Great War At Sea: The Russo-Japanese War (AP)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące I wojny światowej i okresu międzywojennego.
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Great War At Sea: The Russo-Japanese War (AP)

Post autor: Strategos »

Lipa pisze:Pokrótce cechy obu gier (o ile pamiętam z instrukcji):
- obecność portów/baz z infrastruktura umożliwiająca naprawę okrętów
- paliwo oddane jest możliwością przepłynięcia iluś tam obszarów bez zawijania do portu
- w grand Fleet aby doszło do walki siły musza się znaleźć na obszarze/akwenie. Do tego typu działań (oraz osłony w unikaniu walki i zaskakiwania) służą siły lekki (lekkie krążowniki i niszczyciele
- uproszczony system walki. Okręty dysponują dwoma parametrami: siła ognia i odporność. Myślę, ze powoduje to że bitwy są szybkie i krwawe
- punkty zwycięstwa są zdobywane za kontrolę danych obszarów/akwenów.
Tak:
mapy obszarowe
punkty zwycięstwa są zdobywane za kontrolę danych obszarów/akwenów
w grand Fleet aby doszło do walki siły musza się znaleźć na obszarze/akwenie. Do tego typu działań (oraz osłony w unikaniu walki i zaskakiwania) służą siły lekki (lekkie krążowniki i niszczyciele

Trochę inaczej:
obecność portów/baz z infrastruktura umożliwiająca naprawę okrętów
paliwo oddane jest możliwością przepłynięcia iluś tam obszarów bez zawijania do portu.

Zdecydowanie nie:
uproszczony system walki. Okręty dysponują dwoma parametrami: siła ognia i odporność. Myślę, ze powoduje to że bitwy są szybkie i krwawe.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
ODPOWIEDZ

Wróć do „I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne”