Ocena scenariuszy B-35
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43396
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Ocena scenariuszy B-35
Miał byc temat o ocenie scenariuszy do B-35, więc zakładam skoro nikt się nie kwapi.
Czekam na propozycje do ankiety (którą z czasem można zrobic) oraz zapraszam do dyskusji .
Czekam na propozycje do ankiety (którą z czasem można zrobic) oraz zapraszam do dyskusji .
Ostatnio zmieniony piątek, 23 czerwca 2006, 07:44 przez Raleen, łącznie zmieniany 2 razy.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Kamil
- Praporszczik
- Posty: 330
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Moje 3 ulubione z fikcyjnych
1 Frendly Fire
2 Fale Odry I
3 Kociol Magdeburski
We wszystkich tych trzech nie ma za dużo wojska, więc mozna czaasem pograć samemu, do tego bardzo ciekawie jest rozwiązana punktacja. Do tego osadzone są one w pewnych realiach historycznych.
Za to te scenariusze fikcyjne które ukazaly sie w ostatnich dwóch nr TiS a byly fatalne, jak dla mnie zupelny brak pomysłu.
Jezeli chodzi o scenariusze historyczne to najlepiej mimo wszystko prezentuje się Falise - Mimo wszystkich zastrzeżen które mam do tej gry jest najciekawsza tyle ze to zasluga historii
1 Frendly Fire
2 Fale Odry I
3 Kociol Magdeburski
We wszystkich tych trzech nie ma za dużo wojska, więc mozna czaasem pograć samemu, do tego bardzo ciekawie jest rozwiązana punktacja. Do tego osadzone są one w pewnych realiach historycznych.
Za to te scenariusze fikcyjne które ukazaly sie w ostatnich dwóch nr TiS a byly fatalne, jak dla mnie zupelny brak pomysłu.
Jezeli chodzi o scenariusze historyczne to najlepiej mimo wszystko prezentuje się Falise - Mimo wszystkich zastrzeżen które mam do tej gry jest najciekawsza tyle ze to zasluga historii
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43396
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Ja chyba nnie będę głosował, bo sporo sam robiłem, więc byłbym sędzią we własnej sprawie. Ze swoich najbardziej lubiałem Kocioł magdeburski , choc i inne były dobre.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Adjudant
- Posty: 202
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43396
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Świetny pomysł. Można to nawet jakoś bardziej uwidocznic na forum.Kamil pisze:A może umieścimy tu swoje scenariusze, tak aby każdy mógł sobie pograc a potem ocenić.
Ja mam swoje stare jeszcze, z 7 czy 8 ich było chyba, wiele poszło do TiSa. Mam też w Wordzie zestawy tabel, głównie do jednostek wydanych ostatnio w TiSach, ale także do Falaise i 3 edycji. preclowi już podesłałem, jakby ktoś chciał dla własnych celów to przy okazji mógłby pomóc wszystki i ujednolicic pewne rzeczy: chodzi o to, że np. przed 3 edycją sztaby miały inny rozkład punktów siły.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43396
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Ze stroną to może byc różnie bo jednak nie mamy praw do tego systemu (B-35). Póki nie ma dużo ludzi to myślę, że forum wystarcza.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Kamil
- Praporszczik
- Posty: 330
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
A oto mój 1 scenariusz
Scenariusz 1
Ustawienia
Amerykanie
30 DP
30 rozp 3508
743 3707
120 pp 3902
197 art. 3803
118 art. 3803
117 pp 3702
230 art. 3602
113 art. 3602
I / 119 pp 3907
302 kt 3907
II / 119 pp 3906
303 kt 3906
III / 119 3905
301 3905
Pozostałe 3601
6 DPanc
Po jednj Grupie Bojowej złożonej z - b. panc, b.p. zmot i b. art.- na polach 4508, 5009,5310
737 4407
86 Rozp 4812
Pozostałe 4306
76 DP
76 rozp 5810
702 6111
I / 385 pp 5304
II / 385 pp 5304
364 art. 5303
II / 417 pp 5506
III / 417 pp 5506
901 art. 5406
301 sap 5607
II / 304 6407
III / 304 6407
302 art Meeler
355 Meeler
III / 385pp 5709
706 kt 5709
I / 417 pp 6110
761 kt 6110
I / 304 pp 6109
762 kt 6109
X II KA
36 / 11 4009
44 / 11 4210
220 art. 4500
12 kpm 4701
121 amf 4701
Pozostałe 4601
Niemcy
DP "Tettau"
Spindler Brest
642 mar 4311
I/ Ar 4713
Horder 4814
Eberwein 4914
Moeler 5312
Worowski 5714
Weber 5113
Alvorden Trewir
Sztab Trewir
II / AR Trewir
277 DP
I / 277 AR 3814
989 pp 3914
990 pp 3915
II / 277 AR 4115
III / 277 Ar 4115
II / 991 pp 4216
227 Rozp 4319
I / 991pp 4321
7 k. transp
113 BPanc
II / 2113 4512
I / 2013 6414
Pozostale Dortmund
I / 627 sap 3411
II/ 627 sap 3911
549 DGL
I / 549 Ar 5216
1098 pgr 5217
Sztab 5218
Plot 5218
II / 1097 pgr 5516
Ppanc 5915
II / 1099 pgr 6218
II / 549 AR 6218
I / 1099 pgr 5222
6 k. transp 5222
I / 1097 pgr 5922
8 k. transp 5922
211 k. Pont-most 5220
803 k. Pont- most 5522
Sztab 47 KPanc 4624
II KFlak ( jednostki od 1 Flak do 8 Flak) dowolnie w Havr, Calas, Rostock, oraz na plażach.
Okręty transp Kiel, Gustlof, Bremen - dowolnie
Punkty zwycięstwa
Amerykanie
1 PZ za każdy wyeliminowany PS siły Niemców
0,5 PZ za każdy PS siły Niemców który pozostanie na lądzie do zakończenia gry
10 PZ za każdy wyeliminowany sztab
Niemcy
2 PZ za każdy PS siły własnych jednostek który uda się ewakuować droga morską ( okręt transp musi znajdować się co najmniej 2 pola od pola portu)
Uwagi
Jednostki II KFlak nie mogą się poruszać
Przy obliczaniu wyników nie liczy się punków siły II KFlak ani okrętów transp
Skale zwycięstwa określa różnica w PS
0-40 Remis
41- 60 małe zwycięstwo
61- 185 duże zwycięstwo
Inicjatywa:
Amerykanie
Zaopatrzenie
Amerykanie- północna krawędź planszy
Niemcy- porty
Lotnictwo
Amerykanie
5 LM
5 LSz
4 LB
Gra odbywa się na mapie nr 2 (tej z morzem) do III edycji Bitew II Wojny światowej
Scenariusz 1
Ustawienia
Amerykanie
30 DP
30 rozp 3508
743 3707
120 pp 3902
197 art. 3803
118 art. 3803
117 pp 3702
230 art. 3602
113 art. 3602
I / 119 pp 3907
302 kt 3907
II / 119 pp 3906
303 kt 3906
III / 119 3905
301 3905
Pozostałe 3601
6 DPanc
Po jednj Grupie Bojowej złożonej z - b. panc, b.p. zmot i b. art.- na polach 4508, 5009,5310
737 4407
86 Rozp 4812
Pozostałe 4306
76 DP
76 rozp 5810
702 6111
I / 385 pp 5304
II / 385 pp 5304
364 art. 5303
II / 417 pp 5506
III / 417 pp 5506
901 art. 5406
301 sap 5607
II / 304 6407
III / 304 6407
302 art Meeler
355 Meeler
III / 385pp 5709
706 kt 5709
I / 417 pp 6110
761 kt 6110
I / 304 pp 6109
762 kt 6109
X II KA
36 / 11 4009
44 / 11 4210
220 art. 4500
12 kpm 4701
121 amf 4701
Pozostałe 4601
Niemcy
DP "Tettau"
Spindler Brest
642 mar 4311
I/ Ar 4713
Horder 4814
Eberwein 4914
Moeler 5312
Worowski 5714
Weber 5113
Alvorden Trewir
Sztab Trewir
II / AR Trewir
277 DP
I / 277 AR 3814
989 pp 3914
990 pp 3915
II / 277 AR 4115
III / 277 Ar 4115
II / 991 pp 4216
227 Rozp 4319
I / 991pp 4321
7 k. transp
113 BPanc
II / 2113 4512
I / 2013 6414
Pozostale Dortmund
I / 627 sap 3411
II/ 627 sap 3911
549 DGL
I / 549 Ar 5216
1098 pgr 5217
Sztab 5218
Plot 5218
II / 1097 pgr 5516
Ppanc 5915
II / 1099 pgr 6218
II / 549 AR 6218
I / 1099 pgr 5222
6 k. transp 5222
I / 1097 pgr 5922
8 k. transp 5922
211 k. Pont-most 5220
803 k. Pont- most 5522
Sztab 47 KPanc 4624
II KFlak ( jednostki od 1 Flak do 8 Flak) dowolnie w Havr, Calas, Rostock, oraz na plażach.
Okręty transp Kiel, Gustlof, Bremen - dowolnie
Punkty zwycięstwa
Amerykanie
1 PZ za każdy wyeliminowany PS siły Niemców
0,5 PZ za każdy PS siły Niemców który pozostanie na lądzie do zakończenia gry
10 PZ za każdy wyeliminowany sztab
Niemcy
2 PZ za każdy PS siły własnych jednostek który uda się ewakuować droga morską ( okręt transp musi znajdować się co najmniej 2 pola od pola portu)
Uwagi
Jednostki II KFlak nie mogą się poruszać
Przy obliczaniu wyników nie liczy się punków siły II KFlak ani okrętów transp
Skale zwycięstwa określa różnica w PS
0-40 Remis
41- 60 małe zwycięstwo
61- 185 duże zwycięstwo
Inicjatywa:
Amerykanie
Zaopatrzenie
Amerykanie- północna krawędź planszy
Niemcy- porty
Lotnictwo
Amerykanie
5 LM
5 LSz
4 LB
Gra odbywa się na mapie nr 2 (tej z morzem) do III edycji Bitew II Wojny światowej
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43396
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Ja ten temat przykleję, żeby gdzieś nie zaginął i był bardziej widoczny bo na to zasługuje.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43396
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Jeśli moge coś dorzucic na wstępie.
Ja staram się rozmieszczac jednostki całymi dywizjami w promieniu iluś pól od jednego wyznaczonego dowolnie albo stawiam całe zgrupowania w sektorach. Druga metoda, bardziej szczegółowa, jest taka, że piszesz ile jednostek z jakiego zgrupowania ma stac na danym polu, a gracz sobie sam ustawia co chce. Dzięki temu na starcie jest zachowane maskowanie. Gdy jednostki są przypisane do koknretnych pól to wiadomo co gdzie stoi od razu. Poza tym gra za każdym razem zaczyna się podobnie. A jeśli przy rozstawianiu zrobisz tak jak piszę masz więcej możliwości, nawet możliwośc całkowitego zskoczenia przeciwnika na etapie rozstawiania wojsk.
Wydaje mi się też, że dobrze wyznaczac obok punktów zwycięstwa za straty jakieś cele terenowe do opanowania. Pomieszanie jednego i drugiego daje ciekawe efekty. Ja przynajmniej tak zwykle robię.
Tyle zupełnie wstępnie .
Ja staram się rozmieszczac jednostki całymi dywizjami w promieniu iluś pól od jednego wyznaczonego dowolnie albo stawiam całe zgrupowania w sektorach. Druga metoda, bardziej szczegółowa, jest taka, że piszesz ile jednostek z jakiego zgrupowania ma stac na danym polu, a gracz sobie sam ustawia co chce. Dzięki temu na starcie jest zachowane maskowanie. Gdy jednostki są przypisane do koknretnych pól to wiadomo co gdzie stoi od razu. Poza tym gra za każdym razem zaczyna się podobnie. A jeśli przy rozstawianiu zrobisz tak jak piszę masz więcej możliwości, nawet możliwośc całkowitego zskoczenia przeciwnika na etapie rozstawiania wojsk.
Wydaje mi się też, że dobrze wyznaczac obok punktów zwycięstwa za straty jakieś cele terenowe do opanowania. Pomieszanie jednego i drugiego daje ciekawe efekty. Ja przynajmniej tak zwykle robię.
Tyle zupełnie wstępnie .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)