2nd Fleet

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące okresu po II wojnie światowej.
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: 2nd Fleet

Post autor: Darth Stalin »

Wysłałem pm-ki.

BTW: skąd mogę zassać moduł Vassala, bo chyba z niego są zrzuty w AAR-ach?

Swoją drogą - czy zdarzyło ci się kiedykolwiek, żeby Sowieci wygrali więcej niż marginalnie?
Awatar użytkownika
Grisznak
Caporal-Fourrier
Posty: 98
Rejestracja: poniedziałek, 20 czerwca 2016, 10:36
Been thanked: 21 times

Re: 2nd Fleet

Post autor: Grisznak »

Owszem, bywało. Ta gra nie daje zbyt wielkich szans na przewidzenie wyniku, bo scenariusze są zbalansowane, a rozgrywka zależy od wielu różnych rzeczy. Acz zaręczam, nie faworyzowałem żadnej ze stron. Po prostu w tych rozgrywkach takie wyniki wyszły.
Link poszedł.
BTW: skąd mogę zassać moduł Vassala, bo chyba z niego są zrzuty w AAR-ach?
Stąd: http://www.vassalengine.org/wiki/Module:2nd_Fleet
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: 2nd Fleet

Post autor: Darth Stalin »

Dzięki, dostałem. Vassala też zassałem.
Mam ochotę na spróbowanie mojego pomysłu na "Szczęki Backfire'ów" :ugeek: :twisted:
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: 2nd Fleet

Post autor: Darth Stalin »

Zagrałem sobie.
Prawdę mówiąc, scenariusz BARDZO losowy- przez 3 kolejne etapy CAP-y miały tak fartowne rzuty, że tylko pozazdrościć.

Nb. biorąc pod uwagę dzisiejszą wiedzę o ówczesnych radzieckim uzbrojeniu, to możnaby wrzucić house rule wynikajacą ze skuteczności głowic sowieckich rakiet (oraz ich odporności - Granity i Wulkany z Kirowów, Sław i Kijewów tudzież Oscarów były opancerzone...):
1. rakiety odpalane z sowieckich Tu-16 i Tu-26 (22M) oraz ww. typów okrętów [Kremlin, Kijew, Baku, Frunze, Kursk, Tuła, Volga i Don] zadają dodatkowy 1 hit w przypadku trafienia oraz mają współczynnik -1 przy ustalaniu modyfikatora skuteczności OPL (Defence Combat Die Roll) z uwagi na b. wysoką prędkość lotu (ponad 3,5 Ma wobec ~0,8 Ma rakiet zachodnich i podobnej prędkości rakiet na innych okrętach ZSRR).
2. rakiety odpalane z ww. okrętów jako cele opancerzone mają dodatkowy współczynnik -1 przy ustalaniu modyfikatora skuteczności OPL (Defence Combat Die Roll).

Nb2. czytając Twojego AAR-a chyba znalazłem błąd w sowieckim ataku z Tury 4 - jako jedna grupa (stos) mogą się poruszać nie więcej niż 4 jednostki lotnicze (6.1 Stacking restrictions), a ty posłałeś w jednym stacku wszystkie 5... (nie wliczanie do limitu samolotów EW dotyczy TYLKO lotnisk - 6.0 Stacking).

Nb3. Ówcześnie dostępny Sea Harrier FRS.1 uzbrojony wyłącznie w Sidewindery nie powinien dawać aż 5 siły wobec MiG-23 (ówcześnie wersja MLD) z siłą 7, uzbrojonego w rakiety kierowane półaktywnie radarowo...

No i fajnie byłoby dorobić dodatkowe okręty i jednostki lotnicze...
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: 2nd Fleet

Post autor: Darth Stalin »

Ciekawie zrobione są "upgrejdowane" radzieckie jednostki w "3rd Fleet", ale nie mam do tego instrukcji, chociaz jest moduł Vassala uwzględniający żetony 2nd Fleet upgrejdowane do standardu 3rd Fleet.

Poza tym ciekawe teksty do poczytania tutaj:
http://www.vftt.co.uk/Games/Avalon%20Hi ... No%202.pdf

A tutaj updejt z Francuzami:
http://www.vftt.co.uk/Games/Avalon%20Hi ... No%201.pdf
Awatar użytkownika
Grisznak
Caporal-Fourrier
Posty: 98
Rejestracja: poniedziałek, 20 czerwca 2016, 10:36
Been thanked: 21 times

Re: 2nd Fleet

Post autor: Grisznak »

Znajomy z USA, były marynarz ich floty wojennej, który mi tę grę podesłał, wspominał, że wokół tej serii swego czasu było spore community, które tworzyło nowe scenariusze, jednostki, zasady itd, stopniowo je unowocześniając. Więc pewnie, jakby poszukać, to znalazłoby się więcej. Ja na razie dłubię w samej podstawce, bo za jakiś czas planuję się zabrać za granie w scenariusze średnio zaawansowane.
Masz rację, zapomniałem że EW też jest liczony do limitu stosów. Cóż, urok pierwszych rozgrywek.
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: 2nd Fleet

Post autor: Darth Stalin »

W międzyczasie się doczytałem, że w sumie grałeś dobrze jeśli updejtowałeś zasady do tych z 3rd Fleet :ugeek: :D - w "The General vol. 27/2" (s. 24) jest artykuł o radzieckiej strategii do 6th Fleet - w tym konieczność aktualizacji zasad do tych z 3rd Fleet, punkt 4.3:
But first, for those who may not own the latest of the series of FLEET games, it is necessary to update the rules, particularly the ones regarding "air activation". These two following, first presented in THIRD FLEET, should be incorporated in your play:

4.3 Restrictions On Air Unit Activation: A player can activate up to four INT, ATK and/or BMB air units along with any number of RCN, AEW or EW air units that are stacked together in the same hex. A player can activate fewer than four INT, ATK or BMB air units within a stack, but never more. Friendly air units of different nationalities can activate together without restriction.
:ugeek:

Tu jest coś, co może ci się przydać (mnie też):
http://bigthinkgames.com/wp-content/upl ... eFleet.pdf

http://gold.natsu.gs/WG/pdf/V7thFleet.pdf

http://www.vftt.co.uk/Games/Avalon%20Hi ... No%202.pdf
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: 2nd Fleet

Post autor: Darth Stalin »

Tutaj coś jeszcze lepszego:

Combined Fleet Series Rules :ugeek:
https://app.box.com/s/xvcstxmez3l1zg3758cv2li6exmhbn2s

Combined Asian Fleet series rules:
https://app.box.com/s/76v29nb12vtam0j2o18e

I zestaw linków, w tym do wszystkich modułów Vassala tudzież linki do japońskiej mutacji systemu Fleet:
https://groups.yahoo.com/neo/groups/vgs ... /links/all
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: 2nd Fleet

Post autor: Darth Stalin »

Ha, sobie właśnie ściągnąłem "Iron Lady's Fleet" - nie ma do tego modułu Vassala, ale nie jest tego dużo - chyba sobie to wszystko wydrukuję (jeden arkusz żetonów, mapa A3, parę tabel pomocniczych i wsio) i spróbuję zorganizować w Płocku małą sesję (serię sesji?) Wojny Falklandzkiej 2.0 :D :twisted:

Tutaj zestaw ILF:
https://app.box.com/s/ablqqcfmcjb6ac2f4ock

a tutaj zasady do 7th Fleet, używane razem ze zmianami z ILF do tejże kampanii:
https://app.box.com/s/bunlgtk0pjyg7p5qxm6h

Mniam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Po II wojnie światowej”