Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest wtorek, 21 sierpnia 2018, 23:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 20 listopada 2006, 17:11 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 33888
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Tabory przedluzaja o 4 pr dla wszystkich, ktorzy sa w zasiegu (nie ma limitu jednoistek)/ o 2 pr w kazda strone (po erracie).

To znaczy ja rozumiem to sformułowanie w ten sposób, że przed erratą przedłużały "w jedną stronę" o 4, a teraz przedłużają "w dwie strony" o 2 czyli de facto 2+2=4. Różnica polega więc tylko na tym, że dawniej te 4 PR mogły być tylko w jedną stronę, a teraz mogą być tylko w dwie strony...czy też także w dwie strony..?

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 20 listopada 2006, 17:29 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
Posty: 2944
Lokalizacja: Wawa i okolice
Zarówno dawniej jak i obecnie tabory działałać mogły w dwie strony, na 4 punkty ruchu łącznie (dla każdej jednostki linię zaopatrzenia sprawdza się osobno).
Różnica jest taka, ze kiedyś limit dla jednej strony wynosił 4 (czyli w takim przypadku dla drugiej zostaje zero, ale mogło być np. 3 i 1), a po erracie limit dla strony wynosi 2 punkty ruchu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 21 listopada 2006, 10:13 
Pułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Posty: 1306
Lokalizacja: Opole
Anomander Rake napisał(a):
Różnica jest taka, ze kiedyś limit dla jednej strony wynosił 4 (czyli w takim przypadku dla drugiej zostaje zero, ale mogło być np. 3 i 1), a po erracie limit dla strony wynosi 2 punkty ruchu.


Ja bym powiedzial raczej, ze przed errata nie bylo limitu dla strony, ale byl wylacznie limit laczny 4 pr.
Teraz jest limit 2 pr na strone (czyli laczny tez wynosi 4 pr).

I jest to calkiem sensowne - zeby optymalnie wykorzystac jednostke taborow musi ona wykonac co najmniej jeden ruch po wyladowaniu sie z transportow.

V.

_________________
http://www.facebook.com/WydawnictwoPhalanx
http://bozeigrzysko.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 21 listopada 2006, 10:57 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 33888
Lokalizacja: Warszawa
Lord Voldemort napisał(a):
I jest to calkiem sensowne - zeby optymalnie wykorzystac jednostke taborow musi ona wykonac co najmniej jeden ruch po wyladowaniu sie z transportow.

A poza tym to coś zmienia? Chyba różnica jest kosmetyczna.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 21 listopada 2006, 11:30 
Pułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 15:26
Posty: 1306
Lokalizacja: Opole
Raleen napisał(a):
Lord Voldemort napisał(a):
I jest to calkiem sensowne - zeby optymalnie wykorzystac jednostke taborow musi ona wykonac co najmniej jeden ruch po wyladowaniu sie z transportow.

A poza tym to coś zmienia? Chyba różnica jest kosmetyczna.


To jest ZASADNICZA zmiana. Troche utrudnia zycie Ruskim.
W normalnych zasadach, tabory przyjezdzaly, wyladowywaly sie na heksie tuz przy granicy i mogly przedluzac linie zaopatrzenia az o 8 pol w glab terytorium Prus (oczywiscie po drogach). Sprawny planista, mial w tym momencie kolejne tabory odlegle o 8 pol od tych co sie wyladowaly i zaopatrzone wojska.

Po erracie nie ma juz tak dobrze :)
Nowe tabory po ich wyladowaniu trzeba podciagnac o 1 ruch (4 pola po drogach) do przodu, zeby optymalnie wydluzyc linie zap. Tabory maja efektywnosc 2, wiec raczej trzeba miec ich w zasiegu jakiegos dowodztwa...
A jak sie ma to dowodztwo na tylach, to ofensywa troche stopuje itd. itp.

Na pewno nie jest to "kosmetyka" :P

V.

_________________
http://www.facebook.com/WydawnictwoPhalanx
http://bozeigrzysko.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Tannenberg 1914] Zaopatrzenie i dowodzenie
PostNapisane: środa, 28 lutego 2018, 18:01 
Appointé

Dołączył(a): sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
Posty: 45
Zainspirowany projektem Sławomira Łukasika sięgnąłem po wielu latach przerwy po Tannenberg. Mam wątpliwości w kwestii zaopatrzenia. Wg instrukcji linia zaopatrzenia to ciąg pól nieprzebiegający przez Wisłę (z wyjątkiem mostów), jeziora, morza, bagna jednostki wroga i strefę kontroli bez własnej jednostki (15.22 i 23). Można ją przedłużać własnymi jednostkami, rosyjskimi taborami i własnymi liniami kolejowymi.
Z rysunków w instrukcji wynika, że lina zaopatrzenia biegnie wzdłuż linii kolejowych, a tabory, jednostki mogą od nich tworzyć linie zaopatrzenia.
Podsumowując:
1. Linia zaopatrzenia biegnie przez czyste pola, lasy itd. do własnej jednostki
Lub
2. Linia zaopatrzenia biegnie wzdłuż linii kolejowej, a po przekroczeniu granicy trzeba ją przedłużać taborami lub własnymi jednostkami.
Musze przyznać, że nie pamiętam jak grałem te 20 lat temu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Tannenberg 1914] Zaopatrzenie i dowodzenie
PostNapisane: czwartek, 22 marca 2018, 22:14 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 33888
Lokalizacja: Warszawa
Generalnie opcja 2. Linię zaopatrzenia przedłużają w sposób nieograniczony jedynie linie kolejowe. Wszystkie inne sposoby przedłużania (ciągnięcia) linii zaopatrzenia są ograniczone liczbą pól lub punktów ruchu (tabory). Tabory i dowództwa przedłużają linię zaopatrzenia wszystkim jednostkom (dowolnej liczbie jednostek), natomiast każda jednostka może poprowadzić linię zaopatrzenia, ale tylko dla siebie, o 2 pola.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.