Strona 7 z 8

Re: Konwent gier bitewnych GLADIUS (16-18.06.2017)

: piątek, 23 czerwca 2017, 17:40
autor: Dragon_Warrior
Nie ukrywam, że akcesoria średniowieczne porozkładane między figurkami przynajmniej na mnie robiły bardzo pozytywne wrażenie, bo jest to jedna z moich ulubionych epok historycznych, w której swego czasu się specjalizowałem. Tak, że do gry zasiadałem świadom w co wchodzę. Fakt, że zrobili ją ludzie, którzy jednocześnie zajmują się rekonstrukcją historyczną, jest dla mnie atutem.
Kwestia wewnętrznych kompromisów mechaniki/balansu i założenia, żeby strzelanie było bardziej do przewagi taktycznej niż eliminacji wroga, w ekipie gdzie 60% ludzi to łucznicy jest całkiem zabawna :P Zwłaszcza jak twórca samego założenia też strzela ;)

Re: Konwent gier bitewnych GLADIUS (16-18.06.2017)

: piątek, 23 czerwca 2017, 17:48
autor: Raleen
Nie wiem jak to z długimi łukami angielskimi było - czy tam jednak eliminacja nie odgrywała istotnej roli, ale poza tym - faktycznie. Kolega kiedyś robił badania dla okresu starożytności. Niby trudno porównywać, ale efekty po wystrzeleniu w jednej z bitew tysięcy strzał (chyba mniej więcej dla I w. n.e. to było robione) były tak znikome, że można zwątpić w skuteczność broni miotającej. W przypadku kawalerii zależy też co uznaje się za stratę - czy np. zabicie wierzchowca uznaje się za stratę. Biorąc pod uwagę ile kosztował rycerza dobry koń i że bez niego wartość kopijnika drastycznie spadała, chyba trzeba by to liczyć jako stratę. To tak pokrótce w ramach luźnych dywagacji ;).

A w grze był z tym faktycznie problem? Ja grałem jakimiś stworami fantasy, które za bardzo nie strzelały :)

Re: Konwent gier bitewnych GLADIUS (16-18.06.2017)

: piątek, 23 czerwca 2017, 20:26
autor: Dragon_Warrior
W kwestii penetracji pancerza opinie są różne ale do XV pełną płytę mieli tylko najbogatsi a cała reszta miała pancerze z miejscami gdzie strzałę dało się "wkleić" tak że żaden sceptyk nie może podważyć, iż byłaby skuteczna ;) Za to doświadczenie z rekonstrukcji pozwala przypuszczać, że przy odrobinie ryzyka dało się biegać pomiędzy walczącymi i spokojnie celować w odkryte.
Do tego w kwestii eliminacji to na dobra sprawę kupę niezabójczych trafień było całkiem eliminacyjnych wykluczając z dalszej walki.

Za to co do mechaniki to zwyczajnie po doświadczeniach z tym w co graliśmy wcześniej zgodziliśmy się szybko, że strzelanie nie może być główną metodą rozwiązywania starć bo od tego są SFy. O ile więc w Wojnacji wygrywanie armią wyłącznie strzelającą jest zazwyczaj ograniczone (znaczy są takie rozpiski które by się od samych strzelców odbiły ale strzelcy to raczej drogi interes) ale posiadanie przewagi na dystans nawet jeśli zada tylko jedną ranę to da naprawdę solidną przewagę taktyczną zmuszając przeciwnika do mniej składnego ataku - a mechanika i dobre ustawienie naprawdę premiują obronę. Kiedyś o tym mały poradnik taktyczny miał nawet powstać ;)

Re: Konwent gier bitewnych GLADIUS (16-18.06.2017)

: piątek, 23 czerwca 2017, 21:14
autor: Indar
Dragon_Warrior pisze:W kwestii penetracji pancerza opinie są różne ale do XV pełną płytę mieli tylko najbogatsi a cała reszta miała pancerze z miejscami gdzie strzałę dało się "wkleić" tak że żaden sceptyk nie może podważyć, iż byłaby skuteczna ;) Za to doświadczenie z rekonstrukcji pozwala przypuszczać, że przy odrobinie ryzyka dało się biegać pomiędzy walczącymi i spokojnie celować w odkryte.
Do tego w kwestii eliminacji to na dobra sprawę kupę niezabójczych trafień było całkiem eliminacyjnych wykluczając z dalszej walki.
Przepraszam, że nie do końca w temacie gry - poruszasz temat który jest mi niezmiernie bliski i delikatnie rzecz ujmując opowiadasz głupoty. Ale nie bierz tego do siebie, jestem wrażliwy w tym temacie. ;) Bardzo.
Raz - rekonstrukcje nie maja nic wspólnego z realiami pola bitwy okresu średniowiecza.
Dwa - biegający łucznik pomiędzy wrogim rycerstwem... To mało możliwe.
Trzy - pewnie że strzale "dało się wkleić" - ale ostrzał był prowadzony głównie "kupa" w "kupę" luda, bez celowania. Łucznik widzący nacierającą jazdę martwił się czymś innym - gdzie ma uciekać, nie zaś czy trafi w szczelinę folgi.

Re: Konwent gier bitewnych GLADIUS (16-18.06.2017)

: piątek, 23 czerwca 2017, 22:54
autor: Raleen
Rekonstrukcje mają swoje ograniczenia - ogólnie wiadomo o co chodzi i temat rzeka. Z historycznością też tam różnie bywa...
Dragon_Warrior pisze:Za to co do mechaniki to zwyczajnie po doświadczeniach z tym w co graliśmy wcześniej zgodziliśmy się szybko, że strzelanie nie może być główną metodą rozwiązywania starć bo od tego są SFy. O ile więc w Wojnacji wygrywanie armią wyłącznie strzelającą jest zazwyczaj ograniczone (znaczy są takie rozpiski które by się od samych strzelców odbiły ale strzelcy to raczej drogi interes) ale posiadanie przewagi na dystans nawet jeśli zada tylko jedną ranę to da naprawdę solidną przewagę taktyczną zmuszając przeciwnika do mniej składnego ataku - a mechanika i dobre ustawienie naprawdę premiują obronę. Kiedyś o tym mały poradnik taktyczny miał nawet powstać ;)
Ano właśnie, trochę sobie pokombinowałem grając z Panią od Wojnacji, ustawiając ruch, tak żeby zgrać w miarę te szybsze i wolniejsze, bo jak to zwykle bywa w takich sytuacjach, gracze mają tendencję maszerować możliwie szybko do zwarcia i przez to wchodzą do walki częściami. Miałem jedną jednostkę strzelczą i faktycznie trochę pomogło, choć nie za dużo. Znaczenie miało też, z tego co zauważyłem, kto kogo pierwszy zaatakuje. Usilnie starałem się być pierwszy, ale nie wszędzie się dało... ;)

Re: Konwent gier bitewnych GLADIUS (16-18.06.2017)

: wtorek, 27 czerwca 2017, 18:18
autor: psborsuk
Moje trzy grosze o imprezie - http://psbwar.blogspot.com/2017/06/glad ... lacja.html
Podobało mi się (niestety, byłem tylko w niedzielę), i liczę na więcej i jeszcze lepiej.
Mała propozycja dla organizatorów - może warto byłoby zrobić małe rozeznanie w kwestii okolicznych lokali gastronomicznych (godziny otwarcia, ew. telefon, gdy jest opcja dowozu), i zawiesić w formie np. plakatu na terenie konwentu? Przyjezdnym się to przyda, i pozwoli uniknąć nagabywania przez wygłodniałych gości ;)

Re: Konwent gier bitewnych GLADIUS (16-18.06.2017)

: wtorek, 27 czerwca 2017, 20:40
autor: xardas12r
psborsuk pisze: Mała propozycja dla organizatorów - może warto byłoby zrobić małe rozeznanie w kwestii okolicznych lokali gastronomicznych (godziny otwarcia, ew. telefon, gdy jest opcja dowozu), i zawiesić w formie np. plakatu na terenie konwentu? Przyjezdnym się to przyda, i pozwoli uniknąć nagabywania przez wygłodniałych gości ;)
Plany były - ale zabrakło mocy przerobowych. Za to ogarnęliśmy wyjście na piwo w piątek ;)

Re: Konwent gier bitewnych GLADIUS (16-18.06.2017)

: wtorek, 27 czerwca 2017, 20:46
autor: twhistoria
Niby można ale w erze smartfonów, gdy wszystko można znaleźć w sieci, to ja wiem czy ma to sens?

Re: Konwent gier bitewnych GLADIUS (16-18.06.2017)

: wtorek, 27 czerwca 2017, 22:05
autor: Raleen
psborsuk pisze:Mała propozycja dla organizatorów - może warto byłoby zrobić małe rozeznanie w kwestii okolicznych lokali gastronomicznych (godziny otwarcia, ew. telefon, gdy jest opcja dowozu), i zawiesić w formie np. plakatu na terenie konwentu? Przyjezdnym się to przyda, i pozwoli uniknąć nagabywania przez wygłodniałych gości ;)
Za rok na pewno będziemy lepiej przygotowani pod tym względem.
A swoją drogą ciekaw jestem opinii na temat lokalu "Leniwa Gospodyni". Dobrze poleciłem czy nie warto?

Re: Konwent gier bitewnych GLADIUS (16-18.06.2017)

: wtorek, 27 czerwca 2017, 23:23
autor: psborsuk
twhistoria pisze:Niby można ale w erze smartfonów, gdy wszystko można znaleźć w sieci, to ja wiem czy ma to sens?
Nie każdy smartfona musi mieć, nie każdemu musi działać na nim net, więc myślę, że ma.
Leniwa w niedzielę się leniła, więc udaliśmy się do pizzeri na rondzie obok kebaba. A gospodynię do roboty zagonimy w przyszłym roku, jeśli uda się dotrzeć w sobotę. W każdym razie dzięki raz jeszcze Raleenie za pomoc wygłodniałym ;)

Re: Konwent gier bitewnych GLADIUS (16-18.06.2017)

: środa, 28 czerwca 2017, 00:33
autor: Torgill
psborsuk pisze:Mała propozycja dla organizatorów - może warto byłoby zrobić małe rozeznanie w kwestii okolicznych lokali gastronomicznych (godziny otwarcia, ew. telefon, gdy jest opcja dowozu), i zawiesić w formie np. plakatu na terenie konwentu? Przyjezdnym się to przyda, i pozwoli uniknąć nagabywania przez wygłodniałych gości ;)
To nawet nie tyle chodzi o polecenie knajpy i informację o niej, ale ewentualne zrobienie jakichś zniżek na hasło "Gladius". Do spróbowania za rok.
xardas12r pisze:Za to ogarnęliśmy wyjście na piwo w piątek ;)
Zbieram się niczym walec do Rajdu Polski, ale w końcu napiszę swoje uwagi. Najwięcej ekip przyjechało w sobotę i to sobota powinna być tym dniem "wyjściowym". Tego mi naprawdę bardzo brakło. Piątek to zły termin.

Re: Konwent gier bitewnych GLADIUS (16-18.06.2017)

: środa, 28 czerwca 2017, 08:05
autor: Sarmor
Piwo w sobotę też było w planach, ale zabrakło piwnego spiritus movens - xardasa, który zmył się na wesele.

Re: Konwent gier bitewnych GLADIUS (16-18.06.2017)

: środa, 28 czerwca 2017, 08:06
autor: Indar
Czyli poszedł żłopać bez Was.

Re: Konwent gier bitewnych GLADIUS (16-18.06.2017)

: środa, 28 czerwca 2017, 08:48
autor: Raleen
Sarmor pisze:Piwo w sobotę też było w planach, ale zabrakło piwnego spiritus movens - xardasa, który zmył się na wesele.
Raczej zabrakło chętnych, z kolei ja byłem trochę zmęczony, tym bardziej, że przede mną był jeszcze jeden dzień.

Re: Konwent gier bitewnych GLADIUS (16-18.06.2017)

: środa, 28 czerwca 2017, 09:29
autor: Sarmor
Sam też byłem zmęczony, ale jak widać po poście Torgilla, chętni byli. Zabrakło chyba informacji o drugim wieczorze integracyjnym (bo czy wiedział o nim ktoś, kto nie był w piątek?), której AFAIR nie uwzględniono w informatorze.