II Wojna Światowa - wytrzymałość okrętów
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10572
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
II Wojna Światowa - wytrzymałość okrętów
Zaczniemy od wytrzymałości okrętów Kiegsmarine:
pancerniki:
t. Bismarck: 903
t. Scharnhorst: 866
krążowniki ciężkie:
Admiral Hipper: 304
Admiral Graf Spee: 269
krążowniki lekkie
Nurberg: 145
Leipzig: 141
Koenigsberg: 177
Emden: 146
niszczyciele:
Z 1 - Z 4: 22
Z 14 - Z 16: 22
Z 5 - Z 8: 21
Z 9 - Z 13: 22
Z 17 - Z 22: 24
Z 23 - Z 24: 26
Z 25 - Z 27: 30
Z 28: 25
Z 29 - Z 30: 26
torpedowce:
Raubvogel: 9
Raubtier: 9
T 1 - T 19: 8
Elbing: 12
pancerniki:
t. Bismarck: 903
t. Scharnhorst: 866
krążowniki ciężkie:
Admiral Hipper: 304
Admiral Graf Spee: 269
krążowniki lekkie
Nurberg: 145
Leipzig: 141
Koenigsberg: 177
Emden: 146
niszczyciele:
Z 1 - Z 4: 22
Z 14 - Z 16: 22
Z 5 - Z 8: 21
Z 9 - Z 13: 22
Z 17 - Z 22: 24
Z 23 - Z 24: 26
Z 25 - Z 27: 30
Z 28: 25
Z 29 - Z 30: 26
torpedowce:
Raubvogel: 9
Raubtier: 9
T 1 - T 19: 8
Elbing: 12
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10572
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Re: II Wojna Światowa - wytrzymałość jednostek
Royal Navy:
pancerniki:
t. King George V: 932
t. Nelson: 973
t. R: 690
t. Queen Elizabeth: 805
Hood:888
Repulse: 558
Renown: 663
krążowniki ciężkie
t. York: 194
t. Dorsetshire: 123
t. London: 158
t. Kent: 158
t. Hawkins: 199
krążowniki lekkie
t. Swifsture: 224
t. Fiji: 224
t. Belfast: 267
t. Gloucester: 246
t. Southapton: 243
t. Mod. Leander: 205
t. Leander: 205
t. Arethusa: 137
t. E: 176
t. D: 149
t. C: 142
krążowniki plot
t. Bellona: 140
t. Dido: 140
t. C: 142
niszczyciele:
t. R (stary): 9
t. S (stary): 9
t. Scott: 15
t. V/W stary: 10
t. Shakespeare: 14
t. Amazon: 13
t. Ambuscade: 11
t. Town: 11
t. Codrington: 15
t. A - I: 13
t. Flotilla Leader: 15
t. Tribal: 18
t. Tribal kanadyjski i australijski: 19
t. JKN: 17
t. L/M: 19
t. O - P: 15
t. Q - CA: 17
t. Battle: 23
pancerniki:
t. King George V: 932
t. Nelson: 973
t. R: 690
t. Queen Elizabeth: 805
Hood:888
Repulse: 558
Renown: 663
krążowniki ciężkie
t. York: 194
t. Dorsetshire: 123
t. London: 158
t. Kent: 158
t. Hawkins: 199
krążowniki lekkie
t. Swifsture: 224
t. Fiji: 224
t. Belfast: 267
t. Gloucester: 246
t. Southapton: 243
t. Mod. Leander: 205
t. Leander: 205
t. Arethusa: 137
t. E: 176
t. D: 149
t. C: 142
krążowniki plot
t. Bellona: 140
t. Dido: 140
t. C: 142
niszczyciele:
t. R (stary): 9
t. S (stary): 9
t. Scott: 15
t. V/W stary: 10
t. Shakespeare: 14
t. Amazon: 13
t. Ambuscade: 11
t. Town: 11
t. Codrington: 15
t. A - I: 13
t. Flotilla Leader: 15
t. Tribal: 18
t. Tribal kanadyjski i australijski: 19
t. JKN: 17
t. L/M: 19
t. O - P: 15
t. Q - CA: 17
t. Battle: 23
Ostatnio zmieniony czwartek, 30 marca 2006, 22:08 przez Karel W.F.M. Doorman, łącznie zmieniany 1 raz.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Zulu, skąd aż taka różnica pomiedzy typem Revenge a typem Queen Elizabeth? Rozumiem że bierzesz te drugie już po przebudowie. Tam niewiele dodali na pokłady i do tego nie wszędzie... [Barham i Malaya nie dostały ostatniego pokładu pancernego z 25mm na 35-102mm].
QE (po przebudowie) - 25+32-76+32-102 [Barham i Malaya tylko 25+32-51+25 - więc powinny mieć nawet mniej od typu R!]
R - 25+25-51+25-51
Reszta blach - burty wieże itd prawie identycznie opancerzone.
pozdrawiam
QE (po przebudowie) - 25+32-76+32-102 [Barham i Malaya tylko 25+32-51+25 - więc powinny mieć nawet mniej od typu R!]
R - 25+25-51+25-51
Reszta blach - burty wieże itd prawie identycznie opancerzone.
pozdrawiam
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10572
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10572
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Re: II Wojna Światowa - wytrzymałość jednostek
US Navy:
pancerniki:
t. Iowa: 1140
t. South Dakota: 1037
t. North Carolina: 1007
t. Colorado: 853
t. Tennessee: 833
t. New Mexico: 760
t. Pennsylvania: 751
t. Nevada: 697
krążowniki ciężkie:
t. Baltimore: 352
USS Wichita: 315
t. New Orleans: 302
t. Portland: 238
t. Northampton: 191
t. Pensacola: 179
krążowniki lekkie:
t. Cleveland: 278
t. Brooklyn/St. Louis: 288
t. Omaha: 184
krążowniki pelot:
t. Atlanta/Oakland: 187
niszczyciele:
t. Gearing: 24
t. Allen M. Sumner: 22
t. Fletcher: 20
t. Benson/Gleavs: 16
t. Sims: 17
t. Benham: 16
t. Somers: 20
t. Gridley: 15
t. Porter: 18
t. Mahan: 14
t. Farragut: 13
t. Clemson: 12
t. Wickes: 11
pancerniki:
t. Iowa: 1140
t. South Dakota: 1037
t. North Carolina: 1007
t. Colorado: 853
t. Tennessee: 833
t. New Mexico: 760
t. Pennsylvania: 751
t. Nevada: 697
krążowniki ciężkie:
t. Baltimore: 352
USS Wichita: 315
t. New Orleans: 302
t. Portland: 238
t. Northampton: 191
t. Pensacola: 179
krążowniki lekkie:
t. Cleveland: 278
t. Brooklyn/St. Louis: 288
t. Omaha: 184
krążowniki pelot:
t. Atlanta/Oakland: 187
niszczyciele:
t. Gearing: 24
t. Allen M. Sumner: 22
t. Fletcher: 20
t. Benson/Gleavs: 16
t. Sims: 17
t. Benham: 16
t. Somers: 20
t. Gridley: 15
t. Porter: 18
t. Mahan: 14
t. Farragut: 13
t. Clemson: 12
t. Wickes: 11
Ostatnio zmieniony sobota, 1 kwietnia 2006, 17:14 przez Karel W.F.M. Doorman, łącznie zmieniany 1 raz.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Japońskie ślicznotki wyglądają dobrze, tylko typ Ise powinien mieć jednak odrobinę wyższą wytrzymałość niż typ Fuso. Ise/Hyuga były rozwinięciem typu Fuso, z lepszym podziałem wewnętrznym. Mimo że Ise ma niby cieńsze blachy na burcie, to ma znacznie lepiej opancerzony pokład [Fuso: burta 102-305, pokład 51-98; Ise: burta 76-305, pokład 51+32]. Łączny ciężar blach też na korzyść Ise - 400 ton więcej (12 644), dodatkowo przy odrobinę większej wyporności. Tak więc najlepiej zamienić je miejscami
Dlaczego Nevada prezentuje się tak słabo? Podobnie New Mexico i Pennsylvania. Wypierały mniej od japońskich drednotów, ale blaszki miały lepsze.
pozdr
Dlaczego Nevada prezentuje się tak słabo? Podobnie New Mexico i Pennsylvania. Wypierały mniej od japońskich drednotów, ale blaszki miały lepsze.
pozdr
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10572
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Wytrzymałość to suma pierwszych trzech cyfr wyporności (wielkość) plus grubość pasa burtowego plus suma pokładów.ozy pisze:Japońskie ślicznotki wyglądają dobrze, tylko typ Ise powinien mieć jednak odrobinę wyższą wytrzymałość niż typ Fuso. Ise/Hyuga były rozwinięciem typu Fuso, z lepszym podziałem wewnętrznym. Mimo że Ise ma niby cieńsze blachy na burcie, to ma znacznie lepiej opancerzony pokład [Fuso: burta 102-305, pokład 51-98; Ise: burta 76-305, pokład 51+32]. Łączny ciężar blach też na korzyść Ise - 400 ton więcej (12 644), dodatkowo przy odrobinę większej wyporności. Tak więc najlepiej zamienić je miejscami
Dlaczego Nevada prezentuje się tak słabo? Podobnie New Mexico i Pennsylvania. Wypierały mniej od japońskich drednotów, ale blaszki miały lepsze.
pozdr
Natomiast ewidentnie należałoby coś zmienić, bo japońskie pancerniki do typu Nagato nie doskakiwały do amerykańskich, a tu są nawet lepsze.
Kwestia danych.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10572
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
To nie zadziała, bo starsze okręty miały pokładów pancernych po 3, nowoczesne 2 - 1, w różnych konfiguracjach.preclo pisze:A może zamiast sumy wszytkich pokładów dawać sumę równej ilości pokładów (licząc od dołu) ?
Mam prośbę do Ozy'ego, by wstawił mi na forum grubości pokładów pancernych wszystkich pancerików drugowojennych - ma dużo dokładniejsze dane, jak ja.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Tu masz Zulu dużo towaru http://jurek.com.pl/bron2ws/index.php
Klikasz na dane państwo i na 'okręty' i zazwyczaj są pełne i szczegółowe dane.
Klikasz na dane państwo i na 'okręty' i zazwyczaj są pełne i szczegółowe dane.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Jeżeli liczymy większą liczbe pokładów to ten okręt od razu dostaje bonusa, ale czy to się rzeczywiście tak przekłada na starszy/nowszy typ okrętów to nie wiem.Jenerał von Auffenberg pisze:To nie zadziała, bo starsze okręty miały pokładów pancernych po 3, nowoczesne 2 - 1, w różnych konfiguracjach.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10572
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Wlaściwie to taki "wielopokładowiec" pancerny nie powinien mieć takiego binusa, jak okręt posiadający układ 150 mm/40 mm, jak Richelieu.preclo pisze:Jeżeli liczymy większą liczbe pokładów to ten okręt od razu dostaje bonusa, ale czy to się rzeczywiście tak przekłada na starszy/nowszy typ okrętów to nie wiem.Jenerał von Auffenberg pisze:To nie zadziała, bo starsze okręty miały pokładów pancernych po 3, nowoczesne 2 - 1, w różnych konfiguracjach.
Ale weź to wszystko wyprzeliczaj.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10572
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Cesarska Marynarka Japońska:
pancerniki:
t. Yamato: 1432
t. Nagato: 834
t. Ise: 799
t. Fuso: 813
t. Kongo: 634
krążowniki ciężkie:
t. Tone: 308
t. Mogami/Mikuma: 302
t. Kumano/Suzuya: 310
t. Takao: 273
t. Myoko: 235
t. Aoba: 183
t. Furutaka: 183
krążowniki lekkie:
t. Oyodo: 172
t. Agano: 142
t. Katori: 58
t. Naka: 165
t. Yubari: 91
t. Nagara: 147
t. Kuma: 147
t. Tenryu: 121
niszczyciele:
t. Shimakaze: 25
t. Akitsuki: 27
t. Kagero/Yugumo: 20
t. Asashio: 19
t. Hatsuharu/Shiratsuyu: 17
t. Fubuki/Akatsuki: 20
t. Mutsuki: 13
t. Kamikaze: 14
t. Minekaze: 13
torpedowce:
t. Otori: 9
t. Tomozuru: 7
t. Wakatake: 9
t. Momi: 8
pancerniki:
t. Yamato: 1432
t. Nagato: 834
t. Ise: 799
t. Fuso: 813
t. Kongo: 634
krążowniki ciężkie:
t. Tone: 308
t. Mogami/Mikuma: 302
t. Kumano/Suzuya: 310
t. Takao: 273
t. Myoko: 235
t. Aoba: 183
t. Furutaka: 183
krążowniki lekkie:
t. Oyodo: 172
t. Agano: 142
t. Katori: 58
t. Naka: 165
t. Yubari: 91
t. Nagara: 147
t. Kuma: 147
t. Tenryu: 121
niszczyciele:
t. Shimakaze: 25
t. Akitsuki: 27
t. Kagero/Yugumo: 20
t. Asashio: 19
t. Hatsuharu/Shiratsuyu: 17
t. Fubuki/Akatsuki: 20
t. Mutsuki: 13
t. Kamikaze: 14
t. Minekaze: 13
torpedowce:
t. Otori: 9
t. Tomozuru: 7
t. Wakatake: 9
t. Momi: 8
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.