II Wojna Światowa - wytrzymałość okrętów

Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10572
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2101 times
Been thanked: 2829 times

II Wojna Światowa - wytrzymałość okrętów

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Zaczniemy od wytrzymałości okrętów Kiegsmarine:

:arrow: pancerniki:
:!: t. Bismarck: 903
:!: t. Scharnhorst: 866

:arrow: krążowniki ciężkie:
:!: Admiral Hipper: 304
:!: Admiral Graf Spee: 269

:arrow: krążowniki lekkie
:!: Nurberg: 145
:!: Leipzig: 141
:!: Koenigsberg: 177
:!: Emden: 146

:arrow: niszczyciele:
:!: Z 1 - Z 4: 22
:!: Z 14 - Z 16: 22
:!: Z 5 - Z 8: 21
:!: Z 9 - Z 13: 22
:!: Z 17 - Z 22: 24
:!: Z 23 - Z 24: 26
:!: Z 25 - Z 27: 30
:!: Z 28: 25
:!: Z 29 - Z 30: 26

:arrow: torpedowce:
:!: Raubvogel: 9
:!: Raubtier: 9
:!: T 1 - T 19: 8
:!: Elbing: 12
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10572
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2101 times
Been thanked: 2829 times

Re: II Wojna Światowa - wytrzymałość jednostek

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Royal Navy:

:arrow: pancerniki:
:!: t. King George V: 932
:!: t. Nelson: 973
:!: t. R: 690
:!: t. Queen Elizabeth: 805
:!: Hood:888
:!: Repulse: 558
:!: Renown: 663

:arrow: krążowniki ciężkie
:!: t. York: 194
:!: t. Dorsetshire: 123
:!: t. London: 158
:!: t. Kent: 158
:!: t. Hawkins: 199

:arrow: krążowniki lekkie
:!: t. Swifsture: 224
:!: t. Fiji: 224
:!: t. Belfast: 267
:!: t. Gloucester: 246
:!: t. Southapton: 243
:!: t. Mod. Leander: 205
:!: t. Leander: 205
:!: t. Arethusa: 137
:!: t. E: 176
:!: t. D: 149
:!: t. C: 142

:arrow: krążowniki plot
:!: t. Bellona: 140
:!: t. Dido: 140
:!: t. C: 142

:arrow: niszczyciele:
:!: t. R (stary): 9
:!: t. S (stary): 9
:!: t. Scott: 15
:!: t. V/W stary: 10
:!: t. Shakespeare: 14
:!: t. Amazon: 13
:!: t. Ambuscade: 11
:!: t. Town: 11
:!: t. Codrington: 15
:!: t. A - I: 13
:!: t. Flotilla Leader: 15
:!: t. Tribal: 18
:!: t. Tribal kanadyjski i australijski: 19
:!: t. JKN: 17
:!: t. L/M: 19
:!: t. O - P: 15
:!: t. Q - CA: 17
:!: t. Battle: 23
Ostatnio zmieniony czwartek, 30 marca 2006, 22:08 przez Karel W.F.M. Doorman, łącznie zmieniany 1 raz.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy »

Zulu, skąd aż taka różnica pomiedzy typem Revenge a typem Queen Elizabeth? Rozumiem że bierzesz te drugie już po przebudowie. Tam niewiele dodali na pokłady i do tego nie wszędzie... [Barham i Malaya nie dostały ostatniego pokładu pancernego z 25mm na 35-102mm].
QE (po przebudowie) - 25+32-76+32-102 [Barham i Malaya tylko 25+32-51+25 - więc powinny mieć nawet mniej od typu R!]
R - 25+25-51+25-51

Reszta blach - burty wieże itd prawie identycznie opancerzone.

pozdrawiam
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10572
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2101 times
Been thanked: 2829 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Różnica wynika z tego, że nie mam przy sobie dobrych, jednoznacznych źródeł co do ilości pokładów.
Zaraz wezmę poprawkę na Twoje dane i policzę jeszcze raz.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10572
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2101 times
Been thanked: 2829 times

Re: II Wojna Światowa - wytrzymałość jednostek

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

US Navy:

:arrow: pancerniki:
:!: t. Iowa: 1140
:!: t. South Dakota: 1037
:!: t. North Carolina: 1007
:!: t. Colorado: 853
:!: t. Tennessee: 833
:!: t. New Mexico: 760
:!: t. Pennsylvania: 751
:!: t. Nevada: 697

:arrow: krążowniki ciężkie:
:!: t. Baltimore: 352
:!: USS Wichita: 315
:!: t. New Orleans: 302
:!: t. Portland: 238
:!: t. Northampton: 191
:!: t. Pensacola: 179

:arrow: krążowniki lekkie:
:!: t. Cleveland: 278
:!: t. Brooklyn/St. Louis: 288
:!: t. Omaha: 184

:arrow: krążowniki pelot:
:!: t. Atlanta/Oakland: 187

:arrow: niszczyciele:
:!: t. Gearing: 24
:!: t. Allen M. Sumner: 22
:!: t. Fletcher: 20
:!: t. Benson/Gleavs: 16
:!: t. Sims: 17
:!: t. Benham: 16
:!: t. Somers: 20
:!: t. Gridley: 15
:!: t. Porter: 18
:!: t. Mahan: 14
:!: t. Farragut: 13
:!: t. Clemson: 12
:!: t. Wickes: 11
Ostatnio zmieniony sobota, 1 kwietnia 2006, 17:14 przez Karel W.F.M. Doorman, łącznie zmieniany 1 raz.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy »

Japońskie ślicznotki wyglądają dobrze, tylko typ Ise powinien mieć jednak odrobinę wyższą wytrzymałość niż typ Fuso. Ise/Hyuga były rozwinięciem typu Fuso, z lepszym podziałem wewnętrznym. Mimo że Ise ma niby cieńsze blachy na burcie, to ma znacznie lepiej opancerzony pokład [Fuso: burta 102-305, pokład 51-98; Ise: burta 76-305, pokład 51+32]. Łączny ciężar blach też na korzyść Ise - 400 ton więcej (12 644), dodatkowo przy odrobinę większej wyporności. Tak więc najlepiej zamienić je miejscami ;)

Dlaczego Nevada prezentuje się tak słabo? Podobnie New Mexico i Pennsylvania. Wypierały mniej od japońskich drednotów, ale blaszki miały lepsze.

pozdr
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10572
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2101 times
Been thanked: 2829 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

ozy pisze:Japońskie ślicznotki wyglądają dobrze, tylko typ Ise powinien mieć jednak odrobinę wyższą wytrzymałość niż typ Fuso. Ise/Hyuga były rozwinięciem typu Fuso, z lepszym podziałem wewnętrznym. Mimo że Ise ma niby cieńsze blachy na burcie, to ma znacznie lepiej opancerzony pokład [Fuso: burta 102-305, pokład 51-98; Ise: burta 76-305, pokład 51+32]. Łączny ciężar blach też na korzyść Ise - 400 ton więcej (12 644), dodatkowo przy odrobinę większej wyporności. Tak więc najlepiej zamienić je miejscami ;)

Dlaczego Nevada prezentuje się tak słabo? Podobnie New Mexico i Pennsylvania. Wypierały mniej od japońskich drednotów, ale blaszki miały lepsze.

pozdr
Wytrzymałość to suma pierwszych trzech cyfr wyporności (wielkość) plus grubość pasa burtowego plus suma pokładów.
Natomiast ewidentnie należałoby coś zmienić, bo japońskie pancerniki do typu Nagato nie doskakiwały do amerykańskich, a tu są nawet lepsze.
Kwestia danych.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
preclo

Post autor: preclo »

A może zamiast sumy wszytkich pokładów dawać sumę równej ilości pokładów (licząc od dołu) ?
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10572
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2101 times
Been thanked: 2829 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

preclo pisze:A może zamiast sumy wszytkich pokładów dawać sumę równej ilości pokładów (licząc od dołu) ?
To nie zadziała, bo starsze okręty miały pokładów pancernych po 3, nowoczesne 2 - 1, w różnych konfiguracjach.

Mam prośbę do Ozy'ego, by wstawił mi na forum grubości pokładów pancernych wszystkich pancerików drugowojennych - ma dużo dokładniejsze dane, jak ja.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy »

Tu masz Zulu dużo towaru :D http://jurek.com.pl/bron2ws/index.php
Klikasz na dane państwo i na 'okręty' i zazwyczaj są pełne i szczegółowe dane.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
preclo

Post autor: preclo »

Jenerał von Auffenberg pisze:To nie zadziała, bo starsze okręty miały pokładów pancernych po 3, nowoczesne 2 - 1, w różnych konfiguracjach.
Jeżeli liczymy większą liczbe pokładów to ten okręt od razu dostaje bonusa, ale czy to się rzeczywiście tak przekłada na starszy/nowszy typ okrętów to nie wiem.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10572
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2101 times
Been thanked: 2829 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

preclo pisze:
Jenerał von Auffenberg pisze:To nie zadziała, bo starsze okręty miały pokładów pancernych po 3, nowoczesne 2 - 1, w różnych konfiguracjach.
Jeżeli liczymy większą liczbe pokładów to ten okręt od razu dostaje bonusa, ale czy to się rzeczywiście tak przekłada na starszy/nowszy typ okrętów to nie wiem.
Wlaściwie to taki "wielopokładowiec" pancerny nie powinien mieć takiego binusa, jak okręt posiadający układ 150 mm/40 mm, jak Richelieu.
Ale weź to wszystko wyprzeliczaj.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10572
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2101 times
Been thanked: 2829 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Cesarska Marynarka Japońska:

:arrow: pancerniki:
:!: t. Yamato: 1432
:!: t. Nagato: 834
:!: t. Ise: 799
:!: t. Fuso: 813
:!: t. Kongo: 634

:arrow: krążowniki ciężkie:
:!: t. Tone: 308
:!: t. Mogami/Mikuma: 302
:!: t. Kumano/Suzuya: 310
:!: t. Takao: 273
:!: t. Myoko: 235
:!: t. Aoba: 183
:!: t. Furutaka: 183

:arrow: krążowniki lekkie:
:!: t. Oyodo: 172
:!: t. Agano: 142
:!: t. Katori: 58
:!: t. Naka: 165
:!: t. Yubari: 91
:!: t. Nagara: 147
:!: t. Kuma: 147
:!: t. Tenryu: 121

:arrow: niszczyciele:
:!: t. Shimakaze: 25
:!: t. Akitsuki: 27
:!: t. Kagero/Yugumo: 20
:!: t. Asashio: 19
:!: t. Hatsuharu/Shiratsuyu: 17
:!: t. Fubuki/Akatsuki: 20
:!: t. Mutsuki: 13
:!: t. Kamikaze: 14
:!: t. Minekaze: 13

:arrow: torpedowce:
:!: t. Otori: 9
:!: t. Tomozuru: 7
:!: t. Wakatake: 9
:!: t. Momi: 8
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Zablokowany

Wróć do „Archiwum”