Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest czwartek, 15 listopada 2018, 06:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: czwartek, 26 lipca 2018, 14:06 
Colonel en second
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:08
Posty: 1497
Lokalizacja: Warszawa
Zagrałem w Semper Fidelis już ponad 20 razy. Nadal uważam, że to świetna gra i będę ją polecał każdemu. Ale nie ukrywam, że irytuje mnie w niej kilka rzeczy (mam nadzieję, że autor się nie obrazi):
1. Losowanie żetonów zaopatrzenia. Uważam, że ta zasada nie ma żadnego sensownego uzasadnienia (i kiedyś już chyba o tym pisałem). W końcu jeśli nasi żołnierze kontrolują jakiś magazyn z zasobami to chyba wiedzą co chcą z niego pobrać, czy np. jedzenie, czy granaty, a nie łapią wszystko jak leci. Przyznaję, że kompletnie ignoruję tę zasadę i gram z Kolegami w ten sposób, że jeśli kontrolujemy jakąś lokację, to możemy sobie najpierw podejrzeć żetony a potem (w akcji Aprowizacja) wybrać ten, który nas interesuje.
2. Karta "Batalion asystencyjny" - jedna z najmocniejszych w talii ukraińskiej ma wartość 1. Dlaczego? Inne mocne karty mają też dużą wartość "liczbową" - tutaj tak nie jest. Może nie powinna działać na Cytadelę?
3. Tak w ogóle układ kart jest mocno niekorzystny dla Polaków, szczególnie jeśli chodzi o wejście posiłków. Ukraińcy mają cztery karty opóźniające nadejście odsieczy, a Polacy tylko jedną, która może powyższe zanegować (w dodatku jest to mocna "3"). Balans rozgrywki częściowo równoważą lepsi polscy dowódcy (o ile oczywiście wylosujemy lepszego) i jakość wojska, ale w ostateczności najważniejsze są karty. A ich dobór jest czysto losowy. Nie lubię takich rozwiązań.
4. Wojska austro-węgierskie są tylko chromem. Przeciąganie ich na swoją stronę jest zupełnie nieopłacalne - zbyt dużo akcji to kosztuje i nie widziałem, żeby ktokolwiek to robił.
5. "Syndrom końca świata" - na to zwróciło uwagę już sporo graczy, nie tylko ja. Myślę, że prostym rozwiązaniem tego problemu byłoby wprowadzenie zasady, że na końcu gry trzeba mieć co najmniej dwa oddziały w danej lokacji, aby uzyskać za nią punkty.

Podsumowując - gra byłaby dużo lepsza gdyby ograniczyć jej losowość a zwiększyć decyzyjność. Może wprowadzić jakieś opcjonalne zasady dla bardziej doświadczonych graczy?

_________________
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: piątek, 27 lipca 2018, 10:32 
Sergent-Major

Dołączył(a): środa, 24 maja 2006, 17:02
Posty: 187
Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
Czołem!
Ciesze się, że gra sprawia Wam przyjemność. Odniosę się do cennych uwag Kolegi Leo.
Cytuj:
1. Losowanie żetonów zaopatrzenia.

Merytorycznie ma to sens bo poza kilkoma przypadkami, w których wojujący wiedzieli, gdzie i czego można się spodziewać (artylerii w Rzęsnej Polskiej czy broni nieopodal kościoła św. Elżbiety), to pozostałe magazyny były prawdziwym Wallmartem ;)
Natomiast zgodzę się, że dla wytrawnych graczy dobieranie konkretnego żetonu ma wielki wpływ na planowanie następnych posunięć.

Cytuj:
3. Tak w ogóle układ kart jest mocno niekorzystny dla Polaków, szczególnie jeśli chodzi o wejście posiłków. Ukraińcy mają cztery karty opóźniające nadejście odsieczy, a Polacy tylko jedną,

To dlatego, że to Polacy grają przede wszystkim "na odsiecz". W przypadku Ukraińców (poza przyjazdem Siczowników) ich posiłki są tylko dodatkiem. Tak więc dysproporcja musi zostać zachowana.

Cytuj:
4. Wojska austro-węgierskie są tylko chromem

Najczęściej tak, chociaż byłem świadkiem (a nawet autorem) operacji, które zmieniały obraz na mapie po aktywacji czarno-żóltych.

Cytuj:
. "Syndrom końca świata"

Podoba mi się pomysł z dwoma jednostkami. Pomyślę jeszcze nad dodatkowymi ograniczeniami, które zmuszałyby graczy do zachowania jako takiej ciągłości frontu na koniec a nie bazowaniu na pojedynczych, odciętych enklawach.

Bardzo chciałbym rozwijać system i jeszcze coś stworzyć na jego bazie. Na razie jednak nie mam pomysłu na wydawcę czy instytucję. Ale jakby co, to na pewno uwzględnię wszystkie Wasze uwagi i spróbuję zorganizować otwarte testy.

Pozdrawiam ;)

_________________
Semper Fidelis. Bitwa o Lwów 1918-1919 https://www.facebook.com/GraSemperFidelis/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: poniedziałek, 30 lipca 2018, 18:47 
Colonel en second
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:08
Posty: 1497
Lokalizacja: Warszawa
Cieszę się, że mój pomysł odnośnie zakończenia gry Ci się spodobał. I kibicuję pracom nad kolejnymi projektami.

A co do kart odsieczy, to napisałeś, że Polacy grają "przede wszystkim na odsiecz". Trudno tak grać jak się ma nikły wpływ na termin jej wejścia. To gracz ukraiński de facto steruje wejściem odsieczy, bo ma dużo więcej kart do dyspozycji sterującej jej wejściem. Myślę, że nierzadko zdarza się, że polska odsiecz dociera w ostatniej turze gry - wtedy gra jest nie tylko już nie do wygrania, ale i jest zwyczajnie nudna.

_________________
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: niedziela, 2 września 2018, 00:32 
Carabinier

Dołączył(a): sobota, 6 stycznia 2007, 20:24
Posty: 21
Leo napisał(a):
Cieszę się, że mój pomysł odnośnie zakończenia gry Ci się spodobał. I kibicuję pracom nad kolejnymi projektami.

A co do kart odsieczy, to napisałeś, że Polacy grają "przede wszystkim na odsiecz". Trudno tak grać jak się ma nikły wpływ na termin jej wejścia. To gracz ukraiński de facto steruje wejściem odsieczy, bo ma dużo więcej kart do dyspozycji sterującej jej wejściem. Myślę, że nierzadko zdarza się, że polska odsiecz dociera w ostatniej turze gry - wtedy gra jest nie tylko już nie do wygrania, ale i jest zwyczajnie nudna.

Grałem główny scenariusz trzy razy. Trzykrotnie odsiecz przyjechała ostatniego dnia walk... Raz wygrałem Polakami, raz było mniej więcej na remis, a dziś przegrałem ponad dwudziestoma punktami.

Karty opóźniające odsiecz są strasznie mocne, do tego bataliony wyłączające reduty w kluczowych bitwach. Wiem, że Ukraińcy historycznie powinni zniszczyć mosty i sabotować/pilnować linii kolejowych. Tyle, że historycznie tego nie zrobili ;).

Ogólnie podtrzymuję, że gra jest genialna, ale sprawa odsieczy irytuje niemiłosiernie.

Co do wydawnictwa to jest takie jedno, które teraz w zasadzie dystrybuuje Semper Fidelis i mogliby się zainteresować kolejnym takim projektem ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: czwartek, 13 września 2018, 13:36 
Enfant de troupe

Dołączył(a): czwartek, 13 września 2018, 13:01
Posty: 2
Witam.

Niestety instrukcja jest wg. mnie słaba. Informacje są porozrzucane, czasem sprzeczne ze sobą, jestem po lekturze tego wątku i FAQ ale nadal mam liczne wątpliwości. No więc do rzeczy:

1. Rozkaz szturmu - w instrukcji napisane jest, że po jego wykonaniu należy natychmiast rozpatrzyć starcie w regionie. Czy oznacza to, że szturm można przeprowadzić tylko z jednego pola(tylko jedną grupą jednostek?). Może jest to nadinterpretacja, ale z drugiej strony w instrukcji nie jest opisane dokładnie czy można "łączyć" kilka rozkazów w jeden(np. wydając 4 PA na poruszenie dwoma grupami jednostek) czy może jednak po wydaniu tych 2 PA musimy natychmiast rozpatrzyć starcie zanim wydamy jakiekolwiek kolejne PA. Innymi słowy, czy można przeprowadzić szturm z kilku stron?

2. To pytanie ma związek z poprzednim, czy gracz może najpierw wykonać(przypuśćmy) 2 ruchy na wrogi teren(powodując, że w fazie starcia rozstrzygane byłoby tam starcie), a następnie przeprowadzić na ten teren szturm - dzięki czemu natychmiast rozpatrzyłby walkę, atakując z trzech stron(2 strony dzięki wcześniejszym 2 ruchom + 1 strona dzięki jednostkom wykonującym szturm)? Dzięki temu uzyskałby taki efekt, wydając jedynie 4 PA(2x1 PA na ruch i 2 PA na szturm). Natomiast zakładając, że możliwy jest szturm kilkoma grupami jednostek "na raz", musiałby wydać aż 6 PA. Czy jest to możliwe? A może zabronione jest przeprowadzanie szturmu na teren, na którym już "czekają" nasze jednostki(aby przeprowadzić starcie w fazie starcia)?

3. Kilka niejasności związanych z polami okupowanymi:
- rozumiem, że można po prostu wejść swoimi jednostkami(dzięki rozkazowi ruchu) na pole okupowane, ale kosztuje to 2 PA. Jeśli gracz to zrobi, starcie na tym polu nie jest rozstrzygane w fazie starcia?
- gracz może też wykonać ruch na pole okupowane i ustawić jednostki na granicy(co oznacza, że w fazie starcia odbędzie się tam starcie) i tak samo kosztuje to 2 PA.
- jeśli gracz chce przeprowadzić szturm na pole okupowane, musi w pierwszej kolejności wybrać jednostki znajdujące się bezpośrednio na tym polu, a dopiero potem(opcjonalnie) jednostki z pól sąsiednich mogą dołączyć się do szturmu? Nie jest możliwe, aby szturm wykonywały jedynie jednostki "z zewnątrz"?
- gracz może wykonać ruch jednostkami z pola okupowanego(oczywiście za 2 PA) na to samo pole(ustawiając je na granicy, dla informacji) - aby w fazie starcia rozegrać walkę?

przepraszam, jeśli moje pytania są sformułowane w niejasny sposób, ale już podczas samej lektury instrukcji nasunęło mi się tyle teoretycznych możliwości, że wolę się upewnić przed pierwszą rozgrywką...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: piątek, 14 września 2018, 17:44 
Sergent-Major

Dołączył(a): środa, 24 maja 2006, 17:02
Posty: 187
Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
Czołem!
Postaram się pomóc:

1. Tak, możemy przeprowadzić szturm z kilku stron. Odpowiedź łączy się więc z pytaniem nr 2. Wszystkie jednostki chcące SZTURMOWAĆ muszą wydać po 2 PA. Gra, jak pewnie każda inna ma luki w precyzji zasad, ale zawsze starajmy się interpretować je na rzecz spójności niż wykorzystywać kruczki. Tak więc im szturm jest bardziej złożony (tzn. wielostronny), tym więcej PA nas będzie kosztować. ;)
3. Wszystko się zgadza. Znów wejście na pole okupowane (obsadzone wrogimi oddziałami, czujkami, poprzedzone podejściem pod ogniem umocnionego wroga itd.) wymaga od nas większego zaangażowania. Bez względu an to, czy chcemy tylko wejść na to pole i okopać się pod nosem wroga czy też go zaatakować.

Mam nadzieję, że pomogłem.
Pozostaję do dyspozycji.

_________________
Semper Fidelis. Bitwa o Lwów 1918-1919 https://www.facebook.com/GraSemperFidelis/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: piątek, 14 września 2018, 22:19 
Enfant de troupe

Dołączył(a): czwartek, 13 września 2018, 13:01
Posty: 2
Bardzo dziękuję. Wczoraj udało rozegrać się dwie partie, pierwsza z nosem w instrukcji, natomiast druga szła już znacznie sprawniej. Ku mojemu zaskoczeniu, akcja Szturmu nie została wykonana ani razu - widocznie potrzebne jest nieco doświadczenia, aby docenić profity płynące z tej akcji i z czasem będziemy jej używać.

Sama gra jest miodna, już teraz widzę, że daje sporo możliwości strategicznych, a graliśmy dopiero pierwszy scenariusz (Zamach). Dla mnie to pierwsza gra z pogranicza tych wojennych, dlatego nieco przytłacza ilość małych zasad, które trzeba mieć na oku, ale myślę, że z czasem będzie lepiej!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: niedziela, 30 września 2018, 18:35 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 lutego 2016, 02:06
Posty: 192
Chciałbym mieć pytanie odnośnie dociągania kart:
1. Czy zagrywając kartę wydarzenia dociąga się zamiast niej kartę z talii? Chodzi mi po głowie że coś takiego było, ale nie moge teraz znaleźć w instrukcji. Jeśli nie, to czy jest sens w ogóle je zagrywać?
2. Czy jest obowiązek zagrania karty specjalnej lub działania w swojej turze?
3. Czy jedyne dobieranie kart to z dowódcy, czy dociąga się też karty na koniec/początek etapu? Jeśli nie, to czy nie prowadzi to do zbyt dużej dysproporcji kart, gdzie jeden gracz ma najwyżej jedną kartę przez połowę gry, a drugi 3 razy więcej?

_________________
"Chcesz wiedzieć, jak wyglądała dawna chwała twojego Rzymu?
Spójrz na nasze państwo!
Na nas przeszła wraz z władzą cesarską. Tytuł cesarski nie przypadł nam nagi. Przybył odziany w swą siłę, klejnoty swoje przynosząc ze sobą. Twoi konsulowie są u nas. U nas twój senat. U nas wojsko twoje!"
Fryderyk I "Barbarossa" von Staufen do papieża Hadriana IV przed koronacją na cesarza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: niedziela, 30 września 2018, 19:01 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 lutego 2016, 02:06
Posty: 192
Jeszcze 2 pytania:
1. Czy zajęcie pola strategicznego w wyniku ruchu skutkuje zmianą morale, czy tylko w wyniku bitwy?
2. Co w wyniku zajęcia w wyniku rozstawienia na początku scenariusza?

_________________
"Chcesz wiedzieć, jak wyglądała dawna chwała twojego Rzymu?
Spójrz na nasze państwo!
Na nas przeszła wraz z władzą cesarską. Tytuł cesarski nie przypadł nam nagi. Przybył odziany w swą siłę, klejnoty swoje przynosząc ze sobą. Twoi konsulowie są u nas. U nas twój senat. U nas wojsko twoje!"
Fryderyk I "Barbarossa" von Staufen do papieża Hadriana IV przed koronacją na cesarza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: niedziela, 30 września 2018, 23:45 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 lutego 2016, 02:06
Posty: 192
Tak przy okazji - ma ktoś może rady jak grać w te grę?
Moje partie wypadają zawsze bardzo chaotycznie. Być może popełniam po prostu zbyt często błąd, że dzielę siły by zdobyć jak najwięcej pól strategicznych miast skupiać wojska w jednym punkcie?

_________________
"Chcesz wiedzieć, jak wyglądała dawna chwała twojego Rzymu?
Spójrz na nasze państwo!
Na nas przeszła wraz z władzą cesarską. Tytuł cesarski nie przypadł nam nagi. Przybył odziany w swą siłę, klejnoty swoje przynosząc ze sobą. Twoi konsulowie są u nas. U nas twój senat. U nas wojsko twoje!"
Fryderyk I "Barbarossa" von Staufen do papieża Hadriana IV przed koronacją na cesarza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: czwartek, 25 października 2018, 17:38 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 2935
Lokalizacja: Warszawa
Gra oryginalna i wydaje się bardzo obiecująca choć pierwsze rozgrywki szybko się kończyły gdzie jedna ze stron uzyskiwała przewagę w oddziałach a druga po zmniejszeniu siły poszczególnych oddziałów po przegranych bitwach i stratach morale już nie mogła przeciwnikowi zagrozić.
Bardzo nieczytelna instrukcja i zrobiłem sobie własną wersję trochę skrótową; dorobiłem też wygodną tabelę tabelę walki na tekturce gdzie dopisałem ważne rzeczy (np. o niszczeniu miasta) i na niej stawiam teraz specjalne pionki pokazujące jaka jest aktualna siła oddziałów. Dorobiłem mały tor na którym pionek pokazuje ile jeszcze ktoś ma do wydania punktów na akcje. Dodałem tez specjalny okrągły oznacznik przypominający o właściwościach pola Cytadela.
Dziś grałem "Szturm" i Polacy rozstawili się po 5 jednostek w pewnej odległości od Ukraińców lecz ci zaatakowali 1 z tych pól z 3 kierunków i zablokowali możliwość wycofania się z niego i stosunek sił był miażdżący bo jeszcze wcześniej wzmocnili siłę oddziałów mocnym żetonem wsparcia o 2 lub 3 a kartą zmniejszyli morale Polaków o 2. Po ataku 4 jednostki wyparowały a ostatnia odeszła w rozproszenie a po przegranej bitwie siła Polaków jeszcze spadła spadła i od tej pory już nie mogli się wydźwignąć bo do ataku już się nie nadawały (próbowali atakować by opuścić siłę przeciwnika ale sami padali jak muchy nawet po atakach na 1 jednostkę wroga); ani świeżych sił też nie można było sprowadzić ze względu na niskie morale i właściwie już w 2 rundzie wszystko się rozstrzygnęło.
Chyba Polak powinien rozstawiając swe siły rozstawiać po 2 lub 3 jednostki obok siebie i by nie dać się okrążyć (bo rozstawiają się Polacy pierwsi a Ukraińcy pierwsi się ruszają) i wtedy można przetrzymać pierwsze ataki Ukraińców uciekając na pola miejskie bo nie można przekroczyć tam liczebności powyżej 5 jednostek.


Ostatnio edytowano środa, 31 października 2018, 21:58 przez Silver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: wtorek, 30 października 2018, 10:20 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 2935
Lokalizacja: Warszawa
Mam pytania:
- czy przy rozstawianiu scenariusza (jest scenariusz gdzie Ukraińcy a szczególnie Polacy ustawiają oddziały wg własnego planu) po ustawieniu oddziałów na polach z punktami zwycięstwa, czy uzyskuje się zysk morale za nie?
- czy w scenariuszu "Szturm" 5 + 5 jednostek do ustawienia w "pozostałych wsiach" ustawia się tak by wszystkie te pozostałe wsie były obsadzone choć przed 1 jednostkę czy można ustawiać tam jednostki jak się chce?
- czy reduta dodatkowo (w stosunku do barykady) nie pozwala na uzyskanie dodatkowych punktów bitwy za dodatkowe kierunki natarcia wroga?
- czy można uzyskać przy walce rezultat w punktach siły większy od 10 po modyfikacjach (patrząc na raporty z rozgrywek to odpowiedź jest twierdząca)?
- czy karty wpływające na "odsiecz" działają we wszystkich scenariuszach na te jednostki mające wejść z toru czy tylko są praktycznie wykorzystywane w głównym scenariuszu Semper fidelis?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: wtorek, 6 listopada 2018, 17:57 
Sergent-Major

Dołączył(a): środa, 24 maja 2006, 17:02
Posty: 187
Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
Uszanowanie,
postaram się pomóc ;)

1.
Cytuj:
- czy przy rozstawianiu scenariusza (jest scenariusz gdzie Ukraińcy a szczególnie Polacy ustawiają oddziały wg własnego planu) po ustawieniu oddziałów na polach z punktami zwycięstwa, czy uzyskuje się zysk morale za nie?


Nie, bierzemy pod uwagi poziom morale z karty scenariusza

2.
Cytuj:
- czy w scenariuszu "Szturm" 5 + 5 jednostek do ustawienia w "pozostałych wsiach" ustawia się tak by wszystkie te pozostałe wsie były obsadzone choć przed 1 jednostkę czy można ustawiać tam jednostki jak się chce?


Nie ma wymagań. Można pozostawić niektóre wsie puste.

3.
Cytuj:
czy reduta dodatkowo (w stosunku do barykady) nie pozwala na uzyskanie dodatkowych punktów bitwy za dodatkowe kierunki natarcia wroga?


Niestety nie rozumiem pytania. Reduta działa w obronie.

4.
Cytuj:
- czy można uzyskać przy walce rezultat w punktach siły większy od 10 po modyfikacjach (patrząc na raporty z rozgrywek to odpowiedź jest twierdząca)?


Tak, aczkolwiek nie można przekroczyć go z bazowych punktów siły.

5.
Cytuj:
- czy karty wpływające na "odsiecz" działają we wszystkich scenariuszach na te jednostki mające wejść z toru czy tylko są praktycznie wykorzystywane w głównym scenariuszu Semper fidelis?


Tak, działają na każde jednostki, które znajdują się na torze czasu.

Pozdrawiam!

_________________
Semper Fidelis. Bitwa o Lwów 1918-1919 https://www.facebook.com/GraSemperFidelis/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: wtorek, 6 listopada 2018, 19:47 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 2935
Lokalizacja: Warszawa
Chodziło mi czy reduta zapobiega uzyskaniu jakichkolwiek dodatkowych punktów ataku dla atakującego gdy ten atakuje z 2 lub więcej kierunków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Semper Fidelis (Wysoki Zamek & IPN)
PostNapisane: środa, 7 listopada 2018, 10:34 
Colonel en second
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:08
Posty: 1497
Lokalizacja: Warszawa
Zdecydowanie tak. Jest to przecież dokładnie opisane w instrukcji i na kartach pomocy.

_________________
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.