Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
-
- Sergent-Major
- Posty: 194
- Rejestracja: środa, 24 maja 2006, 17:02
- Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
- Been thanked: 4 times
Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
Witajcie!
Chciałbym poinformować o zbliżającej się premierze gry Semper Fidelis. Bitwa o Lwów 1918-1919, która będzie miała miejsce w Krakowie 12 października. To jak na razie gra, która najbardziej mnie wciągnęła i absorbowała podczas prac nad jej powstaniem. Zżyłem się bardzo mocno z tematem i jego bohaterami. Chciałem przede wszystkim oddać charakter walk w 200-tysięcznym mieście, które wymaga "specjalnego" traktowania. Zapytany o stopień złożoności gry, odpowiem, że jest on umiarkowany. Scenariusz wprowadzający da się skończyć w 45 minut. Główny zabierze od 2 do 3 godzin. Jakkolwiek instrukcja będzie obszerna, to powodowane jest to obfitością przykładów i grafik. Chyba lepiej się rozpisać niż potraktować któryś mechanizm zbyt lakonicznie.
Kilku z forumowiczów miało okazję zobaczyć jej parę wersji prototypów a nawet zagrać. Mam nadzieję, że z kolejnymi będę miał okazję spotkać się już nad gotową grą.
Zapraszam jednocześnie na profil na Facebook'u, na którym będę publikował informacje na temat gry oraz historii: https://www.facebook.com/Semper-Fidelis ... 220113523/
Tam też pojawi się więcej zdjęć zawartości.
Gra będzie w dystrybucji w sklepach jak i u wydawcy.
Semper Fidelis. Bitwa o Lwów 1918-1919
aut. Łukasz Wrona
grafika: Paweł Kaczmarczyk
Wydawnictwo Wysoki Zamek & Instytut Pamięci Narodowej: Oddział w Krakowie
Recenzja gry na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
Chciałbym poinformować o zbliżającej się premierze gry Semper Fidelis. Bitwa o Lwów 1918-1919, która będzie miała miejsce w Krakowie 12 października. To jak na razie gra, która najbardziej mnie wciągnęła i absorbowała podczas prac nad jej powstaniem. Zżyłem się bardzo mocno z tematem i jego bohaterami. Chciałem przede wszystkim oddać charakter walk w 200-tysięcznym mieście, które wymaga "specjalnego" traktowania. Zapytany o stopień złożoności gry, odpowiem, że jest on umiarkowany. Scenariusz wprowadzający da się skończyć w 45 minut. Główny zabierze od 2 do 3 godzin. Jakkolwiek instrukcja będzie obszerna, to powodowane jest to obfitością przykładów i grafik. Chyba lepiej się rozpisać niż potraktować któryś mechanizm zbyt lakonicznie.
Kilku z forumowiczów miało okazję zobaczyć jej parę wersji prototypów a nawet zagrać. Mam nadzieję, że z kolejnymi będę miał okazję spotkać się już nad gotową grą.
Zapraszam jednocześnie na profil na Facebook'u, na którym będę publikował informacje na temat gry oraz historii: https://www.facebook.com/Semper-Fidelis ... 220113523/
Tam też pojawi się więcej zdjęć zawartości.
Gra będzie w dystrybucji w sklepach jak i u wydawcy.
Semper Fidelis. Bitwa o Lwów 1918-1919
aut. Łukasz Wrona
grafika: Paweł Kaczmarczyk
Wydawnictwo Wysoki Zamek & Instytut Pamięci Narodowej: Oddział w Krakowie
Recenzja gry na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
-
- Sergent-Major
- Posty: 194
- Rejestracja: środa, 24 maja 2006, 17:02
- Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
- Been thanked: 4 times
Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
Hej,
nie myślałem o tym. Jak co roku będę zapewne na PCh, ale możliwe, że będę miał tam inne obowiązki. Z drugiej strony gdyby znaleźli się chętni, to mogę zmienić plany i nastawić się na rozgrywki
nie myślałem o tym. Jak co roku będę zapewne na PCh, ale możliwe, że będę miał tam inne obowiązki. Z drugiej strony gdyby znaleźli się chętni, to mogę zmienić plany i nastawić się na rozgrywki
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
Jakieś szczegóły, zdjęcia?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
No właśnie skromne te info.
Chętnie zagram online (Vassal itp.). Moje filmiki z gier PC kampanii mp(Europa Universalis 2):
http://youtu.be/mkga5VM5aY0
http://youtu.be/mkga5VM5aY0
-
- Sergent-Major
- Posty: 194
- Rejestracja: środa, 24 maja 2006, 17:02
- Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
- Been thanked: 4 times
Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
Pojawił się mój pierwszy tekst poświęcony grze. Jego druga część będzie dotyczyć przede wszystkim mechaniki i zasad.
http://boardtime.pl/2017/09/semper-fide ... -dosc.html
http://boardtime.pl/2017/09/semper-fide ... -dosc.html
-
- Sergent-Major
- Posty: 194
- Rejestracja: środa, 24 maja 2006, 17:02
- Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
- Been thanked: 4 times
Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
Gra zawierać będzie planszę, 120 kart, 136 drewnianych elementów (jednostki i umocnienia), żetony, 5 scenariuszy i instrukcję z dodatkiem historycznym.
1. W poniedziałek ruszy pierwszy KONKURS, w którym do wygrania będą aż 3 egz. gry.
2. W przyszłym tygodniu pojawi się też instrukcja do przeglądania on-line
3. 23 września (sobota) będzie można przedpremierowo zagrać na Polach Chwały
4. W ciągu 2 tygodni ruszy także przedsprzedaż (99 PLN).
5. Do premiery pozostał już niecały miesiąc!
1. W poniedziałek ruszy pierwszy KONKURS, w którym do wygrania będą aż 3 egz. gry.
2. W przyszłym tygodniu pojawi się też instrukcja do przeglądania on-line
3. 23 września (sobota) będzie można przedpremierowo zagrać na Polach Chwały
4. W ciągu 2 tygodni ruszy także przedsprzedaż (99 PLN).
5. Do premiery pozostał już niecały miesiąc!
Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
To ja zaczekam na opinie
Chętnie zagram online (Vassal itp.). Moje filmiki z gier PC kampanii mp(Europa Universalis 2):
http://youtu.be/mkga5VM5aY0
http://youtu.be/mkga5VM5aY0
-
- Sergent-Major
- Posty: 194
- Rejestracja: środa, 24 maja 2006, 17:02
- Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
- Been thanked: 4 times
Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
Zdecydowanie nadaje się. Zwłaszcza jeśli mechanika gromadzenia punktów akcji i wydawania ich na różne akcje na planszy nie jest mu obca.Nadaje się to do zagrania z 12 latkiem? Czy raczej to cięższa gra?
-
- Sergent-Major
- Posty: 194
- Rejestracja: środa, 24 maja 2006, 17:02
- Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
- Been thanked: 4 times
Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
Szanowni!
Opublikowaliśmy pełną instrukcję do gry.
Przedsprzedaż ruszy dziś lub najdalej w poniedziałek.
http://boardtime.pl/2017/09/semper-fide ... ukcja.html
Opublikowaliśmy pełną instrukcję do gry.
Przedsprzedaż ruszy dziś lub najdalej w poniedziałek.
http://boardtime.pl/2017/09/semper-fide ... ukcja.html
-
- Sergent-Major
- Posty: 194
- Rejestracja: środa, 24 maja 2006, 17:02
- Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
- Been thanked: 4 times
- Trampon
- Adjudant-Major
- Posty: 293
- Rejestracja: poniedziałek, 3 listopada 2014, 18:05
- Lokalizacja: blisko fabryki traktorów
- Been thanked: 1 time
Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
Ktoś zapoznał się może z instrukcją itp - i ma jakieś przemyślenia na temat tej gry? Coś cisza zupełna...
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
-
- Sergent-Major
- Posty: 194
- Rejestracja: środa, 24 maja 2006, 17:02
- Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
- Been thanked: 4 times
Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
Właśnie odebraliśmy nakład z drukarni i zaczynamy od poniedziałku wysyłkę gier.
A tutaj krótkie intro wprowadzające w klimat gry:
https://www.youtube.com/watch?v=hT7pGIbng8Q
A tutaj krótkie intro wprowadzające w klimat gry:
https://www.youtube.com/watch?v=hT7pGIbng8Q
- Bambrough
- Adjoint
- Posty: 738
- Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
- Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 26 times
Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
Ledwie wczoraj kurier opuścił moje progi, a już na stole rozkładaliśmy z Petru Raresem Semper Fidelis. Zrobiliśmy rozpoznanie bojem, które wypadło bardzo pomyślnie. Rozgrywka jest wielopłaszczyznowa. Oprócz starć na mapie trzeba dbać o morale i zaopatrzenie, pilnować toru zniszczeń, przeciągać C.K. żołnierzy oraz milicję żydowską na swoja stronę i zarządzać swoja kadrą dowódczą. Gra nie jest jakoś szczególnie skomplikowana, ale za to silnik oferuje mnóstwo decyzji do podjęcia i duże emocje, zwłaszcza podczas rozstrzygania starć. Najfajniejsze jest moim zdaniem to, że losowość jedynie uzupełnia decyzje podejmowane przez graczy, a nie całkowicie determinuje przebieg gry. Rozegraliśmy najkrótszy scenariusz, który narobił nam dużego apetytu na kolejne partie. Mieliśmy co prawda trochę wątpliwości i zastanawialiśmy się w niektórych miejscach co dokładnie autor miał na myśli stosując taki, a taki mechanizm, ale nie miało to wpływu na przebieg gry. Za stosunkowo niewielka cenę, dostajemy bardzo fajną grę, w dodatku pięknie i klimatycznie wydaną. Warto poświęcić jej uwagę. Jeśli ktoś był we Lwowie to jest to pozycja obowiązkowa. Jak to gdzieś ktoś wspomniał: mamy chyba polskie 2 de Mayo.
- Petru Rares
- Capitaine
- Posty: 821
- Rejestracja: poniedziałek, 1 czerwca 2009, 22:37
- Lokalizacja: Bełchatów/Warszawa
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 13 times
Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek)
Wczoraj Bambrough i ja mieliśmy okazję zasiąść do rozgrywki w Semper Fidelis. Zgodnie z sugestią autora na pierwszy ogień poszedł scenariusz Zamach. Rozgrywka zakończyła się klęską dowodzonych przeze mnie Ukraińców-głównie z uwagi na nieopanowanie dostatecznej ilości pól strategicznych i dość spore straty wśród ukraińskich ochotników. Kilka wrażeń na temat gry:
1. świetne wydanie, klimatyczna plansza (super sprawą jest możliwość odszukania na niej miejsc, które odwiedziłem ), bardzo ładne grafiki na kartach, wysoka jakość komponentów, czytelna grafika
2. rozgrywka jest bardzo interesująca i wieloaspektowa, jednocześnie mechanika nie jest skomplikowana, choć trzeba mieć na uwadze bardzo wiele czynników podczas planowania ruchów i starć
3. bardzo podoba mi się pomysł uzależniający siłę i efektywność naszych wojsk od poziomu morale i zaopatrzenia
4. z niecierpliwością czekam na możliwość rozegrania scenariusza Semper Fidelis, w którym dochodzą nam takie czynniki jak możliwość wejścia w interakcje z Milicja Żydowską, wojskami austro-węgierskimi czy Zniszczenia
Podczas przygotowywania rozgrywki i w jej trakcie pojawiło się jednak kilka wątpliwości. Mam takie wrażenie jakby gra była testowana przez autora w gronie jego znajomych, którym na bieżąco mógł wyjaśnić wszelkie wątpliwości i wyłożyć interpretację zasad. Przepraszam jeśli to krzywdząca i niesprawiedliwa opinia, ale zasady napisane są w taki sposób, że czasem mogą nasunąć się wątpliwości, poza tym ich konstrukcja nie jest niestety intuicyjna i kilkakrotnie wertowałem instrukcję szukając czegoś i nie mogąc znaleźć (mimo dwukrotnej lektury zasad przed rozgrywką)
1. Czy karta działania Polaków, która pozwala pobrać z pola 3 żetony zaopatrzenia pozwala też od razu je wykorzystać?
2. Na torze posiłków scenariusza wskazane są polskie i ukraińskie jednostki. Zgodnie z instrukcją wychodzi, że są to posiłki, więc powinny wejść na pole Zimna Woda (Polacy) lub Winniki (Ukraińcy) jednak na torze czasu, tam gdzie mamy wskazane te posiłki jest taki czerwony trójkącik z grafiką taką jaką ma pole mobilizacji, więc może powinny one wejść w pole mobilizacji? Rozumiem, że karty wydarzeń, które opóźniają lub redukują polską ODSIECZ działaja na te trzy polskie jednostki? Jeśli nie to jaki jest sens pozostawienia w talii takich wydarzeń?
3. Rozumiem, że dodatkowy punkt bitwy za dowódcę przysługuje tylko wtedy, kiedy dowódca ma taką zdolność opisaną na swojej karcie, a w przypadku pozostałych jednostka sztabu działa jak zwykła jednostka ochotników?
4. Opis sekwencji tury gracza sugeruje, że żetony zaopatrzenia w bitwie można zagrać tylko w fazie rozkazów, czyli przy Szturmie i to tylko przy jednym Szturmie, a w fazie Starcia niekoniecznie. Z drugiej strony w opisie Zaopatrzenia wskazano, że „czerwone żetony zaopatrzenia” można uzyć przy każdym starciu (a ponadto 1 żeton na zwiekszenie poziomu zaopatrzenia w fazie Rozkazów i jeden żeton na jego działanie). Nie mam już teraz wątpliwości jak to powinno wyglądać, ale taki a nie inny sposób napisania instrukcji początkowo zasugerował mi coś zupełnie innego.
5. Czy Harcerze dodają zabrane Ukraińcowi zaopatrzenie do ręki Polaka i pozwalają na jego natychmiastowe użycie w bitwie? Graliśmy, ze tak to właśnie działa
6. Skoro można przechodzić przez swoje pola przekraczając limit zagęszczenia, to rozumiem, że dopuszczalna jest sytuacja, w której przechodząc 5 jednostkami, przez pole z 3 jednostkami, które się nie ruszaja, wchodzę na pole przeciwnika. Dochodzi do starcia, które jako atakujacy przegrywam. Muszę się cofnąć na ostatnie pole, ale tam przekraczam limit zagęszczenia. Co robić? Rozpraszać nadliczbowe jednostki, szukać sąsiednich neutralnych i tam się wycofywać? wycofac się o więcej niż jedno pole, tak aby znaleźć takie gdzie nie przekroczę limitu?
7. Bodaj najbardziej frapujące: co z jednostkami CK? Ich tor sojuszu wydaje mi się co najmniej dziwny. Rozumiem, ze jak Polak rozbroi jako pierwszy CK dezerterów, to dostanie zaopatrzenie a wojska CK będą miały mniej siły. To jest jasne, ale czy Ukrainiec chcąc przeciągnąć ich na swoja stronę będzie musiał wydać punkty w taki sposób, że: najpierw wciągnie ich na pole neutralne, potem na rozbrojenie przez ZURL (co w tym momencie nic mu już nie da, bo rozbrojenie się dokonało) i dopiero na sojusz? Niby instrukcja mówi jasno, że tak to powinno wyglądać, tak wskazuje tor sojuszu, ale po prostu wydaje mi się to dość dziwnym rozwiązaniem.
Takich kilka wątpliwości się nasunęło, pewnie jeszcze cos się pojawi. Niemniej jednak bardzo cieszę się z wydania i zakupu gry. Mimo wątpliwości co do pewnych zapisów instrukcji uważam ja z czystym sumieniem za trafiony zakup. Gratuluję Autorowi. W mojej ocenie gra spokojnie zasługuje na 8/10 i ma szansę stać się jednym z najczęstszych gości na moim stole.
1. świetne wydanie, klimatyczna plansza (super sprawą jest możliwość odszukania na niej miejsc, które odwiedziłem ), bardzo ładne grafiki na kartach, wysoka jakość komponentów, czytelna grafika
2. rozgrywka jest bardzo interesująca i wieloaspektowa, jednocześnie mechanika nie jest skomplikowana, choć trzeba mieć na uwadze bardzo wiele czynników podczas planowania ruchów i starć
3. bardzo podoba mi się pomysł uzależniający siłę i efektywność naszych wojsk od poziomu morale i zaopatrzenia
4. z niecierpliwością czekam na możliwość rozegrania scenariusza Semper Fidelis, w którym dochodzą nam takie czynniki jak możliwość wejścia w interakcje z Milicja Żydowską, wojskami austro-węgierskimi czy Zniszczenia
Podczas przygotowywania rozgrywki i w jej trakcie pojawiło się jednak kilka wątpliwości. Mam takie wrażenie jakby gra była testowana przez autora w gronie jego znajomych, którym na bieżąco mógł wyjaśnić wszelkie wątpliwości i wyłożyć interpretację zasad. Przepraszam jeśli to krzywdząca i niesprawiedliwa opinia, ale zasady napisane są w taki sposób, że czasem mogą nasunąć się wątpliwości, poza tym ich konstrukcja nie jest niestety intuicyjna i kilkakrotnie wertowałem instrukcję szukając czegoś i nie mogąc znaleźć (mimo dwukrotnej lektury zasad przed rozgrywką)
1. Czy karta działania Polaków, która pozwala pobrać z pola 3 żetony zaopatrzenia pozwala też od razu je wykorzystać?
2. Na torze posiłków scenariusza wskazane są polskie i ukraińskie jednostki. Zgodnie z instrukcją wychodzi, że są to posiłki, więc powinny wejść na pole Zimna Woda (Polacy) lub Winniki (Ukraińcy) jednak na torze czasu, tam gdzie mamy wskazane te posiłki jest taki czerwony trójkącik z grafiką taką jaką ma pole mobilizacji, więc może powinny one wejść w pole mobilizacji? Rozumiem, że karty wydarzeń, które opóźniają lub redukują polską ODSIECZ działaja na te trzy polskie jednostki? Jeśli nie to jaki jest sens pozostawienia w talii takich wydarzeń?
3. Rozumiem, że dodatkowy punkt bitwy za dowódcę przysługuje tylko wtedy, kiedy dowódca ma taką zdolność opisaną na swojej karcie, a w przypadku pozostałych jednostka sztabu działa jak zwykła jednostka ochotników?
4. Opis sekwencji tury gracza sugeruje, że żetony zaopatrzenia w bitwie można zagrać tylko w fazie rozkazów, czyli przy Szturmie i to tylko przy jednym Szturmie, a w fazie Starcia niekoniecznie. Z drugiej strony w opisie Zaopatrzenia wskazano, że „czerwone żetony zaopatrzenia” można uzyć przy każdym starciu (a ponadto 1 żeton na zwiekszenie poziomu zaopatrzenia w fazie Rozkazów i jeden żeton na jego działanie). Nie mam już teraz wątpliwości jak to powinno wyglądać, ale taki a nie inny sposób napisania instrukcji początkowo zasugerował mi coś zupełnie innego.
5. Czy Harcerze dodają zabrane Ukraińcowi zaopatrzenie do ręki Polaka i pozwalają na jego natychmiastowe użycie w bitwie? Graliśmy, ze tak to właśnie działa
6. Skoro można przechodzić przez swoje pola przekraczając limit zagęszczenia, to rozumiem, że dopuszczalna jest sytuacja, w której przechodząc 5 jednostkami, przez pole z 3 jednostkami, które się nie ruszaja, wchodzę na pole przeciwnika. Dochodzi do starcia, które jako atakujacy przegrywam. Muszę się cofnąć na ostatnie pole, ale tam przekraczam limit zagęszczenia. Co robić? Rozpraszać nadliczbowe jednostki, szukać sąsiednich neutralnych i tam się wycofywać? wycofac się o więcej niż jedno pole, tak aby znaleźć takie gdzie nie przekroczę limitu?
7. Bodaj najbardziej frapujące: co z jednostkami CK? Ich tor sojuszu wydaje mi się co najmniej dziwny. Rozumiem, ze jak Polak rozbroi jako pierwszy CK dezerterów, to dostanie zaopatrzenie a wojska CK będą miały mniej siły. To jest jasne, ale czy Ukrainiec chcąc przeciągnąć ich na swoja stronę będzie musiał wydać punkty w taki sposób, że: najpierw wciągnie ich na pole neutralne, potem na rozbrojenie przez ZURL (co w tym momencie nic mu już nie da, bo rozbrojenie się dokonało) i dopiero na sojusz? Niby instrukcja mówi jasno, że tak to powinno wyglądać, tak wskazuje tor sojuszu, ale po prostu wydaje mi się to dość dziwnym rozwiązaniem.
Takich kilka wątpliwości się nasunęło, pewnie jeszcze cos się pojawi. Niemniej jednak bardzo cieszę się z wydania i zakupu gry. Mimo wątpliwości co do pewnych zapisów instrukcji uważam ja z czystym sumieniem za trafiony zakup. Gratuluję Autorowi. W mojej ocenie gra spokojnie zasługuje na 8/10 i ma szansę stać się jednym z najczęstszych gości na moim stole.