Grand Illusion (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące I wojny światowej i okresu międzywojennego.
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1026
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Post autor: Legun »

Może być - publiczne przyznanie się do napisania "instróktarz" :wink:
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Może i do tego dojdziemy! :D
Awatar użytkownika
Raubritter
Padpałkownik
Posty: 1467
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:14
Lokalizacja: Miasto Stołeczne Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Raubritter »

To by znaczyło, że w procesie rozwoju osiągnęliśmy poziom genetyczny - poziom DNA. :D
Awatar użytkownika
polo
Sous-lieutenant
Posty: 363
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 19:24
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: polo »

Ja bym jeszcze wrócił do zasady wydawania CAPsów.

Mimo wszystko nie wydaje mi się , ,że jak Niemiec wyda 1 CAP, a ententa spasuje to mamy Fazę Admin.


Z FAQ-u na forum Consim wynika coś innego - cytuję.

Question: If a player passes up his second CAP, may the other player pass, thus ending the Action Phase?

Answer: No, a player expends 2 CAPs, expends 1 CAP, or passes.


Wynika zatem , że
aby był koniec tury muszą obaj zupełnie spasować czyli nie wydać ani jednego CAP-u

:?:
Awatar użytkownika
Raubritter
Padpałkownik
Posty: 1467
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:14
Lokalizacja: Miasto Stołeczne Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Raubritter »

Hmmm... Słuszna uwaga. Wygląda na to, że graliśmy źle, pogarszając i tak niełatwą sytuację Niemców.
Awatar użytkownika
Andreas von Breslau
Kapitän zur See
Posty: 1625
Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andreas von Breslau »

To ja tu czegoś nie rozumiem, przecież w instrukcji stoi jak byk, że w taki sposób mozna skończyć etap. Chyba, że FAQ odwołuje tą zasadę.
Awatar użytkownika
Pietka
Sergent-Major
Posty: 173
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:13
Lokalizacja: 100lica

Post autor: Pietka »

Generalnie ma to duży sens, obecnie NIemcy chcąc wykorzystać wszystkie aktywacje muszą zawsze robić 2 ruchy, co prowadzi do tego, że w skrajnych przypadkach Francuz może mieć jeszcze 2 aktywacje, gdy Niemiec nie ma już żadnej.....A to czasem może prowadzic do nie miłych dla Niemców wydażeń.
Awatar użytkownika
Andreas von Breslau
Kapitän zur See
Posty: 1625
Rejestracja: środa, 17 maja 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andreas von Breslau »

Polo, czy możesz podać link do tego FAQ-a? Dymy ścielą się nisko i nie widzę tego na przedpolu.
Awatar użytkownika
polo
Sous-lieutenant
Posty: 363
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 19:24
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: polo »

Awatar użytkownika
JednoSlowo
Capitaine
Posty: 897
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JednoSlowo »

Mam pytanie - czy gdzieś jest na sieci instrukcja do Grand Illusion? Poczytałbym sobie w spokoju - to może i przygotowałbym się do gry ;-)

Pozdrowienia
JednoSłowo
Awatar użytkownika
polo
Sous-lieutenant
Posty: 363
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 19:24
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: polo »

Pod zakładką
What`s new jest już tylko errata

Tu są różne rzeczy.

http://www.gmtgames.com/nngi
Awatar użytkownika
Raubritter
Padpałkownik
Posty: 1467
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:14
Lokalizacja: Miasto Stołeczne Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Raubritter »

Przejrzałem FAQ-i i wygląda na to, że sytuacja jest jasna - graliśmy źle, niepotrzebnie utrudniając życie Niemcom. Chyba też zapomnieliśmy o zasadzie, która mówi, że jeżeli sztab wchodzi na pole na którym już jest inny sztab, oba są odwracane na stronę "disrupted".
Awatar użytkownika
polo
Sous-lieutenant
Posty: 363
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 19:24
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: polo »

Z uwagi na dalsze wątpliwości Andreasa zgłoszone podczas ostatniej sesji na Smolnej pozwolę sobie zacytować wypowiedź Ted Reicera, czyli autora gry. ( źródło jak zawsze Consimworld)

(...)
8.1.3 This process continues until both players pass without performing any action, or both players must pass because they have no CAPS remaining. This ends the Action Phase.

pełna wypowiedź
http://talk.consimworld.com/WebX?14@156 ... dcdfe3f/21
Awatar użytkownika
Raubritter
Padpałkownik
Posty: 1467
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:14
Lokalizacja: Miasto Stołeczne Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Raubritter »

Przeczytałem w piątek instrukcję, przed chwilą przeczytałem wypowiedź Raicera, do której odsyła polo i, muszę przyznać, odczuwam pewien zamęt, bo znowu wygląda na to, że wersja ortodoksyjnie instrukcyjna rozgrywana dotąd jest nieprawidłowa. Może zaprosić Teda Raicera do Polski - niech dokona oficjalnej egzegezy swojej instrukcji. :wink:
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Raubritter pisze:Może zaprosić Teda Raicera do Polski - niech dokona oficjalnej egzegezy swojej instrukcji. :wink:
Póki co możecie wezwać Teda do wytłumaczenia się na forum Consimworlda.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne”