Endless Legend+Endless Space

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: Telamon »

https://www.youtube.com/watch?v=K9tKlU5-6GM

To jest całkiem ciekawa recenzja. Zwłaszcza o multi warto posłuchać.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: Telamon »

Zagrałem Spaczonymi Lordami ponad sto tur. Na łatwym aby zapoznać się z mechaniką i interfejsem.

Gra zdecydowanie jest nakierowana na multi. Nie ma solidnej fabuły (wciągającej), widać iż świat przedstawiony to tylko tło.
Bitwy nie są zbyt spektakularne (to było wiadome). Gra jest okropnie kolorowa i przez to niestety niezbyt czytelna. To co nie razi przy 2-3 prowincjach staje się irytujące przy kilkunastu. W tej chwili nie wyobrażam sobie mikrozarządzania i uganiania się za potworami przy 50-ciu takich regionach, po prostu oczy wysiadają, komputer zaczyna się dławić, a ja mam wszystkiego dość.
Jest czym zarządzać mimo wszystko, baaaardzo wiele różnych terenów i złóż w prowincjach, każda ma inny wpływ na produkcje punktów toteż trzeba się schylić i przeglądać heks po heksie. Mnogość kopalni, ruin, roślinności i malutkich wiosek z tubylcami... to też trzeba sprawdzić, a jest tego na tyle dużo iż szybko znudziło mi się pokojowe wykonywanie dla nich misji, a nawet walka z nimi. Przekupić i skreślić, a potem sprawdzić 50 różnych ras i bonusy z ich asymilacji wynikające... ech.

Gra jest bardzo szybka przez pierwsze 50 tur, potem odrobinę zwalnia. Gracz ma jedynie 300 tur czasu więc partia do rozegrania w 1-2 wieczory. Idealnie jeżeli chodzi o multi.

Dobra muzyka, dużo wiolonczeli. Nie męczy, wręcz relaksuje. :D

Na razie to tyle.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: WarHammster »

Czyli trzeba pogrzebać w plikach i wydłużyć ilość tur. Tak robiłem w Civ4 :).
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: Telamon »

Ale to mym zdaniem nie ma wielkiego sensu. Może na gigantycznej mapie, gdy się ukształtuje silny konkurent... z pewnością Imperium nie rozpadnie się na skutek konfliktu wewnętrznego.

Kolejny fajny plus - mapy są generowane losowo. :D
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: AWu »

Srsly ? To ma być fajny plus ? To podstawowa funkcjonalność Cywilizacji I :P
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: Telamon »

Ale się jeszcze z czymś takim nie spotkałem. Może nie jest to rewolucja względem Cywilizacji ale fajna nowość po EU czy innych TW. :P
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: AWu »

Telamonie zaskakuje cie, że gra sci-fi w kosmosie nie rozgrywa się na historycznej mapie ziemi ??

Chciałbyś losowa mapę w Total Warze ? :P
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Endless Legend

Post autor: Neoberger »

Czy to się nadaje dla 14 latka?
Berger
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: Telamon »

AWu, abyś lepiej zrozumiał - to, że gra jest fantasy (nie sci-fi) nie musi oznaczać iż ma losową mapę. Może mieć z góry ustalony świat i historię (we fluffie Endless Legend pojawiają się konkrety). Są takie strategie. Dla mnie jest to miłym zaskoczeniem po grach trzymających się jednej, konkretnej mapy za każdym razem i nie poszli drogą jakiś Westeros (ów) czy innych hammerów, a gra za każdym razem jest inna.

Przypomina mi Age of Empires.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: AWu »

Wszystkie gry fantasy 4x, które widziałem tak działają
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: WarHammster »

Neoberger pisze:Czy to się nadaje dla 14 latka?
Dla 14 latka polecałbym Civ5, EUIV czy CKII, przy okazji można zdobyć wiedzę, przynajmniej przy ostatnich tytułach.

Co do losowości mapy, żadne zaskoczenie. Z drugiej strony lubię kiedy gry mają określoną mapę świata czy to w grach SF czy fantazy. Jeśli twórca tworzy fabułę, to raczej kiepsko się ona ma do generycznego świata. Z drugiej strony liczy się jakość gry, a gracz i jego dokonania mają tworzyć fabułę. Tak jest np. w Civ. Gracz może wejść w Salon Chwały i przejrzeć swoje ostatnie statystyki czy obejrzeć powtórkę. Kolejny przykład to SPORE, gdzie gracz sam tworzy fabuły od początku istnienia świata :). Większość tego typu gier daje nam kilka wariantów albo losowy kontynent albo fabularny albo scenariusz. Wyjątki stanowią fanowskie mody, które niejednokrotnie przenoszą nas do znanych nam światów z już ustalonymi kontynentami np. Gra o Tron, WP, Skyrim, Wiedźmin itd. Nie zdziwi mnie kiedy za jakiś czas ujrzymy w/w modyfikacje do EL.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Endless Legend

Post autor: Neoberger »

WarHammster - tamte już ograł w te i wewte. Teraz rozkminia Pride of Nations i Revolution under Siege.
:-)
Berger
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: WarHammster »

Patrząc na Twój avatar, kup synowi i sobie Warbanda + DLC Napoleonic Wars:
http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=18244
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: Telamon »

AWu pisze:Wszystkie gry fantasy 4x, które widziałem tak działają
Ale nie wszystkie strategiczne gry fantasy (uprzedzałem iż w 4x nie grałem) jakie ja widziałem tak działały.
To jest plus w moich oczach bo to dla mnie nowość.
Kolejny przykład to SPORE, gdzie gracz sam tworzy fabuły od początku istnienia świata :).
Off-top: do dzisiaj żałuję, że dałem za Spore ponad trzy dychy. Idea w teorii okazała się fajniejsza niż w praktyce. :P
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Endless Legend

Post autor: Telamon »

Pograłem Wędrownymi Klanami na normalnym.
Gra ciągle za łatwa (chodź pomniejsze frakcje stały się o wiele bardziej agresywne i nawet organizowały wyprawy na ziemie Klanu). Nie polecam grać na ogromnych mapach bowiem komputer mając swobodę w ekspansji nie wykazuje wielkiego zapału w atakowaniu innych (przez ok. 250 tur zniszczona została jedynie jedna frakcja).
Wygrałem przez budowę cudu (świątynia jądra ziemi) chodź miałem dochód ok. 9k pyłu na turę (z ok. 8 prowincji, 3k z handlu). Za pył kupowałem co tylko chciałem, stawiałem całe miasta w jedną turę. Laboratoria, które wygenerowały pkty nauki i postęp technologiczny. Jedynie wpływów miałem mało. Chodź mogłem wygrać grę ekonomiczne to jednak sprawdziłem rzekomą uniwersalność... taka faktycznie istnieje. Frakcją będącą na opak z produkcją wybudowałem miasto, ściągnąłem obcego bohatera z bonusami do przemysłu (ich rola jest nieoceniona), rozwinąłem technologie... i jakoś tak "samo" wpadło.

Chyba zaopatrzę się też w Endless Space. Podoba mi się ta otwartość na sugestie graczy, prawie wszystko jest zrobione przejrzyście i intuicyjnie. Jedyne co mi na razie przeszkadza to okienko ekwipunku (brak segregacji) ale pewnie przycisku jeszcze nie znalazłem.

Chomik miał oko co do tej gry. ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”