Crusader Kings II (Paradox)
-
- Tambour
- Posty: 9
- Rejestracja: środa, 24 sierpnia 2016, 11:50
Re: Crusader Kings II (Paradox)
Kiedy śledzę jakąś postać to czasem mam 3 możliwości
- rozpuścić plotkę
- zatrzymać informacje dla siebie
- olać informacje
i właśnie kiedy zatrzymam tą informacje dla siebie to rozumiem że będę mógł ją wykorzystać(szantaż żeby np glosował w radzie tak jak ja) no ale własnie nie mam takiej możliwości w oknie dyplomatycznym, to jakiś błąd czy ja robię coś źle?
- rozpuścić plotkę
- zatrzymać informacje dla siebie
- olać informacje
i właśnie kiedy zatrzymam tą informacje dla siebie to rozumiem że będę mógł ją wykorzystać(szantaż żeby np glosował w radzie tak jak ja) no ale własnie nie mam takiej możliwości w oknie dyplomatycznym, to jakiś błąd czy ja robię coś źle?
-
- Tambour
- Posty: 9
- Rejestracja: środa, 24 sierpnia 2016, 11:50
Re: Crusader Kings II (Paradox)
Udało mi się przejść na feudalizm i nagle w pustych prowincjach pojawiły się miasta i kościołyXD to normalne? myślałem że odblokuję mi się tylko możliwość budowania miast i zamkówrunnersan pisze:Żeby bez zamku zostać feudałem, trzeba być członkiem zorganizowanej religii. Czyli albo Słowianie muszą zostać zorganizowaną religią, albo musisz przyjąc chrześcijaństwo/islam. Wtedy gdy będziesz mógł przejść na feudalizm, a swoje miejscowości, w których masz maksymalny poziom fortu (plemiennych zamków) będziesz mół automatycznie konwertować na zamki.
-
- Capitaine-Adjudant-Major
- Posty: 998
- Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 10 times
Re: Crusader Kings II (Paradox)
Kiedyś było faktycznie tak jak mówisz, dostawałeś zamki w osadach o najwyższym poziomie rozwoju, a resztę musiałeś sobie sam zbudować. problem jednak chyba był potem z trudnością utrzymania takiego państwa. Sąsiedni poganie rzucali się na ciebie, a taki chrześcijański władca nie miał szans się obronić (zbudowac wojsk od niemal poziomu zerowego w układzie feudalnym). podobne problemy były z AI, nie był w stanie rozbudować sobie hrabstw i cały wschód to były tereny łatwe do odbicia.piotrek1996 pisze:Udało mi się przejść na feudalizm i nagle w pustych prowincjach pojawiły się miasta i kościołyXD to normalne? myślałem że odblokuję mi się tylko możliwość budowania miast i zamków
-
- Tambour
- Posty: 9
- Rejestracja: środa, 24 sierpnia 2016, 11:50
Re: Crusader Kings II (Paradox)
Właśnie tak się stało gdy przeszedłem na katolicyzm zaatakowały mnie wszystkie sąsiednie plemiona pogańskie. A już kończyłem nawracać wszystkie domeny ale miałem też parę butów.Tak czy siak po 2 latach zostały mi 2 prowincję. Życie.
Takie pytanko wyższy poziom trudności daje po prostu większe bonusy dla AI?
Takie pytanko wyższy poziom trudności daje po prostu większe bonusy dla AI?
-
- Capitaine-Adjudant-Major
- Posty: 998
- Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 10 times
Re: Crusader Kings II (Paradox)
Nie kojarzę poziomu trudności, ale generalnie w grach Paradoxu daje bonusy do bitew i innych takich współczynników. Jeśli kogoś nie wkurza, że np. moja dywizja przegrywa z dywizją AI, mimo, że jest liczniejsza, lepiej dowodzona i lepiej wyposażona, to można grać
Acha, odpaliłem sobie nowy dodatek do CK. Rany w nocy jak usłyszę nagle kaszel umierającego gruźlika, to potrafię ze strachy podskoczyć. To co zauważyłem, że dzięki nowemu dodatkowi ludzie umierają, bardzo umierają.... Kiedyś większość dożywała 50-60 lat. Teraz jak dożyją 40 to jest święto... Śmiertelność wśród dzieci również gwałtownie wzrosła. Pojawił się też irytujący event, który cały czas wyciąga kasę dla królewskiego medyka za leczenie rodziny. Mam wrażenie, że użeram się z NFZ, a nie średniowiecznym dworskim medykiem.
Acha, odpaliłem sobie nowy dodatek do CK. Rany w nocy jak usłyszę nagle kaszel umierającego gruźlika, to potrafię ze strachy podskoczyć. To co zauważyłem, że dzięki nowemu dodatkowi ludzie umierają, bardzo umierają.... Kiedyś większość dożywała 50-60 lat. Teraz jak dożyją 40 to jest święto... Śmiertelność wśród dzieci również gwałtownie wzrosła. Pojawił się też irytujący event, który cały czas wyciąga kasę dla królewskiego medyka za leczenie rodziny. Mam wrażenie, że użeram się z NFZ, a nie średniowiecznym dworskim medykiem.
-
- Tambour
- Posty: 9
- Rejestracja: środa, 24 sierpnia 2016, 11:50
Re: Crusader Kings II (Paradox)
Kojarzycie tego moda ?
Grał ktoś ?
Jasebon
http://www.gry-online.pl/S030.asp?ID=61501
Mam problem z instalacją:( tu jest napisane że wystarczy przekopiować do folderu "mod" ale w grze pojawia się informacja o jakiś instalatorach aby mod działał w 100%.
ale poza tym to co zauważyłem to jest duuużo dobrych zmian:
-nowe prawa koronne
-prawa dotyczące rady np. silny wasal będzie aż do śmierci członkiem rady
-nowa mapa (więcej prowincji)
-nowe budynki duzo dużo
-można fabrykować dowody na herezję wasali
-więcej umiejętności
-nowe cechy
-nowe ambicje np wygrać świętą wojnę, wojnę, nawrócić prowincje, zostać cesarzem itp
-nowe wydarzenia i akcje
-prestiż (4000) można przeznaczyć na "ulepszenie rodu" ;p sprawi to że nasza rodzina będzie bardziej rozchwytywana
-odbywają się koronacje. raz król Węgier mnie zaprosił na swoją i zostaliśmy kumplami oczywiście może też stać coś innego
Grał ktoś ?
Jasebon
http://www.gry-online.pl/S030.asp?ID=61501
Mam problem z instalacją:( tu jest napisane że wystarczy przekopiować do folderu "mod" ale w grze pojawia się informacja o jakiś instalatorach aby mod działał w 100%.
ale poza tym to co zauważyłem to jest duuużo dobrych zmian:
-nowe prawa koronne
-prawa dotyczące rady np. silny wasal będzie aż do śmierci członkiem rady
-nowa mapa (więcej prowincji)
-nowe budynki duzo dużo
-można fabrykować dowody na herezję wasali
-więcej umiejętności
-nowe cechy
-nowe ambicje np wygrać świętą wojnę, wojnę, nawrócić prowincje, zostać cesarzem itp
-nowe wydarzenia i akcje
-prestiż (4000) można przeznaczyć na "ulepszenie rodu" ;p sprawi to że nasza rodzina będzie bardziej rozchwytywana
-odbywają się koronacje. raz król Węgier mnie zaprosił na swoją i zostaliśmy kumplami oczywiście może też stać coś innego
-
- Tambour
- Posty: 9
- Rejestracja: środa, 24 sierpnia 2016, 11:50
- WarHammster
- Général de Division
- Posty: 3211
- Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Crusader Kings II (Paradox)
Nie. Z modami jest tak, że niby moderzy dodają coś czego nie ma w kliencie, prawda jest taka, że dają za dużo albo coś nie działa albo gra traci balans. Gra bez modów jest zdecydowanie ciekawsza. Poza tym mody nie nadążają za łatkami i wtedy albo nie aktualizujesz gry albo cofasz patch do wersji modowej. Jeśli już chciałbyś pogrywać w mody, to jedyny tak dobrze rozbudowany mod jak klient to GoT (Gra o Tron). Od czasu do czasu pogrywam sobie na nim... do najbliższej łatki - potem przerwa (trzeba czekać aż twórcy GoTa wydadzą wersję działającą pod najnowszą łatkę).
Zdecydowanie polecam granie bez modów. Aktualna baza CKII jest tak wielka, że miną lata nim obegrasz całą grę . W moim przypadku wygląda to tak: przygotowuje sobie scenariusz i staram się go rozegrać wedle wytycznych, np. stworzenie Izraela (niekoniecznie graniem Chazarami), podbicie ŚCR, zreformować kościół słowiański, zdobycie i utrzymanie Jerozolimy, powstrzymać franków Saxonami, zatrzymać Złotą Ordę itd. Naprawdę, są setki możliwych scenariuszy.
I na koniec, co najważniejsze, graj w trybie Ironam i zdobywaj osiągnięcia a jak Ci się zechcę próbuj zdobywać różne przydomki (ja to uwielbiam ).
Zdecydowanie polecam granie bez modów. Aktualna baza CKII jest tak wielka, że miną lata nim obegrasz całą grę . W moim przypadku wygląda to tak: przygotowuje sobie scenariusz i staram się go rozegrać wedle wytycznych, np. stworzenie Izraela (niekoniecznie graniem Chazarami), podbicie ŚCR, zreformować kościół słowiański, zdobycie i utrzymanie Jerozolimy, powstrzymać franków Saxonami, zatrzymać Złotą Ordę itd. Naprawdę, są setki możliwych scenariuszy.
I na koniec, co najważniejsze, graj w trybie Ironam i zdobywaj osiągnięcia a jak Ci się zechcę próbuj zdobywać różne przydomki (ja to uwielbiam ).
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
- Philip79
- Sous-lieutenant
- Posty: 448
- Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
- Lokalizacja: Radom
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Crusader Kings II (Paradox)
Powitać!
Jako, że dawno nie grałem w CK2, duzo rzeczy mi powylatywało z głowy, albo pomieszało mi się z Europą Universalis IV i chciałbym was prosić o przypomnienie mi kilku rzeczy.
1. przykładowo - analizuję sobie pewną postać króla jakiegoś państwa (zamierzam sobie poślubić jego córkę) i nie wiem gdzie sprawdzić, z kim ma sojusze podpisane, oraz inne umowy dyplomatyczne. W EUIV było to prosto napisane w ekranie dyplomacji
Jako, że dawno nie grałem w CK2, duzo rzeczy mi powylatywało z głowy, albo pomieszało mi się z Europą Universalis IV i chciałbym was prosić o przypomnienie mi kilku rzeczy.
1. przykładowo - analizuję sobie pewną postać króla jakiegoś państwa (zamierzam sobie poślubić jego córkę) i nie wiem gdzie sprawdzić, z kim ma sojusze podpisane, oraz inne umowy dyplomatyczne. W EUIV było to prosto napisane w ekranie dyplomacji
"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"
Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:
https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
-
- Capitaine-Adjudant-Major
- Posty: 998
- Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 10 times
Re: Crusader Kings II (Paradox)
Na jego karcie, gdzie masz rodzinę, wasali itp powinieneś mieć też zakładkę z sojusznikami i powiązaniami małżeńskimi.
- Philip79
- Sous-lieutenant
- Posty: 448
- Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
- Lokalizacja: Radom
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Crusader Kings II (Paradox)
Ok, dzieki, zaraz sprawdzę czy nie kłamieszrunnersan pisze:Na jego karcie, gdzie masz rodzinę, wasali itp powinieneś mieć też zakładkę z sojusznikami i powiązaniami małżeńskimi.
Aha, dysponuje pełnym fanowskim spolszczeniem do gry ze wszystkimi DLC, jak cos to proszę na PW.
Spolszczenie zrobione jest profesjonalnie przez fachowców.
"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"
Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:
https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
- Philip79
- Sous-lieutenant
- Posty: 448
- Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
- Lokalizacja: Radom
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Crusader Kings II (Paradox)
Mam jeszcze jedno pytanie. Zacząłem grę od najstarszej epoki, jako poganie.
Wyznaje wiarę słowiańską, i są tam święte miejsca (dokładnie 5) w różnych rejonach.
Czy celem religijnym było by zajęcie tych miejsc, lub przejąć nad nimi władzę przez moich duchownych?
Wyznaje wiarę słowiańską, i są tam święte miejsca (dokładnie 5) w różnych rejonach.
Czy celem religijnym było by zajęcie tych miejsc, lub przejąć nad nimi władzę przez moich duchownych?
"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"
Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:
https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
-
- Capitaine-Adjudant-Major
- Posty: 998
- Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 10 times
Re: Crusader Kings II (Paradox)
Zajęcie wszystkich 5 miejsc, jako poganie, pozwala postaci z dużym poziomem piety zreformować religię. Taka religia wówczas staje się na równi z chrześcijaństwem i islamem. Zasady dotyczące takiej religii są takie same jak innych. Czyli powstają zakony rycerskie, możesz wprowadzić ustruj feudalny itp. Na twoje ziemie nie będą też już przybywali biskupi by nawracać Twoich poddanych (taki event)
- Philip79
- Sous-lieutenant
- Posty: 448
- Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
- Lokalizacja: Radom
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Crusader Kings II (Paradox)
Dziękuję.runnersan pisze:Zajęcie wszystkich 5 miejsc, jako poganie, pozwala postaci z dużym poziomem piety zreformować religię. Taka religia wówczas staje się na równi z chrześcijaństwem i islamem. Zasady dotyczące takiej religii są takie same jak innych. Czyli powstają zakony rycerskie, możesz wprowadzić ustruj feudalny itp. Na twoje ziemie nie będą też już przybywali biskupi by nawracać Twoich poddanych (taki event)
Czy przejecie świątyń wystarczy, czy trzeba także wprowadzić tam swojego człowieka? a może dzieje się to z automatu.
Poza tym dzisiaj miałem sytuację, że zostałem nagle bez żadnej przyczyny zaatakowany przez silniejszego sąsiada, z którym nie miałem dotąd żadnych stosunków.
Jest, poza tworzeniem siatek szpiegowskich sposób na przewidzenie lub uchronienie się przed takimi sytuacjami w porę? bo nawet stosunki dyplomatyczne nie wskazywały, że może dojść do nagłej napaści.
"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"
Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:
https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
-
- Capitaine-Adjudant-Major
- Posty: 998
- Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 10 times
Re: Crusader Kings II (Paradox)
Pakty o nieagresji, mariaże, pilnowanie kto ma pretensje do Twoich tytułów. Innych sposobów nie ma.
Natomiast wracając do religii, nie musisz ty fizycznie mieć w obrębie królestwa tych świątyń, wystarczy, że są obsadzone, przez ludzi twej wiary.
Natomiast wracając do religii, nie musisz ty fizycznie mieć w obrębie królestwa tych świątyń, wystarczy, że są obsadzone, przez ludzi twej wiary.