Command: Modern Air Naval Operations
Command: Modern Air Naval Operations
Czy ktoś coś wie o tej grze? Grał może w nią?
http://www.matrixgames.com/products/483 ... ar.Edition
Interesują mnie zwłaszcza dodatki, oraz to czy można grac jednostkami lądowymi?
http://www.matrixgames.com/products/483 ... ar.Edition
Interesują mnie zwłaszcza dodatki, oraz to czy można grac jednostkami lądowymi?
-
- Capitaine-Adjudant-Major
- Posty: 998
- Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 10 times
Re: Command: Modern Air Naval Operations
Ta gra jest zrobiona na wzór klasycznego Harpoona. Realistycznie oddane masz lotnictwo i marynarkę. Siły lądowe są "abstrakcyjne".
Re: Command: Modern Air Naval Operations
Jeśli mógłbyś coś powiedzieć coś jeszcze o jednostkach lądowych byłbym wdzięczny
-
- Capitaine-Adjudant-Major
- Posty: 998
- Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 10 times
Re: Command: Modern Air Naval Operations
Spojrzałem na scenariusze dostraczone przez autorów, spojrzałem na scenariusze społecznościowe. Głowy nie dam, ale moim zdaniem jeśli już są pokazane siły lądowe to jako statystyczne obiekty, baterie plot itp, częściej występują lądowe bazy lotnicze, radary, wyrzutnie rakiet, ale takich dywizji pancernych itp nie ma. Tak jak mówiłem, widziałem kiedyś scenariusz, gdzie siły lądowe były umowne i reagowały w miarę jak wykonywałeś cele siłami morskimi/powietrznymi, ale działało to jak triggery ustawione wcześniej przez autorów gry.
Gra jak już pisałem to taki Harpoon w 2017 roku, więc głównie radochę będą mieli fani całego sprzętu latającego i pływającego. O tyle fajnie zrobionego, że w edytorze masz niemal dla wszystkich krajów świata pełną bazę lotnictwa i okrętów od lat 60-ych do współczesności . Scenariusze też rozgrywają się niemal w całym XX i XXI wieku.
Gra jak już pisałem to taki Harpoon w 2017 roku, więc głównie radochę będą mieli fani całego sprzętu latającego i pływającego. O tyle fajnie zrobionego, że w edytorze masz niemal dla wszystkich krajów świata pełną bazę lotnictwa i okrętów od lat 60-ych do współczesności . Scenariusze też rozgrywają się niemal w całym XX i XXI wieku.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 487
- Rejestracja: poniedziałek, 7 sierpnia 2006, 17:38
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 20 times
Re: Command: Modern Air Naval Operations
Witam,
dokładnie Harpoon, ale w 100%, nawet 1000% realistyczniejszy. Np. samolot/śmigłowiec/sekcję lotniczą możesz zaprogramować z jaką prędkością, na jakiej wysokości ma się znaleźć w danym miejscu kursu. Aby odpalić z niego dane środki napadu powietrznego też musisz być na danej wysokości, prędkości i odległości do celu. Masz podane ilość paliwa całościowo, na ile nm czy km wystarczy, oczywiście przy danej prędkości i wysokości, zużycie paliwa w jednostce czasu, środki rozpoznania aktywnego i pasywnego, walki radioelektronicznej, łączności radiowej, rakiety mają silniki marszowe i bojowe, załoga w zależności od doświadczenia ma tyle sekund na reakcję, identyfikację, łączność z dowództwem. Można ustalić stopień reakcji na nadchodzące kontakty, czy wykryty kontakt jest neutralny, przyjacielski, wrogi, nieznany, czy radary i dane urządzenia w samolocie mają być pasywne, aktywne. Jednostki lądowe to nie tylko bateria SAM czy stanowisko radarowe, ale również schron samolotowy, pluton czołgów czy żuraw w porcie. Piszę z pamięci. Trzeba się wgłębić w to.
Da rady grać w PBEM/online z innym graczem?
dokładnie Harpoon, ale w 100%, nawet 1000% realistyczniejszy. Np. samolot/śmigłowiec/sekcję lotniczą możesz zaprogramować z jaką prędkością, na jakiej wysokości ma się znaleźć w danym miejscu kursu. Aby odpalić z niego dane środki napadu powietrznego też musisz być na danej wysokości, prędkości i odległości do celu. Masz podane ilość paliwa całościowo, na ile nm czy km wystarczy, oczywiście przy danej prędkości i wysokości, zużycie paliwa w jednostce czasu, środki rozpoznania aktywnego i pasywnego, walki radioelektronicznej, łączności radiowej, rakiety mają silniki marszowe i bojowe, załoga w zależności od doświadczenia ma tyle sekund na reakcję, identyfikację, łączność z dowództwem. Można ustalić stopień reakcji na nadchodzące kontakty, czy wykryty kontakt jest neutralny, przyjacielski, wrogi, nieznany, czy radary i dane urządzenia w samolocie mają być pasywne, aktywne. Jednostki lądowe to nie tylko bateria SAM czy stanowisko radarowe, ale również schron samolotowy, pluton czołgów czy żuraw w porcie. Piszę z pamięci. Trzeba się wgłębić w to.
Da rady grać w PBEM/online z innym graczem?
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: Command: Modern Air Naval Operations
Ja właśnie sie ucze grać w CMANO
Na screenie syryjskie MiGi-23 które zaraz spotkaja sie z izraelskimi Sparrowami.
Na screenie syryjskie MiGi-23 które zaraz spotkaja sie z izraelskimi Sparrowami.
- Antioch Seleucyda
- Sous-lieutenant
- Posty: 357
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2013, 17:09
- Been thanked: 1 time
Re: Command: Modern Air Naval Operations
Gra jest świetna, bardzo skomplikowana i wymagająca nauki ale warta tego wysiłku.
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych, historycznych grach wojennych i innych około historycznych sprawach.
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: Command: Modern Air Naval Operations
W rzeczy samej. Na razie ucze sie bombić.Antioch Seleucyda pisze: ↑piątek, 2 kwietnia 2021, 08:15 Gra jest świetna, bardzo skomplikowana i wymagająca nauki ale warta tego wysiłku.
- Antioch Seleucyda
- Sous-lieutenant
- Posty: 357
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2013, 17:09
- Been thanked: 1 time
Re: Command: Modern Air Naval Operations
Z granych przez mnie scenariuszy mogę polecić, Canary's cage (canary cage). Założeniem scenariusza są takie Hiszpańskie falklandy. Do dyspozycji gracza są spore siły, ale nie za duże. Jest co niszczyć, gdyż wrogiem jest hipotetyczna północnoafrykańska liga islamska, wróg ma też fajne zabawki. Zabawa przednia.
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych, historycznych grach wojennych i innych około historycznych sprawach.
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: Command: Modern Air Naval Operations
Gra jest świetna.
Dosyć duży próg grywalności.
Przebrnięcie przez samouczki rozjaśnia, ale trzeba mieć dużo samozaparcia żeby biegle dowodzić większymi jednostkami.
Harpoon był zdecydowanie mniej skomplikowany.
Dosyć duży próg grywalności.
Przebrnięcie przez samouczki rozjaśnia, ale trzeba mieć dużo samozaparcia żeby biegle dowodzić większymi jednostkami.
Harpoon był zdecydowanie mniej skomplikowany.
- ManganMan
- Tambour
- Posty: 8
- Rejestracja: piątek, 21 czerwca 2019, 18:32
- Lokalizacja: Pomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Command: Modern Air Naval Operations
No i to jest właśnie Symulator. Nie dla idiotów
Aczkolwiek, widzę że już ten tytuł został zastąpiony przez CMO (Command: Modern Operations):
https://command.matrixgames.com/
https://store.steampowered.com/app/1076 ... perations/
No i raczej praktycznie niemożliwe będzie dorwanie CMANO na legalu...
Aczkolwiek, widzę że już ten tytuł został zastąpiony przez CMO (Command: Modern Operations):
https://command.matrixgames.com/
https://store.steampowered.com/app/1076 ... perations/
No i raczej praktycznie niemożliwe będzie dorwanie CMANO na legalu...
Wówczas decyzja wydawała się właściwa, ale głowę miałem strasznie zmęczoną. I można było mój ówczesny sąd określić jako sąd wyczerpania. Nie czułem zmęczenia, ale znajdując się pod wielkim napięciem i będąc bez snu przez trzy dni i noce, byłem wyczerpany, zarówno fizycznie jak i duchowo.
M. Ito & R. Pinneau, The end of the Imperial Japanese Navy
M. Ito & R. Pinneau, The end of the Imperial Japanese Navy