Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest niedziela, 19 listopada 2017, 10:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Seria Dawn of War
PostNapisane: piątek, 25 maja 2007, 23:56 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Seria gier RTS w swiecie WH40K zapoczatkowana zostala przez gre Dawn of War (DoW) , w slad za ktora poszly dodatki WInter Assault (WA) i samodzielny dodatek Dark Crusade (DC)

Dawn of War
W liniowej kampanii wcielamy sie w dowodce Zakonu Space Marines - zakonu Krwawych Krukow (Blood Ravens). Przemierzamy jeden ze swiatow starajac sie rozwiklac zagadke planety zanim zarowno Marines jak i ich przeciwnicy zamknieci zostana przez potezny sztorm w wieloletniej pulapce...

Winter Assault
Tu mamy do dyspozycji dwie kampanie - sil Dobra (Imperial Guards i Eldars) oraz Zla (Orki i Chaos Marines). Znaczne zmiany w porownaniu z czescia pierwsza - dodanie zmieniajacych rownowage gry limitow jednostek (szczegolnie tych najpotezniejszych), oraz pojawienie sie nowej, grywalenj rasy - IMperial Guards przyniosly powiew nowosci.

Dark Crusade
Nic jednak nie moze sie rownac z najnowszym, samodzielnym dodatkiem. Oprocz nowosci jaka jest kampania rozgrywana na mapie swiata, dolozono nowe, dwie grywalne rasy - milczacych Necros - nieumarlych zamknietych z stalowych cialach; oraz Tau - rase obcych ktorzy daza do podporzadkowania wszystiego i wszystkich Wiekszemu Dobru (Greater Good). W sumie wiec mamy do dyspozycji 7 w pelni grywalnych ras - Space Marines, Imperial Guards, Eldar, Tau, Orcs, Necros i Tau.

Mechanika gry jest prosta - zbieramy surowce/budujemy/wycinamy. Odstepstwem i nowoscia jest fakt, ze sposrod dwoch surowcow tylko jeden zdobywamy w klasyczny sposob - budujac elektrownie (Energia).
Drugi z nich - Requisition Points (PR) zdobywamy poprzez zajmowanie punktow strategicznych na mapie - wiecej punktow w naszych rekach powoduje szybszy ich przyrost.

Wkrotce - krotki opis ras i ich mozliwosci.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 26 maja 2007, 09:59 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 września 2006, 21:09
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa
Wypasiona Giera CHAOS RULES :lol: :lol: :lol: co prawda Tyranidow mi Brakuje ale nie mozna miec wszystkiego :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 26 maja 2007, 11:09 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18450
Lokalizacja: Warszawa
ja jakos nie moge sie w to wgrac

ale nie lubie RTSow
(w sumie jedyne 2 ktore zgralem prawie na smierc to Starcraft i Dune 2)

zebym gral w RTSa to musi nie miec aspektu budowania wioski
Moj ulubiony to Mechcommander

tym niemniej DOW wyglada bardzo ladniej i ma przesliczne Intro (choc glupie bardzo ;>

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 26 maja 2007, 14:00 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Space Marines

Prowadzeni przez swojego dowodce w pierwszej czesci (DoW) staraja sie odkryc tajemnice planety. To ich oddzialami gramy kampanie przez co momentami odnosze wrazenie ze ich najlepiej dopracowano. Ponownie pojawiaja sie w czesci trzeciej.

Space Marines
Podstawowa jednostka. po ulepszeniu moze liczyc 9 zolnierzy + sierzanta i byc wyposazoona w 5 ciezkich broni (heavy bolter/rocket launcher/flamer/plasma gun). Dobrze ustawieni sa jedna z najgrozniejszych jednostek w grze.
Scout
Piechota zwiadowcza. Mozna ich wyposazyc w karabiny snajperskie oraz zapewnic im techniki umozliwiajace ukrycie przed wrogiem. Nie nadaja sie do walki - nawet z karabinami snajperskimi stanowia raczej wsparcie niz samodzielna jednostke.
Terminators/Assault Terminators
Ciezka piechota rozniaca sie stylem walki. Zwykli terminatorzy wyposazeni sa w dwa dzialka szturmowe - koszmarna bron ktora nadaje sie do wybijania piechoty oraz rozbijania pojazdow - rowniez tych ciezszych. Szturmowcy (Assault) walcza wrecz za pomoca mlotow i tarcz - znakomicie sie nadaja do kontrowania jednostek wroga wyspecjalizowanych w walce wrecz. W WA i DC nalozono limit ich stosowania - maksymalnie jedna jednostka kazdego rodzaju. I dobrze - trzy jednostki terminatorow byly w stanie przejsc przez cala plansze...
Dysponuja umiejetnoscia deep strike, ktora pozwoli ich z wlasmnej bazy teleportowac w dowolne widoczne miejsce na mapie.
Assault Squad
Piechota szturmow wyspecjalizowana w walce wrecz i zaskakujacych uderzeniach. Dzieki plecakom odrzutowym sa w stanie omijac przeszkody ktore zwykle jednostki musza mozolnie obchodzic. Znakomici w kontrowaniu artylerii nieprzyjaciela lub zdobywaniu/niszczeniu ciezko dostepnych obiektow.
Grey Wolves
Jednostka piechoty Inkwizytorow - dysponuja mocami psychicznymi wspierajacymi ich w walce z demonami. Walcza tylko wrecz. Nie dysponuje danych o skutecznosci bo nigdy ich nie uzywalem. Limit: jedna jednostka.

Land Speeder
Szybka jednostka zwiadowcza o sporej sile ognia. Ze wzgledu na mozliwosc dokonywania "skokow" znakomicie wspolpracuje jako wsparcie ogniowe dla assault squads
Dreadnought
W zaleznosci od wersji wystepuje jako przeciwpiechoptny lub przeciwpancerny :) Niezastapiona jednostka wsparcia w bojach poczatkowych ze wzgledu na duza sile ognia, niezla szybkosc i stosunkowo niski koszt.
Whirlwind
Ruchoma artyleria, siejaca spustoszenie (jak kazda dlugodystansowa jednostka). Niestety w DC nalozono na nia limit 1 sztuki przez co jej wartosc spadla do zera...
Land Raider
Prawdziwy potwor na gasienicach. Rowniez juz w WA oblozony limnitem jednej sztuki jednak nawet jeden czolg tego typu sieje spustoszenie. Aby go wybudowac konieczne jest przejecie punktu z Reliktem (Relic). Drogi ale bardzo odporny i wyposazony w bron ktora moznaby obdzielic dwie -trzy mniejsze jednostki.
Predator
Czolg wspierajacy. Mozna go doposazyc w dwa boczna lascannons, przez co staje sie naprawde zabojczy dla pojazdow i budynkow wroga.
Rhino
Jednostka transportowa - w sumie rzadko uzywana, gdyz space marines maja porzadny pancerz i na ogol nie trzeba sobie zawracac glowy transportem.

Do tego mamy do dyspozycjitrzy mniejsze jednostki - bohaterow
Chaplain - fanatyczny wojownik
Librarian - dysponuje mocami psychicznymi
Commander - dowodca. Po postawieniu odpowiednich budynkow dysponuje wsparciem orbitalnym ktore wlasciwie uzyte potrafi kazdemu przeciwnikowi wyperswadowac atak.


Ostatnio edytowano środa, 30 maja 2007, 15:22 przez Profes79, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 26 maja 2007, 18:43 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): niedziela, 26 listopada 2006, 16:54
Posty: 85
Lokalizacja: Tychy, Śląskie
profes79 napisał(a):
Librarian - dysponuje mocami psychicznymi

a nie psionicznymi? ;) mały szczegół ale dużo zmienia ;) Ale gra rządzi, po wyjściu DC moją ulubioną rasa stali się IG (dostali lepszego bohatera)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 27 maja 2007, 13:16 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Adamdo napisał(a):
profes79 napisał(a):
Librarian - dysponuje mocami psychicznymi

a nie psionicznymi? ;) mały szczegół ale dużo zmienia ;) Ale gra rządzi, po wyjściu DC moją ulubioną rasa stali się IG (dostali lepszego bohatera)


W oryginale jest "psychic powers" a nie "psionic powers" i z tego co wiem podane przeze mnie tlumaczenie wystepuje tam, gdzie cokolwiek jest tlumaczone na polski. Acz pomiedzy mocami psionicznymi i psychicznymi zapewne mozna postawic znak rownosci.

Imperial Guards

Ludzie. Po prostu ludzie. Z laserowymi karabinami, slabymi pancerzami i beznadziejni w walce wrecz. Ich sila lezy w ilosci i solidnym wsparciu ogniowym. Pojawiaja sie w WA gdzie gramy nimi kampanie dobra (wspolnie z Eldarami) i DC.
Ciekawa cecha jest polaczenie tunelami wszystkich budynkow oprocz dzialek. Powoduje to ze stosunkowo szybko mozna przerzucac piechote w rejon zagrozonych budynkow.

Imperial Guards
Podstawowa jednostka piechoty. Tania, ale nawet w masie malo efektywna. Mozna ja dozbroic w trzy wyrzutnie granatow lub karabiny plasmowe.
Heavy weapon squad
Znakomita jednostka wsparcia. Ich sila ujawnia sie gdy rozstawia sie na stanowisku (fajnie to wyglada, kumpel tylko krecil nosem ze po mapie biega jeden, a jak sie rozstawia na stanowisku robi sie ich dwoch). Stanowisko to heavy bolter na trojnogu otoczonym workami z piaskiem. Mozna go ulepszyc do broni ppanc - lascannon (naprawde warto) lub przeciw piechotnej - cannon - tu juz bardziej sie sprawdza heavy bolter.
Znakomite wsparcie ogniowe pozycji obronnych zwlaszcza w polaczeniu z sila ognia dzialek stacjonarnych.
Karskin squad
Elitarna piechota. Wyposazona w lepsza bron i mozliwosc dodania czterech (a nie trzech) broni ciezkich. Limit w DC - 1 jednostka. Powoduje to ze niestety sa mniej efektywni niz mogliby byc.
Ogryn Squad
Ciezka piechota szkolona glownie do walki wrecz ale na dystans tez potrafia przylozyc. Niestety - limit 1 i fakt, ze zajmuja dwa miejsca w pojazdach czy tunelach powoduje ze nie zawsze mozna ich wykorzystac tak, jakby sie chcialo.

Chimera
Pojazd transportowy, lekko uzbrojony. Moze przewozic do trzech jednostek piechoty. NIezastapiony przy przebijaniu sie przez pozycje wroga - moze wysadzic piechote w samym srodku obrony (co daje glownie tyle ze gina troche dalej niz zgienliby idac na piechote).
Sentinel
Maly dwunozny "walker" - pojazd typowo zwiadowczy. Moze odbijac z rak wroga punkty strategiczne ale nie moze ich dla nas zajmowac. Beznadziejny przeciw piechocie, ale ze wzgledu na uzbrojenie w lascannons grozny przeciwko budynkom czy pojazdom zwlaszcza jak sie posle dwa-trzy w grupie.
Hellhound
Wersja transportowca Chimera w ktorej zrezygnowano z mozliwosci transportu piechoty na rzecz solidnego miotacza ognia. Jednostka mordercza przeciwko lekkiej piechocie (np. orkom).
Basilisk
Moja ulubiona jednostka. Ciezka artyleria (troche z wygladu podobna do Long Toma amerykanskiego). Mozna je wybudowac az trzy co pozwala zapewnic naprawde solidne wsparcie ogniowe. Dysponuja specjalna umiejetnoscia "earthshaker missile" - ten kosztowny strzal (200 RP + 200 E) pozwala zmiesc kazdy budynek z wyjatkiem niektorych budynkow glownych.
Leman Russ Tank
Kolejna jednostka stanowiaca o sile Imperial Guards. Mozemy miec je tylko dwa, ale ze wzgledu na ciezkie uzbrojenie doskonale spisuja sie samodzielnie jak i ze wsparciem piechoty.
Baneblade
Zawsze mam problem z okresleniem czy jest bardziej czy ,mniej zabojczy od Land Raidera - niemniej jednak ta jednostka potrafi samodzielnie zdemolowac wszystko co jej stanie na drodze. Potezne dzialo glowne, heavy boltery i lascannony sieja spustoszenie dookola. Limit: 1; wymagane posiadanie reliktu.

General
W przeciwienstwie do wielu innych dowodcow tego nie mozemy dolaczyc do jednostki. Zamiast tego dysponuje on swoja gwardia - 2-5 zolnierzy - moga byc to psykerzy, commisars, priests oraz karskin bodyguards. Potrafi przywolac wsparcie powietrzne ktore chociaz nie tak zabojcze jak orbital strike space marines takze potrafi namieszac.
Psyker
Mozna go dolaczyc do jednostki piechoty. Kilka ciekawych mocy psychivcznych oraz bezcenna zdolnosc wykrywania ukrytych (infiltrated) jednostek.
Priest
Mozna go dolaczyc do jednostki piechoty. Wspiera morale i dysponuje kilkoma zdolnosciami psychicznymi. Chyba najslabszy ze wszystkich bohaterow.
Comissar
Mozna go dolaczyc do jednostki. Wzorowany na NKWD :) (to nie ja wymyslilem - bylo w kodeksie). Wspiera morale - czasem w drastyczny sposob, rozstrzeliwywujac wlasnych zolnierzy w celu zaprowadzenia porzadku. Dobry w walce wrecz.
Assasin
Nie mozna go dolaczyc do jednostki. Znakomita jednostka zwiadowcza. Ukryty, z karabinem snajpeskim o duzym zasiegu potrafi moze nie jakos szczegolnie zaszkodzic ale na pewno podraznic przeciwnika. Jeden celny strzal potrafi polozyc generala przeciwnika.

UWAGA: bardzo chetnie z kims zagram w wolnej chwili. Co prawda moi przeciwnicy w turowki wiedza ze rzadko mi sie takie zdarzaja :) ale moze warto sprobowac.

Cdn.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 27 maja 2007, 23:10 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 września 2006, 21:09
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa
Wspomoge kolege.

CHAOS SPACE MARINES

Tacy space Marines ktorzy kilkadziesiat tysiecy lat temu zbuntowali sie przeciw Imperatorowi. W wyniku wojny domowej zbuntowane legiony zmuszone zostaly do Ucieczki i osiedlenia sie w Oku Terroru miejscu gdzie swiat materialny miesza sie ze swiatem niematerialnym. W tym miejscu nie plynie czas tak ze ci sami Marines ktorzy szturmowali Palac Imperatora na ziemi walcza nadal przeciwko niemu i jego slugom. W grze DC wcielamy sie w czlonkow legiony "Word Bearers"

Chaos Cultist
Taniutka jednostka zwiadowcza uzbrojona w Laspistols oraz noze mozna im opcjonalnie dokupic Plasmaguns lub Granatniki. Jako dowodce mozna kupic im jednego Chaos Marina ale to i tak nie pomaga jednostka gorsza nawet od Gwardi Imperialnej ma tendencje do rzucania sie do walki wrecz jako ze z pistoletow ciezko cos ustrzelic.

Chaos Space Marines
Podstawowa jednostka tej Armi goscie uzbrojeni w Bolters z ktorych calkiem skutecznie zwalczaja piechote. Po upgradach mozna 4 z 10 zolnierzy w squadzie wyposarzyc w Heavy Bolters lub Plasma Guns

Chaos Raptors
Odpowiednik Marine Assalut Squad goscie z Jet Packami do walki wrecz, uzbrojeni w Chainswordy i bolt pistole.Czesc zolnierzy mozna wyposazyc w reczne miotacze ognia szczegolnie skuteczne przeciwko jednostkom o niskim morale takim jak Imperial Guards czy Orki.

Khorne Berserkers
Moja ulubiona jednostak weszla w DC. Chlopaki uzbrojeni sa w bolt pistols i ChainAxes. Nadaja sie tylko do Walki Wrecz w ktorej sa skuteczni. Mozna miec tylko jedna taka jednostke ale nie ma to jak slyszec okrzyki Blood for the Blood God gdy rozrywaja swoimi toporami przeciwnika :lol:

Horros
Nadal zastanawiam sie do czego jest ta jednostka. Po wybudowaniu mozna ja teleportowac gdziekolwiek w polu widzenia swich wojsk. I chyba na tym koncza sie jej zalety.Jednostka wylacznie strzelajaca, jednak nie za mocno, skuteczna przeciwko lekko opancerzonym pojazdom, w przeciwienstwie do innych jednostek nie moze ona uzupelniac strat.

Posessed Marines
Potezna jednostka do walki wrecz. Sa to marines opetani przez demony. Mozna ulepszyc jej szybkosc poruszania, sile ataku oraz spowodowac ze kazdy z jej zolnierzy bedzie "zial" ogniem. Mozna miec tylko jedna taka jednostke. Doskonale sprawdza sie w walce zarowno z piechota przeciwnika jak i pojazdami.

Obliterators
Hmmm nie wiem jak okreslic tych panow... jednostka wylacznie strzelajaca wyposazona hmmm losowo mozna powiedziec w kazdy rodzaj broni w zaleznosci od tego w co sie strzela. Goscie sa bardzo powolni ale mozna im wynalezc teleport co wydatnie przyspiesza poruszanie sie oraz powoduje mozliwosc omijania przeszkod terenowych.

Pojazdy

Rhino
Transporter piechoty nawet nie wiem czy uzbrojony bo nigdy nie uzywalem.

Predator
Pojazd bojowy uzbrojony w 2 heavy boltery w sponsenach po obu stronach kadluba oraz dzialo w wiezyczce. Podstawowy pojazd po wynalezieniu pociskow chaosu sieje prawdziwie spustoszenie.

Defiler
Maszyna kroczaca wyposarzona w dzialo ktore chyba ma dzialac jak to od erthshakera ale ma smiesznie maly zasieg i powoduje male spustoszenia :lol: Naszczescie Defiler posiada miotacz ognia oraz szpony dzieki ktorym nadaje sie idealnie do masakrowania wrogiej piechoty :D

Bohaterowie

Lord Chaosu
General Armi uzbrojony w pistolet oraz smiercionosna kose, nadaje sie tylko do walki wrecz :)

Chaos Sorccerer
Uzywa mocy psionicznych ale jako nie znalazlem dla niego innego zastosowania jak tylko obiekt do przmiany w Bloodthristera :lol:

Jednostki Specjalne

BloodThirster
Po wybudowaniu nie pojawia sie na mapie, trzeba poswiecic championa w oddziale, czarownika lub Lorda by pojawil sie na mapie w miejscy gdzie ten ostatni stal. Skrzydlaty Demon wiekszy od wszystkie chyba poza czolgiem BaneBlade. Uzbrojony w Wielki Topor ktorym sieje prawdziwe spustoszenie ma tylko jedna wade w momecie w ktorym nie walczy spada mu wytrzymalosc :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 28 maja 2007, 12:20 
Tat-Aluf

Dołączył(a): wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Posty: 3643
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Spooky drobna uwaga od fluff-fana W40k - akurat Word Bearers ( a nie World - to są Głosiciele Słowa, a nie Nosiciele Światów :)) są jednym z dwóch chaosowych legionów (drugim jest Alpha Legion), które nie zamieszkuja w Oku Terroru.

_________________
Kontakt tylko na maila


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 28 maja 2007, 16:20 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Dodam ze roi sie w opisie od bledow ortograficznych + mnostwa literowek. Popraw sie spooky, bo sie zaczerwieni jak znajde chwile czasu :)

Necrons
Pierwsza z nietypowych ras grywalnych. Wszystkie opisywane powyzej sa podobne, roznia sie jedynie jednostkami i w niewielkim stopniu taktyka gry. Tymczasem Necroni...
Necroni jak pisalem wczesniej sa nieumarlymi, duszami zakletymi w stalowe ciala. Umozliwia to im zniesienie wiekszych obrazen niz inne jednostki a ponadto moga sie "pozbierac" nawet kompletnie zniszczone. Dodatkowo maja mozliwosc teleportowania sie do dowolnego wlasnego budynku - powoduje to ze mimo swej powolnosci sa dosyc szybko w stanie reagowac na wydarzenia na polu bitwy.
Ponadto jako jedyna rasa nie uzywaja PR - owszem zajmuja punkty strategiczne ale dzieki ich rozwojowi uzyskuja tylko przyspieszenie budowania wlasnych budynkow i jednostek. Jedynym uzywanym przez nich surowcem jest energia.
Builder Scarab
Podstawowa jednostka budujaca. Ponadto jako jedyna jednostka necronow moze zajmowac punkty strategiczne.
Necron Warrior
Podstawowa piechota necronow. Jej koszt to 0 (tak, okragle 0) - placi sie tylko za jej wzmacnianie. Tak wiec malym kosztem mozna dosyc szybko zafundowac sobie sile uderzeniowa/obronna z ktora trzeba sie bedzie liczyc.
Wraith
Pojedyncza jednostka zwiadowcza. Lekko opancerzona i podatna na ataki, jednak dysponujaca zabojczym atakiem wrecz i mozliwoscia przejscia fazowego - staje sie wtedy na krotki okres czasu nietykalna, ale i sama nie moze atakowac. Znakomicie sie sprawdza jako odslaniacz terenu gdy szykujemy jakis teleportacyjny desant (flayed ones)
Immortals
Ciezka piechota necronow wyposazona w gauss blasters. Duza sila razenia przeciwko pojazdom i budynkom - w walce z piechota daza do walki wrecz.
Pariahs
Jedyna czesciowo zywa jednostka necronow. Jako jedyna nie moze sie "poskladac" po zniszczeniu. Walcza wrecz kosami, ktorych ciosy redukuja szybkosc przeciwnika a ponadto maja zabojczy wplyw na morale. (W swiecie WH40K pariahs to ludzie pozbawieni calkowicie duszy - sama ich obecnosc wplywa negatywnie na zwyklych ludzi i jest zabojcza dla psykerow - stad tez Imperium czesto uzywa ich do tropienia i niszczenia heretykow.
Flayed Ones
*werble* jak dla mnie najlepsza jednostka necronow. Morderczy atak wrecz polaczony z mozliwoscia teleportacji podobnej do tej jaka maja terminatorzy powoduje ze jak sie ich wyteleportuje w maksymalnej ilosci (chyba 5 jednostek) w bazie wroga to z bazy nie ma czego zbierac. Przybieraja sie w skory zdarte ze swoich przeciwnikow w parodii zycia...
Tomb Spyders
Pojazd naprawczy. Krazy po pobojowisku zbierajac ciala zniszczonych necronow aby przywrocic ich do zycia
Destroyer/Heavy destroyer
Dwa pojazdy rozniace sie wyposazeniem - pierwszy jest bardziej przeciwpiechotny, drugi - przeciwpancerny (i przeciwbudynkowy).
Lord Destroyer
Cialo Necron Lord zamontowane na podwoziu Destroyera. Slaby w walce jednak posiada mozliwosc "zamrazania" przeciwnikow na krotki okres czasu oraz zdolnosc przechwytywania wrgich pojazdow.

Necron Lord
Jedyny bohater Necronow. Zabojczy w walce wrecz. Posiada ponadto szereg zdolnosci specjalnych - budujac jeden z budynkow (Forbidden Archive) mozemu mu wykupic trzy umiejetnosci sposrod dostepnych (np. taka milutka jak resurecction orb, ktora stawia na nogi wszystkich wybitych necronow w pewnym promieniu od niego.)

Monolith
Budynek produkcyjny Necronow. Jedyny budynek produkcyjny. W miare przyrostu energii mozemy go rozwijac poprzez mroczne rytualy az w koncu dostajemy do dyspozycji Awakened Monolith - powolna ale straszliwa macine siejaca spustoszenie wsrod jednostek wroga. (grajac przeciw nekronom zawsze wiem ze gdzies w poblizu jest monolith nawet jak go jeszcze nie zauwazylem - po prostu jest huk, blysk i moje jednostki fruwaja w powietrzu...)

Jest to rasa niezwykle ciekawa w grze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 29 maja 2007, 01:06 
Tat-Aluf

Dołączył(a): wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Posty: 3643
Lokalizacja: Karak Edinburgh
profes79 napisał(a):
Pariahs
Jedyna czesciowo zywa jednostka necronow. Jako jedyna nie moze sie "poskladac" po zniszczeniu. Walcza wrecz kosami, ktorych ciosy redukuja szybkosc przeciwnika a ponadto maja zabojczy wplyw na morale. (W swiecie WH40K pariahs to ludzie pozbawieni calkowicie duszy - sama ich obecnosc wplywa negatywnie na zwyklych ludzi i jest zabojcza dla psykerow - stad tez Imperium czesto uzywa ich do tropienia i niszczenia heretykow.


Tak lubię fluff W40k że się znowu nie mogę powstrzymać :)
Tutaj:
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Pariahs
wiele ciekawych informacji dla zainteresowanych 'niedotykalnymi'. W Imperium to oczywiście Culexus Assassins (chociaż modele mają beznadziejne) i słynna szkoła inkwizytora Eisenhorna (niestety, została zniszczona przez siły Chaosu i wszyscy drogocenni 'niedotykalni' zabici)

_________________
Kontakt tylko na maila


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 30 maja 2007, 15:20 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Errata: dolozylem dwie jednostki w Space Marines ktore mi umknely przy pisaniu: Rhino i Predator.

Orcs

Slowa "zielono mi" nabieraja calkiem nowego znaczenia kiedy szarzuje na ciebie stado orkow wymachujacych toporami (choppas) i strzelajacych ze wszystkiego co im wpadlo pod reke. Orki sa druga nietypowo skonstruowana rasa - o ile kazda (nawet necroni) ma limit piechoty na poziomie 20max. i kazda jednostka piechoty jest warta 1-3 punkty, to orki maja limit 100 - i punkty sa odliczane nie tylko za kazy sklad ale takze za kazdego dodatkowego orka w skladzie...Stad tez dodatkowy budynek - Waagh Banner, ktory zwieksza limit piechoty a w wolnych chwilach robi za wiezyczke obronna (kiepska ale za to zwykle jest ich duzo). POnadto czesc jednostek/budynkow/umiejetnosci jest uaktywniana dopiero gdy osiagniemy odpowiedni stopie "zaorkowienia" na metr kwadratowy terenu :)

Nie opisuje jednostek gdyz bardzo slabo znam ta rase - wymienie tylko kilka ktore sie bardziej rzucaja w oczy.
Flash Gitz
Ciezka piechota ktora pojawia sie w DC. Wyposazeni w bron ktora Mork.Gork jedynie wiedza z czego jest skonstruowana. Wazne ze dziala. Duza sila ognia zarowno przeciw piechocie jak i pojazdom
Tank Busta
Piechota z wyrzutniami rakiet. Od innych jednostek ppanc odroznia ich posiadaznie zdolnosci ukrycia (infiltrated).
Stegadon
NIe jestem pewien czy dobrze zapamietalem nazwe. Potezne bydle, opancerzone i uzbrojone. Ze wszystich jednostek specjalnych w grze ta chyba jest najslabsza - to znaczy jest slaba jak mamy odpowiedni sprzet - w jednej z misji DoW tlukly w niego trzy sklady marines i dwa dreadnoth - i troche to trwalo...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 3 czerwca 2007, 12:11 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Tau

Kolejna rasa dodana w Dark Crusade. Enigmatyczni obcy dazacy ku tajemniczemu celowi znanemu jedynie jako Greater Good. Ich sila jest walka na dystans, ich slaboscia walka wrecz - choc to nadrabiaja dzieki swoim sojusznikom. W pewnym momencie kazdej rozgrywki mamy wybor - czy idziemy w strone Mont`ka, drogi zabojczego ciosu (pozwala na budowanie Hammerhead Gunship) lub Kauyon (cierpliwy lowca) - ktory z kolei pozwala na zbudowanie Greater Knarlox (taki mini T-Rex) i rozwoj Krootow - sojusznikow specjalizujacych sie w walce wrecz.
Rasa ta nie posiada stacjonarnych wiezyczek - tylko i wylacznie te budowane na punktach strategicznych. NIe posiada takze zadnych pol minowych - wiec nie ma co myslec o solidnej obronie, trzeba atakowac.

Tu takze tylko krotki opis.

XV15 Stealth Suit
Podstawowa jednostka, produkowana w glownym budynku. Zabojcza - od samego poczatku posiada zdolnosc infiltrated co powoduje ze szybko moze niezauwazenie poruszac sie po mapie i zajmowac punkty strategiczne, tepic nieosloniete budybki wroga (mimo malej sily ognia) i generalnie robic duzo zamieszania. Jedna z najgrozniejszych jednostek w grze.
Fire Warriors
Podstawowa piechota Tau. Beznadziejni w walce wrecz, ale najpierw trzeba do nich podejsc...
Skyray Missile Gunship
Ruchoma platforma wyrzutnia rakiet. Slabo opancerzona, ale poteznie uzbrojona i o duzym zasiegu. Typowa jednostka wsparcia, samodzielnie duzo nie zdziala.
Hammerhead Gunship
POtezny okret bojowy - jednak nie wytrzymuje porownania z Baneblade czxy Land Raiderem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 3 czerwca 2007, 12:20 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Eldars

Ostatnia rasa i to taka, o ktorej wiem najmniej - byc moze Kadrinazi jako znawca WH40K cos dorzuci o ich historii.
W grze jest to rasa niezwykle ciezka do grania. Poczatkowe jednostki sa bardzo slabe, dopiero pozniej zaczynaja sie pojawiac lepsze.Maja mozliwosc szybkiego przemieszczania jednostek pomiedzy swoimi Wrotami (Webgate). POnadto Wrota maja mozliwosc polozenia kamuflazu na pobliskie budynki. (ktorych wtedy nie widac, w przeciwienstwie do zwyklego infiltrate gdzie widac lekkie migotanie powietrza).
Ich sila jest skryty atak, potezne moce ich dowodcy - Farseer oraz specjalna jednostka Howling Banshee. Nie maja umocnien, zamiast wiezyczek maja male platformy obronne a ich pojazdy sa zalosnie slabe (i jest ich malo).
Jednostka specjalna to Avatar - zywe wcielenie Khaine`a, boga Eldarow. Ciezki przeciwnik - choc dalej raczej w dolnej polowie tabeli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 3 czerwca 2007, 12:47 
Tat-Aluf

Dołączył(a): wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Posty: 3643
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Aye Sir!
Dla znających angielski polecam znowu www.lexicanum.com gdzie o Eldarach mozna sporo znależć. Żeby rzucić jednak coś na zachętę:
- Eldarzy są jedną z najstarszych ras Wszechświata, niegdyś wladali ogromnym imperium (przed pojawieniem się MonKeigh, jak nazywają ludzi),
- brali udział w straszliwych zmaganiach Pradawnych (Old Ones) z C'tanami i ich rasą służebną Necrtonyrem (tak - Necronami właśnie :))
- dekadancja i rozpasanie Eldarów doprowadziły do narodzin boga Chaosu Slaanaesha. Krzyk jego narodzin zabił większość Eldarów, reszta zyje odtąd w rozproszeniu. Slaanesh zabił tez wszystkich eldarskich bogów poza Khainem (bóg wojny - jego jaźń przetrwała w Awatarach) i Śmiejącym się Bogiem, który ukrył sie w Webwayu,
- istnieja różne gatunki Eldarów - w grze używamy Eldarów z jednego z Craftwolrdów (swiatostatków), poza nim sa jeszcze Dark Eldarzy (źli kuzyni ukrywający się w mieście Gomorrach w Webwayu), Exodit Eldars (do nich nie ma zasad nawet w grze figurkowej - powrócili do pierwotnego stanu zycia na dziewiczych planetach) i Arlekini - sekta Śmiejącego się Boga, która ma prawo wstępu do siedzib wszystkich Eldarów a chroni tajemniczą Czarną Bibliotekę w Webwayu -zbiór całej wiedzy Eldarów.

_________________
Kontakt tylko na maila


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 3 czerwca 2007, 12:51 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5332
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem czy Harlequins mozna potraktowac jako odrebny gatunek Eldarow...bardziej sa oni czyms na ksztalt Tancerzy Wojny u Lesnych Elfow w WFB. W jednym z ostatnich WD byl bardzo ciekawy opis tych jednostek - no ale to juz do dzialu figurkowego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.