Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 18 listopada 2017, 17:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Verdun
PostNapisane: sobota, 21 grudnia 2013, 02:05 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18450
Lokalizacja: Warszawa
Ale ja na ten temat się nie wypowiadam (grywałem tylko w jakieś głupie strzelanki multi).

Natomiast w warunkach I wojny 4 osobowy oddział nie ma racji bytu. Tam się manewrowało kompaniami a nie drużynami (nawet nie plutonami).
Stad po prostu podtrzymuje zdanie o pojedynczych herosach :>

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Verdun
PostNapisane: sobota, 21 grudnia 2013, 13:30 
Staff Sergeant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2012, 16:52
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa/Loos
AWu napisał(a):
Ale ja na ten temat sie nie wypowiadam (grywałem tylko w jakieś głupie strzelanki multi)

Natomiast w warunkach I wojny 4 osobowy oddział nie ma racji bytu. Tam się manewrowało kompaniami a nie drużynami (nawet nie plutonami).
Stad po prostu podtrzymuje zdanie o pojedynczych herosach :>


A ja podtrzymuję zdanie Sarmora. Spróbuj na TS-ie zarządzać kompanią :P

_________________
"Gassed last night, and gassed the night before
Going to get gassed tonight;
If we never get gassed anymore.
When we're gassed, were sick as we can be
For Phosgene and Mustard Gas is much too much for me."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Verdun
PostNapisane: sobota, 21 grudnia 2013, 14:32 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18450
Lokalizacja: Warszawa
No ale to nie ma nic wspólnego z moim zdaniem. To jest argument z którym się nie mogę nie zgodzić, ale obok mojego zarzutu zupełnie.

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Verdun
PostNapisane: sobota, 21 grudnia 2013, 15:05 
Staff Sergeant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2012, 16:52
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa/Loos
AWu napisał(a):
No ale to nie ma nic wspólnego z moim zdaniem. To jest argument z którym się nie mogę nie zgodzić, ale obok mojego zarzutu zupełnie.


Trochę jednak ma. Zarzucasz Verdun "heroiczność", gdyż skupia się na zarządzaniu niewielką drużyną, gdy w rzeczywistości Wielka Wojna była konfliktem w którym ścierały się masy.

A ja bronię tej "heroiczności", która odchodząc od historycznego rygoryzmu stawia bardziej na grywalność, której jednym z elementów składowych jest walka w drużynie. A ta z kolei daje większą przyjemność z gry, gdy chaos pola bitwy jest kontrolowany i gracze mają realny wpływ na działania drużyny.

_________________
"Gassed last night, and gassed the night before
Going to get gassed tonight;
If we never get gassed anymore.
When we're gassed, were sick as we can be
For Phosgene and Mustard Gas is much too much for me."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Verdun
PostNapisane: sobota, 21 grudnia 2013, 15:15 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18450
Lokalizacja: Warszawa
Ale ja nie stawiam zarzutów że powinni poświęcić grywalny na rzecz historyczności.
Tylko, że taka walka ma z klimatu tylko ubranie, a sednem rozgrywki nie ma wiele wspólnego z walką I wojenną.

Sam przyznajesz, że poświęcili charakter starcia by było grywalne. Ale to lepiej byłoby zrobić jakieś Medal of honor w normandzkich okopach.

Za to jakby były drużyny po 60-100 chłopa ścinane ckmami - to by był klimat I wojenny :>
Każdy gracz mógłby prowadzić 40 npców na przykład..
Ale wtedy byłoby mniej biegania w pojedynkę.

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Verdun
PostNapisane: sobota, 21 grudnia 2013, 16:05 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Posty: 2779
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
A ja bronię tej "heroiczności", która odchodząc od historycznego rygoryzmu stawia bardziej na grywalność, której jednym z elementów składowych jest walka w drużynie. A ta z kolei daje większą przyjemność z gry, gdy chaos pola bitwy jest kontrolowany i gracze mają realny wpływ na działania drużyny.

Obrazek

_________________
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Verdun
PostNapisane: sobota, 21 grudnia 2013, 16:18 
Staff Sergeant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2012, 16:52
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa/Loos
AWu napisał(a):
Ale ja nie stawiam zarzutów że powinni poświęcić grywalny na rzecz historyczności.
Tylko, że taka walka ma z klimatu tylko ubranie, a sednem rozgrywki nie ma wiele wspólnego z walką I wojenną.

Sam przyznajesz, że poświęcili charakter starcia by było grywalne. Ale to lepiej byłoby zrobić jakieś Medal of honor w Normandzkich okopach.

Za to jakby były drużyny po 60 -100 chłopa ścinane ckmami - to by był klima I wojenny :>
kązdy gracz mógłby prowadzić 40 npców na przykłąd..
Ale wtedy byłoby mniej biegania w pojedynkę.


I to jest cały problem - niemożliwość (przynajmniej chwilowa) oddania lub lepszego przybliżenia charakteru starć Wielkiej Wojny. A póki co cieszę się tym co jest, bo kolejny MoHAA czy inny CoD w czasie IIWŚ mnie nie satysfakcjonuje. ;)

_________________
"Gassed last night, and gassed the night before
Going to get gassed tonight;
If we never get gassed anymore.
When we're gassed, were sick as we can be
For Phosgene and Mustard Gas is much too much for me."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Verdun
PostNapisane: sobota, 21 grudnia 2013, 16:20 
Staff Sergeant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2012, 16:52
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa/Loos
GRZ napisał(a):
Cytuj:
A ja bronię tej "heroiczności", która odchodząc od historycznego rygoryzmu stawia bardziej na grywalność, której jednym z elementów składowych jest walka w drużynie. A ta z kolei daje większą przyjemność z gry, gdy chaos pola bitwy jest kontrolowany i gracze mają realny wpływ na działania drużyny.

Obrazek


Chodziło mi o to, że próba oddania masowości Wielkiej Wojny w Verdun byłoby co prawda zgodne z rzeczywistością, ale odbiłoby się to w dużym stopniu na grywalności i przyjemności obcowania z grą. Z reszta ta masowość byłaby możliwa w dwóch przypadkach:
- zbiera się odpowiednia ilość graczy na serwerze - owszem, Planetside 2 zebrał swojego czasu 2000 ludzi w czasie jednej bitwy (http://www.youtube.com/watch?v=9TckhRhctoI), ale jest to raczej rzadkość. Tworzenie mechanizmu gry głównie/wyłącznie pod takie starcia IMO okazałby się niewypałem, gdyż nawet w Planetside takie starcia są czymś wyjątkowym. Z resztą standardem jest rozgrywka max. 64 - osobowa, co i tak nie oddawałoby klimatu Wielkiej Wojny.
- gracze sterują NPC - pomysł ciekawy, ale nie po to się grą w multi, żeby włączać do tego boty o wątpliwej SI. :P

BTW. Nie cofajmy się do etapu pisma obrazkowego, ok? ;)

Sorry za post pod postem.

_________________
"Gassed last night, and gassed the night before
Going to get gassed tonight;
If we never get gassed anymore.
When we're gassed, were sick as we can be
For Phosgene and Mustard Gas is much too much for me."


Ostatnio edytowano sobota, 21 grudnia 2013, 16:37 przez Zaklinacz Kostek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Verdun
PostNapisane: sobota, 21 grudnia 2013, 16:37 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5331
Lokalizacja: Warszawa
Niby tak, tylko pamiętasz lądowanie w Normandii z którejś części CoD czy MoH? Boty? Boty. Skrypty? Skrypty. Wrażenie znalezienia się w środku piekła? Pomimo gry samemu sama scena lądowania na plaży wgniotła mnie w ziemię bardziej niż jakakolwiek scena z tej serii gier...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Verdun
PostNapisane: sobota, 21 grudnia 2013, 16:38 
Staff Sergeant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2012, 16:52
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa/Loos
profes79 napisał(a):
Niby tak, tylko pamiętasz lądowanie w Normandii z którejś części CoD czy MoH? Boty? Boty. Skrypty? Skrypty. Wrażenie znalezienia się w środku piekła? Pomimo gry samemu sama scena lądowania na plaży wgniotła mnie w ziemię bardziej niż jakakolwiek scena z tej serii gier...


Jasne, nie przeczę, że to było filmowe oraz zapadające w pamięć, ale to był singiel, a od multi jednak oczekuję żywego (przynajmniej do czasu :P) przeciwnika.

To nie jest tak, że nie chciałbym zobaczyć wielkiego, masowego szturmu na forty Vaux czy Douaumont, ale jestem realistą :P

_________________
"Gassed last night, and gassed the night before
Going to get gassed tonight;
If we never get gassed anymore.
When we're gassed, were sick as we can be
For Phosgene and Mustard Gas is much too much for me."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Verdun
PostNapisane: sobota, 21 grudnia 2013, 17:20 
Major General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 września 2010, 14:06
Posty: 3879
Lokalizacja: Warszawa
Poza tym ta scena wgniatała za pierwszym razem, później było wiadomo co i jak.

_________________
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Verdun
PostNapisane: czwartek, 31 sierpnia 2017, 14:02 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 17:27
Posty: 4048
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Obecnie jest na Humble Bundle za 17zł, w ofercie z kilkoma innymi tytułami.
Pograłem wczoraj odrobinę z całym przekonaniem mogę ją innym polecić.

Tytuł mimo sporego realizmu cechuje się bardzo dużą ilością dynamicznych starć. Rundy trwają po kilkanaście minut ale same bitwy podzielono na fazy ataku i obrony. Trwają po 4-5 minuty, w trakcie których musisz zdobyć wrogie transzeje, a po jej zakończeniu następuje wrogi kontratak. Ginie się często, ale to samo dotyczy wrogów.

Wielkim plusem jest występowanie wszystkich rodzajów uzbrojenia ręcznego z I wojny światowej, możemy zrozumieć jej podstawowe działanie i dostrzec przewagę jaką celny mauser zasilany łódkami po 5 nabojów (plus doładowanie pojedynczymi) ma nad lebelem bądź berthierem z 3 sztukami amunicji. Mam wrażenie, że gra nie do końca dopracowała rozstawianie rkmów, na mapach oczywiste miejsca uniemożliwiają takową akcję i trzeba sporo się nachodzić aby znaleźć wygodny punkt dla chauchata. Na którym nie zginiesz po 10 sekundach.

Minusy? Prawdopodobnie klasy i niektóre drużyny. Niektóre są bardziej silne niż inne np. niemiecki szturmowiec z MP-18 bądź amerykański strzelec z B.A.R'em więc trzeba założyć czasami własną drużynę aby móc trochę z tą bronią pobiegać. Moim ulubieńcem są dowódcy, zwłaszcza francuski - choć uzbrojony jedynie w berthiera może przywołać na wroga ostrzał z moździerzy, który w dobrym punkcie dziesiątkuje jego szeregi.

Niestety wielu innych sierżantów ma gorzej - zasłona dymna, atak gazowy o niskiej skuteczności (każdy ma maskę p.gaz), rekonesans lotniczy...

_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.