Democracy under Siege
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: Democracy under Siege
Ostatnia rozgrywka na 3 osoby skończyła nam się w 1938 roku gdy Niemcy zaatakowały Francję a wcześniej udało im się związać sojuszem z Włochami i Japonią i to wystarczyło do wywołania wojny totalnej kończącej grę.
Zależało na tej wojnie graczowi prowadzącemu Nazizm i wygrał grę na punkty.
Zależało na tej wojnie graczowi prowadzącemu Nazizm i wygrał grę na punkty.
- Leo
- Colonel
- Posty: 1596
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 16 times
Re: Democracy under Siege
O! To ciekawe, że udało się Wam dociągnąć grę aż do takiego momentu. Ja już jestem po sześciu rozgrywkach i podstawowy mankament jaki wykryliśmy w tej grze jest taki, że kończy się ona za szybko. Raz skończyła się nam w pierwszym, a raz w drugim etapie. Wprowadziliśmy też do niej pewne poprawki, głównie aby ograniczyć zupełnie niehistoryczne hasanie państw po torze ideologii.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: Democracy under Siege
To w 1 turze udało się jakiejś ideologii zebrać aż 40 punktów?
To bardzo trudne choć łatwiejsze gdy gra się w zaawansowaną wersję gdzie punktują też kraje nie znajdujące się w bezpośredniej strefie danych ideologii.
Mam nadzieję że nie grasz w ten sposób jak w pierwszej naszej rozgrywce bo punkty zbiera się głównie za posiadanie Military Resource.
Te punkty za państwa w strefie danej ideologii są tylko doliczane tymczasowo na koniec tury by sprawdzić czy któraś ideologia wygrała.
Natomiast do tego momentu nie jestem pewien jak jest z krajami które zostały pokonane i czy tylko jednorazowo są za nie naliczane podwójne punkty zwycięstwa w podobny sposób co punkty za MR?
Wydaje mi się, że Demokracja może głównie pozyskać z budowania MR a pozostałe ideologie a szczególnie Nazizm powinny wygrywać wojny z pomniejszymi krajami z stąd czerpać punkty.
To bardzo trudne choć łatwiejsze gdy gra się w zaawansowaną wersję gdzie punktują też kraje nie znajdujące się w bezpośredniej strefie danych ideologii.
Mam nadzieję że nie grasz w ten sposób jak w pierwszej naszej rozgrywce bo punkty zbiera się głównie za posiadanie Military Resource.
Te punkty za państwa w strefie danej ideologii są tylko doliczane tymczasowo na koniec tury by sprawdzić czy któraś ideologia wygrała.
Natomiast do tego momentu nie jestem pewien jak jest z krajami które zostały pokonane i czy tylko jednorazowo są za nie naliczane podwójne punkty zwycięstwa w podobny sposób co punkty za MR?
Wydaje mi się, że Demokracja może głównie pozyskać z budowania MR a pozostałe ideologie a szczególnie Nazizm powinny wygrywać wojny z pomniejszymi krajami z stąd czerpać punkty.
Re: Democracy under Siege
Czy zechciałbyś się podzielić na Forum waszymi HR ?Leo pisze: Wprowadziliśmy też do niej pewne poprawki, głównie aby ograniczyć zupełnie niehistoryczne hasanie państw po torze ideologii.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
- Leo
- Colonel
- Posty: 1596
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 16 times
Re: Democracy under Siege
O kurczę, czyli źle graliśmy
A z podbitymi państwami jest tak, że punktujesz za nie co etap na takich samych zasadach jak za MR. To akurat chyba dobrze zrozumieliśmy
Nasze (Aldarusa, Pędraka i moje) propozycje zmian to:
1. Dotyczy kart z wydarzeniem i przesuwaniem państw na torze ideologii: pomyślny rzut oznacza, że dzieje się wydarzenie, niepomyślny - że przesuwamy państwo. Prowadzi to czasami do nieco paradoksalnych sytuacji, ale znacznie ogranicza losowość. Dotychczas przy niepomyślnym rzucie gracz podwójnie na tym tracił. Teraz zawsze coś mu dana karta da.
2. Bardzo ważne: na torze ideologii przesuwamy zawsze tylko jedno państwo. Czyli wszelkie "i" traktujemy jak "lub". Niektóre karty są megamocne - przesuwanie nimi dwóch czy więcej państw to przegięcie. Wyjątek: karty z podwójnym efektem, np. N8, N13 - wtedy przesuwamy dwa państwa.
3. Gracz, który nie zużyje swoich PP (bo zostawił sobie coś w rezerwie, żeby reagować na pucze) nie traci tych PP. Za niezużyte PP dostaje kostki CC.
Po tych zmianach gra działała bardzo fajnie, choć oczywiście uwaga Silvera powoduje, że nasze dotychczasowe rozgrywki powinny trwać zdecydowanie dłużej.
A z podbitymi państwami jest tak, że punktujesz za nie co etap na takich samych zasadach jak za MR. To akurat chyba dobrze zrozumieliśmy
Nasze (Aldarusa, Pędraka i moje) propozycje zmian to:
1. Dotyczy kart z wydarzeniem i przesuwaniem państw na torze ideologii: pomyślny rzut oznacza, że dzieje się wydarzenie, niepomyślny - że przesuwamy państwo. Prowadzi to czasami do nieco paradoksalnych sytuacji, ale znacznie ogranicza losowość. Dotychczas przy niepomyślnym rzucie gracz podwójnie na tym tracił. Teraz zawsze coś mu dana karta da.
2. Bardzo ważne: na torze ideologii przesuwamy zawsze tylko jedno państwo. Czyli wszelkie "i" traktujemy jak "lub". Niektóre karty są megamocne - przesuwanie nimi dwóch czy więcej państw to przegięcie. Wyjątek: karty z podwójnym efektem, np. N8, N13 - wtedy przesuwamy dwa państwa.
3. Gracz, który nie zużyje swoich PP (bo zostawił sobie coś w rezerwie, żeby reagować na pucze) nie traci tych PP. Za niezużyte PP dostaje kostki CC.
Po tych zmianach gra działała bardzo fajnie, choć oczywiście uwaga Silvera powoduje, że nasze dotychczasowe rozgrywki powinny trwać zdecydowanie dłużej.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
Re: Democracy under Siege
Dzięki !
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: Democracy under Siege
Co do 1. to może się zdarzyć, że w wypadku nieudanego rzutu te kraje umieszczone na dole karty pójdą na korzyść innej ideologii; ale zaleta jest to że karta schodzi z gry i nie będzie takiej sytuacji że gracz nie pozyska kart później wchodzących do gry w późniejszych turach ze względu na dużą ilość kart w talii z poprzednich tur.
Już wcześniej poprawiłem swe nieudane tłumaczenie instrukcji.
Już wcześniej poprawiłem swe nieudane tłumaczenie instrukcji.
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: Democracy under Siege
Aby wygrać to Demokracja powinna szczególnie gromadzić na potęgę powinna zapasy wojenne MR - głównego dostarczyciela punktów VP na dłuższą metę.
Pozostali też powinni w to wkładać wysiłek lecz chyba najbardziej Nazizm ma szansę wykorzystując karty wojen zawładnąć pomniejszymi krajami i w ten sposób gromadzić VP.
Aby do tego nie doszło Demokracja powinna używać swych MR by nie dopuścić do wygranej w wojnach.
Komunizm leży w tym gdzieś pośrodku ale wygrana w hiszpańskim konflikcie może dużo dać Komunizmowi lub Nazizmowi.
Pozostali też powinni w to wkładać wysiłek lecz chyba najbardziej Nazizm ma szansę wykorzystując karty wojen zawładnąć pomniejszymi krajami i w ten sposób gromadzić VP.
Aby do tego nie doszło Demokracja powinna używać swych MR by nie dopuścić do wygranej w wojnach.
Komunizm leży w tym gdzieś pośrodku ale wygrana w hiszpańskim konflikcie może dużo dać Komunizmowi lub Nazizmowi.
- Leo
- Colonel
- Posty: 1596
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 16 times
Re: Democracy under Siege
Tak, wiem że przy niektórych kartach taki będzie efekt, ale jak się zastanowiliśmy to wyszło nam, że korzyści jest więcej. A co do strategii grania to pewnie masz rację. Trzeba będzie popróbować.Silver pisze:Co do 1. to może się zdarzyć, że w wypadku nieudanego rzutu te kraje umieszczone na dole karty pójdą na korzyść innej ideologii; ale zaleta jest to że karta schodzi z gry i nie będzie takiej sytuacji że gracz nie pozyska kart później wchodzących do gry w późniejszych turach ze względu na dużą ilość kart w talii z poprzednich tur.
Już wcześniej poprawiłem swe nieudane tłumaczenie instrukcji.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: Democracy under Siege
Chętnie zagram na żywo na 3 bo mam nowy egzemplarz (starszy trafił w dobre ręce). Ciekawy jestem jak gracie - czy korzystając z modułu vassala?
Re: Democracy under Siege
Czytam tę niełatwą instrukcję przygotowując się do pierwszej rozgrywki.
Mam pytanie:
co dzieje się z tokenami CC po zamachu (udanym, nieudanym, nieudanym powodującym wojnę)?
Z rozszerzonego przykładu wynikałoby (albo mi się tylko wydaje ), że wracają do Force Pool (nie do rezerwy ani CCP i to bez względu na wynik?). No tak ale przez FP rozumiem miejsce gdzie gromadzone są MR. CC "startowały", były tworzone w Couple Cells Poll i tam jak rozumiem trafiały z rezerwy.
Przy tej interpretacji trenowanie tych bojówek pozwalałoby na zwiększanie potencjału materiałów wojennych czyli sił zbrojnych tylko dla tego, że bojówki powodowały zamach i to bez ryzyka dla nich, jak jest naprawdę ?
Mam pytanie:
co dzieje się z tokenami CC po zamachu (udanym, nieudanym, nieudanym powodującym wojnę)?
Z rozszerzonego przykładu wynikałoby (albo mi się tylko wydaje ), że wracają do Force Pool (nie do rezerwy ani CCP i to bez względu na wynik?). No tak ale przez FP rozumiem miejsce gdzie gromadzone są MR. CC "startowały", były tworzone w Couple Cells Poll i tam jak rozumiem trafiały z rezerwy.
Przy tej interpretacji trenowanie tych bojówek pozwalałoby na zwiększanie potencjału materiałów wojennych czyli sił zbrojnych tylko dla tego, że bojówki powodowały zamach i to bez ryzyka dla nich, jak jest naprawdę ?
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
- Leo
- Colonel
- Posty: 1596
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 16 times
Re: Democracy under Siege
Wędrują do rezerwy. Zamach się nie udał i agenci wpadli.
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."
Re: Democracy under Siege
Czyli w przykładzie nieprawidłowo użyto sformułowania Force Pool, powinno być Reserve. A contrario: jeśli zamach się udał agenci zostają na mapie (bo jest jeszcze pole organizowania zamachów na planszy gracza, rozumiem, że nie będące rezerwą)?
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
- Leo
- Colonel
- Posty: 1596
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 16 times
Re: Democracy under Siege
My gramy tak, że przy udanym puczu taka kostka CC też spada do rezerwy. Polegli na polu chwały
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."