Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 22 września 2018, 03:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mariupol 2014-15 (TiS)
PostNapisane: wtorek, 19 maja 2015, 20:06 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4923
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
W najnowszym tisie widziałem okładkę z mapą i żetoanmi do systemu B-21, Mariupol 2014-15. Co to jest, da się w to grać? Jaki to system? Mam tylko B-35.

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mariupol 2014-15
PostNapisane: wtorek, 19 maja 2015, 20:57 
Chui
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 grudnia 2014, 18:40
Posty: 556
Lokalizacja: Warszawa
To nowe "Bitwy XXI Wieku" , co do gry jeszcze nie grałem żetoniki trzeba wyciąć a na to nie mam czasu. Jest taki prosty scenariusz z walkami w Mariupolu 2014 i scenariusz dla 2015 roku. Ale do tego drugiego trzeba mieć dodatkowe żetony.

_________________
Jak my tu przetrwaliśmy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mariupol 2014-15
PostNapisane: wtorek, 19 maja 2015, 21:00 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34002
Lokalizacja: Warszawa
Przemosie, dyskutowaliśmy już o tym systemie długo i szeroko:

viewtopic.php?f=40&t=13863

Mówiąc krótko: szkoda czasu.

To chyba nie jest kompletna gra tylko trzeba mieć "Bitwy XXI wieku", albo przynajmniej zasady do nich.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mariupol 2014-15 (TiS)
PostNapisane: wtorek, 19 maja 2015, 21:08 
Chui
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 grudnia 2014, 18:40
Posty: 556
Lokalizacja: Warszawa
Trzeba mieć tylko zasady i żetony pomocnicze do pierwszego scenariusza. Do drugiego żetony jednostek rosyjskich z gry. To co zrobili ciekawego w tych scenariuszach to ograniczyli zasięg ognia do dwóch heksów.

_________________
Jak my tu przetrwaliśmy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mariupol 2014-15 (TiS)
PostNapisane: wtorek, 19 maja 2015, 22:29 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34002
Lokalizacja: Warszawa
Ale co to zmienia Radosław, że ograniczyli zasięg ognia do 2 heksów? To nie jest problem tego systemu. Jednym z głównych problemów jest wielokrotne turlanie. Przypomnę: każda jednostka pancerna i większość zmechanizowanych ma po 11 jednostek amunicji co etap, czyli odliczając dwie jednostki amunicji na walkę (na etap), zostaje 9 strzałów w WALCE OGNIOWEJ - na każdą pojedynczą jednostkę! Czyli 9 rzutów 2 kostkami. Jak atakują np. 3 kompanie czołgów to masz 9 x 3 = 27 rzutów. Poza tym np. w tym systemie głównym sposobem zdobywania miast jest atak czołgami, piechotę w mieście rozstrzeliwuje się ogniem z dział czołgowych na dystans. W porównaniu z jednostkami pancernymi lotnictwo nie odgrywa prawie żadnej roli. Itd. można by długo.

Na Rebelu pojawił się komentarz nowego gracza - kto mi nie wierzy, niech sobie poczyta:
http://www.rebel.pl/product.php/1,728/9 ... wieku.html

Gdyby przypadkiem miał zniknąć z jakichś powodów, zacytuję:
Czarny2501 napisał(a):
Kupiłem produkt chwilę po premierze i obecnie uważam, że to był fatalny wybór. Zasady są kalką z innych gier dotyczących innych epok! Pomijam, że istnieją przepisy bez zastosowania i niekompletne (desant). Chociaż instrukcje napisano w starym stylu (ponumerowane paragrafy), to odwołłuje się ona do nieistniejących działów i akapitów.
Zniósłbym te wszystkie bolączki gdyby gra była logiczna. Nie wiem, czy autor zna się na pojazdach, ale moim zdaniem każdy mógłby zauważyć, że jak czołg jedzie 60km/h to trasa 20 km nie zajmie mu dwóch godzin! Zresztą czas tury dwie godziny to też wzniosły pomysł, jedna z doktryn współczesnej walki mówi, że czołg ma 2 minuty życia po wykryciu, w tje grze jest to jakieś 4 godziny.Ostatnią bolączką są statystyki jednostek, w obecnych zasadach Scimitar (działo 37mm) ma lepsze parametry niż rosyjskie armaty czołgowe! Ponadto cała gra brzmi jak akcja propagandowa chwaląca sprzęt NATO i czołgi, bo wiadomo, że lotnictwo to nie ma wpływu na walkę, o wojnie elektronicznej nie wspomnę.
Ostatnim punktem, który zostanie przeze mnie skrytykowany to scenariusze. Pierwszy z nich dziejący się w polsce to najlepszy z nich i w myśl zasad gry jest jeszcze sensowny. Niestety drugi i trzeci scenariusznie zostały chyba nigdy dostarczone testerom. Basra to starcie w poniesienie jak najmniejszych strat. Natomiast drugi dziejący się na Krymie jest przeznaczony na około dwa dni gry! Pominę już, że jego wyważenie polega na tym jak szybko rosjanie zmiażdżą ukraińców.
Sumując nie polecam tej gry nikomu, chyba, że potrzebne są mu sztorcowane żetony z oznakowaniami mapy i ładna mapka z miejscowością żydowo.

Wystawiona grze ocena 1 (w skali od 1 do 6) też jest znamienna.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mariupol 2014-15 (TiS)
PostNapisane: wtorek, 19 maja 2015, 23:11 
Chui
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 grudnia 2014, 18:40
Posty: 556
Lokalizacja: Warszawa
Raleen napisał(a):
Ale co to zmienia Radosław, że ograniczyli zasięg ognia do 2 heksów?

Nie twierdziłem że naprawili całość lub cokolwiek :) Po prostu jest inny zasięg.
Turlania troszkę jest ;) Troszkę za dużo :)

Tak ogólnie recenzja jest ok tylko z jednym ale.
"jedna z doktryn współczesnej walki mówi, że czołg ma 2 minuty życia po wykryciu"? No nie jest tak źle z tymi czołgami.

Wracałem dziś z pracy autobusem i nagle... Pojawił się pomysł na rozwiązanie zasad dla piechoty zmech/zmot. :)
Ale to będzie moja tajemnica... ;)

_________________
Jak my tu przetrwaliśmy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mariupol 2014-15 (TiS)
PostNapisane: wtorek, 16 czerwca 2015, 13:27 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): niedziela, 23 października 2011, 10:58
Posty: 90
Kurczę, może jestem przewrażliwiony, ale moim zdaniem to trochę niskie wydawać grę na ten temat, kiedy jeszcze ciała nie ostygły, a potencjalnie nowe są w kolejce do chłodni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mariupol 2014-15 (TiS)
PostNapisane: wtorek, 16 czerwca 2015, 14:16 
Lieutenant

Dołączył(a): wtorek, 28 października 2014, 23:01
Posty: 599
Lokalizacja: pradawny gród Trygława
Mnie też się to nie podoba ale z innego powodu - zbyt mało czasu minęło a konflikt nadal trwa. W rezultacie nie można mieć wszystkich danych, prawdziwego obrazu tego konfliktu, wiele się też może zmienić. Moim zdaniem musi minąć przynajmniej 10 lat aby wyrobić sobie rzetelny, w miarę obiektywny obraz tych wydarzeń. Potrzeba więcej opracowań, wspomnień świadków, odtajnionych danych, inaczej tworzy się opartą bardziej na wyobrażeniach grę fantasy.

_________________
Du musst herrschen und gewinnen,
Oder dienen und verlieren,
Leiden oder triumphieren,
Amboss oder Hammer sein.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mariupol 2014-15 (TiS)
PostNapisane: wtorek, 16 czerwca 2015, 14:51 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
Posty: 307
Lokalizacja: Poznań
Volkh napisał(a):
Mnie też się to nie podoba ale z innego powodu - zbyt mało czasu minęło a konflikt nadal trwa. W rezultacie nie można mieć wszystkich danych, prawdziwego obrazu tego konfliktu, wiele się też może zmienić. Moim zdaniem musi minąć przynajmniej 10 lat aby wyrobić sobie rzetelny, w miarę obiektywny obraz tych wydarzeń. Potrzeba więcej opracowań, wspomnień świadków, odtajnionych danych, inaczej tworzy się opartą bardziej na wyobrażeniach grę fantasy.

Moje odczucia są podobne, z tym że dziś nie wiemy czy za 10 lat będziemy wiedzieć coś więcej i chyba temperatura ciał niewiele z tym ma wspólnego. Jeśli temat byłby dobrze opracowany (a wiemy, ze na dzisiaj być nie może), to pewnie wartoby po ten tytuł sięgnąć, a tak to rzeczywiście jest political fiction.

_________________
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
https://www.facebook.com/CiekaweGry


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mariupol 2014-15 (TiS)
PostNapisane: wtorek, 16 czerwca 2015, 15:31 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): niedziela, 23 października 2011, 10:58
Posty: 90
Też prawda, generalnie wygląda na grę na opartą o wiadomości wieczorne. Gdzieś chyba czytałem o tym, że ponoć wydawca twierdzi, że gra ma imprimatur NATO - czy jakoś tak. Nie znam kulisów produkcji, ale zdaje się, że to trochę grubymi nićmi szyte oświadczenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mariupol 2014-15 (TiS)
PostNapisane: wtorek, 16 czerwca 2015, 16:52 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34002
Lokalizacja: Warszawa
Była niedawno dyskusja o "Bitwach XXI wieku", które stanowią podstawkę dla tej gry. Wydawca twierdził, że grę pokazywał w Pentagonie, MON i komisjach sejmowych i wszyscy wyrażali się o niej z uznaniem, a w Pentagonie mieli mu nawet powiedzieć, że to co zrobił jest lepsze od ich produkcji. Na dowód swoich sukcesów i sławy wydawca zamieścił na Facebooku swoje zdjęcie, gdzie stoi sobie sam z grą na... parkingu Pentagonu :). Neoberger próbował się go jeszcze dopytywać o ten MON, kto tam konkretnie się tą grą zajmował (jaka komórka organizacyjna), bo chciał to zweryfikować jako, że swego czasu tam pracował - i wtedy zapadła głucha cisza.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mariupol 2014-15 (TiS)
PostNapisane: wtorek, 16 czerwca 2015, 18:33 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): niedziela, 23 października 2011, 10:58
Posty: 90
Może dlatego, żeby informacja nie dostała się w niepowołane ręce... ;) Ech, kolejna kręćka na koncie wydawcy TiS. Ciekawe, czy ta gra/system chociaż trochę schodzi z hurtowni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mariupol 2014-15 (TiS)
PostNapisane: środa, 17 czerwca 2015, 10:32 
Consul
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 18:58
Posty: 5881
Lokalizacja: Płock
wittwelsh napisał(a):
Kurczę, może jestem przewrażliwiony, ale moim zdaniem to trochę niskie wydawać grę na ten temat, kiedy jeszcze ciała nie ostygły, a potencjalnie nowe są w kolejce do chłodni.

Ale to nie jest pierwsza gra o Ukrainie, w tym o Donbasie, jaka się pojawiła:

http://talk.consimworld.com/WebX?14@@.1dda92e7/0
Darmowa gra PnP, jeszcze z marca 2014, ale już z dodatkiem "donbasskim":
http://talk.consimworld.com/WebX?8@@.1dda92e7

A tutaj mod do starego dobrego Red Storm Rising o hipotetycznej rosyjskiej inwazji:
http://talk.consimworld.com/WebX?7@@.ee6e62f/301

_________________
Darth Stalin - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów

Główny potencjalny przeciwnik WP ma tradycje decydowania się na uzyskiwanie korzyści operacyjnych niezależnie od potencjalnych strat
https://militariaszmula.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mariupol 2014-15 (TiS)
PostNapisane: środa, 17 czerwca 2015, 10:54 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2327
Dadaj do tego, że co najmniej od pół roku jest na Ukrainie gra figurkowa o Majdanie.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mariupol 2014-15 (TiS)
PostNapisane: środa, 17 czerwca 2015, 11:16 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): niedziela, 23 października 2011, 10:58
Posty: 90
Nie rozumiem tylko, co to zmienia. Po prostu uważam, że robienie kapitału na tym w obecnej sytuacji jest dosyć słabe, z powodów wymienionych przeze mnie, Volkha i Palladinusa.


Ostatnio edytowano środa, 17 czerwca 2015, 11:20 przez wittwelsh, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.