Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest niedziela, 19 sierpnia 2018, 09:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1037 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: War Thunder
PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 08:46 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
W nieruchomy cel - owszem; w płynący już raczej kwestia szczęścia.

Według danych z sieci najdłuższy dystans, na którym odnotowano trafienie w walce morskiej to 24 km (15 mil) - Scharnhorst z takiej odległości trafił Gloriousa a później na Morzu Śródziemnym z podobnej odległości Warspite zaliczył trafienie na Giulio Cesare. Natomiast normalnie pojedynki artyleryjskie toczono na krótszych dystansach. Hood otrzymał trafienie z odległości około 18 km. Pod Matapanem Włosi strzelali z około 22 km ale bez jakichś większych sukcesów. Pod Jutlandią starcie sił krążowniczych toczyło się na dystansie około 14 km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War Thunder
PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 10:28 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Posty: 453
Lokalizacja: Radom
Profes79 napisał(a):
W nieruchomy cel - owszem; w płynący już raczej kwestia szczęścia.

Według danych z sieci najdłuższy dystans, na którym odnotowano trafienie w walce morskiej to 24 km (15 mil) - Scharnhorst z takiej odległości trafił Gloriousa a później na Morzu Śródziemnym z podobnej odległości Warspite zaliczył trafienie na Giulio Cesare. Natomiast normalnie pojedynki artyleryjskie toczono na krótszych dystansach. Hood otrzymał trafienie z odległości około 18 km. Pod Matapanem Włosi strzelali z około 22 km ale bez jakichś większych sukcesów. Pod Jutlandią starcie sił krążowniczych toczyło się na dystansie około 14 km.


Ano własnie...
Bo tutaj także wypadało by poruszyć nieco kwestię zalezności, miedzy donośnością tych dział, a skuteczną odległością rażenia, bo okres lat 40-50 był początkiem, bardzo dynamicznych zmian w rozwoju aparatury celowniczej, dalmierzy, radarów i innych mało mi znanych rzeczy. :)

Tak więc, chyba największe bydle które toczyło się po wodzie, czyli "Musashi" ze swoimi mini armatkami o kalibrze zbliżającym się do pół metra :) (46cm), posiadała donośność swoich, prawie półtora tonowych kuleczek, na dystans ponad 40km. Pozostałe Japońskie okręty, były także potężne bo te główne armaty, miały bodajże po 406mm, chyba tak jak wiekszość armat "Uesańskich", o zasięgu ok 38km (ale znowu, to teź nie zależy od kalibru, bo włoska 381 mm "Model 1934" strzelała jeszcze dalej niż "Musashi". (Chyba najdalej z ówczesnych armat), zbliżała sie do 45km

Pisze o tych kalibrach i donośności, bo skuteczność ognai, czyli dystanse o którym ty piszesz @Profes79, były zależne od zaawansowania układów celowniczych, w których Japończycy chyba stali gorzej niż USA, co za tym idzie i zapewne Brytole. Chciaż co do "Hooda" to nie mam zielonego pojęcia, bo to był chyba już dość leciwy.

Najszybciej w tej technologii rozwijali sie amerykanie i także najszybciej je stosowali, zapewne trzeba by było poczytać nieco, jak bardzo ta odległość "skuteczna" rosła.

Ale w konsekwencji wychodziło by na to, że okręty USA pomimo słabszych dział, były w stanie skutecznie razić okręty Japońskie z większej odległości.

Ciekawy też jestem jak ta kwestia wyglądała w przypadku niemieckich dział.
Jakby np wyglądała taka bitwa z okrętami Royal Navy w bardziej wyrównanych warunkach i stosunku sił... :)

_________________

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/notes/?ref=page_internal
http://polskowybacz.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War Thunder
PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 14:17 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 688
Lokalizacja: Lublin
W praktyce to w tamtych czasach trafienie na odległość powyżej 20km graniczyło z cudem, biorąc pod uwagę, że na wysokości 30m linia horyzontu sięga około 19,5 km. Zasięg 40 km mógł się co najwyżej przydać do ostrzału celów stacjonarnych z dokładnością do dzielnicy miasta...

_________________
ASSAULT PUBLISHING STUDIO
WESPRZYJ NAS I ZOSTAŃ PATRONEM ASSAULT PUBLISHING STUDIO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War Thunder
PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 22:18 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Posty: 453
Lokalizacja: Radom
MKG napisał(a):
W praktyce to w tamtych czasach trafienie na odległość powyżej 20km graniczyło z cudem, biorąc pod uwagę, że na wysokości 30m linia horyzontu sięga około 19,5 km. Zasięg 40 km mógł się co najwyżej przydać do ostrzału celów stacjonarnych z dokładnością do dzielnicy miasta...


Nie wiem, czy w ogóle jest możliwość oceny celności takich dział, biorąc chociażby pod uwagę braku stabilności platformy na morzu. Już niemieckie działa kolejowe, z obserwatorem miały koszmarną celność, a co dopiero takie działo okrętowe.

No ale kiedy juz mamy stabilność, to już np słynna ze swojej celności armata Flak 8.8cm, wg. wikipedii:
"testujący armatę artylerzyści potrafili trafić pięć razy z rzędu w cel wielkości 16 na 18 cali (40 na 50 cm) z odległości 1200 jardów (1080 m)."

_________________

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/notes/?ref=page_internal
http://polskowybacz.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War Thunder
PostNapisane: piątek, 9 czerwca 2017, 09:06 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2289
Mieszasz zupełnie różne typy dział. Flak 88 w tym teście strzelał ogniem bezpośrednim wprost do celu.
Działa okrętowe strzelały po paraboli a rozrzut pocisków wystarczał aby z jednej salwy spadały one po obu stronach celu i to w dość znacznej odległości.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War Thunder
PostNapisane: piątek, 16 czerwca 2017, 21:29 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Posty: 453
Lokalizacja: Radom
RAJ napisał(a):
Mieszasz zupełnie różne typy dział. Flak 88 w tym teście strzelał ogniem bezpośrednim wprost do celu.
Działa okrętowe strzelały po paraboli a rozrzut pocisków wystarczał aby z jednej salwy spadały one po obu stronach celu i to w dość znacznej odległości.

O 88mm wspomniałem jakoś tak na marginesie.

Co do dział okrętowych, to np Yamato aby strzelać na optymalne odległości swoich dział, wykorzystywały samolotu w roli obserwatora.
Podobnie musiało być z chyba Andreą Dorią, lub innych włoskim okrętem który posiadał wtedy działa o największym zasięgu.
Amerykanie kombinowali już z radarowym naprowadzaniem, tylko chyba ich działa były już z góry ograniczone co do maksymalnej wielkości, bo kadłuby musiały mieścić się w kanale panamskim.
Yamato nie dotyczyło to ograniczenie.
Strzelanie wzrokowe chyba jakoś zamykało się na max 20 km, jeśli chodzi o problem krzywizny Ziemi?

_________________

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/notes/?ref=page_internal
http://polskowybacz.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War Thunder
PostNapisane: piątek, 16 czerwca 2017, 22:01 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Radar z tego co kojarzę też jest ograniczony krzywizną Ziemi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War Thunder
PostNapisane: sobota, 17 czerwca 2017, 09:42 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Posty: 453
Lokalizacja: Radom
Profes79 napisał(a):
Radar z tego co kojarzę też jest ograniczony krzywizną Ziemi.

No właśnie nie wiem czy to tylko wpływało np na umożliwienie walki w nocy, czy też dawało możliwość zwiększenia dystansu skutecznego ostrzału. Nie wiem też jak wyglądała sprawa integracji radaru, np. z samolotem służącym do namierzania, który też był wyposażany w radar.
W każdym razie to był już okres zmierzchu pancerników i tego sposobu walki.

_________________

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/notes/?ref=page_internal
http://polskowybacz.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War Thunder
PostNapisane: piątek, 7 lipca 2017, 21:45 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 17:27
Posty: 4487
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Czekając aż się pobierze patch pograłem trochę znowu w War Thunder. W sumie po staremu ale przynajmniej Włosi złamali dominację ZSRR więc bitwy dobiera normalniej. Dalej dominuje kapuściana głowa choć sam nieco wyszedłem z wprawy i zużywam więcej amunicji na cel. Gra pożarła 2h życia na kilka lotów zatem po sprawdzeniu tego co chcę odinstaluję ją jako zbytniego pożeracza czasu. :P

_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War Thunder
PostNapisane: poniedziałek, 10 lipca 2017, 15:43 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Posty: 453
Lokalizacja: Radom
Telamon napisał(a):
Czekając aż się pobierze patch pograłem trochę znowu w War Thunder. W sumie po staremu ale przynajmniej Włosi złamali dominację ZSRR więc bitwy dobiera normalniej. Dalej dominuje kapuściana głowa choć sam nieco wyszedłem z wprawy i zużywam więcej amunicji na cel. Gra pożarła 2h życia na kilka lotów zatem po sprawdzeniu tego co chcę odinstaluję ją jako zbytniego pożeracza czasu. :P

Złamali dominację w powietrzu?
Przyznam ostatnio bardzo rzadko grałem, ale to całkiem dobra informacja, bo samoloty ZSRR, chyba we wszystkich typach były zbyt uniwersalne, przez co ogólnie lepsze.

_________________

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/notes/?ref=page_internal
http://polskowybacz.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War Thunder
PostNapisane: wtorek, 11 lipca 2017, 10:24 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 17:27
Posty: 4487
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Wielu ludzi gra nową nacją dzięki czemu losuje najczęściej starcia alianci vs oś. Zresztą włoskie samoloty są bardzo dobre od wersji Mc.202. Mają świetną prędkość, szybko się wspinają na większą wysokość niż masa aliantów, jednocześnie posiadając bardzo dobrą zwrotność, a w późniejszych wersjach nawet działka 20mm. O sukcesie bądź porażce decyduje stadna głupota, która dominuje raczej u aliantów dzięki czemu latający stadami przeciwnicy, na dużej wysokości, pojedynczo wyłuskują wroga.

Mój D.520 to maszyna gorsza technologicznie, a sam jednak zapomniałem nieco manewrów i specyfikację maszyny (część lotów kończyła się porażką, część ładnym sukcesem). Gdybym miał czas polatałbym dla porównania jakimś amerykańskim zabójcą z dawnych lat (F4U, F6F, P-38).

_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War Thunder
PostNapisane: wtorek, 11 lipca 2017, 11:34 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Posty: 453
Lokalizacja: Radom
Telamon napisał(a):
Wielu ludzi gra nową nacją dzięki czemu losuje najczęściej starcia alianci vs oś. Zresztą włoskie samoloty są bardzo dobre od wersji Mc.202. Mają świetną prędkość, szybko się wspinają na większą wysokość niż masa aliantów, jednocześnie posiadając bardzo dobrą zwrotność, a w późniejszych wersjach nawet działka 20mm. O sukcesie bądź porażce decyduje stadna głupota, która dominuje raczej u aliantów dzięki czemu latający stadami przeciwnicy, na dużej wysokości, pojedynczo wyłuskują wroga.

Mój D.520 to maszyna gorsza technologicznie, a sam jednak zapomniałem nieco manewrów i specyfikację maszyny (część lotów kończyła się porażką, część ładnym sukcesem). Gdybym miał czas polatałbym dla porównania jakimś amerykańskim zabójcą z dawnych lat (F4U, F6F, P-38).


W sumie racja, bo wszystkie samoloty osi/rzeszy to tzw "boom & zoomerzy" foki i 109ki
U brytoli poza pierwszymi wersjami Spitfire, to reszta mysliwców, to tez raczej maszyny atakujące z pozycji nurkującej.
Amerykańskie samoloty właściwie także, bo w większości są to ciężkie i mocno uzbrojone maszyny.
Do tej pory to wszystko stało w opozycji do samolotów japońskich, walczących wyłącznie kołowo.

Nie wiem jak jest na wyższych tierach, bo sam wolę latać starszymi maszynami, tak jak ty D.520, albo ruski, przesympatyczny I-16, oraz Ła-5.

W sumie Fokami też bardzo lubie grać, ze wzgledu na szybkość i możliwość szybkiej ucieczki, ale co to za frajda skoro wszyscy nimi latają, jesli nie lataja najbardziej uzbrojonymi samolotami USA.

Takie ja wrażenie odnoszę, teraz jeszcze za mało latałem żeby zauważyć jakąś znaczącą różnicę w grze, po wejściu włoskich maszyn. Ale chyba też będę sie przymierzał do latania nimi, bo zarówno Folgore jak i te starsze, zwrotniejsze maszyny, może nie są najszybsze i super uzbrojone ale dobrze sie nimi lata. Dużo latałem ruskim I-16, gdzie nie było szans aby dogonic kogoś lub uciec, nurkując, więc walka kołowa nie jest mi obca. :)

Nadmienię że gram tylko na historykach i nie mam pojęcia jak wygląda to na pozostałych trybach.

_________________

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/notes/?ref=page_internal
http://polskowybacz.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War Thunder
PostNapisane: sobota, 15 lipca 2017, 23:39 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Posty: 453
Lokalizacja: Radom
Czy ktoś miał już okazję grać w zamkniętych testach marynarki?
To samo tyczy się testów operacji globalnych. Czy właściwie można je jakoś porównać do clan Wars z wota? Niby czytałem coś tam na stronie WT, ale nie za dużo mi to dało.

_________________

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/notes/?ref=page_internal
http://polskowybacz.cba.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War Thunder
PostNapisane: wtorek, 1 maja 2018, 20:30 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Posty: 524
Lokalizacja: Szczecin
Ostatnio polubiłem granie czołgami w trybie tak zwanym niby ' symulacyjnym'

Atak niemieckich czołgów o świcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War Thunder
PostNapisane: niedziela, 13 maja 2018, 15:21 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 17:27
Posty: 4487
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Myślę czy nie powrócić do grania (francuskie samoloty).

https://warthunder.com/pl/news/3193-blog-deweloperski-m1-abrams-pustynny-wojownik-pl

Zobaczyłem jednak ten news i najnowsze screeny z gry.

_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1037 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: yNidhogg i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.