Crusader Kings II (Paradox)

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Crusader kings 2 Game of thrones i problem z zapisywanie

Post autor: WarHammster »

Nie wiem co tam u Ciebie się dzieje, ale możesz:
- przeinstalować grę
- ponownie ściągnąć MOD (instaler pod windows)
- inne:
a) zwróć również uwagę na wersję gry i wersję MODa. MOD musi być uruchomiony z wersją do jakiej został przygotowany. Z natury jest tak, że gra posiada wyższy patch niż jakikolwiek MOD. Musisz przestawić wersję gry w opcjach na steamie na taką, pod którą działa MOD. Wersja MODa podana jest na stronie MODa.
b) zwróć uwagę gdzie zapisujesz grę. MODowych gier nie zapisuje się w chmurce tylko lokalnie.
c) zmień wersję językową z PL na ENG.
d) jeśli masz starą wersję MODa a instalowałeś nową to go odinstaluj i usuń pozostałości i dopiero zainstaluj (na czysto) - zwróć uwagę jednak na punkt A.

Prośba do moderatora aby zlepił ten wątek z już istniejącym tematem CKII.
http://strategie.net.pl/viewtopic.php?f=30&t=11881
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: WarHammster »

Od miesięcy rozpoczynałem rozgrywkę w dodatku The Old Gods (IX wiek) Kazarami. Niestety, wszystkie narody dążyły do zniszczenia państwa żydowskiego. Wiele rozpoczętych gier (po wielu godzinach) przegranych. Nie wiem czy coś nie namieszali programiści. "Co to jest małe okrągłe i nienawidzi żydów - kula ziemska" - niestety tak to widzę w grze. Nie poddałem się.

Rozpocząłem nową grę tym razem prawosławnym księstwem Alani (ustrój plemienny). Zaraz po rozpoczęciu poprosiłem Bulana Chazarskiego o protekcję - niestety, Bulanidzi rozpadli się dość szybko (pozostały tylko kaganaty: Serkel, Azow i Krym, w przyszłości padną ofiarą Madziarów) jednak zdążyłem oddać syna pod opiekę żydowskich khazarów z linii Bulanidów przez co moja latorośl przyjęła ich kulturę. Kiedy rozpocząłem rządy młodym władcą już w obrządku żydowskim, poprosiłem o protekcję królestwo Gruzji i przyjąłem system feudalny. Krok ten opłacił się i byłem chroniony przez ortodoksów - nikt mnie nie ruszał ale gruziński król co rusz nakazywał zmianę wiary i abym przestał krzewić judaizm w prowincjach własnego księstwa. W między czasie Madziarzy zniszczyli ostatnie żydowskie kaganty z Azowa, Krymu i Serkel. Itil zaś podlegało już Kumanom. Judaizm ostał się w Alani. Kazarscy uchodźcy tłumnie trafiali na alański dwór, dzięki temu w ciągu lat rdzenni mieszkańcy alani zostali wyparci lub przyjęli narodowść kazarów. Pojawił się kolejny problem – po latach zaczęło brakować kobiet, mężczyźni nie mieli potomstwa, spory odsetek postaci z cechą „homoseksualista” w tym moja postać. Nikt kto nie był żydem nie chciał oddawać córek. Ilość dworzan spadła do kilkunastu. Udało mi się rozmnożyć mój ród, niestety kazirodztwo spowodowało, że postacie dostawały ułomne cechy (to straszne). Pod protekcją prawosławnych dążyłem do utworzenia własnego królestwa. Niestety król Gruzji nie pozwalał na otwartą wojnę z Madziarami w celu odebrania ziemi de jure. Miałem dwa wyjścia: fabrykacja praw do prowincji Azowskich lub uzyskać niepodległość - te ostatnie było raczej niemożliwe zważywszy na przewagę militarną mojego seniora. Wybrałem wariant pierwszy i wydawszy odpowiednią ilość złota i pozyskałem sfałszowane prawa. Rozpocząłem podbój w odpowiednich momentach, kiedy Madziarzy prowadzili wojny z Bułgarami, Bawarią, Polakami i innymi ludami Europy wschodniej. Kaganat Alani rósł w siłę a król Gruzji często wchodził w konflikty z muzułmanami. Rozpocząłem niszczenie Gruzji od wewnątrz: wpierw dołączyłem się do spisku i zażądaliśmy większej swobody – efektem spisku była pierwsza wojna domowa. Po wygranej rozpocząłem kolejny spisek o jeszcze większą swobodę, wybuchła druga wojna. W między czasie Gruzja została najechana przez muzułmanów. Również Bizancjum postanowiło odkroić sobie kawałek z tego torciku. Wojnę wygrałem. Niestety moje potrzeby nie były jeszcze zaspokojone. Król Gruzji zajął prawnie jedną z moich prowincji (kiedy stracił swoją domenę po najeździe arabów). Wszczynałem kolejne wojny domowe. W momencie odebrania „co moje” uzyskałem niepodległość i mogłem rozpocząć ekspansję na Azow, Serkel i Krym. Gruzja ostała się tylko z jedną prowincją – to moja wina :). Nie stanowi żadnego zagrożenia. Madziarzy po przyjęciu chrztu w obrządku rzymskim w niedługim czasie zostali rozerwani wojnami domowymi. Dzięki temu w niedługim czasie odzyskałem ziemie dawnego kagantu chazarskiego (Azow, Serkel, Krym oraz dodatkowo Perejesław). Odbiłem również Pieczyngom Itil, Sybir, Bułgarię Wołżańską i inne prowincje). Skończył się problem z ilością dworzan. Nowi wasali, nowe postacie. Problemem natomiast okazało się to, że jako żydowski feudał nie mogłem przekształcać zdobytych wiosek plemiennych w zamki. Moi dworzanie to również feudałowie, zatem większość zdobytych prowincji nie przynosiła mi siły militarnej ani ekonomicznej. Miałem dwa wyjścia: pozyskać plemiennych wasali z zewnątrz – niestety nikt nie chciał nimi zostać. Druga możliwość to krzewienie wiary judaistycznej w stolicach innych prowincji, niestety i ten proces okazał się niezbyt pomyślny – proces krzewienia wiary to bardzo długa droga dla nacji z judaizmem, udało się tylko w jednej prowincji a w drugiej pozyskałem tylko jednego wasala plemiennego.

Aktualnie rozwijam gospodarkę. Zbieram złoto, które pozwoli mi na stworzenie kaganatu Kazarskiego – co sporo kosztuję. Dążę też do podbicia plemion tengrystów i utworzenia Wielkiej Tartarii a później kierunek Jerozolima w ramach utworzenia Izraela – to mój główny cel. Obawiam się, że jeśli utworzę Kazarię znowu świat się na mnie rzuci :D. Co prawda żydowską Alanią mam spokój a w nim rosnę w siłę. Prowincje zaś w miarę czasu przechodzą na judaizm. Na dworze pojawiają się postacie o narodowości Aszkenazi. Staram się aby moje potomstwo poprzez oddawanie pod wychowanie postaciom aszkenazyjskim zmieniło narodowść.

Zdjęcia wrzucę później. Gram w trybie Ironman – jeden zły ruch i po grze.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: WarHammster »

Jak pisałem, CD jest:

Moja Alania (królestwo) w XI wieku na mapie politycznej wygląda tak:
Obrazek

Religie, jak widać judaizm jest tylko w 6 prowincjach:
Obrazek

Moja postać jak i większość dworzan i wasali przeszła na chazarska kulturę:
Obrazek

Postać władcy z XI wieku:
Obrazek

Poniżej przykłady kazirodztwa i skutków (gen wsobny):

Pierwszy syn Papacyz
Obrazek

Drugi syn Bulan, też mutant:
Obrazek

Druga córa:
Obrazek

Pierwsza córa akurat urodziła się zdrowa i przyjęła dobre cechy.
Obrazek

Niedorozwinięci zmarli w wieku dziecięcym. Następcą została zdrowa najstarsza córa:
Obrazek

Po kilkunastu latach odtwarzam chaganat Chazarski (bez Kijowa):
Obrazek

Po ponad 100 latach Chazarowie tworzą Wielką Tartarię:
Obrazek

W ciągu następnych lat podbijam wszystkie prowincje de jure + inne (wchodzące w skład imperium Rusi)

Po herezji samarytańskiej, przyjmuję ją i uznaję za główny nurt judaizmu. Od teraz to "jewish" traktowane jest jako herezja:
Obrazek

Odnośnie religii, coś jest jednak nie tak. Co rusz mam zrywy heretyków jewishowych (inni: tengryści, islamiści, chrześcijanie, nie buntują się tak często). Osłabiają, przeszkadzają i cholernie trudno jest krzewić w takich prowincjach właściwą wiarę.

W chwili kiedy zjednoczyłem Tartarię pojawili się Mongołowie (w XII wieku). Nie miałem najmniejszych szans swoją 25 tysięczną armią stawić czoła 90 tysiącom koczownikom. Oddałem daleko wschodnie chanaty i inne stepowe ziemie. Niestety w ciągu kolejnych lat Mongołowie wypowiadali mi wojny zajmowali stopniowo prowincje. Ja prowadziłem wojnę podjazdową i uszczuplałem ich hordy. Z 90 tysięcy ich czambuły stopniały do 55 tysięcy. Muszę brnąć na Ruś i zagarnąć ich ziemie, muszę też ruszyć na południe na arabów. Myślę, że jeszcze ze dwie wojny z Mongołami i wykończę ich podjazdami.

Obrazek

Jest coś co może powstrzymać barbarzyńców: udało mi się wysłać rabina do chana a ten zainterosował się judaizmem - aktualnie trwają nauki tegoż okrutnika. Być może w ciągu kilu lat przejdzie na judaizm a wtedy wżenię się w jego ród i rozsadzę Mongołów od środka jak wcześniej Gruzję ;) lub pozyskam potężnego sojusznika, który pomoże mi podbić chrześcijan i islamistów stojących na drodze do Jerozolimy.

פּאָזדראַוויאַם
Ostatnio zmieniony środa, 30 grudnia 2015, 15:20 przez WarHammster, łącznie zmieniany 1 raz.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
czarek0402
Sous-lieutenant
Posty: 487
Rejestracja: poniedziałek, 7 sierpnia 2006, 17:38
Lokalizacja: Dolnośląskie
Has thanked: 148 times
Been thanked: 20 times

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: czarek0402 »

Wszystko pięknie, ciekawie, ale się zastanawiam, czy przy tej historii, alternatywnej, na podstawie historii, bo jak jest ta Tartaria to byłby w ogóle najazd Mongolski? ;)
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: WarHammster »

Pytanie do twórców. Można powiedzieć to samo o Polsce, jeśli została by podbita np. już w 9 wieku przez Niemców to czy powinna być do utworzenia później jako królestwo przez ŚCR? Z historii wiemy, że nazwy były zmieniane, jeśli nie na nowe to na pewno tłumaczono je fonetycznie na język nowego władcy np. Chycina - Hidensee, Miśnia - Meisen itd. Takie rozwiązanie jest w grze i sprawdza się. Kiedy odbijam słowiańskie prowincje, zmieniają się nazwy (poza kilkoma prowincjami), kiedy ja tracę prowincję to zmieniają się na język nowego posiadacza (głównie Niemców). Natomiast nazwy księstw i królestw nie ulegają zmianie. O ile imperium Wenedyjskie, Karpatię, Ruś jest dosyć łatwo utworzyć o tyle Tartarię trudno. Mi udało się to zaledwie na kilka lat przed inwazją - wyprzedziłem Mongołów :). Mogłem zmienić nazwę na Wielką Chazarię lub stworzyć nie bazując na Tartarii zupełnie nowe imperium (fikcyjne). Gra jest uporządkowana i w miarę dostosowana do upływu czasu. Dobry gracz potrafi wyprzedzić fakty lub je zmienić. Standardowo prowincje przypisane są de jure do poszczególnych księstw a księstwa do królestwa, zaś te do imperiów. Zazwyczaj jest tak, że gracz dokonuje np. utworzenia królestwa Polski w 10/11 wieku (jeśli zaczyna od 8 lub 9 wieku). Do tej pory jak grałem nie widziałem by AI utworzyło Tartarię przed inwazją Mongołów. Bywało tak, kiedy imperium Mongołów rozpadało się, gdzie AI posiadał kilku synów i różne tytuły np. Tartarię, wtedy jedno AI ostawało dalej jako imperium Mongołów a drugie AI z Tartarią - o ile była utworzona przez AI (zebrała pieniądze, utworzyła wymaganą ilość księstw/królestw) - tu proces jest złożony i nie zawsze następuje tak samo. Nie byłem też świadkiem utworzenia państwa ludu Izraela - dlatego gram żydami. Bywały też przypadki, kiedy Hunom nie udało się zagnieździć w Europie albo Wielkmorawia podbijała Cesarstwo i wiele innych ciekawych wydarzeń np. papieżem zostawał muzułmanin, a królem Polski murzyn z Etiopi.

Osobiście uważam, że Tartaria jako imperium powinno być możliwe do utworzenia po pojawieniu się Mongołów i tylko przez granie tą nacją. Kazaria zaś powinna być raczej w drabinkach imperiów nie królestw. Nie wiem jakie były zamierzenia twórców. Tak czy owak, cholernie trudno jest dojść do utworzenia Tartarii nie grając Mongołami. Z drugiej strony, Złotej Ordy nie można utworzyć w trakcie gry ale można wybrać scenariusz i nią zagrać - no chyba, że jest to możliwe a ja tego po 2 latach nie odkryłem :).

Gra jest historyczna, lecz po śmierci startowego lidera staje się już grą quazi historyczną - zupełnie inną rzeczywistością, rodzą się inni potomkowie, podbijamy niehistoryczne prowincje, zawieramy niehistoryczne mariaże etc.

Są historyczne wydarzenia przypisane do danego roku lub innych czynników np. kiedy Frankowie podbijają Sasów, po kilku latach wybucha bunt z Widukindem na czele, jednak musi być przed zakończeniem 8 wieku. Jest wiele wydarzeń, których nie lada tu spisać, opisać.

Jeszcze jedno, niedawno wyszedł nowy dodatek Horse Lords z nowym patchem - zaszły pewne zmiany, część poznałem, część jeszcze nie odkryta (nie czytam co wnoszą nowe patche - wolę poznawać je w trakcie gry).
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
BoskiKazu
Enfant de troupe
Posty: 3
Rejestracja: niedziela, 21 lutego 2016, 09:17

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: BoskiKazu »

Witam!
Koledzy stratedzy, mam pytanie odnośnie "trade income". Jak zwiększyć poziom tego wskaźnika z 0,00 do chociaż 0,01?
Gram od 769 r. obecnie mam w grze 1173. Rozbudowuję w prowincjach town czy castle market, wznoszę porty, a nawet zdobyłem Gotlandię
i uczyniłem ją republiką kupiecką. Niestety w tabeli dochodów imperium trade income pozostaje na poziomie 0,00. Moje pytanie brzmi WTF?

Jeśli ktoś z Was rozkminił jak to ogarnąć na + to bardzo proszę o radę ;)
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: GRZ »

Na forum steam mówią że musisz być republika kupiecką albo dać takiej republice budować u siebie
http://www.ckiiwiki.com/Trade_post

Nie znam tej gry. Jak Chomik wstanie to będziesz miał lepszą odpowiedź. ;)
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
BoskiKazu
Enfant de troupe
Posty: 3
Rejestracja: niedziela, 21 lutego 2016, 09:17

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: BoskiKazu »

Ok, ten temat już trochę zgłębiłem. Właśnie na www.ckiiwiki.com dowiedziałem się jak założyć republikę kupiecką.

Powinienem jeszcze dodać, że gram od księcia Wielkopolski, do wendyjskiego imperatora -cały czas ze stolicą w Gnieźnie. Obecnie
posiadam w domenie też Gdańsk, a na wspomnianej Gotlandii założyłem tę republikę kupiecką.
Od założenia kupcy z Gotlandii zbudowali 4 Trade Posty w prowincjach moich wasali wzdłuż Bałtyku. Niestety nie wpływa to na wskaźnik
trade income w Wendish Empire.
Uwaga, w tym miejscu dygresja na ból dupy: czy król/cesarz nie powinien mieć zwyczajnie jakichś wpływów z ceł, myt
czy innych opłat za handel w swoich ziemiach? Po ch*** jest trade income skoro w praktyce tak ciężko uzyskać choć 0,01? Nie widzę
w tym sensu -czy jest jakiś mod, który to zmienia?

Wracając do konkretów:
1. Czy trade income pojawi się kiedy Gotlandczycy wybudują w Gdańsku Trade Post?
2. Jak "zachęcić" ich do budowy Trade Post w Gdańsku, czyli w mojej domenie?
3. Czy wiecie jaki dokładnie wpływ na ilość Trade Post i ich przychód ma technologia trade practise w stolicy imperium, a jaki w prowincji
będącej Republiką Kupiecką?
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: WarHammster »

Jak zrobisz tak jak napisał GRZ to będziesz mieć TI, jeśli nie to nie ładuj punktów technologii w trade - ta tylko zwiększa ilość trade postów. Jeśli grasz feudałem to nie będziesz mieć z tego profitu ale Twoi wasale merchantowi tak i pośrednio Ty (jeśli spełnisz warunki). Ogólnie, ile z nich wycisniesz tyle Ci zapłacą albo się zbuntują przy najbliższej okazji.

Your vassals pay you taxes based on: their income (from their demesne and their vassals)

Czyli tyle ile oni wycisnął od własnych wasali i z własnych włości tyle % od całego swojego dochodu zapłacą seniorowi. Jeśli masz pod sobą bezpośrednio merchanta to bezpośrednio płaci Tobie % własnego całkowitego dochodu w tym z TI, więc jeśli ma więcej trade postów i zarabia kupę złota to zapłaci seniorowi niezłą sumkę. Jeśli masz pod sobą wasala - króla a ten ma pod sobą merchanta, to merchant płaci swemu seniorowi królowi a Twojemu wasalowi, król-wasal to co zabierze merchantowi płaci Tobie, jednak ile Tobie zapłaci, to Ty jako gracz decydujesz - nie przekraczaj 10% podatku. Feudałowie nie lubią jak narzuca się na nich ciężar danin. Ja feudałom ustawiam max 10%. Jeśli masz pod sobą Króla-wasala, który ma pod sobą kupca a Twoje podatki od feudałów wynoszą 0% to nic będziesz mieć bo kupiec płaci swojemu bezpośredniemu seniorowi a te 0% zwalnia go z płacenia Tobie daniny. Kościołowi daje 0% jeśli nie mam antypapieża, jeśli mam to max - wtedy % leci do mojego skarbca a nie do skarbca Papieża ponieważ ja jestem seniorem antypapieża a nie Papież - tak to działa, chyba - mogę się mylić.

CKII to nie symulator ekonomiczny tylko symulator rodów. Twórcy wydali Republiki ale i tu nie doszukamy się większej ekonomii - jest to dalej symulator rodu tyle, że rodów kupieckich ;).

Proponuje Ci przenieść stolicę z Gniezna do Krakowa - tam masz więcej slotów na miasta/zamki/kościoły a im więcej zajętych (wybudowanych) slotów w prowincji tym więcej zarobisz z podatków nałożonych na majorów, biskupów i baronów. W tej prowincji postaw stewarda i niech zbiera podatki - podatki wtedy zbiera nie tylko z Twoich zamków ale ze wszystkich miast, biskupstw i kasztelani i zarazem zwiększa ich przyrost o % swojego współczynniku zarządzania.

Osobiście staram się inwestować w zamki i miasta. Im więcej miast tym więcej złota ale wojsko z dupy - ale kto by tam ich chciał. Złoto jest potrzebne na rozbudowę infrastruktury zamkowej i utrzymanie z tegoż/tychże zamku/zamków wojska podczas wojny oraz utrzymanie drużyny/wojsk najemnych.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
BoskiKazu
Enfant de troupe
Posty: 3
Rejestracja: niedziela, 21 lutego 2016, 09:17

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: BoskiKazu »

Dziękuję Ci WarHammster! Twoja odpowiedź jest bardzo wyczerpująca i rozjaśnia mi pewne kwestie.
Zorganizowałem wszystko tak, że grand major Gotlandii jet bezpośrednio moim wasalem i rzeczywiście płaci duuużo.
Mam w grze 1279 i dostaję od niego ponad 30 pieniążków rocznie czyli tyle co z dwóch zamków w domenie -chociaż
to też oczywiście kwestia jak ustawiłem podatki w imperium.
Pozostaje ból dupy, że pozycja trade income w bilansie wynosi 0.00, ale jak się upewniłem dzięki Twojemu postowi,
taka jest mechanika CKII i nic z tym nie zrobię.
Jeszcze raz dzięki :)
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3211
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: WarHammster »

Przyjemność po mojej stronie. Jakbyś miał więcej pytań pisz tu lub na PW.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
piotrek1996
Tambour
Posty: 9
Rejestracja: środa, 24 sierpnia 2016, 11:50

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: piotrek1996 »

Witajcie
zacząłem grać w najnowszą wersję ze wszystkimi dls i naprawdę sporo się zmieniło.

Oczywiście zacząłem grać Piastem a teraz gram jego synem i chciałbym przejść z systemu plemiennego na feudalny.
Spełniam wszystkie warunki oprócz jednego nie mam zamku. Wiem że można ustanowić stolice w prowincji gdzie jest zamek ale wolałbym wybudować zamek w Krakowie.

Moje pytanie brzmi jak zamienić plemie na zamek?
Dodam że mam infrastrukturę zamków na 1 lvl.

Pozdrawiam
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: runnersan »

Żeby bez zamku zostać feudałem, trzeba być członkiem zorganizowanej religii. Czyli albo Słowianie muszą zostać zorganizowaną religią, albo musisz przyjąc chrześcijaństwo/islam. Wtedy gdy będziesz mógł przejść na feudalizm, a swoje miejscowości, w których masz maksymalny poziom fortu (plemiennych zamków) będziesz mół automatycznie konwertować na zamki.
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
piotrek1996
Tambour
Posty: 9
Rejestracja: środa, 24 sierpnia 2016, 11:50

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: piotrek1996 »

Dziękuje za szybką odpowiedź

Ale to nie koniec :)

Mam jeszcze pytanie co do megakampanii jakie program polecacie do przerzucania zapisów z gry CKII->EUIV->Vic2?

Czy jest jakiś dobry sprawdzony mod który przerzuca nas do czasów Cesarstwa Rzymskiego? Wiem że do EU III jest dodatek z Rzymem ale nie wiem czy jest kompatybilny z CKII.
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Crusader Kings II (Paradox)

Post autor: runnersan »

CKII to chyba ma własny wydany przez paradox konwerter. Nie wiem czy działa... Natomiast ogólnie nie interesowałem się konwersją gry na dalej. Przetrwanie rozgrywki i jeszcze sprawienie żeby w kolejnej grze była ciekawa i z wyzwaniem to nie jest prosta sprawa.
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”