Fire in the Sky (MMP)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Fire in the Sky (MMP)
Wygląda interesująco. Na mnie w tej grze (choć przyznam, że upłynęło trochę czasu aż doceniłem) robiła wrażenie ta grafika z wykorzystaniem kwiatu wiśni itp. elementów . W końcu swego czasu Diablosi przymierzali się też do wydania tej gry i była lansowana jako hit sezonu.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 409 times
Re: Fire in the Sky (MMP)
Ponieważ nie mam ochoty płacić 100 EUR za używanego FitS a na reprint się nie zanosi, to na bazie vassala zrobiłem samoróbkę.
Jak ktoś chce pliki do wydruku to pw.
Jak ktoś chce pliki do wydruku to pw.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: Fire in the Sky (MMP)
Ja już chyba taką samoróbkę mam 3 lub 4 lata ale tylko raz zagrałem w Zakopanym. Szkoda bo zacna gra.
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 409 times
Re: Fire in the Sky (MMP)
Czas sięgnąć po łopatę.
Będzie nowa edycja FitS wydana przez Phalanx! Brawo chłopaki!
Będzie nowa edycja FitS wydana przez Phalanx! Brawo chłopaki!
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Fire in the Sky (MMP)
To powrót do przeszłości, ale jakże chwalebny
Aż się łezka w oku kręci jak sobie człowiek przypomni zbieranie kiedyś zamówień na forum Res Publica przez grupę Diablosów.
Aż się łezka w oku kręci jak sobie człowiek przypomni zbieranie kiedyś zamówień na forum Res Publica przez grupę Diablosów.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Monthion
- Sous-lieutenant
- Posty: 478
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:55
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 16 times
Re: Fire in the Sky (MMP)
Zapowiada się interesująco. Ciekawe do jakiego stopnia będzie miała miejsce ingerencja w grafikę i mechanikę. Osobiście życzyłbym sobie by była jak najmniejsza (zwłaszcza jeśli chodzi o mechanikę). I oby ominął nas cyrk z płatnymi dodatkami jak w Hannibalu & Hamilcarze...
- Lord Voldemort
- Pułkownik
- Posty: 1325
- Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
- Lokalizacja: Opole
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Fire in the Sky (MMP)
W mechanikę nie zamierzamy ingerować. Do grafiki MMP nie mamy praw, wiec narysujemy ja od nowa. Oczywiście gra będzie wydana w naszym standardzie, czyli sztywna plansza itp.Monthion pisze:Zapowiada się interesująco. Ciekawe do jakiego stopnia będzie miała miejsce ingerencja w grafikę i mechanikę. Osobiście życzyłbym sobie by była jak najmniejsza (zwłaszcza jeśli chodzi o mechanikę). I oby ominął nas cyrk z płatnymi dodatkami jak w Hannibalu & Hamilcarze...
-
- Général de Brigade
- Posty: 2075
- Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 196 times
Re: Fire in the Sky (MMP)
No, nie mogę się doczekać. Ponieważ interesuje mnie ten teatr działań, to raczej pozycja obowiązkowa.
Z uwagi jednak na historycznie postępującą gigantyczną asymetrię potencjałów stron, bardzo interesuje mnie kwestia warunków zwycięstwa i przedstawiany w grze czasokres zmagań. Historycznie można chyba uznać, że wojna została przegrana przez Japonię już w 1942 r. Jak więc zrobić ciekawą i w miarę realistyczną grę obejmuącą okres 1944 i dalej...?
Z uwagi jednak na historycznie postępującą gigantyczną asymetrię potencjałów stron, bardzo interesuje mnie kwestia warunków zwycięstwa i przedstawiany w grze czasokres zmagań. Historycznie można chyba uznać, że wojna została przegrana przez Japonię już w 1942 r. Jak więc zrobić ciekawą i w miarę realistyczną grę obejmuącą okres 1944 i dalej...?
- farmer
- Lieutenant
- Posty: 534
- Rejestracja: niedziela, 4 czerwca 2006, 12:47
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 74 times
Re: Fire in the Sky (MMP)
Najpierw japoński, potem amerykański wyścig z czasem.
Japonia musi zająć jak najwięcej póki ma przewagę, by zyskać jak najwięcej terenu i surowców na późniejszą obronę.
USA musi zająć Japonię i/lub wypracować sobie pozycje do nalotów (w tym Abomb), nim społeczeństwo znudzi /znęczy się wojną...
pozdr
farm
Japonia musi zająć jak najwięcej póki ma przewagę, by zyskać jak najwięcej terenu i surowców na późniejszą obronę.
USA musi zająć Japonię i/lub wypracować sobie pozycje do nalotów (w tym Abomb), nim społeczeństwo znudzi /znęczy się wojną...
pozdr
farm
Chcesz pokoju, szykuj się do wojny...
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 409 times
Re: Fire in the Sky (MMP)
Propozycja scenariusza 1943 - do testowania dla chętnych.
Są dwie wersje do rozegrania:
a) pełny scenariusz - warunki zwycięstwa jak w zwykłym kampanijnym.
b) krótki scenariusz - trwa 5 tur, USA wygrywa jeżeli w tym czasie zdobędzie 6VP, w przeciwnym razie przegrywa. Japonia dostaje 6 punktów transportowych na turę mniej (obsługują odciętą część mapy). Plansza na zachodzie kończy się na Filipinach - wszystko co jest na lewo od Filipin jest niedostępne (z Brunei i Hainan włącznie) - dotyczy także sił, które są tam rozstawione.
Japanese Player Set Up
At Yokosuka:
2 air steps, DD (Fubuki).
At Kure:
CVL (Zuiho, Shoho), BB (Mutsu, Nagato), BB (Fuso, Yamashiro), CA (Mogumi), DD (Hatsuharu), DD (Kagero), DD(Fubuki), DD (Hatsuharu), DD (Yagumo).
At Formosa:
1 air step.
At Leyte:
2 air steps.
At Saigon:
2 air steps.
At Singapore:
1 air step.
At Rangoon:
2 air steps, 1x 4-Combat Strength land unit.
At Burma:
1x 8-Combat Strength land unit.
At Surabaya:
2 air steps.
At Marshall Islands:
1 air step, 1x (2)-Combat Strength land unit (reduced 4-Combat Strength land unit).
At Gilbert Islands:
2-Combat Strength land unit.
At Truk:
CVL (Junyo, Hiyo), BB (Yamato, Musashi), BB (Kongo, Haruna), CA (Myoko), CA (Tone), DD (Asahio), DD (Shiratsuyu).
At Rabaul:
2 air steps, 1x 8-Combat Strength land unit, CA (Takao), DD (Kagero).
At Lae: (Japan owns the base)
2 air steps, 1x 8-Combat Strength land unit.
At Hollandia:
2 air steps.
At Wake:
1x [1]-Combat Strength Marine land unit. (reduced 2-Combat Strength land unit).
At Attu:
1x [1]-Combat Strength land unit (reduced 2-Combat Strength land unit).
At Guadalcanal (US owns the base):
1x 2-Combat Strength land unit.
At Malaya:
1x 4-Combat Strength land unit.
Other Bases:
Manila, Bangkok, Hainan, Palau, Iwo Jima, Brunei, Paramushiro.
Allied Player Set Up
United States of America
At Pearl Harbor:
1 air steps, 1x 2-Combat Strength land unit {US}, BB (California, Tennessee), 2 x DDs (Fletchers).
At Midway:
1 air steps.
At Ellice Islands:
1 air step*, {moved 1-air step unit, from Noumeau to Ellice}.
At Noumea:
1x 2-Combat Strength land unit {NZ}, CV (Saratoga, Enterprise), BB (North Carolina, Washington), BB (Indiana, South
Dakota), 2 x DDs (Mahan, Fletcher).
At Espiritu Santu:
2 air steps, 1x 2-Combat Strength land unit {US}, 1 x CL (Brooklyn), 1 x DD (Benham).
At Port Moresby:
1 air step, 1x 8-Combat Strength land unit.
At Lae: (Japan owns the base)
1x 8-Combat Strength land unit.
At Guadalcanal:
1 air step, 1x 4-Combat Strength Marine {2nd Division} land unit, 1x 4-Combat Strength unit, 1 x DD (Fletcher).
At Brisbane:
2 air steps, 1x 2-Combat Strength land unit {Aus}, 1x CL (Perth). 1 x DD (Benson).
At Dutch Harbor:
2 air steps, 1 CA (Omaha), 2 x DDs (Benson, Farragut).
At Fiji:
BB (Maryland, West Virginia), 1 x DD (Porter).
Other Bases:
Polmyra, Christmas, Tahiti, Cook, Samoa, Townsville.
Britain
At Calcutta:
2 air steps, 1x 8-Combat Strength land unit.
At Ceylon:
1 air step. 1x 4-Combat Strength land unit.
At Bombay:
1 air step, CV (Formidable, Indomitable), BB (Ramillies, Resolution), BB (Revenge, Royal-Sovereign), CL (D-Class), 4 x DD(Classes: C, D, F, G & H).
At Gangetic Plain:
1x 8-Combat Strength land unit.
Marker Set Up
Japanese Merchantmen Pool: 27
Japanese Oil Points: 6
Japanese Transport Points: 12 of 27
Japanese Submarine Points: 1 of 2
Convoy Escort box: Empty
Naval Aviation box: 2 air steps
Victory Points: 16 (Wake, Gilbert Islands, Rabaul, Brunei, Bangkok, SINGAPORE, Surabaya, MANILA, Rangoon, Hollandia, Lae, Attu)
US Transport Points: 1 of 20
US Submarine Points: 2 of 4
British Transport Points: 0 of 6
Game Turn marker: Turn 6 (IJN Side)
Uncontrolled bases: -
Damaged Units on the Turn Record:
IJN: GT-7: 1 x 4-Combat Strength land unit, GT-7: CV (Shokaku, Zuikaku), GT-7: 1 x DD (Akizuki), GT-9: 1 x DD (Yagumo),GT-12: DD (Akizuki).
British: GT-7 1 x 4-Combat Strength
US: GT-6: 1 x 4-Combat Strength (1st Division) Marine land unit, GT-7: BB (Nevada, Oklahoma*PA), GT-7: 1 x CA (Portland), GT-7: 1 x CA (Pensacola), GT-9: 1 x CA (New Orleans), GT-9: 1 x CLAA (Atlanta).
Sunk Units:
IJN: CV (Hiryu, Soryu), CV (Kaga, Akagi), CVL (Hosho, Ryujo), BB (Hiei, Kirishima), CA (Furutaka), DD (Fabuki).
British: BB (Prince of Wales, Repulse), CVL (Hermes), CA Dorsetshire, 1x DD (E-Class).
Dutch Units: All Dutch units.
USN: CV (Lexington, Yorktown), CV (Wasp, Hornet), BB (Pennsylvania {*OK}, Arizona), CA (Northampton), DD (Fletcher).
Są dwie wersje do rozegrania:
a) pełny scenariusz - warunki zwycięstwa jak w zwykłym kampanijnym.
b) krótki scenariusz - trwa 5 tur, USA wygrywa jeżeli w tym czasie zdobędzie 6VP, w przeciwnym razie przegrywa. Japonia dostaje 6 punktów transportowych na turę mniej (obsługują odciętą część mapy). Plansza na zachodzie kończy się na Filipinach - wszystko co jest na lewo od Filipin jest niedostępne (z Brunei i Hainan włącznie) - dotyczy także sił, które są tam rozstawione.
Japanese Player Set Up
At Yokosuka:
2 air steps, DD (Fubuki).
At Kure:
CVL (Zuiho, Shoho), BB (Mutsu, Nagato), BB (Fuso, Yamashiro), CA (Mogumi), DD (Hatsuharu), DD (Kagero), DD(Fubuki), DD (Hatsuharu), DD (Yagumo).
At Formosa:
1 air step.
At Leyte:
2 air steps.
At Saigon:
2 air steps.
At Singapore:
1 air step.
At Rangoon:
2 air steps, 1x 4-Combat Strength land unit.
At Burma:
1x 8-Combat Strength land unit.
At Surabaya:
2 air steps.
At Marshall Islands:
1 air step, 1x (2)-Combat Strength land unit (reduced 4-Combat Strength land unit).
At Gilbert Islands:
2-Combat Strength land unit.
At Truk:
CVL (Junyo, Hiyo), BB (Yamato, Musashi), BB (Kongo, Haruna), CA (Myoko), CA (Tone), DD (Asahio), DD (Shiratsuyu).
At Rabaul:
2 air steps, 1x 8-Combat Strength land unit, CA (Takao), DD (Kagero).
At Lae: (Japan owns the base)
2 air steps, 1x 8-Combat Strength land unit.
At Hollandia:
2 air steps.
At Wake:
1x [1]-Combat Strength Marine land unit. (reduced 2-Combat Strength land unit).
At Attu:
1x [1]-Combat Strength land unit (reduced 2-Combat Strength land unit).
At Guadalcanal (US owns the base):
1x 2-Combat Strength land unit.
At Malaya:
1x 4-Combat Strength land unit.
Other Bases:
Manila, Bangkok, Hainan, Palau, Iwo Jima, Brunei, Paramushiro.
Allied Player Set Up
United States of America
At Pearl Harbor:
1 air steps, 1x 2-Combat Strength land unit {US}, BB (California, Tennessee), 2 x DDs (Fletchers).
At Midway:
1 air steps.
At Ellice Islands:
1 air step*, {moved 1-air step unit, from Noumeau to Ellice}.
At Noumea:
1x 2-Combat Strength land unit {NZ}, CV (Saratoga, Enterprise), BB (North Carolina, Washington), BB (Indiana, South
Dakota), 2 x DDs (Mahan, Fletcher).
At Espiritu Santu:
2 air steps, 1x 2-Combat Strength land unit {US}, 1 x CL (Brooklyn), 1 x DD (Benham).
At Port Moresby:
1 air step, 1x 8-Combat Strength land unit.
At Lae: (Japan owns the base)
1x 8-Combat Strength land unit.
At Guadalcanal:
1 air step, 1x 4-Combat Strength Marine {2nd Division} land unit, 1x 4-Combat Strength unit, 1 x DD (Fletcher).
At Brisbane:
2 air steps, 1x 2-Combat Strength land unit {Aus}, 1x CL (Perth). 1 x DD (Benson).
At Dutch Harbor:
2 air steps, 1 CA (Omaha), 2 x DDs (Benson, Farragut).
At Fiji:
BB (Maryland, West Virginia), 1 x DD (Porter).
Other Bases:
Polmyra, Christmas, Tahiti, Cook, Samoa, Townsville.
Britain
At Calcutta:
2 air steps, 1x 8-Combat Strength land unit.
At Ceylon:
1 air step. 1x 4-Combat Strength land unit.
At Bombay:
1 air step, CV (Formidable, Indomitable), BB (Ramillies, Resolution), BB (Revenge, Royal-Sovereign), CL (D-Class), 4 x DD(Classes: C, D, F, G & H).
At Gangetic Plain:
1x 8-Combat Strength land unit.
Marker Set Up
Japanese Merchantmen Pool: 27
Japanese Oil Points: 6
Japanese Transport Points: 12 of 27
Japanese Submarine Points: 1 of 2
Convoy Escort box: Empty
Naval Aviation box: 2 air steps
Victory Points: 16 (Wake, Gilbert Islands, Rabaul, Brunei, Bangkok, SINGAPORE, Surabaya, MANILA, Rangoon, Hollandia, Lae, Attu)
US Transport Points: 1 of 20
US Submarine Points: 2 of 4
British Transport Points: 0 of 6
Game Turn marker: Turn 6 (IJN Side)
Uncontrolled bases: -
Damaged Units on the Turn Record:
IJN: GT-7: 1 x 4-Combat Strength land unit, GT-7: CV (Shokaku, Zuikaku), GT-7: 1 x DD (Akizuki), GT-9: 1 x DD (Yagumo),GT-12: DD (Akizuki).
British: GT-7 1 x 4-Combat Strength
US: GT-6: 1 x 4-Combat Strength (1st Division) Marine land unit, GT-7: BB (Nevada, Oklahoma*PA), GT-7: 1 x CA (Portland), GT-7: 1 x CA (Pensacola), GT-9: 1 x CA (New Orleans), GT-9: 1 x CLAA (Atlanta).
Sunk Units:
IJN: CV (Hiryu, Soryu), CV (Kaga, Akagi), CVL (Hosho, Ryujo), BB (Hiei, Kirishima), CA (Furutaka), DD (Fabuki).
British: BB (Prince of Wales, Repulse), CVL (Hermes), CA Dorsetshire, 1x DD (E-Class).
Dutch Units: All Dutch units.
USN: CV (Lexington, Yorktown), CV (Wasp, Hornet), BB (Pennsylvania {*OK}, Arizona), CA (Northampton), DD (Fletcher).
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
- Leviathan
- Sous-lieutenant
- Posty: 467
- Rejestracja: środa, 26 stycznia 2011, 10:04
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Fire in the Sky (MMP)
Na Wojenniku pojawiła się recenzja tego tytułu. Zapraszam:
Wojennik TV # 239: Fire in the Sky - recenzja
Wojennik TV # 239: Fire in the Sky - recenzja
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: Fire in the Sky (MMP)
Posty dotyczące afery żetonowej (w związku z reedycją gry przez wyd. Phalanx) zostały wydzielone w osobny wątek:
viewtopic.php?f=40&t=20064
Tytuł wydzielonego wątku pochodzi ode mnie i został mu nadany z przymrużeniem oka. Tak też prosiłbym go potraktować.
O problemie z żetonami i wszystkim co z nim związane proszę pisać w tamtym wątku, a o samej grze tutaj.
viewtopic.php?f=40&t=20064
Tytuł wydzielonego wątku pochodzi ode mnie i został mu nadany z przymrużeniem oka. Tak też prosiłbym go potraktować.
O problemie z żetonami i wszystkim co z nim związane proszę pisać w tamtym wątku, a o samej grze tutaj.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)