Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 24 października 2018, 02:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kosmiczne sandboxy
PostNapisane: wtorek, 29 sierpnia 2017, 13:24 
Général de Division
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 marca 2012, 23:56
Posty: 3253
Lokalizacja: Warszawa
Ostatnie miesiące w wolnych chwilach, których mam już coraz mniej postanowiłem pobawić się w przestrzeni kosmicznej. Zorganizowałem sobie za pomocą Steamu kilka gier, Drox Operative, Distand Worlds i Elite Dangerous. Wszystkie te gry mają jeden wspólny mianownik, jednak bardzo różnią się od siebie:

:arrow: DO to swego rodzaju Diablo II w kosmicznej otchłani.

:arrow: DW to czysta strategia 4x, chyba najciekawsza, w jaką do tej pory grałem. Stelaris przy Distant World to niedorozwinięta gra. Distant World ma olbrzymią i złożoną mechanikę, która na początku przysparza nas o zawrót głowy, jednak jest podobna do systemów operacyjnych więc szybko się uczymy zarządzać GUI. Grafika jest 2D i to wystarczy, dzięki czemu możemy się cieszyć olbrzymim zakresem informacji w grze - wielkie galaktyki na 1500 gwiazd, czyli dziesiątki tysięcy obiektów i wszystko działa! Niesamowite! Możemy zagrać raczkującym imperium, kolonią, która dopiero co sięga gwiazd lub piratami o różnych zakresach działalności: szmuglerzy, raiderzy etc. Ekonomia w tej grze to majstersztyk. Dzięki polisom, możemy zarządzać swoim imperium: manualne sterowanie, podpowiedzi od doradców lub pozostawić wszystko w rękach naszych ministrów, a my sami będziemy mogli się cieszyć symulacją tętniącej życiem galaktyki. Osobiście część polis mam na full automatyczne, część manualne, np. podatki, floty, rekrutacja armii planetarnych itp. Część statków samodzielnie obiera sobie kursy lotów, patrole, eskorty etc. część stacjonuje przy strategicznych miejscach, podobnie jest z flotami.

:arrow: Na końcu zostawiłem sobie Elite Dangerous, następca Frontiera - nie wiem czy kojarzycie tą grę? ED to symulator lotów kosmicznych z olbrzymim światem, znaczy się w pełni (przynajmniej tyle ile się dało) odzwierciedloną galaktyką Drogi mlecznej. Czyli mamy tu do czynienia z ogromem informacji. Gram tą grę od tygodnia. Jest bardzo ciężka, a samo przejście poradników zajęło mi dwa dni. Dokowanie, walka, manewrowanie, wchodzenie w hiper skoki, wychodzenie z nich, skanowanie obiektów, górnictwo to rzeczy, które mogą na początku wyrządzić naszemu umysłowi wielkie szkody. Porzucałem grę dwa razy, jednak postanowiłem, że nie poddam się i nauczę się tej magii. Dziś ląduję w dokach bez większych problemów, mam na koncie kilku zestrzelonych poszukiwanych pilotów. Dorobiłem się nowego statku i oczywiście komputera dokującego, który wyręcza mnie w dokowaniu - chodzi o to, że większe stacje mają doki w różnych miejscach i nie zawsze je widać w miejscu (ciemna strona), w którym się zbliżamy do nich. Komputer dokujący naprowadza nasz statek w miejsce dokowania i tam ląduję. Nie zawsze się to udaje i wtedy trzeba przejść na ster manualny. Aktualnie dorabiam się na usługach transportowych i zwiedzam pobliskie systemy. Gra jest w trybie solo i multi. Co ciekawe, obok PCtowców, gracze z konsol również są częścią galaktyki, dzięki czemu świat żyje. Każdy z graczy ma wpływ na losy frakcji, wydarzenia itd. gra jest cholernie trudna, ale polecam. Niektórzy z Was grali w WT i wiedzą, jak ciężko się gra w trybie symulacyjnym, tu jest podobnie :).

_________________
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kosmiczne sandboxy
PostNapisane: czwartek, 31 sierpnia 2017, 10:58 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Jak chcesz się pobawić w przestrzeni kosmicznej, to polecam także Freelancera.

viewtopic.php?f=30&t=12120

Gra oczywiście nie ma startu do porządnych symulatorów galaktycznych, ale jest całkiem fajną odskocznią.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kosmiczne sandboxy
PostNapisane: czwartek, 31 sierpnia 2017, 16:05 
Général de Division
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 marca 2012, 23:56
Posty: 3253
Lokalizacja: Warszawa
Grałem w FL tysiące lat świetlnych temu. Dobra gra, ale kiedyś.

_________________
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kosmiczne sandboxy
PostNapisane: piątek, 27 kwietnia 2018, 10:39 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Kupiłem sobie Drox Operative korzystając z porządnej zniżki na Steamie ale po pierwszych wrażeniach gra mnie nie porywa. Może muszę ja bardziej ogarnąć, ale póki co nie porywa ani graficznie ani grywalnościowo. Bardziej niż do Diablo chyba porównałbym ją do kosmicznego Mount and Blade.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kosmiczne sandboxy
PostNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2018, 00:29 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Posty: 482
Lokalizacja: Radom
Jeśli ktoś szuka dobrej strategii, to skromnie zapraszam na mojego bloga, tam zawsze opisuje jak trafie na coś wartego uwagi.
A propo samych sandboxów z otchłani kosmicznej to ostatnio trafiłem na coś oryginalnego pt "HeliumRain", polecam zobaczyć sobie jakieś gameplaye.

Pozdrawiam

_________________

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/notes/?ref=page_internal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kosmiczne sandboxy
PostNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2018, 12:05 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Po drugim i trzecim podejściu nieco się oswoiłem z Drox Operative i nawet nawet zaczyna mnie się to podobać. Porzuciłem postawę prawdziwego gracza i wziąłem się za lekturę wątków pomocy :P co znacznie ułatwiło sprawę. Ogarnąłem także interface, sposób rozwoju statków i róznice między statkami poszczególnych ras, jakie mamy do dyspozycji.

Generalnie na początku wybieramy rasę, która ma jakieś swoje bonusy oraz statek. Statek ma do dyspozycji sloty :ciężkie", "średnie" i "lekkie". Sloty ciężkie to przeważnie uzbrojenie laserowe i rakietowe, jeden rodzaj napędu i elektrownie zasilające jednostkę. Średnie to osłony, lżejsze rodzaje pancerza, uzbrojenie typu miny czy uzbrojenie pulsacyjne i niektóre rodzaje napędów i elektrowni słonecznych. Lekkie z kolei to załoga, szalupa ratunkowa, pozwalająca na ucieczkę po zniszczeniu jednostki oraz różne dziwne wynalazki zapewniające osłonę przed promieniowaniem, energią cieplną etc.
Do tego każda rasa ma dwa specjalne sloty - Drak (czyli smoczki) mają slot na myśliwce i załogę; rasa energetyczna (nie pamiętam teraz nazwy) ma slot na elektrownię i załogę. Znakomicie to ułatwia grę bo np. slot z elektrownią pozwala lepiej wykorzystać sloty ciężkie.

Statek zawsze jest ten sam, tylko w miarę rozwoju cechy Command "rośnie" - przede wszystkim zwiększają mu się wtedy parametry wytrzymałości, spadają uniki i są dodawane kolejne sloty (zaczynając od lekkich). Wyjściowo są dostępne po 3.

Najważniejszy jest prąd. Nic nie pomoże nawet najpotężniejsze uzbrojenie, jak nie będzie gniazdka, do którego można je podłączyć. Stąd też dbanie o to, żeby elektrownie zapewniały odpowiedni zapas mocy jest naprawdę priorytetem w tej grze. Dopiero potem można myśleć o rozwijaniu uzbrojenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.