Wir sind das Volk! (Histogame)
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Wir sind das Volk! (Histogame)
Nowa gra ze stajni Histogame, autorstwa Richarda Sivela oraz Peer Sylvestra, która opowiada o "starciu" NRD i RFN, kapitalizmu i socjalizmu, itp. itd.:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... d-das-volk
Bardziej hybrydowa mechanicznie (jak to w Histogame bywa), ale sam temat dość ciekawy (dla Niemców na pewno bardziej). Nie do końca podobają mi się grafiki kart.
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... d-das-volk
Bardziej hybrydowa mechanicznie (jak to w Histogame bywa), ale sam temat dość ciekawy (dla Niemców na pewno bardziej). Nie do końca podobają mi się grafiki kart.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- Palladinus
- Adjudant-Major
- Posty: 281
- Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wir sind das Volk! (Histogame)
Kupiłem w Essen. Dam znać jak ogarnę instrukcję, ale widziałem demonstracje i gadałem chwilę z autorem (z jednym w każdym razie). Mówił, że inspiracja Zimną wojną jest jedynie widoczna w zarysie, a mechanika już jest różna. Ciężko mi to potwierdzić, ale rzeczywiście miało podobieństw na pierwszy rzut oka. Jest obecny element produkcji przemysłowej - na planszy zaznaczane są fabryki z różną "siłą" i tymi punktami czasami płaci się za niektóre rzeczy - z tego co widziałem to raczej kara. Poza tym jest aspekt zadowolenia ludności i różnic między poziomem życia po dwóch stronach muru. Zdaje się, że 4 razy sprawdza się czy nie doszło do demonstracji, gdyż niezadowolenie jest zaznaczane w poszczególnych regionach, gdzie kumuluje się przez eventy.
Re: Wir sind das Volk! (Histogame)
Patrzę na planszę, karty i staram się zrozumieć temat. Chyba jednak nie ogarniam istoty tej gry. Chodzi o skuteczność propagandy, wywiadu, obu stron, ideologii kapitalistycznej i komunistycznej? Na razie nie mam... punktu zaczepienia dla ciekawości (i wolę z nieodległych tematów niemieckich demokratyczną walkę w Die Macher lub wiatr zmian w 1989 ).
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Wir sind das Volk! (Histogame)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: Wir sind das Volk! (Histogame)
Dzięki
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Wir sind das Volk! (Histogame)
A Palladinus niech szybko gra i tu ładnie melduje, czy gra fajna
Swoją drogą Die Macher kapitalny pamiętam kilka partii w zacnym gronie w Szczecinie
Swoją drogą Die Macher kapitalny pamiętam kilka partii w zacnym gronie w Szczecinie
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- Palladinus
- Adjudant-Major
- Posty: 281
- Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wir sind das Volk! (Histogame)
Idea zdaje się taka, by za wszelką cenę wykazać wyższość poszczególnych ideologii w kilku aspektach. Z tego co zrozumiałem to dróg do zwycięstwa jest kilka. Między innymi można spowodować upadek drugiej strony poprzez zwiększanie różnicy standardów życia na wschodzie i zachodzie i spowodowanie migracji ludności. Pewnie skutkuje to też demonstracjami, które bezpośrednio kończą grę.
Re: Wir sind das Volk! (Histogame)
I to działa w obie strony?Palladinus pisze:Z tego co zrozumiałem to dróg do zwycięstwa jest kilka. Między innymi można spowodować upadek drugiej strony poprzez zwiększanie różnicy standardów życia na wschodzie i zachodzie i spowodowanie migracji ludności. Pewnie skutkuje to też demonstracjami, które bezpośrednio kończą grę.
Bo jakoś ciężko mi sobie wyobrazić upadek RFN na skutek demonstracji przeciw zaopatrzeniu sklepów wyłącznie w ocet i kiepską pasztetową i odpływu gastarbeiterów do mlekiem i miodem płynącego NRD .
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
- Palladinus
- Adjudant-Major
- Posty: 281
- Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wir sind das Volk! (Histogame)
Gra datowana jest na 1945-1989, więc wprawny zarządca może i może spowodować powyższy scenariusz. Zdaje się, że cele są takie same, ale drogi różne. Specjalnie ściągnąłem instrukcję:
"Basic idea: With the use of action cards, players build up their
economies and increase their living standards. Too high a dif
ference in living standards (both internally and compared to the
other) will cause unrest. Too much unrest will result in a mass
protest. When checked for, a state will collapse (and lose the
game) with 4 mass protest markers."
"Basic idea: With the use of action cards, players build up their
economies and increase their living standards. Too high a dif
ference in living standards (both internally and compared to the
other) will cause unrest. Too much unrest will result in a mass
protest. When checked for, a state will collapse (and lose the
game) with 4 mass protest markers."
Re: Wir sind das Volk! (Histogame)
Popieram apel bo ta uwaga:clown pisze:A Palladinus niech szybko gra i tu ładnie melduje, czy gra fajna
Palladinus pisze:więc wprawny zarządca może i może spowodować powyższy scenariusz.
czyni mnie lekko uprzedzonym do gry - mam trudność z wyobrażeniem sobie tak daleko idącej sprawności i roli ulbricht-honeckerowców - a ponieważ chętny jestem do przełamywania wszelkich planszowych uprzedzeń kibicuję pozytywnym odkryciom Palladinusa!
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
- Palladinus
- Adjudant-Major
- Posty: 281
- Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wir sind das Volk! (Histogame)
Uprzedzam, że ja słuchałem opisu gry przez 5 minut po czym kupiłem, więc dopóki nie zagram, nie bierzcie moich uwag za pewnik. Może chodzi o zbudowanie bomby atomowej, a pani na stoisku zapomniała mi wspomnieć W każdym razie jest nawet Polska w szczątkowej postaci na planszy, więc wziąłem z ciekawości do swojej torby.
Teraz jeszcze sobie przypominam i chyba wschód może przegrać jak za bardzo uzależni się od ZSRR, ale pani nie umiała znaleźć na to słów.
Teraz jeszcze sobie przypominam i chyba wschód może przegrać jak za bardzo uzależni się od ZSRR, ale pani nie umiała znaleźć na to słów.
Re: Wir sind das Volk! (Histogame)
Może rzeczywiście nie zdajemy sobie sprawę jak wspaniałą alternatywą dla zblazowanych Wessi było życie w NRD. W końcu Ossi mieli topową dobranockę : https://www.youtube.com/watch?v=G3P_4AIGZRQ W grze powinna być karta "Piaskowy Dziadek" jako przejaw perfidnej walki ideologicznej o małe duszyczki .
Już nie będę offtopował, obiecuję!
Już nie będę offtopował, obiecuję!
Ostatnio zmieniony środa, 22 października 2014, 22:59 przez Strategos, łącznie zmieniany 1 raz.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: Wir sind das Volk! (Histogame)
To mógł jeszcze bardziej się uzależnić, przy takiej liczbie wojsk UW? Ciekawe.Palladinus pisze:Uprzedzam, że ja słuchałem opisu gry przez 5 minut po czym kupiłem, więc dopóki nie zagram, nie bierzcie moich uwag za pewnik. Może chodzi o zbudowanie bomby atomowej, a pani na stoisku zapomniała mi wspomnieć W każdym razie jest nawet Polska w szczątkowej postaci na planszy, więc wziąłem z ciekawości do swojej torby.
Teraz jeszcze sobie przypominam i chyba wschód może przegrać jak za bardzo uzależni się od ZSRR, ale pani nie umiała znaleźć na to słów.
A swoją drogą tytuł przypomina mi coś niecoś. Ein Volk, Ein Reich, Ein... Bundeskanzler!!! Poza tym to niemal-zżynka tytułu z "We the People"
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 363
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 20:16
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 12 times
Re: Wir sind das Volk! (Histogame)
Twierdzą, że to hasło ichnich demonstracji z '89. Bo szkopy nawet buntują się bez polotu.
- Palladinus
- Adjudant-Major
- Posty: 281
- Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wir sind das Volk! (Histogame)
A druga storna miała zdaje się "No power to Nobody". Także to autorskie slogany