Triumph of Chaos (CoA)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące I wojny światowej i okresu międzywojennego.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Nie mogę do tego dopuścić! Będę Was rozmiękczał stopniowo. :)
Awatar użytkownika
Feldmarszałek Czupur
Lieutenant
Posty: 551
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Feldmarszałek Czupur »

Strategos pisze:Ja myślę ,że trzeba postępować krok za krokiem , powolutku - gdybym od razu się zachwycił mogłoby dojść , u mnie, do szoku "heksagonalno - ptp ,owego " :wink:
Zdaje się że jest to pierwsza gra w systemie HTH - "Hex-To-Hex" :twisted:
Awatar użytkownika
Raubritter
Padpałkownik
Posty: 1467
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:14
Lokalizacja: Miasto Stołeczne Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Raubritter »

Nie wiem jak zacnych kolegów, ale moją osobę gra "Triumph of Chaos" wielce ekscytuje.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Możecie mnie wpisać na listę!

No, i popatrzcie na tę kartę: czyż nie jest słodka? :D
http://www.boardgamegeek.com/image/105218
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Słodka :D choć zamach na Lenina odbył się w innych okolicznociach niż sugerowane :wink:
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Owszem. Ale jest pięknie! :D
Awatar użytkownika
Raubritter
Padpałkownik
Posty: 1467
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:14
Lokalizacja: Miasto Stołeczne Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Raubritter »

Czyli obrazki są mylące, nie było ani obnażonej niewiasty, ani rewolweru?
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

W circa 50 % karta wprowadza w błąd :wink:
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Najwyżej w 50%! :wink:
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Próbowałem trochę rozszyfrować zasady wiążące się z polityką . Jest ... cudnie chaotycznie. :D
Przez pierwsze 9 rund dochodzi do walki o wpływy( czasem o kontrolę - nawet sił zbrojnych ) w rejonach Rosji , ościennych krajach i o stosunek wielkich mocarstw do stron walczących .

O co walczymy i czym ?
Mamy specjalna tabelę w której zaznaczamy znacznikami aktulny stopień wpływów stron walczących we " frakcji" czyli danym rejonie, kraju mocarstwie ( stan neutralności, wpływu białych lub czerwonych i "kontroli") Żeby dokonać zmian w tabelce tzreba w wyniku zagrania kart politycznych skumulować co najmniej dwa punkty wpływów (netto).Netto poneważ obie strony kumuluja te punty jako punkty Białych i Czerwonych .
Istnieją trzy talie kart politycznych . Karty Czerwonych, Białych i "Innych"
Każda z kart to wydarzenie polityczne powodujące określony efekt w postaci punktów wpływów np Zagranie karty 45 Polish Expansion ( talia inne)generuje dla białych 2 punkty wpływów w Polsce ,we Francji i 1 w Czeskim Legionie ( traktowanym jako frakcja) . Polska ekspansja spowoduje jednak reakcje probolszewicką na Litwie , Ukrainie , Zachodniej Ukrainie i Białorusi wszędzie czerwoni zdobywaja jeden punkt wpływów.
Zanim jednka dojdzie do ujawnienia kart walczymy o to żeby jak najwiecej takich kart można było zagrać na podstawie swobodnego wyboru a nie w sposób losowy .
Zmagania dotycza każdej z 3 talii . Zanim do nich dojdzie losowane sa typowe karty znane z PoG a , które można zagrać operacyjnie , jako wydarzenie , jako uzupełnienie , ruch strategiczny. W pierwszej turze kamapanii otrzymujemy 7 takich kart . Ta 1 -sza tura to 5 rund. Mamy więc lekka nadwyżkę kart nazwijmy je kartami aktywacji nad ilością rund.
Zwracam na to uwagę ponieważ do walki o mozliwość zagrania kart politycznych używamy własnie kart aktywacji . Tajnie każda ze stron wybiera jedną karte i kładzie ją na polu białych czerwonych i innych . Kiedy dojdzie do ujawnienia kart aktywacji będą porównywane wartości "operacyjne" kart im wyższa wartość tym lepiej brana jest pod uwagę różnica wartości kart. Strona która więcej zainwestowała - według specjalnej minitabeli może wybrać 3,2 lub jedną kartę polityczną pozostałe są losowane . Ilość kart politycznych do zagrania zależy od tego jak dużo punktów operacyjnych obie strony poświęciły na walkę o wpływy .Ponieważ karty aktywacji są cenne mamy możliwość posłużenia dodawanymi tylko na czas fazy politycznej kartami bluffu i wpływów. Karta Bluffu ma wartpość 1., Wartość specjalnej karty wpływów jest generowana losowo .Po ustaleniu ile kart politycznych bedzie wprowadzonych i która strona może wybrać karty swobodnie dochodzi do odkrywania kart . Zaczyna się od talii czerwonej .Nazwy talii nie maja wpływu na to która strona będzie ewentualnie z nich korzystać. Jeśli Biali wygrają wysoko rywqalizację o talię czerwonych mogą np. wybrać z czerwonej talii kartę nr 20 Red Terror in the Republics i wtedy poza 1 czerwonym punktem wpływów u Machny Biali zyskują 2 PW na Ukrainie, Transkaukazie, Chiwie i Astrachaniu dodtakowo utrudniając przeciwnikowi odtwarzanie oddziałów.Oczywiście w "macierzystej " talii jest więcej wydarzen korzystnych dla jej 'gospodarzy.Zwróćcie uwagę ,że gdyby obie karty Poish expansion i Red Terror były jednymi zagranymi w tej fazie na Ukrainie wynik starcia wpływów wynosiłby 2 pkt dla Białych i 1 dla Czerwonych - netto 1 dla Białych czyli nie doszłoby do przesunięcia w tabeli wpływów (jedna strona musi zgromadzić conajmniej 2 punkty, redukcja stanu kontroli wymaga aż 3 pkt.). Natomiast Machno 1+1 =2 dla Czerwonych stałby się bardziej probolszewicki a Polska wręcz przeciwnie 2 dla Białych . No tak ale może się zdarzyć ,że w talii "Inne" wylosowana zostanie karta anarchii ( unikalna jedna taka karta) i szlag wszystko trafi bo wszystkie karty polityczne będą losowane ponownie. W końcu ta gra nazywa się Tryumf Chaosu :)Żeby było trochę wiecej komplikacji :wink: w punkty wpływów można też próbować inwestować replacement steps w fazie logistycznej poprzedniego etapu ( strony inwestuja RS i rzucaja kością ustalaja ile wygenerowały punktów wpływów i tajnie decyduja którą frakcje wspieraja( max 2 pkt wpływów na frakcje) - na koniec fazy logistycznej te poczynania zostaja ujawnione.Jest to zatem pozycja wyjściowa do walki politycznej na początku nastepnego etapu , o której pisałem wyżej .

Chaos , chaos i jeszcze raz chaos :D
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Sporo rozszyfrowałeś i wygląda, że to piękny bajzel! :D
Awatar użytkownika
Spooky:)
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 674
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Spooky:) »

Hmmm z tego co czytam to ten tytul nie jest przypadkowy...
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Ta faza polityczna przypomina Konkurs Eurowizji łączymy się ze studiem w Astrachaniu na kogo głosujecie Biali czy Czerwoni , No a pan panie Machno kogo wybiera ? :wink:
Widzę pierwsze mankamenty w grze bez sensu powiązano zdobycie zapasów imperialnego złota z modyfikatorem na karcie wpływu używanej w fazie politycznej poniewż karta ta może wygenerować maksymalnie 3 pkt a użycie normalnej karty akcji może dać 5 pkt . Wpowadzono ciekawe rozwiazanie z kartami liderów o parametrach pozwalajacych na sprawdzenie przez rzut k6 możliwości wycofania przed bitwą , pościgu po takim wyciofaniu , sprowadzenia posiłkó z sąsiedniego pola , kontrataku - jesli obrońca zada więcej strat niż napastnik oraz eksploracji przez siły szybkie czyli kawalerię ( taki blitz jak w przypadku czołgów w A3R :wink: ) Pięknie ale nie wszyscy liderzy mają odpowiednie żetony .Naet to na kartach zaznaczono przez skrót nc .Czyli być może będą wyciągać od nas pieniądze w jakimś dodatku . Oczywiście przez HR można ten problem rozwiązać ale nie podoba mi się taka sytuacja.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

A może czegoś jeszcze nie doczytałeś, albo wyjaśni się w czasie rozgrywki? Zawsze też może być niekompletny zestaw żetonów, albo pomyłka w przepisach (chyba już jest errata, warto zajrzeć).
Gorzej, jeśli twórcom gry udzielił się tytułowy chaos. :wink:
Awatar użytkownika
Raubritter
Padpałkownik
Posty: 1467
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:14
Lokalizacja: Miasto Stołeczne Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Raubritter »

Prosimy, o wielki Strategosie, o więcej realcji, bo strasznie nam (no, przynajmniej mnie) ta gra się podoba. Łaknę wiedzy!
ODPOWIEDZ

Wróć do „I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne”