PMC 2640

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: 15mm Sci Fi System MKG

Post autor: kadrinazi »

MKG pisze:Na początek zaczynamy od klawych ilustracji z podręcznika!
Pytanie tylko co w nich klawego? Wyglądają raczej jakby się komuś na lekcji nudziło i sobie szkicował w zeszycie ;)
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: 15mm Sci Fi System MKG

Post autor: MKG »

Wiesz, pomijając to, że tracą sporo detali w prezentowanej tutaj wersji "webowej" (rykoszety, detale mgły), jeden lubi rybkę, drugi pipkę... Gusta nie podlegają dyskusji... Jak na razie jesteście pierwszymi, którzy marudzą, a odbiór wśród najróżniejszych komentatorów miałem dotychczas zdecydowanie pozytywny. Facet może nie jest artystą najwyższych lotów, ale został wybrany, bo jego rysunki mają jedną cechę, która wyjątkowo mi się podoba - mają jaja. Szorstki styl, kanciaste, lekko punkowe postacie i (za przeproszeniem) nieobsranie detalami idealnie pasuje do tematyki i wpasowują się w zasadę NSwP charakterystyczną dla publikacji Assault Publishing.
Co do perspektywy, to ogólnie dobrze się zbiega (kawałeczek nad mostkiem - sprawdzałem linijką), a to że rysownik (nomem-omen niezły architekt, o perspektywę się nie martwię) nie poszedł na łatwiznę i ustawił obserwatora powyżej oraz zrobił budynki ustawione nierówno i o różnej wysokości - to tylko na plus.
Awatar użytkownika
just28mm
Adjudant-Major
Posty: 341
Rejestracja: środa, 4 kwietnia 2012, 12:01

Re: 15mm Sci Fi System MKG

Post autor: just28mm »

Soldaciki tylko proporcji coś nie trzymają - szczególnie tych dwóch skradających się po lewej - i nie chcę tu być złośliwy, czy marudzić - zwracam tylko uwagę - jako że do wydania jeszcze sporo czasu - ale to Twoja firma i Twoje pieniądze.

pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Pablo
Chef de bataillon
Posty: 1036
Rejestracja: czwartek, 1 października 2009, 00:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 7 times

Re: 15mm Sci Fi System MKG

Post autor: Pablo »

kadrinazi pisze:
MKG pisze:Na początek zaczynamy od klawych ilustracji z podręcznika!
Pytanie tylko co w nich klawego? Wyglądają raczej jakby się komuś na lekcji nudziło i sobie szkicował w zeszycie ;)
Bo to taka konwencja, a nie jakieś Workshopowe pisanki. ;)
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: 15mm Sci Fi System MKG

Post autor: Sarmor »

Pierwsza znacznie bardziej mi się podoba od drugiej. W boju okopowym rażą mnie ręce postaci, strasznie wielkie i kanciaste.
Ale określenie, że "komuś na lekcji nudziło i sobie szkicował w zeszycie" to przesada... albo ja chciałbym umieć tak z nudów szkicować.
TheNode.pl – zapraszam!
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 534 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Re: 15mm Sci Fi System MKG

Post autor: Umpapa »

To ja też pozwolę sobie przyłączyć się do marud. :) Anatomia postaci szwankuje, nienaturalne pozy. Ilustracje takie sobie. Hmm. Star
Grunt miał podobne ilustracje i się sprzedawał... Choć teraz klienci rozkapryszeni, vide Tomorrow's War. ;)

Popieram Headache, bez póbnej misji nikt raczej w ciemno nie kupi.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: 15mm Sci Fi System MKG

Post autor: MKG »

Kto ma kupić i tak kupi, ale wersję demo i tak miałem w planach.

Co do anatomii: jakby to były ilustracje do gry o 2WŚ, czy poważniejszej współczesnej to by mi nie leżały, ale to Sci-Fi - czyli IHMO komiskowy styl jest najlepszy. Albo się lubi kreskę rysownika albo nie. Nie wmówicie mi, że komiskowy Batman trzyma proporcje... Nie mówiąc już o pięściach tych dwóch panów...

Obrazek
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: 15mm Sci Fi System MKG

Post autor: GRZ »

E tam, królem jest Rob L
Obrazek
Obrazek
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
Ryoken
Caporal-Fourrier
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 09:27
Lokalizacja: Terra
Has thanked: 52 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: 15mm Sci Fi System MKG

Post autor: Ryoken »

GRZ pisze:E tam, królem jest Rob L
Poznałem w życiu dwóch ludzi z taką klatą. Z tym, że w jednym przypadku to jakieś schorzenie bylo (kurza/kogucia klata? w każdym razie nic poważnego), a drugi pan naturalnie miał taką wkomponowaną ;)

Co do rysunków to jak najbardziej są ok, też chciałbym tak rysować. Poza tym stylistyką szczególnie tła przypominają mi ilustracje z serii o Jihadzie w Battletechu (np. podręczniki źródłowe Jihad Hot Spot).
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: 15mm Sci Fi System MKG

Post autor: Sarmor »

Wracając na chwilę do tematu czołgów w przyszłości, traktuję PMC 2640 jako okazję do zabawy w scratchbuilt pojazdów, zarówno latających, jak i lądowych. Jak sądzicie, jakie zmiany zajdą w tych drugich, które należałoby odzwierciedlić w modelach?
Pierwsze, co przychodzi mi do głowy, to zdalnie sterowany wieżyczki (a może zautomatyzowane?), dające mniejsze rozmiary i lepszą ochronę dla załogi - tu będę inspirował się jordańskim Falconem i rosyjskimi BTR-T i BMPT.
Druga rzecz to napęd - spalinowy, elektryczny, atomowy, jeszcze inny? I jak to wpływa na wygląd zewnętrzny pojazdu?
Jeśli chodzi o kształty kadłubów, to nie wydaje mi się, żeby wiele się zmieniło - jak najniższe i o możliwie najbardziej nachylonych płytach pancerza.

Od strony modelarskiej zastanawiałem się nad wykorzystaniem czołgów od Zvezdy jako bazy dla pojazdów gąsienicowych (10 zł to nie fortuna, a gąsienic z kołami od podstaw nie zrobię). Porównując zawieszenia czołgów współczesnych z dostępnymi u Zvezdy, jako głównych, acz nie idealnych kandydatów wybrałem KW-1 (dobre, choć małe kółka, no i trochę długi) oraz Panzer 38t (większe kółka, ale zbyt wypełnione). Rozważam jeszcze T-34, ale jemu brakuje małych kółek powrotnych (z drugiej strony i tak pewnie będą zakryte).
A może macie jakieś inne pomysły na źródło tanich gąsienic w 15mm?
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 62 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: 15mm Sci Fi System MKG

Post autor: brathac »

Sarmor pisze: Druga rzecz to napęd - spalinowy, elektryczny, atomowy, jeszcze inny? I jak to wpływa na wygląd zewnętrzny pojazdu?
Ogniwa paliwowe?
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: 15mm Sci Fi System MKG

Post autor: xardas12r »

Wydaje mi się ,że czołg w najbliższym czasie w ewoluuje w takim kierunku:

- Pancerz warstwowy. Podobnie jak w Merkawie opancerzenie będzie modułowe, łatwo dostosowywane w zależności do potrzeb pola walki. Pojawi się także forma energetycznego opancerzenia, jednakże celem zastosowania takowej nie będzie zniszczenie pocisku , a pogorszenie właściwości pocisku.

- Zwiększy się ochrona aktywna czołgu. Kontr rakiety , systemy p-lot , możliwe ,że jakieś systemy ostatniej szansy podobne do phalanx.

- Armata dużego kalibru umieszczona w bez załogowej wieży. prawdopodobnie coś koło 150 mm.

- Załoga - 3 osoby - dowódca , celowniczy , kierowca

- Czołg będzie miał możliwość być w pełni obsłużony przez jedną osobę , jak współczesne południowo koreańskie MBT

- Anty - grawą nie wróże przyszłości. Jak w klasycznym czołgu wysiądzie silnik ,ten po prostu staje , anty-graw ...
no i klasyczny łatwiej odholować.

- Silnik to pewnie długo jeszcze będzie poczciwa turbina , spali wszystko. albo nawet Diesle, dla oszczędności.Operowanie z dala od macierzystej planety może to wymusić ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Inkub
Colonel en second
Posty: 1425
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
Lokalizacja: Wawa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: 15mm Sci Fi System MKG

Post autor: Inkub »

Nie wiem jak wygląda pole walki, czy ma atmosferę zbliżoną do ziemskiej, niemniej jednak jakieś odstępstwa od niej mogą unieruchomić wszelkie pojazdy ze względu na konieczność zapewnienia tlenu do spalania paliwa. I projekty czołgów powinny to uwzględniać, jeśli nie mają być produkowane lokalnie i mają być zasilane tego rodzaju silnikami.
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 534 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Re: 15mm Sci Fi System MKG

Post autor: Umpapa »

Generatory termojądrowe (oczywiście nie tokamaki) zapewnią w praktyce nieograniczoną ilość energii niezbędną do wysokiej mobilności, broni energetycznej (choćby p/rakietowej), osłon, aktywnego kamuflażu, pełną niezależność środowiskową, możliwość jazdy po dnie morza i księżyców, pole siłowe, etc.

Łatwiejsze wkopywanie się w grunt w przypadku czołgów.

Większe stężenie silowników i inteligencji na m3/tonę czółgu (nie licząc załogi).

Zgadzam się z tą wizją:
http://www.hawkwargames.com/products/sa ... ttle-tanks

O ile człowiek w ogóle będzie potrzebny, optymistycznie zakładając.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: 15mm Sci Fi System MKG

Post autor: MKG »

Taki update :)
Właścieiwe zasady są już skończone i są w trakcie intensywnych testów, teraz czeka mnie część fabularna i długie nocne mailowanie z rysownikiem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”