Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 15 października 2018, 12:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Clad in Iron - Gulf of Mexico 1864
PostNapisane: wtorek, 2 października 2018, 23:13 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Posty: 482
Lokalizacja: Radom
Obrazek

Strategia z elementami taktycznymi bitew morskich z okresu wojny secesyjnej, której akcja rozgrywa się w basenie zatoki meksykańskiej. Są to hipotetyczne wydarzenia, rozgrywające się na akwenach zatoki meksykańskiej, pomiędzy walczącymi stronami wojny domowej w USA. W konflikt włączyły się także mocarstwa europejskie, jak Francja, Hiszpania i W. Brytania.

Obrazek

Rozgrywka składa się z dwóch elementów: taktycznego, podczas którego, toczymy bitwy morskie, oraz strategicznego, polegającego przede wszystkim na przejmowaniu i blokowaniu portów. Bitwy rozgrywają się pomiędzy okrętami okresu pierwszych Dreadnotów, ale także starszych okrętów żaglowo parowych, jednakże uzbrojenie tych okrętów, to już potężne , nowoczesne, jak na tamte czasy działa.

Obrazek

Główną zaleta gry, są realistyczne bitwy, rozgrywane w czasie rzeczywistym, z opcja aktywnej pauzy. Okręty posiadają dość złożone mechaniki prowadzenia ognia, różne rodzaje amunicji, a także całe systemy mechaniczne, jak pompy, systemy przeciwpożarowe, naprawy uszkodzeń. uwzględnione są takie elementy jak opancerzenie, złożone rodzaje uszkodzeń, jak nabieranie wody, pożary, uszkodzenia kadłubów. To wszystko sprawia, że bitwy nie opierają się jedynie na niszczeniu. Załogi walczą z uszkodzeniami, a kierowanie flotą opiera się na dobraniu odpowiednich formacji, manewrów i sposobu prowadzenia ognia, nie wspominając już o samej taktyce prowadzenia starć, gdzie umiejętności dowodzenia często biorą górę nad przewaga liczebna czy ogniową wroga, na miarę której nie powstydził by sie sam Nelson.

Obrazek

Jeśli chodzi o elementy strategiczne, to mamy do dyspozycji szereg baz pomiędzy którymi przemieszczają się floty, prowadząc blokady, czy oblężenia, aby osłabić logistykę wroga. W bazach budujemy struktury obronne, a przejęcia można dokonać poprzez skuteczny atak piechoty.

Obrazek

Gra sama w sobie nie jest zbyt skomplikowana, ważniejsza role odgrywa zmysł taktyczny dowodzącego bitwami i planowanie przejmowania wrogich baz, dzięki którym wróg może dokonywać napraw uszkodzonych okrętów, budować nowe i zarządzać zaopatrzeniem.

Obrazek

Mnie osobiście najbardziej urzekły bitwy i chyba nie trafiłem na grę w której podczas bitew, tak ważne są rozwiązania taktyczne i pomysłowość w dowodzeniu. Mamy do dyspozycji różnego rodzaju szyki i manewry, którymi możemy zaskoczyć wroga. to wszystko powoduje, iż gra w żadnym wypadku nie jest liniowa i przewidywalna, a każde bitwy są unikalne.

_________________

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/notes/?ref=page_internal


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.