Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 18 czerwca 2018, 23:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Battalion Combat Series
PostNapisane: środa, 25 października 2017, 19:56 
Adjudant

Dołączył(a): sobota, 29 sierpnia 2009, 22:27
Posty: 206
Lokalizacja: Ziemia
Tak, o to mi chodziło - że nie można sobie po prostu podjechać i powiedzieć "ja tu zostaję". Tylko trzeba strzelać.

_________________
~ Łukasz, https://boardgamegeek.com/user/grouchysmurf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Battalion Combat Series
PostNapisane: środa, 25 października 2017, 19:58 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Posty: 2345
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Smerf Maruda napisał(a):
Tak, o to mi chodziło--że nie można sobie po prostu podjechać i powiedzieć "ja tu zostaję". Tylko trzeba strzelać.


No to tak robiliśmy. Dlatego twoje tank destroyery musiały zrobić engage i dostały lupnia.

_________________
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Battalion Combat Series
PostNapisane: środa, 1 listopada 2017, 19:55 
Adjudant

Dołączył(a): sobota, 29 sierpnia 2009, 22:27
Posty: 206
Lokalizacja: Ziemia
Wczoraj zagraliśmy ponownie ten sam scenariusz, próbując nie popełnić błędów--za to popełniliśmy inne.

Lepsze poznanie systemu pozwala lepiej poznać i docenić oddane przez niego--ten system--niuanse. Znakomicie wyszło to podczas ataku Niemców na przełęcz Kasserine, gdzie--wszystko podczas jednej aktywacji--Igor wykorzystał znakomicie współpracę wielu typów broni, dzięki czemu w efekcie wypchnął mnie z Bordj Chambi (jaka jest polska nazwa tej miejscowości?).

System ma wiele subtelności--niby wszystko proste, ale dopiero rozłożone na planszy i sprawdzane, że się tak wyrażę, bojem, ujawnia swoją głębię. Nie przesadzam--zasady są proste, ale to, co można z nich poskładać, dobrze oddaje pole bitwy w tej skali. Nie żebym na polu bitwy był kiedykolwiek. Chodzi mi o to, że ładnie można w grze zaplanować atak i potem to ładnie gra pozwala przeprowadzić--tu podejdę, zmiękczę obrońców, potem atak frontalny, potem wjadę szybką jednostką na tyły, bijąc tabory i sztab. Tak było właśnie na przełęczy. I naprawdę trzeba planować--gra surowo karze za losowe poruszanie żetonami w nadziei, że wydarzy się coś dobrego. Bo się nie wydarzy, wręcz przeciwnie.

_________________
~ Łukasz, https://boardgamegeek.com/user/grouchysmurf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Battalion Combat Series
PostNapisane: czwartek, 2 listopada 2017, 08:34 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4605
Lokalizacja: Festung Stettin
Hmmm, nie brzmi to przekonująco Mr Maruda ;] w zasadzie można tak opisać większość gier ;]
Cytuj:
I naprawdę trzeba planować--gra surowo karze za losowe poruszanie żetonami w nadziei, że wydarzy się coś dobrego. Bo się nie wydarzy, wręcz przeciwnie.

Co więc jest w tej grze takiego fajnego oprócz nielosowego poruszania żetonów?

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Battalion Combat Series
PostNapisane: czwartek, 2 listopada 2017, 10:59 
Adjudant

Dołączył(a): sobota, 29 sierpnia 2009, 22:27
Posty: 206
Lokalizacja: Ziemia
Szczęśliwie jestem już w tym wieku, w którym nie muszę nikogo przekonywać :)

Ale istotnie, może przyoszczędziłem nieco na konkretach.

W innych grach--mówię o większości klasycznych heksówek--planowanie sprowadza się do zgromadzenie odpowiedniej liczby combat factors wokół jednostek wroga, plus ewentualne shifty, by w efekcie rzucać na kolumnę 3:1. Wynika to z tego, że tura podzielona jest na fazy ja:ruch->walka, ty:ruch->walka. Przyzwyczailiśmy się do tego rozwiązania i nie można powiedzieć, że ono nie działa, ale na pewno taka konwencja jest sporym uproszczeniem.

W BCS dochodzi dodatkowy wymiar w planowaniu, bo jednostki ruszają się i walczą w sekwencji: jedna jednostka się rusza, ta sama jednosta walczy, koniec, kolejna jednostka się rusza, ta jednostka walczy, koniec. Wszystko w ramach jednej formacji.

Jeśli na to nałożymy to, że między różnymi typami jednostek mamy różne typy interakcji, to rzecz komplikuje się jeszcze bardziej. Przykładowo: jeśli piechota posiada osłonę jednostki pancernej, to, żeby ją--tę piechotę--zaatakować, trzeba najpierw tę osłonę rozproszyć. Jak się nie uda, to nie można ot, tak, wjechać sobie w batalion piechoty.

Żeby więc osiągnąc cel operacyjny i, dajmy na to, zdobyć miasto na przełęczy Kasserine, trzeba, wpierw rozbić osłonę czołgów, podjechać jednostkami zdolnymi do atakowania, zaatakować, rozproszyć obrońców, podjechać jednostką mobilną i wjechać na tyły. Jeśli zrobimy to w innej kolejności, to nie będzie to miało po prostu sensu.

To tylko jeden z "problemów". Rodzajów wojsk jest więcej: są, przykładowo, jednostki wsparcia, które tworzą pole ostrzału. Ciężarówki--a więc i piechota--zatrzymują się wchodząc w taką rozszerzoną strefę kontroli. Zatem znowu trzeba podciągnąć czołgi... i tak dalej.

_________________
~ Łukasz, https://boardgamegeek.com/user/grouchysmurf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Battalion Combat Series
PostNapisane: czwartek, 2 listopada 2017, 11:55 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2006, 18:07
Posty: 4605
Lokalizacja: Festung Stettin
Thanks Mr Maruda! Od razu lepiej się czyta :!: :idea:

_________________
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Battalion Combat Series
PostNapisane: czwartek, 2 listopada 2017, 12:01 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2238
Smerf Maruda napisał(a):
I naprawdę trzeba planować--gra surowo karze za losowe poruszanie żetonami w nadziei, że wydarzy się coś dobrego.

E to gra nie dla mnie. Ja gram tylko w takie gry, w których mogę oprzeć strategię wygrywającą na losowym przesuwaniu żetonów. :)

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Battalion Combat Series
PostNapisane: sobota, 31 marca 2018, 13:50 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 4 czerwca 2011, 17:35
Posty: 157
Lokalizacja: Gdańsk
Nowa gra z serii już na Preorder...
http://www.multimanpublishing.com/tabid/59/ProductID/356/Default.aspx

Następne w kolejce:

Operation Konrad - 1945 in Hungary showing the operations to relieve Budapest and also the Soviet counterattacks north of the Danube. Design submitted and artwork being done.

Yom Kippur War - 1973 war covering both fronts (Sinai and Golan). Submitted and waiting so there's not three desert games in a row.

Cobra - Just publicly announced by Hans covering the breakout from Normandy to Falaise in 1944.

France 1940 - Breakout along the Meuse in 1940 to also include the Belgian plan feint north of the river.

Velikiye Luki - Army Group Center in winter 1942 as the "Stalingrad of the north". A tribute to GDW's White Death.

Market Garden - Still very early on.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Last Blitzkrieg (Multi-Man Publishing)
PostNapisane: wtorek, 22 maja 2018, 18:23 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 stycznia 2011, 11:04
Posty: 354
Lokalizacja: Lublin
Last Blitzkrieg, czyli niemiecka ofensywa w Ardenach pod koniec 1944 roku, to pierwszy tytuł serii BCS (Batallion Combat Series).

Jak wyglądają elementy składające się na ten tytuł? Sprawdzamy w najnowszym materiale na Wojennik TV:

Wojennik TV # 89: Last Blitzkrieg - unboxing

_________________
Wojennik TV


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.