Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest wtorek, 23 października 2018, 05:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 250 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Bitwy XXI wieku (Taktyka i Strategia)
PostNapisane: niedziela, 1 lutego 2015, 20:49 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34103
Lokalizacja: Warszawa
To wszystko ewoluowało z czasem. Kiedyś w ogóle przy niektórych graczach jak się powiedziało złe słowo na temat TiS to działy się niestworzone rzeczy. To samo było w komentarzach na Rebelu. Jednak stopniowo przez lata, wraz z kolejnymi produkcjami TiS, z których wiele to po prostu buble, coraz więcej osób przekonuje się do pewnych kwestii i zaczyna oceniać to co jest wydawane zgodnie z tym jakie to jest.

Ja pewne rzeczy widziałem i wiedziałem już dawno temu. Niektórym potrzeba było paru lat, żeby doszli do tego samego i się ze mną zgodzili. Pod wieloma względami od czasów "Stirlinga 1297" nic się nie zmieniło.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bitwy XXI wieku (Taktyka i Strategia)
PostNapisane: niedziela, 1 lutego 2015, 23:23 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34103
Lokalizacja: Warszawa
Wspomnę jeszcze tylko o jednej rzeczy, że coś się zmienia i widać, że do znacznej części ludzi docierają nasze argumenty - jak zajrzycie na te komentarze na stronie Rebela to tam są takie kciuki w górę. Działa to jak "lajki" na Facebooku i np. jak widzę, że pod jednym z moich wpisów (pierwszym) jest 7, a pod wpisami pana Zalewskiego i osób go wspierających nigdzie nie ma więcej niż 2. Do tego pod wpisami Neobergera i Petru też jest po 3 i 4 (a pod tymi skasowanymi było i po 7), to jakiś odzew jest. Dodam, że nikogo nie mobilizowałem do lajkowania ani nie zachęcałem w żaden sposób. Także na BGG w ocenach gry jeden z graczy, który wystawił 8, teraz widziałem, że zredukował ocenę do 4. Albo pograł, albo poczytał u nas trochę więcej o grze i lepiej wyrobił sobie zdanie.

Wracajmy jednak do samej gry, żeby jeszcze coś o niej powiedzieć.

Zbiorę się wkrótce i napiszę coś o rozgrywkach w dwa dalsze scenariusze, żeby było o wszystkich. Nie wyrabiam się ze wszystkim naraz stąd nie dociągnąłem tych opisów i komentarzy tutaj do końca.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bitwy XXI wieku (Taktyka i Strategia)
PostNapisane: wtorek, 24 lutego 2015, 20:26 
Chui
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 grudnia 2014, 18:40
Posty: 558
Lokalizacja: Warszawa
Mapa w nowej grze Mariupol 2014/2015 ma mieć inną skalę. 1hx=3km.

_________________
Jak my tu przetrwaliśmy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bitwy XXI wieku (Taktyka i Strategia)
PostNapisane: wtorek, 24 lutego 2015, 22:21 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34103
Lokalizacja: Warszawa
To pewnie będzie jedna strefa ostrzału... Może i jest to jakieś rozwiązanie, ale same kilka stref wydaje mi się, że nie było głównym problemem, bo i tak opłaciło się walić tylko z tych dwóch najbliższych.

Natomiast zobacz na ten system "World at War", z którego zrobiłem relację z rozgrywki. Tam poszli w przeciwnym kierunku: 1 heks to 150 metrów. I wtedy masz różnice w zasięgach dość wyraźnie oddane. Wszystko działa, ale dzięki temu, że masz 1 strzał na aktywację i 1 w ramach reakcji między swoimi aktywacjami.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bitwy XXI wieku (Taktyka i Strategia)
PostNapisane: sobota, 28 marca 2015, 21:45 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 23:25
Posty: 155
Chciałbym się czegoś dowiedzieć o tym systemie?
Czy występują tutaj samoloty? Helikoptery? W jakich rolach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bitwy XXI wieku (Taktyka i Strategia)
PostNapisane: sobota, 28 marca 2015, 22:15 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34103
Lokalizacja: Warszawa
urlich napisał(a):
Chciałbym się czegoś dowiedzieć o tym systemie?
Czy występują tutaj samoloty? Helikoptery? W jakich rolach?

To może przeczytaj dyskusję jaka jest w tym wątku - dowiesz się wszystkiego i o helikopterach i o lotnictwie.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bitwy XXI wieku (Taktyka i Strategia)
PostNapisane: niedziela, 29 marca 2015, 17:07 
Chui
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 grudnia 2014, 18:40
Posty: 558
Lokalizacja: Warszawa
urlich napisał(a):
Chciałbym się czegoś dowiedzieć o tym systemie?
Czy występują tutaj samoloty? Helikoptery? W jakich rolach?


Występują. System jest kalką B-35. Więc samoloty dzielą się na myśliwskie, bombowe. Występują śmigłowce szturmowe. Są jednostki śmigłowcowe jednak brak do nich zasad.

_________________
Jak my tu przetrwaliśmy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bitwy XXI wieku (Taktyka i Strategia)
PostNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2015, 20:07 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 23:25
Posty: 155
Przeczytałem bardzo dokładnie forum i widzę że wiele osób ma mieszane odczucia co do tej gry.
Nie dowiedziałem się natomiast nic na temat helikopterów a i wiedza o samolotach była niska.
Mógłby ktoś w 2-3 zdaniach napisać na powyższy temat? Oraz o walkach helikopter vs samolot.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bitwy XXI wieku (Taktyka i Strategia)
PostNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2015, 20:08 
Chui
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 grudnia 2014, 18:40
Posty: 558
Lokalizacja: Warszawa
A znasz maże TiS-owski system B-35?

_________________
Jak my tu przetrwaliśmy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bitwy XXI wieku (Taktyka i Strategia)
PostNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2015, 20:44 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34103
Lokalizacja: Warszawa
Zasady o lotnictwie w ponad 90% pokrywają się z zasadami systemu B-35 (Bitwy II wojny światowej).

Rola helikopterów jest dokładnie taka jak lotnictwa szturmowego w B-35. Głównie wspierają walkę, dodając punkty siły do jednostek atakujących bądź broniących się, czyli jak atakujący mają powiedzmy 20 PS (punktów siły), a jednostka helikopterów ma 5 PS, to razem masz 25 PS i porównujesz tą siłę do siły obrońcy ustalając stosunek do walki wręcz. Na tym polega wspieranie.

Poza tym możesz wykonywać samodzielne ataki śmigłowców: jest do tego odrębna, dość prosta tabelka. Wszystko zależy od siły atakującego (jak zaatakujesz kilkoma jednostkami to masz większą szansę - standardowo) i od rzutu kostką. Efektem ataku mogą być straty zaatakowanej jednostki w punktach siły. Na tej samej zasadzie atakuje lotnictwo myśliwskie.

Lotnictwo myśliwskie może walczyć ze sobą. Stawiasz gdziekolwiek na planszy jednostkę lotnictwa myśliwskiego i jeśli na planszy jest też (gdziekolwiek) jednostka lotnictwa myśliwskiego przeciwnika, to dochodzi do walki. Rzuca się kostką i w zależności od wyniku rzutu efektem może być ucieczka jednej albo drugiej strony, albo obu, i do tego straty w punktach siły lotnictwa. Jeśli masz przewagę (kilka jednostek, jednostki mają większą siłę), to masz większe szanse na zwycięstwo.

Walka helikopter vs samolot wygląda w ten sposób, że myśliwce automatycznie zadają straty helikopterom. Rzucasz kostką i dzielisz wynik przez 2, zaokrąglając w dół - w ten sposób ustalasz ile punktów siły stracą helikoptery. Taka sama procedura obowiązuje w stosunku do innych rodzajów lotnictwa, jeśli dopadną je myśliwce, czyli np. lotnictwa bombowego.

To tak w skrócie. Nie rozpisywaliśmy się o tym, bo każdy kto zna choć trochę B-35, zna te zasady, w 90% to jest od niemal 20 lat to samo.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 250 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.