Majdan (Symeo Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące okresu po II wojnie światowej.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Majdan (Symeo Games)

Post autor: Raleen »

Nowa gra o wiadomym konflikcie:

http://www.symeogames.eu/

Kto pamięta jeszcze "Pomarańczową rewolucję", powinien się zainteresować.

Recenzje gry na Portalu Strategie:
(1) http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
(2) http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Majdan (Symeo Games)

Post autor: clown »

Podrzucam także profil gry z BGG:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/167707/majdan
Gra miała premierę na ostatnich manewrach w Krakowie. Udało mi się ograć samego jej autora :P
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 715
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: Majdan (Symeo Games)

Post autor: maciunia »

No to czekamy na grę w dystrybucji. Powodzenia Krzychu!
Mówimy gierka, myślimy zjarka.
Youtube nie jest od tego, żeby ludzie go oglądali, tylko od tego, żeby dawali suby - WojennikTV
Awatar użytkownika
WP
Porucznik
Posty: 567
Rejestracja: środa, 9 sierpnia 2006, 07:48
Lokalizacja: Płock

Re: Majdan (Symeo Games)

Post autor: WP »

clown pisze:Podrzucam także profil gry z BGG:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/167707/majdan
Gra miała premierę na ostatnich manewrach w Krakowie. Udało mi się ograć samego jej autora :P
Byłem świadkiem tej rozgrywki. :)
Gra wygląda zachęcająco (niezniszczalne żetony i markery). :)
si vis pacem, para bellum
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: Majdan (Symeo Games)

Post autor: Darth Stalin »

"Pomarańczowa rewolucja" nie doczekała się wydania... i pewnie już nie doczeka. Ale za to ma godnego potomka :D
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Majdan (Symeo Games)

Post autor: clown »

Tutaj wywiad w Radiu Szczecin. O "Majdanie" mowa od 46 minuty, odcinek z wczoraj:
http://radioszczecin.pl/212,1681,301120 ... ostke-vol2
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
maciunia
Porucznik
Posty: 715
Rejestracja: piątek, 1 lutego 2008, 16:00
Lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: Majdan (Symeo Games)

Post autor: maciunia »

clown pisze:Tutaj wywiad w Radiu Szczecin. O "Majdanie" mowa od 46 minuty, odcinek z wczoraj:
http://radioszczecin.pl/212,1681,301120 ... ostke-vol2
Apropos panie radio, kiedy znowu usłyszymy rozgłośnię Wojennik ze Szczecina?
Mówimy gierka, myślimy zjarka.
Youtube nie jest od tego, żeby ludzie go oglądali, tylko od tego, żeby dawali suby - WojennikTV
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Majdan (Symeo Games)

Post autor: clown »

Już niedługo :)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Majdan (Symeo Games)

Post autor: Raleen »

Wczoraj zagrałem sobie z autorem 3 razy. Rozgrywka idzie błyskawicznie, gdyż zajęło nam to wszystko razem (3 partie) ze 2 godziny.
Grało mi się bardzo przyjemnie, ale wstrzymam się z bardziej zdecydowanymi ocenami - mam nadzieję na jeszcze jedno posiedzenie z autorem.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Hauptmann
Posty: 766
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Majdan (Symeo Games)

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Osobiście miałem odwrotne wrażenia. Pomimo, że gra jest w bardzo ciekawy sposób wydana (te plastikowe żetony mnie uwiodły), to jednak instrukcja okazała się być przyczyną ogromej ilości problemów i błędnie interpretowanych zasad, przez co na chwilę obecną wciąż z Ryśkiem siedzimy nad recenzją i polemizujemy nad jej ostatecznym kształtem :)

No i sama rozgrywka, nawet po uwzględnieniu wszystkich sugestii i wyprostowaniu tych zasad nadal nie wzbudziła jakiegoś dużego zainteresowania w mojej ekipie testującej. Głównie skarżyliśmy się na ogromną losowość oraz fakt, że właściwie to na naszych testach polegało głównie na dokładaniu żetonów na mapę oraz sporadycznych walkach (znowu duża losowość, gdyż wiele kart ma losową siłę). Ryszard grał nieco inaczej, skupiając się na właśnie walce i kontroli. Wtedy jest lepiej.
gaseki
Appointé
Posty: 41
Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 19:12

Pytanie

Post autor: gaseki »

A ja mam inne pytanie - czy ktoś z Wrocławia ma Majdan i byłby na tyle miły, żeby mi go wytłumaczyć i zagrać?
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Hauptmann
Posty: 766
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Majdan (Symeo Games)

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Majdan (Symeo Games)

Post autor: Raleen »

Przyznam, że nie ze wszystkimi opiniami zawartymi w recenzji mogę się zgodzić, choć z niektórymi owszem.
Dziś będę miał jeszcze raz okazję pograć z autorem, tak że postaram się wyrobić sobie ostatecznie zdanie i myślę, że za parę dni pojawi się druga recenzja.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Majdan (Symeo Games)

Post autor: Raleen »

Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Majdan (Symeo Games)

Post autor: Raleen »

Odnośnie mojej recenzji, cieszę się, że autorowi gry się podobała, z tego co mi pisał (najwyżej sam się tutaj wypowie jak znajdzie trochę czasu). Muszę przyznać, że ostatnio rzadko mi się zdarzają takie pozytywne reakcje autorów recenzowanych gier, stąd nie mogę tego nie odnotować.

Przyznam, że trochę się wahałem na koniec z wyważeniem ocen i może to być widać, ale jak już wcześniej pisałem, mi się gra podobała i ostatnie rozgrywki raczej mnie w tym utwierdziły. Z tego co nie napisałem, mogę jeszcze dodać, że dwie ostatnie rozgrywki z autorem wyszły nam bardzo wyrównanie i długo szliśmy łeb w łeb z punktami. Potem już niedaleko końca jak było odpadłem, ale przez swój błąd, czego efektów nie udało mi się odwrócić do końca.

W recenzji użyłem sformułowania "historyczna gra imprezowa", świadom skojarzeń i niejednoznaczności jakie mogą się z tym wiązać, co za pierwszym razem w tekście zaznaczyłem. Chodziło mi o to, że w porównaniu do wielu gier, jest to gra o dość prostej mechanice i o bardzo krótkim czasie rozegrania. Nawiązywałem oczywiście do kategorii "gier imprezowych" - jest taka kategoria wyodrębniana na tle eurogier, gry tego typu mają określone cechy, mniej więcej wiadomo jakie. Ja, trochę podobnie, chciałem potraktować tę grę na tle gier wojennych/historycznych. Mam nadzieję, że to moje wyjaśnienie będzie pomocne dla wszystkich, którzy ewentualnie mogliby zrozumieć mnie opacznie, czego chciałbym uniknąć. Chętnie też podyskutuję na ten temat, jeśli ktoś będzie miał ochotę.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Po II wojnie światowej”