Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest czwartek, 14 grudnia 2017, 23:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Rule The Waves
PostNapisane: czwartek, 21 września 2017, 23:33 
Lieutenant

Dołączył(a): niedziela, 8 października 2006, 16:19
Posty: 532
Lokalizacja: Łódź
Kupiłem parę miesięcy temu i...

...i w sumie sobie chwalę. Nie próbowałem jeszcze grać 'prawdziwymi' mocarstwami (UK/USA) ale Japonią (moją ulubioną) i Niemcami gra się przyjemnie.

Bardzo rzadko miałem wojnę z więcej niż jednym państwem na raz. Trzeba po prostu ostrożnie dokonywać wyborów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rule The Waves
PostNapisane: piątek, 22 września 2017, 18:57 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Posty: 427
Lokalizacja: Radom
Anders napisał(a):
Kupiłem parę miesięcy temu i...

...i w sumie sobie chwalę. Nie próbowałem jeszcze grać 'prawdziwymi' mocarstwami (UK/USA) ale Japonią (moją ulubioną) i Niemcami gra się przyjemnie.

Bardzo rzadko miałem wojnę z więcej niż jednym państwem na raz. Trzeba po prostu ostrożnie dokonywać wyborów.


Może byś jakiś podstawowy tutorial zrobił? żartuje oczywiście.
Ale wielu ludzi ma problemy z zabraniem się za tą grę, szkoda, że nie polskiej wersji, albo przynajmniej instrukcji w PL.
Ja przyznam też jeszcze nie ogarnąłem jej, muszę któregoś dnia przysiąść.

_________________
"Demokracja jest jak dwa wilki i owca głosujący co będzie na obiad."
"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rule The Waves
PostNapisane: niedziela, 1 października 2017, 01:19 
Lieutenant

Dołączył(a): niedziela, 8 października 2006, 16:19
Posty: 532
Lokalizacja: Łódź
Tutorial może nie. :D
Właśnie skończyłem rozgrywkę Niemcami - w 1950 r., z prestiżem 107 albo 108, po kilku zwycięskich wojnach z Rosją i Francją oraz po upokorzeniu Wielkiej Brytanii (pomimo poparcia jej przez Włochy).

Tak sobie myślę, że następna rozgrywka będzie dokumentowana AAR-em, może kogoś to zainteresuje.
Jakieś propozycje co do kraju, który byłby ciekawy? Chcę się też pobawić opcjami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rule The Waves
PostNapisane: niedziela, 1 października 2017, 09:26 
Capitaine

Dołączył(a): poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Posty: 822
Hiszpania, albo Konfederacja :)

_________________
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rule The Waves
PostNapisane: środa, 4 października 2017, 21:00 
Adjudant Commandant

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 1956
Wkurzyłem się. Co z tego, że mam w rejonie w cholerę większa flotę, do bitwy bierze mi 1CL przeciwko jego CL, CA i DD.
Co to ma za sens? Po kiego mi te wszystkie BB itd.
Poza tym co z tą bitwą? Okręt przeciwnika ma max v=22w ja mam 28w, ustawiam te 28 a i tak nie mogę go dogonić.
Bez sensu.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rule The Waves
PostNapisane: środa, 4 października 2017, 21:20 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 17:27
Posty: 4071
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Cytuj:
Jakieś propozycje co do kraju, który byłby ciekawy? Chcę się też pobawić opcjami.


Turcja albo Chiny!

_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rule The Waves
PostNapisane: środa, 4 października 2017, 21:47 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5394
Lokalizacja: Warszawa
RAJ napisał(a):
Wkurzyłem się. Co z tego, że mam w rejonie w cholerę większa flotę, do bitwy bierze mi 1CL przeciwko jego CL, CA i DD.
Co to ma za sens? Po kiego mi te wszystkie BB itd.
Poza tym co z tą bitwą? Okręt przeciwnika ma max v=22w ja mam 28w, ustawiam te 28 a i tak nie mogę go dogonić.
Bez sensu.

Co do pierwszego wyjaśnienie jest proste - większa flota w regionie nie oznacza floty skoncentrowanej w jednym miejscu. Co z tego że np. Grand Fleet miała ze 20 pancerników jak w zasadzie do czasu Jutlandii wszystkie działania prowadziła siłami lekkimi z ew. wsparciem BC. Ale na papierze wyglądałoby to świetnie - mamy 20 pancerników :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rule The Waves
PostNapisane: środa, 4 października 2017, 22:11 
Adjudant Commandant

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 1956
Tyle, że w tej grze do Jutlandii dostałbym jednego CA i jednego BC, i nic to, że cała flota czeka w pogotowiu i specjalnie w tym celu przesuwałem ją w ten rejon.
Rozumiałbym jeszcze gdyby to był zespół zwiadowczy i gdzieś za nim podążała ciężka eskadra. Ale nie...

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rule The Waves
PostNapisane: środa, 4 października 2017, 23:02 
Capitaine

Dołączył(a): poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Posty: 822
Ja wbrew pozorom miałem całkiem pokaźne starcia. Oczywiście były potyczki sił lekkich, ale co jakiś czas miałem duże bitwy toczone z wykorzystaniem większości sił. Tak się upewnię, nie wysyłasz swoich pancerników na misje typu ochrona wybrzeża? Mam wrażenie, że w większych bitwach biora udział te okręty, które nie mają ani zadań typu ochrona wybrzeża, ani raiding itp.

_________________
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rule The Waves
PostNapisane: czwartek, 5 października 2017, 08:13 
Adjudant Commandant

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 1956
Mają misję AF. Typowa sytuacja - na Karaiby Francuzi przysłali 1B, 2CA, 2CL, 6DD. Ja zrobiłem kontrę 2BB, 4CL, 10DD.
Bitwa: 1 mój CL przeciwko 1CA, 1CL, 3DD.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rule The Waves
PostNapisane: czwartek, 5 października 2017, 13:09 
Lieutenant

Dołączył(a): niedziela, 8 października 2006, 16:19
Posty: 532
Lokalizacja: Łódź
Spokojnie, jak Ci się trafi fleet battle to będzie inaczej :D Mnie się zdarzało zatopić w jednej bitwie kilkanaście ciężkich okrętów (Brytyjczycy kiepsko opancerzali BC i BB... pancerz poniżej 10" to w latach 20 kryminał nawet przy prędkości badań 90% - no może 9,5" w BC jest jeszcze w miarę, ale to hazard trochę).

Mam straszny zapieprz w pracy, więc AAR zrobił się dość oględny... ale może to nadrobię. A może dopiero w następnej grze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rule The Waves
PostNapisane: czwartek, 5 października 2017, 20:16 
Adjudant Commandant

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 1956
Znalazłem coś takiego:
http://nws-online.proboards.com/thread/ ... chnologies
http://nws-online.proboards.com/thread/ ... ip-designs

Cytuj:
MAJOR TECHS - so critical you'd be smart to plan research around getting them
Tech Lv. Name Effect
Machinery 5 Steam Turbines Good CAs are Possible (@27knots, it's ~1500t less than before)
Fire Control 11 Director Fire Long Range Duels Possible
Fire Control 17 Imp.Director Allows Director on DDs
Damage Control 4 High Cap.Pumps I Can often survive 200 Flooding
Damage Control 6 Torpedo Prot.II Can often survive 2-3 Torpedo Hits
Ship Design 3 3+ Centerlines T. BBs Possible
Ship Design 5 Crossdeck Fire Allows quality BBs (1st economical 8 or 10 gun broadside)
Ship Design 14 AON Armor Decent BB Armor now possible (@30kt it saves ~2kt, or +1 Turret)
AP Shells 4 Ballistic Caps Armor Penetration is almost doubled
Light Forces 3 900t Destroyers The first truly effective destroyer (can use Director later)
Torpedo Warfare 9 Wet Heater Torp. Torpedoes are now a threat even during the day
Submarines 9 Medium Subs Unrestricted Submarine Warfare now works!

USEFUL TECHS - these are good thresholds, but situational or depend on playstyle & taste.
Tech Lv. Name Effect
Machinery 7 Oil Firing Stokers no longer get tired. Great IF you have oil
Turrets 9 Imp. Triple Turs. Iowa-style 3x3 is now effective instead of jamming all the time
Ship Design 6 Superimposed X T. \ Together, these give you much better damage Fore & Aft
Ship Design 9 Superimposed B T. /
Ship Design 13 Superimposed CAs Great if you like late-game "Supercruisers"
Tactics 3 Imp. Signaling Ships stop acting like idiots so often in large fleets
Tactics 4 Scouting Force 2 Flagships - GREAT in Admiral, mediocre in other difficulties
Tactics 5 Mine Rails Mine Cruisers! Except mines aren't so hot overall

Protips:
All Fire Control advances are pretty awesome, I single out director because it's most noticeable.
If you're a weak nation, you can pick Refit Nation, select the UK, and always have the best Fire Control
To keep building armored BCs after 1915, limit them to 6 or 7 guns on 2 turrets. If they're A/B, it's an 'All Forward' layout that grants a small weight bonus.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rule The Waves
PostNapisane: piątek, 6 października 2017, 07:39 
Adjudant Commandant

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 1956
Brakuje mi w tej grze zaznaczenia okrętów, że operują jako jedna eskadra. Wysłałem 2BB i eskortę 2CL, 4DD na morze przeciwnika żeby wymusić bitwę ciężkich okrętów a w bitwie udział biorą tylko 1CL, 3DD a walczą przeciwko 1BB, 1B, 1CA (na szczęście jak ich spotkałem to już noc była). Co gorsza dowodzenie mam na 1CL, który jest bezbronny wobec tych okrętów, a 3 DD zamiast pójść do zwarcia i storpedować (co nawet próbowałem wymusić pływając LCem pomiędzy okrętami Japończyków), kręcą jakieś smętne piruety i nic nie robią. Dobija mnie to. W sumie nie wiem po co budowałem te wszystkie BB i BC.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rule The Waves
PostNapisane: niedziela, 15 października 2017, 00:12 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5394
Lokalizacja: Warszawa
Ja z kolei po kilku próbach zacząłem grać USA. Położyłem nacisk na rozbudowę floty podwodnej i niszczycieli, chcąc jak najszybciej rozbudować siły torpedowe. Tymczasem złośliwy algorytm ani myślał dokonywać przełomów w tych obszarach.

Kluczowe dla dotychczasowych osiągów okazały się dwie rzeczy - dobudowanie kilku krążowników pancernych typu Baltimore, które wsparły działania Armii w Afryce Wschodniej i pozwoliły na zdobycie Angoli, oraz opracowanie w 1905 i wybudowanie dwóch krążowników liniowych typu Lexington - uzbrojone w 4*2 działa 12'' (305 mm), szybkie (25 węzłów) i solidnie opancerzone (7,5'' pasa pancernego) okazały się być niesamowicie twardym orzechem do zgryzienia dla Brytyjczyków i praktycznie we dwójkę utrzymują pozycje USA na Morzu Karaibskim. Zanim rozgryzłem, jak przebudowywać okręty, posłałem na złom stare CA...

Mamy rok 1912. Toczę ze zmiennym szczęściem drugą wojnę z Wielką Brytanią. Flota liczy sobie dwa BC, trzy B, cztery CA (nowszego typu Frederick) oraz 25 niszczycieli (z czego dziewięć nowoczesnych 900 t). Nowoczesny BB uzbrojony w 14'' działa jest w trakcie budowy.

Do tej pory utraciłem trzy B (dwa stare, zatopione na Bermudach i jeden nieco nowszy, zatopiony u wybrzeży Afryki), oraz pięć DD - dwa zatopione u wybrzeży Alaski w trakcie skutecznej obrony konwoju, dwa u wybrzeży Florydy w podobnej walce i jeden nowoczesny na Bermudach. W zamian posłałem Angolom na dno dwa B, trzy CA, trzy CL i dwanaście DD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rule The Waves
PostNapisane: niedziela, 15 października 2017, 00:33 
Adjudant Commandant

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 1956
Znowu się wściekłem. Wziąłem CSA i poszedłem w siły lekkie, podwodne i torpedy (cała reszta na low). Bitwa - moje 3 nowe dd 900t, 31w, nie były w stanie dogonić i storpedować starego B (poniżej 20w), który je rozstrzelał. Jakoś zdumiewająco skutecznie przed nimi uciekał a równocześnie ostrzeliwał je burtową secondary z kazamat. Moje 40 OP topiło tyle samo co 10 gorszych OP wroga. Podaruję sobie dalsze granie.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.