Triumph of Chaos (CoA)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące I wojny światowej i okresu międzywojennego.
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Thanks.
Dziękujemy za informację :)
D Dockter
Tambour
Posty: 7
Rejestracja: niedziela, 29 października 2006, 10:27
Lokalizacja: USA

Post autor: D Dockter »

Also, if anyone would be interested in writing a piece on the Polish participation in the conflict for the Triumph of Chaos Players' Guide, let me know. We do pay a small fee for each article.
Awatar użytkownika
Spooky:)
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 674
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Spooky:) »

Hi i sended you a private message.
Awatar użytkownika
Hudson
Sous-lieutenant
Posty: 497
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson »

Comrades Guide juz sie drukuje, zawierac bedzie 80 dodatkowych zetonow.
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Może pare komentarzy z BGG ;).

Zaczniemy od najlepszego ;D !!

"When, near the end of the game, I found my thought processes going like this: "I'm going to make this move, because that will involve learning the least amount of new rules," I knew the game was in trouble."

"too much overchromed and ahistorical setup for Finland (The finish civil war was over then the game starts and the red fins never had a chance without russian bolshevik support, which they no longer got after 'Brest Litovsk'"

"Way too much chrome. I'm not against complexity when it is called for, but at some level it just drains the fun out of a game. Now I'm far from an expert on the Russian Civil War, but what exactly did the 18 minor factions (besides the Reds and the Whites) represented in this game actually do?

Well, they helped supply their allies, they defended their home territory against all comers and they occasionally went on ill-advised adventures. So, to a gamer that might sound like 2 rules and a bunch of special event cards. But no, in this game it involves pages and pages of faction specific rules, modifiers, special rules, charts, cards, leaders, chits, markers, prerequisites, exceptions to the special rules, optional rules, some more charts and a sub-system or two. At some point, it's enough.

Chaos truly did triumph in this game."

Ostatnia uwaga jest właśnie najważniejsza. Wpakowali 18 małoznaczących frakcji i gracz musi się tym babrać. Jak ktoś kiedyś napisał, gdyby to wyrzucić, gra toczyłaby się płynnie i nikt by tego nie zauważył. Reds jest niezastąpione jednak :P.

Podsumowując gra NIE-zalecana przez lobby-antydłubaninowe ;-).
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Nico lepiej zacytuj te entuzjastyczne komentarze . Przypadkowo wiem od And,ego ,że dużo jest ocen skrajnych .
Pomysł z kartami politycznymi i " konkursem Eurowizji" :wink: czyli przesuwaniem w specjalnej tabelce żetonów wływów w poszczególnych frakcjach w związku z uzbieranymi punkcikami z kart jest znakomity . Ci co twierdzą inaczej, po prostu boją się ,jak ognia, komplikacji ( jacyś zwolennicy Eurogier pewnie :wink: )
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Entuzjastyczne są bez uzasadnień w większości ;). Zresztą nawet Waterloo dragona ma swoich entuzjastów ... więc zawsze jacyś amatorzy dłubanin-bezsensownych się znajdą :P.

Owszem sama idea frakcji jest ciekawa, tylko mało realistyczna, bo te marginesowe partyjki miały znikomy wpływ na wojnę, a czas który gracz poświęca na przesuwanie żetoników na torach w tą i z powrotem jest właśnie nie proporcjonalny do ich znaczenia. Równie dobrze można by przesuwać znaczniki wpływów Unii i Konfederacji na różne szczepy indian Cherokee. Tylko po co, skoro miało to żadne znaczenie w skali wojny w jaką gramy na mapie. Sztuka dla sztuki, która pożera mnóstwo czasu i nic nie wnosi.

Co powiesz o a-historycznym setupie w Finlandii :P ?

---

"Ambitious design but game is really fiddly with too many factions and too many things to keep track. I can handle complex game but resent too many book keeping. Lots of historical flavour but overloaded with unnecessary chromes which bog down the game. Beautiful counters and map is the saving grace though. "

"great components but poor game : rules are much too complex : there is no fun as you always need to find something in the rule to be sure that you can play that way or the other way..

cards are the same : you can play A if C was played according to rule 22.6.3. Effect of A are doubled if D was played before A. etc. "

"I bought it because I was interested in the subject. I study some law, but whoever wrote these rules, I must say was in a different state of mind from how I can perceive the rules. "

"Absolutely fabulous looking game, both map and counters.....but my gaming partner and I both struggled with the rules which are poorly organised over two books. Game definitely has its roots in PoG, but we spent most of the time with heads in the rule book rather than playing the game.
It does have some really good ideas tho'. Just abit like hard work. GMT's Reds probably a cleaner game on the subject. "

:P
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Powiem jak pogram :)
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Druga najważniejsza wada tej gry. Rozegrać się jej nie da zbytnio ;-).
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Ech, Nico i ja możemy rozegrać zasadniczo każdą grę :) .Nie chce nam się tylko grać w gry ,w których czeka się na ruch przeciwnika godzinkę :)
Ostatnio zmieniony środa, 16 maja 2007, 22:31 przez Strategos, łącznie zmieniany 1 raz.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

No właśnie, nic dodać, nic ująć. Grać tylko w Redsy :P.
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Stawiasz mnie w trudnym położeniu bo Reds uważam za świetną grę :)
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Strategos pisze:Stawiasz mnie w trudnym położeniu bo Reds uważam za świetną grę :)
Dokładnie o to chodziło :P. Są świetne gry jak Reds i niegrywalne dłubaniny jak ToCh ;P.
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

"After more than 300 wargames played (many monster-games, more than 100 ASL scenarios...) I can say that this game is one of the 10 games to save in case of.... nuclear holocaust!"

"I don’t give 10’s out often but if there were room for an "11" this game would get it. Fun, playable and tense. The historic situation is perfect for a card driven game. The components are top notch and presents and plays beautifully."

"The most beautiful game in my collection. The level of history is amazing. It's hard to play, but well worth the effort. "

"I've waited thirty years for this game! The greatest wargame of all time!!"

"The game that brought me back to boardgames after a decade or so. Excellent."

"Excellent game on a extraordinarily rich topic, efficient and enjoyable system governing both political and military action, wide variety of possible outcomes, elegant art. "

"Excellent game with many options & strategies which have to evolve every turn due to the chaotic historical situation. The artwork is beautiful. The designer clearly made a lot of research. Congrats.
UPDATE : I have raised my rating. This is my most played game of 2006 & I had fun every time I played it."
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

"I've waited thirty years for this game! The greatest wargame of all time!!"

Szkoda, że bez uzasadnień - fajne bo ... fajne ;). Krytyka zaś jest konkretna, rzeczowa i niszcząca. :P

Co do tej historyczności to jak się ona ma do setupu 'finlandzkiego'? ;)
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
ODPOWIEDZ

Wróć do „I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne”