Red Star/White Eagle: The Russo-Polish War 1920 (Compass)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące I wojny światowej i okresu międzywojennego.
Awatar użytkownika
Monthion
Sous-lieutenant

Red Star/White Eagle: The Russo-Polish War 1920 (Compass)

Post autor: Monthion »

Najbliższe miesiące się niezwykle interesująco w Compass Games zapowiadają. Można już zamawiać Lion of Judah: The War for Ethiopia 1935-1941, oraz wznowienie deluxe Crusade and Revolution, a ostatnio wypatrzyłem także bardzo odświeżone wydanie klasycznej gry wydawnictwa GDW Games z 1979: https://www.compassgames.com/media/cata ... iew-01.jpg

Red Star/White Eagle: The Russo-Polish War, 1920, Designer Signature Edition, marks the return of a true wargaming classic by David Williams, faithfully remastered and updated with this all-new, supersized edition. Celebrated by many as one of the finest and often sought-after game titles ever produced by Game Designers’ Workshop (GDW, 1979) on a fascinating, almost forgotten conflict that would largely determine the course of European history for the next twenty years or more. Red Star/White Eagle is yet another Classic Reborn! by Compass. (...)
Red Star/White Eagle is an operational level simulation that faithfully recreates the 1920 conflict over the border areas of Eastern Europe. Game play is not for the faint of heart with open maneuvering creating a fast and fluid situation as both sides seek the opportunity to outflank and attack. Nearly any defensive line can be bypassed in the wide-open expanse of West Russia, forcing players to probe for vulnerabilities and seize the initiative. An exhaustive Order of Battle helps capture the key historically facets of the campaign including supply, cavalry charges, armored trains, loss of command, inter-front cooperation, rail nets, railroad reserve, flotillas and marines, border garrisons, numerous specialized units, and more.

This Designer Signature Edition provides a fully updated treatment to the GDW 1979 release that honors the original game design. All aspects of the game are being enhanced—rules, charts and tables, map, counters—based on years of player experience and feedback. One example is adding initial set-up and reinforcement entry codes to all units to ease set-up and play. Play time can vary with three scenarios provided and the Campaign Game.

Product Information:

Complexity: 6 out of 10
Solitaire Suitability: 8 out of 10
Time Scale: Weekly turns
Map Scale: 14 miles (23 kilometers) per hex
Unit Scale: regiment to division
Players: one to three, best with two
Playing Time: three to eight hours

Components:

Two maps (34" x 42" map size)
Two Countersheets of 5/8” unit-counters
Three Player Aid Cards 8.5" x 11"
Four Order of Battle Appearance Cards 8.5" x 11"
One Deployment Map 8.5" x 11"
Rulebook
Six-sided Die
Box and Lid

Cytaty za: https://www.compassgames.com/preorders/ ... ition.html
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Kontakt:

Re: Red Star/White Eagle: The Russo-Polish War 1920 (Compass

Post autor: maciunia »

Jako ciekawostkę można dodać, że za cały projekt odpowiada John Kranz, jedna z ciekawszych postaci we współczesnym wargamingu: administrator Consimu i organizator CSW EXPO.
Mówimy gierka, myślimy zjarka.
Youtube nie jest od tego, żeby ludzie go oglądali, tylko od tego, żeby dawali suby - WojennikTV
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place

Post autor: clown »

Ktoś zamawiał i będzie chciał zagrać i podzielić się wrażeniami? Hamburgery już meldują, że dostali. A kiedy u nas? (Konrad?). Ciekaw jestem czy odgrzewany kotlecik będzie smakował 8-)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Adjudant
Kontakt:

Post autor: Smerf Maruda »

Ja zamawiam.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place

Post autor: clown »

Smerfastycznie!
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
RAJ
Général de Division

Post autor: RAJ »

Chętnie bym poznał.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
adalbert
Général de Brigade

Post autor: adalbert »

Niedawno wydawali Designer Signature Edition również starszej gry - The African Campaign i z tego, co czytałem, nie obeszło się bez poważnych baboli wydawniczych (błędy na żetonach i mapie). Oby tu się to nie powtórzyło.
TAD
Tambour

Post autor: TAD »

Hello all!

I am Todd Davis - I did the graphics in the new Compass Games DSE of Red Star White Eagle.

Nope, no counter mistakes in RSWE as there were in The African Campaign. We managed to proofread everything much better this time around - there was a 6-man crew working on that aspect for several weeks for RSWE. This did not happen with TAC.

There is precisely one counter 'error' (missing a second diagonal stripe inside a unit type symbol on an infantry counter, making it look like a cavalry unit) that means exactly NOTHING in game-play.

I assume you all know of Board Game Geek? Here is the link to the RSWE page: https://boardgamegeek.com/boardgame/233 ... 0-designer

Cheers!
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Hello Todd!

Nice you 've drop in again. Of course we know all Board Game Geek and many are users of this portal.

You 've done very interesting game especially for us, because there is 100th anniversary of regaining by Poland independence this year and it is commonly associated with that war which started just few years after this fact and was in fact a war in which we defended this regained independence. There were two games about it in Poland. Better known is "Strike of the Eagle" (former Polish version: "Orzeł i Gwiazda" - "The Eagle and the Star"). But there was in 90s another hex & counter game - "Rok 1920" - "The Year 1920".

Greetings!
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot

Re: Red Star/White Eagle: The Russo-Polish War 1920 (Compass)

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Zagrałem. Bez zachwytu. Podstawowe działanie obydwu stron to zbijanie żetonów na mapie w wielkie stosy, by mieć odpowiednio wielką siłę do obrony.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Kontakt:

Jarek Flis też ją swego czasu krytykował, aczkolwiek chyba z innych powodów.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
swampgoblin
Sous-lieutenant

Post autor: swampgoblin »

Tylko, że ta gra oryginalnie wyszła w 1979 roku, kiedy u nas był problem ze sznurkiem do snopowiązałki. Obecna wersja przynajmniej nie ma sześciokątnych żetonów.
"Tak! nie będzie zmiany; będziecie, jacy jesteście & nikim innym. A zatem królowie ziemi będą Królami na wieki; niewolnicy będą służyć."
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis

Post autor: Teufel »

Chłopacy grali ze 3 razy pod rząd na ostatnich manewrach nadnarwiańskich. To chyba im podeszła, jak się przyglądałem to wielkiego poruszenia nie bylo. Aczkolwiek widać, że jest bardzo manewrowa, pytanie czy te zbijanie sił w wielkie stosy to atrakcyjna forma ukazania działań.
Ostatnio zmieniony niedziela, 24 października 2021, 11:50 przez Teufel, łącznie zmieniany 1 raz.
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Kontakt:

Skoro graliście, to coś więcej napiszcie jeśli można.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne”