Glorious Lands - pierwsza gra ze Studia Assault Publ.

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Glorious Lands - pierwsza gra ze Studia Assault Publ.

Post autor: MKG »

Miło mi poinformaować, że reaktywowane Assault Publishing (jako Assault Publishing Studio) wypuściło nową grę - Glorious Lands! Jest to "powiększony skirmish" (czyli skala 1:1 modele podstawkowane osobno, po kilkadziesiat na stronę, ale działające w oddziałach 4-12 ludków). Gra bazuje na mojej, bardzo mocno zmodyfikowanej mechanice Heroic Ballads (polska wersja: "Ballady o Herosach").

Z ciekawostek:

System aktywacji bazujący na inicjatywie oddziałów ustawia częściej bohaterów w roli dowódców a nie siepaczy. Mogą oni wprawdzie często namieszać również w walce, są lepiej wyszkoleni/fartowniejsi/chronieni przez bogów, ale zdecydowanie nie są nieśmiertelni - jeden udany cios i do piachu, więc zawsze trzeba sie zastanowić, czy warto aby ryzykowali, szczególnie, że mają ważniejsze rzeczy do roboty takie jak aktywacja oddziałów na ich inicjatywie, zbieranie oddziałów czy wzywanie posiłków.

Scenariusze są generowane losowo z 1-3 celami o równej wadze punktowej - od zbobycia czegoś do zabicia wrogiego generała.

Prosta sztuczka w zasadach czyli możliwość atakowania tylko jednego z 2 najbliższych oddziałów powoduje, że ważna jest zarówno inicjatywa jak i wzajemne ustawienie oddziałów.

Starałem się aby każda z jednostek miała jakąś sensowną rolę na polu bitwy. Piechota, szczególnie z możliwością utworzenia muru tarcz, trzyma linię, łucznicy i maszyny zmiękczają przeciwnika przed walką i pow, ciężka jazda i potwory przełamuje linię etc.

Testy złamania zależą od konkretnego ataku, ale ich efekt niezdania od całości strat. Np. oddziały które nie straciły 1/4 stanu zdają testy automatycznie, a im bardziej pocharatany oddział tym bardziej skory do ucieczki.

Gra bardzo fajnie działa w 3D, oddziały mogą się wspinać, przeskakiwać rozpadliny czy zeskakiwać. Przy standardowym stole ma to małe zastosowanie, ale można sobie urządzić walki w podziemiach lub miastach ze skakaniem po dachach :)

Działa w dowolnej skali między 15mm a 32mm.

Ma dość klasyczne, generyczne listy armii, umożliwiajace bitwy w najpopularniejszych settingach.

Gra jest do pobrania za darmo i jest w wariancie "printer friendly".

Więcej szczegółów na www.assaultpublishing.com

Pozdrawiam,
Marcin
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: Glorious Lands - pierwsza gra ze Studia :)

Post autor: MKG »

Dzisiaj wypuściłęm wersję 1.1 zawierającą poprawki i uwagi zebrane przez pierwszy miesiąc od premiery!
http://assaultpublishing.com/glorious-lands/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”