Sturmovik Commander (Assault Publishing)
- MKG
- Adjoint
- Posty: 760
- Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 24 times
Osobiście polecam skalę 6mm (2mm ma IMHO zbyt mały wybór modeli i trudno jest poznać typy samolotów):
1/285
GHQ (dobra jakość, jednak dość drogie i mały wybór samolotów, jednak p-lotki mają niezłe)
CinC (zaskakująco dobra jakość, dość drogie, trochę wybór lepszy, zbyt miękki stop)
Raiden Miniatures (jakość "wargaming", duży wybór, niska cena)
1/300
Scotia (jakość ponoć ujdzie, niska cena, OGROMNY wybór)
Navar (j/w)
Skytrex (nie próbowałem, jednak czytałem, że miewają problemy z jakością).
Obie skale są ze sobą porównywalne (~5% wielkości modeli), co w praktyce 6mm umożliwia mieszanie ich mieszanie w ramach jednej kolekcji.
1/285
GHQ (dobra jakość, jednak dość drogie i mały wybór samolotów, jednak p-lotki mają niezłe)
CinC (zaskakująco dobra jakość, dość drogie, trochę wybór lepszy, zbyt miękki stop)
Raiden Miniatures (jakość "wargaming", duży wybór, niska cena)
1/300
Scotia (jakość ponoć ujdzie, niska cena, OGROMNY wybór)
Navar (j/w)
Skytrex (nie próbowałem, jednak czytałem, że miewają problemy z jakością).
Obie skale są ze sobą porównywalne (~5% wielkości modeli), co w praktyce 6mm umożliwia mieszanie ich mieszanie w ramach jednej kolekcji.
- MKG
- Adjoint
- Posty: 760
- Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 24 times
ACHTUNG, ACHTUNG!
Po ponad miesięcznej pracy, właśnie zamieściłem najnowszą wersję squadron listu dla Luftwaffe! Zawiera ona ogrom nowych samolotów, nowe zasady, korekty błędów oraz drobne poprawki stylu.
Jak zwykle do pobrania za friko z www.sturmovik-commander.com
Po ponad miesięcznej pracy, właśnie zamieściłem najnowszą wersję squadron listu dla Luftwaffe! Zawiera ona ogrom nowych samolotów, nowe zasady, korekty błędów oraz drobne poprawki stylu.
Jak zwykle do pobrania za friko z www.sturmovik-commander.com
- MKG
- Adjoint
- Posty: 760
- Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 24 times
Wstydzilibyście się Panowie!
Oto, co dzisiaj przypadkiem znalazłem w sieci!
http://www.megaupload.com/?d=8CZ82AAO
Oto, co dzisiaj przypadkiem znalazłem w sieci!
http://www.megaupload.com/?d=8CZ82AAO
- maly_kapral
- Capitaine
- Posty: 830
- Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
- Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem
- MKG
- Adjoint
- Posty: 760
- Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 24 times
O polskiej wersji myślę od pewnego czasu, ale poczekam aż skończymy wejsję gry 1.5, która palnuję zostawić jako "ostateczną" przez dłuższy czas. Koryguje ona kilka drobiazgów, uściśla kilka zasad i dodaje dwa czy trzy najlepsze pomysły.
Ale do rzeczy: własne zakończyliśmy nasz "Maraton Modułów", w którym opublikowaliśmy 7 opcjonalnych rozszerzeń do gry, aby uczynić ją jeszcze fajniejszą i klawszą!
'Formations', jak sama nazwa wskazuje, dodaje formacje samolotów. Nie tylko dodają one nowe taktyki, ale również umożliwiają rozgrywanie naprawdę dużych bitew w rozsądnym czasie!
'Barrage Balloons" - czy balony zaporowe. Nic dodać, nić ująć. Problemem może być tylko zdobycie modeli.
'Aces' dodają rozszeżone zasady doświadczonych pilotów.
'Incoming!' - ciekawostka, która zwykle była ignorowana w bitewniakach - możliwość wezwania wsparcia artyleryjskiego przy pomocy pozornie nieszkodliwych samolotów rozpoznawczych.
'Secret Weapons' - czyli rozszeżenie obejmujące kilka naprawdę ciekawych, broni z okresu WW2 światowej używanych operacyjnie.
'Alliances' klaryfikuje zasady wystawiania sojuszy oraz gier wieloosobowych.
'Nightfight' dodaje zaawansowane zasady walki w nocy. Czyli bomby świetlne, szperacze, oznaczanie celów i kilka innych możliwości, a wszystko to oparte na prostym i sprytnym systemie modyfikatorów do testu wyszkolenia.
Regia Aeronatica jest już praktycznie skończona, opublikowana zostanie pod koniec miesiąca. Między czasie jeszcze jeden squadron list, dokładnie 10-go maja. Teraz zagadka: siły jakiego państwa reprezentował i dlaczego?
I który bitewniak to potrafi?
PS. Dla osób preferujących dyskusje za pomocą e-maili założliśmy grupę dyskusyjną, do której można się zapisać po poniższym adresem:
http://games.groups.yahoo.com/group/stu ... commander/
Ale do rzeczy: własne zakończyliśmy nasz "Maraton Modułów", w którym opublikowaliśmy 7 opcjonalnych rozszerzeń do gry, aby uczynić ją jeszcze fajniejszą i klawszą!
'Formations', jak sama nazwa wskazuje, dodaje formacje samolotów. Nie tylko dodają one nowe taktyki, ale również umożliwiają rozgrywanie naprawdę dużych bitew w rozsądnym czasie!
'Barrage Balloons" - czy balony zaporowe. Nic dodać, nić ująć. Problemem może być tylko zdobycie modeli.
'Aces' dodają rozszeżone zasady doświadczonych pilotów.
'Incoming!' - ciekawostka, która zwykle była ignorowana w bitewniakach - możliwość wezwania wsparcia artyleryjskiego przy pomocy pozornie nieszkodliwych samolotów rozpoznawczych.
'Secret Weapons' - czyli rozszeżenie obejmujące kilka naprawdę ciekawych, broni z okresu WW2 światowej używanych operacyjnie.
'Alliances' klaryfikuje zasady wystawiania sojuszy oraz gier wieloosobowych.
'Nightfight' dodaje zaawansowane zasady walki w nocy. Czyli bomby świetlne, szperacze, oznaczanie celów i kilka innych możliwości, a wszystko to oparte na prostym i sprytnym systemie modyfikatorów do testu wyszkolenia.
Regia Aeronatica jest już praktycznie skończona, opublikowana zostanie pod koniec miesiąca. Między czasie jeszcze jeden squadron list, dokładnie 10-go maja. Teraz zagadka: siły jakiego państwa reprezentował i dlaczego?
I który bitewniak to potrafi?
PS. Dla osób preferujących dyskusje za pomocą e-maili założliśmy grupę dyskusyjną, do której można się zapisać po poniższym adresem:
http://games.groups.yahoo.com/group/stu ... commander/
- MKG
- Adjoint
- Posty: 760
- Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 24 times
Albo mój entuzjazm jest zaraźliwy, albo tym razem mam szczęscie do ludzi, bowiem na razie nasz stały zespół, przócz mnie, składa się z trzech osób:
Iean z UK, osoba w cieniu, sprawdzająca wszystkie moje teksty pod względem poprawności językowej, bez niego nie dałoby rady
Martin z Finlandii - głowny autor dywizjonów FAF i IJAAS, niezastąpiony ostatnio komentator zasad oraz maniak nawet większy ode mnie. Właśnie wziął na tapetę dywizjon RNFAA (czyli zaczął od zakupu kilku książek!), w związku z czym myślę, że niedługo szkic będzi gotów.
Pablo z Hiszpanii - autor hiszpańskiej wersji językowej oraz główna osoba pracująca nad pod-projektem Spanish Civil War.
Bez nich rozwój SturmComm na pewno nie byłby tak dynamiczny, jesli w ogóle byłby możliwy i uznanie im się należy w stopniu większym niz mi.
PS. Właśnie wczoraj dostałem bardzo fajny szkic modułu dodającego operacje ratunkowe na morzu.
Iean z UK, osoba w cieniu, sprawdzająca wszystkie moje teksty pod względem poprawności językowej, bez niego nie dałoby rady
Martin z Finlandii - głowny autor dywizjonów FAF i IJAAS, niezastąpiony ostatnio komentator zasad oraz maniak nawet większy ode mnie. Właśnie wziął na tapetę dywizjon RNFAA (czyli zaczął od zakupu kilku książek!), w związku z czym myślę, że niedługo szkic będzi gotów.
Pablo z Hiszpanii - autor hiszpańskiej wersji językowej oraz główna osoba pracująca nad pod-projektem Spanish Civil War.
Bez nich rozwój SturmComm na pewno nie byłby tak dynamiczny, jesli w ogóle byłby możliwy i uznanie im się należy w stopniu większym niz mi.
PS. Właśnie wczoraj dostałem bardzo fajny szkic modułu dodającego operacje ratunkowe na morzu.