Nie wiem czy wiecie, ale Tarawa już kiedyś wyszła w wersji 1 osobowej:
https://boardgamegeek.com/boardgame/833 ... one-tarawa
i jeszcze Saipan:
https://boardgamegeek.com/boardgame/11115/saipan
D-Day at Tarawa (Decision Games)
Re: D-Day at Tarawa (Decision Games)
Ой дарожка доўгая да дому
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
Re: D-Day at Tarawa (Decision Games)
Trochę zgłupiałem...pozycja japońska, odcięta od innych, ma 2 pola. Na jednym stoi mój oddział. Rozkaz z karty wypada " I ". Czy kładę tam japoński oddział?
Ой дарожка доўгая да дому
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: D-Day at Tarawa (Decision Games)
Tak, kładziesz. Pozycja odcięta i w strefie ognia Amerykanów.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: D-Day at Tarawa (Decision Games)
Zagrałem sobie tak jak planowałem:
"W następnej grze wezmę jednostki oznaczone D +2 i przygotuje z nich kolejne fale dla R1, tak, żeby zrównoważyć z R2 i R3."
Zająłem masę terenu ale i tak nie pomogło. Nie wybiłem wszystkich obrońców, starty miałem potworne. Ale grało się bardzo ciekawie. Polecam taki desant. Następnym razem też tak zagram.
"W następnej grze wezmę jednostki oznaczone D +2 i przygotuje z nich kolejne fale dla R1, tak, żeby zrównoważyć z R2 i R3."
Zająłem masę terenu ale i tak nie pomogło. Nie wybiłem wszystkich obrońców, starty miałem potworne. Ale grało się bardzo ciekawie. Polecam taki desant. Następnym razem też tak zagram.
Ой дарожка доўгая да дому
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
За Вялікае Княства за Карону
Пераможам ворагаў спакусы
Мы ж Літвіны, Мы ж Беларусы
Re: D-Day at Tarawa (Decision Games)
Mam pytanie odnoście komunikacji Japończyków w grze. Jakie heksy należy brać pod uwagę przy sprawdzaniu komunikacji? Konkretnie chodzi mi o heks wyjściowy i docelowy czy również bierze je pod uwagę czy może tylko heksy pomiędzy mają znaczenie?
PS. 1
Heksa wyjściowego nie biorę pod uwagę, docelowy tak (czasem może to mieć znaczenie np. przy pustym ale kontrolowanym przez US).
PS. 2
Nie są dla mnie jeszcze jasne warunki zwycięstwa w 30 turze. Wydaje mi się, że przykład z instrukcji trochę miesza.
O ile dobrze rozumiem to: trzeba zająć 3 pełne strefy z czego jedna musi być A lub F (albo obie na raz plus jedna inna) i 8 heksów z innych stref.
Przykład z instrukcji wymienia więcej stref i heksów. Czy może jest to właśnie to minimum potrzebne do zwycięstwa? Czy po prostu jest tam więcej niż potrzeba?
PS. 1
Heksa wyjściowego nie biorę pod uwagę, docelowy tak (czasem może to mieć znaczenie np. przy pustym ale kontrolowanym przez US).
PS. 2
Nie są dla mnie jeszcze jasne warunki zwycięstwa w 30 turze. Wydaje mi się, że przykład z instrukcji trochę miesza.
O ile dobrze rozumiem to: trzeba zająć 3 pełne strefy z czego jedna musi być A lub F (albo obie na raz plus jedna inna) i 8 heksów z innych stref.
Przykład z instrukcji wymienia więcej stref i heksów. Czy może jest to właśnie to minimum potrzebne do zwycięstwa? Czy po prostu jest tam więcej niż potrzeba?