They Shall not Pass, Battle of Verdun 1916 (Avalanche Press)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące I wojny światowej i okresu międzywojennego.
Awatar użytkownika
Petru Rares
Capitaine
Posty: 821
Rejestracja: poniedziałek, 1 czerwca 2009, 22:37
Lokalizacja: Bełchatów/Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 13 times

They Shall not Pass, Battle of Verdun 1916 (Avalanche Press)

Post autor: Petru Rares »

Wszedłem w posiadanie tej dość niezwykłej gierki na temat pierwszych dni ofensywy niemieckiej pod Verdun http://boardgamegeek.com/boardgame/2469 ... erdun-1916. Tak brzydkiej mapy nigdzie jeszcze nie widziałem. Heksy ogromne, a żetony malutkie - Bogu dzięki, że nie na odwrót. Natomiast zasady wydają się w sam raz na mój gust jeśli chodzi o heksówki. Mało skomplikowane, dobrze napisane, z pewną (niewielką) dozą smaczków, jednak bez nadmiernego rozbudowywania mechaniki i kłopotania gracza wyjątkami od zasad. Wkrótce mam nadzieję podzielić się wrażeniami z rozgrywki.
Awatar użytkownika
Petru Rares
Capitaine
Posty: 821
Rejestracja: poniedziałek, 1 czerwca 2009, 22:37
Lokalizacja: Bełchatów/Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 13 times

Re: They Shall not Pass, Battle of Verdun 1916 (Avalanche Pr

Post autor: Petru Rares »

Mieliśmy ostatnio przyjemność rozpoznania bojem mojego nowego nabytku – They Shall Not Pass – Verdun 1916. Jak sama nazwa wskazuje gra dotyczy bitwy pod Verdun, a konkretnie pierwszych dni niemieckiej ofensywy. Jest to typowa heksówka IgoYgo, w której zasadach znaleźć można kilka smaczków. Jest to tez jedna z tych gier, gdzie jedna strona dysponuje dość dużą przewagą ilościową i materiałową, zaś zadaniem drugiej jest spowolnienie postępów nacierającego. W naszej rozgrywce Francuzi dokonali raptem dwóch ataków i kilku niezbyt udanych ostrzałów artyleryjskich, jednak na tyle dobrze radzili sobie z łataniem luk we froncie, że gra zakończyła się wynikiem remisowym, mimo znacznych strat francuskich-można uznać, że były one racjonalną cena za niedopuszczenie do zdobycia żadnego fortu francuskiego.

Jak wspomniałem jest kilka smaczków odróżniających grę od innych tego typu heksówek:
1. Uwypuklono rolę jednostek saperskich dających bonusy do walki oraz umożliwiających dodatkowy ruch przy dobrej pogodzie
2. Artyleria oprócz typowej nawały może dokonać również próby zakłócenia dostaw zaopatrzenia
3. Artylerię podzielono na armijną, korpuśną i dywizyjną, które różnią się między sobą sposobem zastosowania i możliwościami
4. Francuzi otrzymują pod koniec gry kilka bonusów, co oddaje fakt objęcia dowództwa przez Petaina
Gra się miło, nie nuży się, gdyż żetonów nie ma dużo, a zasady są proste i nie jest ich dużo – jednak lepiej przeczytać je z uwagą kilka razy, aby nie umknęły najważniejsze rzeczy, szczególnie z działu poświęconego zaopatrzeniu – umknęły mi podczas lektury przepisów pewne niuanse i potem usilnie wertowałem instrukcję w poszukiwaniu właściwej interpretacji.
Awatar użytkownika
Herman
Lieutenant
Posty: 593
Rejestracja: poniedziałek, 24 października 2011, 17:05
Lokalizacja: ukochana Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: They Shall not Pass, Battle of Verdun 1916 (Avalanche Pr

Post autor: Herman »

No i jest pociąg pancerny! :mrgreen:
Awatar użytkownika
Petru Rares
Capitaine
Posty: 821
Rejestracja: poniedziałek, 1 czerwca 2009, 22:37
Lokalizacja: Bełchatów/Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 13 times

Re: They Shall not Pass, Battle of Verdun 1916 (Avalanche Pr

Post autor: Petru Rares »

Ano jest, istnieje jako artyleria armijna, która może poruszyć się także po strzale.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne”