Bambrough pisze: ↑poniedziałek, 28 czerwca 2021, 18:13
TommyGn pisze: ↑poniedziałek, 21 czerwca 2021, 10:38
adalbert pisze: ↑niedziela, 20 czerwca 2021, 18:51
Trochę sobie ostrzyłem apetyt na ten tytuł, ale teraz sam już nie wiem. To jest znacząca zmiana wprowadzona właściwie tuż po publikacji gry, która przecież jest drugim jej wydaniem.
Och, warunki zwycięstwa najłatwiej poprawić. Np można wprowadzić VP, tylko za zwycięskie ataki. Gorzej jeśli chodzi o zastrzeżenia do siły jednostek itd.
Problem w tym, że tu nie ma czegoś takiego jak zwycięskie ataki. Pierwszy rzut 2xk6 daje modyfikator do rzutu na straty i ewentualne wycofanie. Następnie rzut 1xk6 daje straty. Liczy się również wielkość starcia tzn. jak dużo stepów brało udział w walce. Wiadomo, że im więcej tym większa jatka. Bywają rezultaty, że jedna strona się wycofała na np. 3 heksy bez strat, a druga zajęła ich pozycję obrywając 3 stepy. To jest akurat ciekawe rozwiązanie i dość logiczne. Tabela też nie jest jednoznaczna tzn. że przy stosunku sił 4:1 obrońca na pewno musi dostać nieciekawy modyfikator do rzutu na straty i kilka heksów do odwrotu.
No to właśnie jest zwycięski atak, a że pyrrusowy to inna sprawa.
Natomiast nie podoba mi się to, że mimo odwrotu aż o 3 pola - czyli obrońca musiał zostać nieźle przetrzepany - on nie ponosi strat.
Sławek wyjaśniał, dlaczego artyleria austro-węgierska była na niższym poziomie niż rosyjska, ale dla mnie niejasna jest kwestia artylerii a-w dywizji landwehry i honwedu - nieraz była nawet silniejsza niż 1 linii, więc ja bym ich poziom wyrównał. No i zasięg ruchu kawalerii równy piechocie - ?. Z tym, że to są poprawki, jakie też można wprowadzić do gry.