Standard Combat Series (MMP)
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Standard Combat Series (MMP)
Biorąc zdrowy rozsądek zgadzam się z Raleenem i tak właśnie stosowałem tą zasade, ale ostatnio przeglądałem manuala i tam pisze tylko o stosowaniu tej zasady przy walce w ruchu. Więc, albo to jest niedopatrzenie autora systemu, albo rzeczywiście zakłada on, że można używając drogi podejść pod przeciwnika.
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Standard Combat Series (MMP)
Patrze na poprzednie posty z przed półtora roku i nie mogę wierzyć, że sprawa walki w ruchu nadal mnie intryguje. Tym razem chodzi o możliwość przeprowadzenia walki w ruchu przez mosty. Zasady jasno wskazują, że nie jest możliwe wykorzystanie drogi (i mostów) do przeprowadzenia walki w ruchu a przecież historia zna takie przypadki np. Remagen (a podejrzewam, że podobnych przypadków, ale mniej spektakularnych i dotyczących przechwycenia mniejszych mostków pewnie było więcej). Czy mam racje sądząc, że w grach (niekoniecznie chodzi mi tylko o SCS) zasady powinny umożliwiać walkę w ruchu w celu zdobycia mostu?
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Standard Combat Series (MMP)
Zależy jeszcze o jaką przeszkodę wodną chodzi. W "Roads to Moscow", którą akurat ogrywam (skala batalion/kompania) możliwe są Overruny przez strumień, ale już np. przez rzekę nie. Moim zdaniem chodzi o to, żeby to, co jest rzadkością, nie stało się zwyczajem.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: Standard Combat Series (MMP)
Racja, a mój przykład z Remagen nie jest trafny (atak przeprowadzono po kilkugodzinnej przerwie - to tak jakby w grze wykonać ruch a w fazie walki zaatakować). W SCS też zdarza się, że koszt przekroczenia jakiejś małej rzeczki czy strumyka wynosi np. +1, co razem daje sume umożliwiającą overrun w czystym terenie.