadający się do wyodrębnienia, moderatorzy wydzielą część postów.
Recenzja I edycji "Bitew II wojny światowej" na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
FAQ do zasad B-35 (III edycja):
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=3944
I edycja "Bitew II wojny światowej" (B-35) - wykaz żetonów na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=223
II edycja "Bitew II wojny światowej" (B-35) - wykaz żetonów na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=223
Ancona 1944 (Dragon Hobby (8) 4/1999) – wykaz żetonów na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=223
Jeśli pojawi się jakiś ciekawszy wątek, nadający się do wyodrębnienia, moderatorzy wydzielą część postów.
Recenzja I edycji "Bitew II wojny światowej" na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
FAQ do zasad B-35 (III edycja):
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=3944
I edycja "Bitew II wojny światowej" (B-35) - wykaz żetonów na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=223
II edycja "Bitew II wojny światowej" (B-35) - wykaz żetonów na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=223
Ancona 1944 (Dragon Hobby (8) 4/1999) – wykaz żetonów na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=223
Ostatnio zmieniony niedziela, 13 lutego 2011, 13:36 przez Raleen, łącznie zmieniany 4 razy.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3967 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
W sąsiednim topiku było o saperach i tym czy były to jednostki bojowe czy raczej inżynieryjne. Przyznam, że mnie to też zawsze interesowało, bo kiedyś saperzy nie mieli tego modyfikatora +1 w ataku, jaki teraz mają w B-35. Słusznie mają ten modyfikator Jak oceniacie. Bo modyfikator to bardzo dużo.
I zwróćcie uwagę, że oni go mają także na jednostki pancerne, na wszystko...
I zwróćcie uwagę, że oni go mają także na jednostki pancerne, na wszystko...
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- slowik
- Generaloberst
- Posty: 4838
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
- Lokalizacja: Wien
- Been thanked: 5 times
Co uwazam o tej zasadzie wpisuje do zasad alternatywnych. Uwazam ze modyfikator jest wlasciwy bo taki batalion saperow w DP. mial 9 miotaczy ognia oraz inne srodku walki jak ladunki wybuchowe (nie chodzi o miny).
Takie rzeczy jak brak mozdzierzy i nieduza liczebnosc (niecale 600 ludzi) to juz sprawa PSow...
Takie rzeczy jak brak mozdzierzy i nieduza liczebnosc (niecale 600 ludzi) to juz sprawa PSow...
urodzony 13. grudnia 1981....
- slowik
- Generaloberst
- Posty: 4838
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
- Lokalizacja: Wien
- Been thanked: 5 times
Co mnie troche ostatnio zajmuje to mozliwosc budowania umocnien we wrogiej SK.
Chyba wyjasnienie umocnien bylo takie ze to nie tylko opoky itd. ale przygotowane stanowiska obronne i takie tam.
Jako ze wchodzac do wrogiej SK musze go atakowac, to potem sobie moge przed jego stanowiskami zbudowac umocnienia (pamietajmy ze nie sie okopac a zbudowac stanowiska obronne ) i sobie w nich usiasc i miec przeciwnika w d...
Jasne ze jezeli sie uda utrzymac pozycje w ataku to mozna takie cos zrobic, ale chyba nie w bialy dzien a ...w nocy.
Wtedy etapy nocne by mialy wieksza wartosc (co tez mialy w rzeczywistosci) bo by pozwalaly na wlasnie takie wybudowanie umocnien.
Chyba wyjasnienie umocnien bylo takie ze to nie tylko opoky itd. ale przygotowane stanowiska obronne i takie tam.
Jako ze wchodzac do wrogiej SK musze go atakowac, to potem sobie moge przed jego stanowiskami zbudowac umocnienia (pamietajmy ze nie sie okopac a zbudowac stanowiska obronne ) i sobie w nich usiasc i miec przeciwnika w d...
Jasne ze jezeli sie uda utrzymac pozycje w ataku to mozna takie cos zrobic, ale chyba nie w bialy dzien a ...w nocy.
Wtedy etapy nocne by mialy wieksza wartosc (co tez mialy w rzeczywistosci) bo by pozwalaly na wlasnie takie wybudowanie umocnien.
urodzony 13. grudnia 1981....
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3967 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
To połączenie przygotowanej pozycji obronnej i klasycznych okopów jest trudne i często dziwnie to wychodzi.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Adjudant
- Posty: 202
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10568
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2098 times
- Been thanked: 2827 times
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10568
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2098 times
- Been thanked: 2827 times
Pomyślałem proponuję dla zainteresowanych zamiast walki ogniowej:
bierzemy pod uwagę żeton tanków o sile minimum 3, chyba że wszystkie mają siły góra 3 (jednostkowo).
W razie walki kilku jednostek tego samego gracza bierzemy pod uwagę ten odział, który wybierze ów gracz.
Od armaty atakującego na bliższy zasięg odejmujemy pancerz broniącego na bliższy zasięg.
To samo robimy na odwrót z armatą broniącego się.
Mamy jedno przesunięcie i drugie przesunięcie, od przesunięcia atakującego odejmujemy przesunięcie broniącego się i wychodzi modyfikator.
Ewentualnie bierzemy pod uwagę różnicę w ilości tanków po jednej i po drugiej stronie.
Tylko nie wiem, czy do tabeli, czy do rzutu, nie widzę tabeli walki i nie mam doświadczenia w tej mierze.
Exemplum:
jednostka Shermanów M4 (S) atakuje jednostke Tigrów (T):
- bliski zasięg armat: S 4
- bliski pancerz: T 6
Modyfikator dla atakującego -2
- bliski zasięg: T 5
- bliski pancerz: S - 4
Modyfikator dla broniącego się - 1
Różnica modyfikatorów dla broniącego się: -3.
Jeden rzut i wsio wiemy.
Atak jednostki Panther (P) na M5A3 (St):
- bliski zasięg armaty P: 5
- bliski pancerz St: 3
Rożnica modyfikatora na korzyść Panthery: 2
- bliski zasięg St: 3
- bliski pancerz P: 5
Różnica na korzyść Panthery: 2
Razem modyfikator na korzyść atakującego: 4
W ten sposób batalion Panther jest w stanie dosłownie roznieść batalion Honeyów, co w rzeczywistości miało miejsce, przy pomocy jednego rzutu.
Co ciekawe, należałoby straty wynikłe z walki rozdzielać obowiązkowo między tanki i piechotę, tak żeby tracący nie mógl najpierw kosić zająców, a oszczędzać tanki.
W takiej walce tanki zawsze ponosily straty.
Taki sam majstersztyk mozemy ewentualnie robić dla ostrzału na dalsze dystanse i rozwiazywać go jednym rzutem, a nie poszczególnymi, bo to jest komplikowanie bez potrzeby, moim zdaniem.
bierzemy pod uwagę żeton tanków o sile minimum 3, chyba że wszystkie mają siły góra 3 (jednostkowo).
W razie walki kilku jednostek tego samego gracza bierzemy pod uwagę ten odział, który wybierze ów gracz.
Od armaty atakującego na bliższy zasięg odejmujemy pancerz broniącego na bliższy zasięg.
To samo robimy na odwrót z armatą broniącego się.
Mamy jedno przesunięcie i drugie przesunięcie, od przesunięcia atakującego odejmujemy przesunięcie broniącego się i wychodzi modyfikator.
Ewentualnie bierzemy pod uwagę różnicę w ilości tanków po jednej i po drugiej stronie.
Tylko nie wiem, czy do tabeli, czy do rzutu, nie widzę tabeli walki i nie mam doświadczenia w tej mierze.
Exemplum:
jednostka Shermanów M4 (S) atakuje jednostke Tigrów (T):
- bliski zasięg armat: S 4
- bliski pancerz: T 6
Modyfikator dla atakującego -2
- bliski zasięg: T 5
- bliski pancerz: S - 4
Modyfikator dla broniącego się - 1
Różnica modyfikatorów dla broniącego się: -3.
Jeden rzut i wsio wiemy.
Atak jednostki Panther (P) na M5A3 (St):
- bliski zasięg armaty P: 5
- bliski pancerz St: 3
Rożnica modyfikatora na korzyść Panthery: 2
- bliski zasięg St: 3
- bliski pancerz P: 5
Różnica na korzyść Panthery: 2
Razem modyfikator na korzyść atakującego: 4
W ten sposób batalion Panther jest w stanie dosłownie roznieść batalion Honeyów, co w rzeczywistości miało miejsce, przy pomocy jednego rzutu.
Co ciekawe, należałoby straty wynikłe z walki rozdzielać obowiązkowo między tanki i piechotę, tak żeby tracący nie mógl najpierw kosić zająców, a oszczędzać tanki.
W takiej walce tanki zawsze ponosily straty.
Taki sam majstersztyk mozemy ewentualnie robić dla ostrzału na dalsze dystanse i rozwiazywać go jednym rzutem, a nie poszczególnymi, bo to jest komplikowanie bez potrzeby, moim zdaniem.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3967 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
Idea jest jak najbardziej słuszna Jenerale, problem jest tylko w połączeniu tego z tabelą walki w B-35. Bo do tej tabeli to nie do końca pasuje. Przesunięcie o kilka modyfikatorów to dużo.
I jeszcze jedno: WO jest zawsze jeden na jeden, walka zwykła jest zbiorowa.
Też nad tym myślałem i mam nadzieję przedstawię niedługo swoje pomysły jak się jeszcze skrystalizują .
I jeszcze jedno: WO jest zawsze jeden na jeden, walka zwykła jest zbiorowa.
Też nad tym myślałem i mam nadzieję przedstawię niedługo swoje pomysły jak się jeszcze skrystalizują .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10568
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2098 times
- Been thanked: 2827 times
Witam, to moja pierwsza wypowiedź na forum.... myśle że propozycja ciekawa i być może spotkamy kolejne (am nawet myśląłem nad tym ale tutaj przełożenie możliwości sprzetowych jest podciągnięte bez dodatkowego rzutu kością pod starcie głowne a to zasadniczo by poprawiło mechanike gry) Warto je przetestować i porównać do rezultatów jakie osiągamy stosując obowiązującą aktualną wersję rozbudowanej walki ogniowej - czesto podobne i zbliżone rezultaty można osiągać w prosty sposób a nie za pomocą x tabelek i wielu rzutów. Chodzi o skrócenie czasu trwania ostrzałów , nie natomiast o krytykę schematu walki ogniowej.
- slowik
- Generaloberst
- Posty: 4838
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
- Lokalizacja: Wien
- Been thanked: 5 times
A ja mam inne pytanie: co sadzicie o wynikach ktore zmuszaja do odwrotu ?
Dla mnie to glupota ze jezeli batalion stoi w forcie to przy pierwszym ataku otrzymuje B1 i strate moze 1-2PW (kompania) musi sie wycofac. Podobnie w innych przypadkach jak miast na wzgorzach za rzeka itd.
Chyba jasne jest ze to czy jednostka sie wycofa w II.WS decydowaly czynniki jak sztab, morale, i co bardziej teren w ktorym prowadzi sie walke
Co innego np. teren czysty, tu rozumiem ze jednostka piechoty wycofuje sie niz dalej sie broni.
Co uwazacie na ten temat?
Dla mnie to glupota ze jezeli batalion stoi w forcie to przy pierwszym ataku otrzymuje B1 i strate moze 1-2PW (kompania) musi sie wycofac. Podobnie w innych przypadkach jak miast na wzgorzach za rzeka itd.
Chyba jasne jest ze to czy jednostka sie wycofa w II.WS decydowaly czynniki jak sztab, morale, i co bardziej teren w ktorym prowadzi sie walke
Co innego np. teren czysty, tu rozumiem ze jednostka piechoty wycofuje sie niz dalej sie broni.
Co uwazacie na ten temat?
urodzony 13. grudnia 1981....
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3967 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
Bardzo ciekawe w tym kontekście slowiku jest moim zdaniem to co napisał imć Grzegorz Łasecki w swoim artykule - zobacz do tematu o jego artykule "Chory czy obolały B-35".
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3967 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
Domyślam się, że nie wszyscy mają dlatego już dawno streściłem:
http://strategie.net.pl/viewtopic.php?t=307
Artykuł nie był długi, na dwie strony.
http://strategie.net.pl/viewtopic.php?t=307
Artykuł nie był długi, na dwie strony.
Ostatnio zmieniony sobota, 3 czerwca 2006, 10:36 przez Raleen, łącznie zmieniany 1 raz.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)