A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
W weekend gra awansowała do statusu "Charging - final cut", w związku z czym uznałem, że pora na odrębny wątek.
Strona główna gry:
http://www.gmtgames.com/p-416-a-distant-plain.aspx
Na razie bez instrukcji, dużo zdjęć z prezentacji gier można zobaczyć na BGG:
http://boardgamegeek.com/boardgame/1275 ... tant-plain
"A Distant Plain" jest trzecią grą z serii gier COIN, rodziny gier opowiadających o szeroko-pojętych walkach kontrpowstańczych (COunter INsurgent). Po zagadnieniach kolumbijskich i kubańskich z pierwszych dwóch części przyszła pora na Afganistan.
Podczas prac nad pierwszym COINem, "Andean Abyss" autor gry, Volko Ruhnke, współpracował z politologiem Brianem Train w kontekście tła geopolitycznego. Po ukończeniu gry tym razem Brian Train zgłosił się do Volko z pomysłem osadzenia mechaniki COIN w realiach afgańskich. Można więc liczyć na porządną dawkę historii najnowszej. W grze będziemy mieli do czynienia z czterema frakcjami:
- USA
- Rząd Afgański
- Talibowie
- Lokalni dowódcy (warlords).
Inaczej jednakże niż w przypadku "Andean Abyss" tutaj aż dwie strony są frakcjami "rządowymi" przeciwko dwóm frakcjom "partyzanckim". Podobnie, jak wcześniej tutaj także będzie możliwa gra "pasjansowa", a nawet gra w 0 (słownie: zero) osób albowiem kilka dni temu Volko na forum BGG zdradził, że przygotowywane są algorytmy dla każdej frakcji. Podobno zostały one poprawione i zachowują się znacznie lepiej. GMT ma zamiar odebrać egzemplarze i wysyłać przed World Boardgaming Championship 2013 pod koniec lipca.
Zatem jest szansa, że u nas będzie w pierwszej połowie września (poprawiony z "sierpnia").
Strona główna gry:
http://www.gmtgames.com/p-416-a-distant-plain.aspx
Na razie bez instrukcji, dużo zdjęć z prezentacji gier można zobaczyć na BGG:
http://boardgamegeek.com/boardgame/1275 ... tant-plain
"A Distant Plain" jest trzecią grą z serii gier COIN, rodziny gier opowiadających o szeroko-pojętych walkach kontrpowstańczych (COunter INsurgent). Po zagadnieniach kolumbijskich i kubańskich z pierwszych dwóch części przyszła pora na Afganistan.
Podczas prac nad pierwszym COINem, "Andean Abyss" autor gry, Volko Ruhnke, współpracował z politologiem Brianem Train w kontekście tła geopolitycznego. Po ukończeniu gry tym razem Brian Train zgłosił się do Volko z pomysłem osadzenia mechaniki COIN w realiach afgańskich. Można więc liczyć na porządną dawkę historii najnowszej. W grze będziemy mieli do czynienia z czterema frakcjami:
- USA
- Rząd Afgański
- Talibowie
- Lokalni dowódcy (warlords).
Inaczej jednakże niż w przypadku "Andean Abyss" tutaj aż dwie strony są frakcjami "rządowymi" przeciwko dwóm frakcjom "partyzanckim". Podobnie, jak wcześniej tutaj także będzie możliwa gra "pasjansowa", a nawet gra w 0 (słownie: zero) osób albowiem kilka dni temu Volko na forum BGG zdradził, że przygotowywane są algorytmy dla każdej frakcji. Podobno zostały one poprawione i zachowują się znacznie lepiej. GMT ma zamiar odebrać egzemplarze i wysyłać przed World Boardgaming Championship 2013 pod koniec lipca.
Zatem jest szansa, że u nas będzie w pierwszej połowie września (poprawiony z "sierpnia").
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
Wszystko ładnie pięknie, ale moduł gdzieś zniknął
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
Kilka dni temu, gdy to pisaliście Joel Troppen założył jedynie pustą stronę dla modułu, który ciągle wymagał kilku poprawek. Ostatecznie moduł pojawił się wczoraj/dzisiaj.
Duży plus za bardzo rozbudowaną automatykę. Szczególnie w temacie przeliczania warunków zwycięstwa - o wiele wygodniej się gra niż z modułem Andean Abyss.
http://www.vassalengine.org/wiki/Module:A_Distant_Plain
I faktycznie - mechanizmy współpracy Rządu i Koalicji wyglądają interesująco. Tym bardziej, że każdy z nich zaopatrzono je w wentyl bezpieczeństwa dający możliwość nie pomagania sobie w sytuacji, gdy druga z frakcji wygrywa. Bardzo sprytnie!
Duży plus za bardzo rozbudowaną automatykę. Szczególnie w temacie przeliczania warunków zwycięstwa - o wiele wygodniej się gra niż z modułem Andean Abyss.
http://www.vassalengine.org/wiki/Module:A_Distant_Plain
I faktycznie - mechanizmy współpracy Rządu i Koalicji wyglądają interesująco. Tym bardziej, że każdy z nich zaopatrzono je w wentyl bezpieczeństwa dający możliwość nie pomagania sobie w sytuacji, gdy druga z frakcji wygrywa. Bardzo sprytnie!
Ostatnio zmieniony środa, 4 września 2013, 13:51 przez rzabcio, łącznie zmieniany 3 razy.
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
Szczególnie, że podobne mechanizmy mają być w "Fire in the Lake", gdzie mamy wręcz do czynienia z parami koalicjantów.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
Okrutnie boli mnie niedostępność Playbooka - mam olbrzymią chęć sobie coś poczytać... Mam nadzieję, że to tylko chwilowa nieobecność do momentu wypuszczenia gry. Zastanawiam się bowiem, czy to nie nowa polityka GMT. W końcu plansze z algorytmami AI zabraniają publikować w module Vassala.
Odnośnie wysyłki dodam jeszcze informację przeczytaną od jednego z użytkowników na forum gry na BGG. Kontaktował się on z obsługą klienta. Okazuje się, że nastąpiła kumulacja wysyłek P500 i zamówień jest tak dużo, że sama wysyłka może zająć jeszcze 1-2 tygodnie. Generalnie póki co u nikogo status gry nie zmienił się na "shipped".
Źródło: http://www.boardgamegeek.com/article/13293526#13293526
Odnośnie wysyłki dodam jeszcze informację przeczytaną od jednego z użytkowników na forum gry na BGG. Kontaktował się on z obsługą klienta. Okazuje się, że nastąpiła kumulacja wysyłek P500 i zamówień jest tak dużo, że sama wysyłka może zająć jeszcze 1-2 tygodnie. Generalnie póki co u nikogo status gry nie zmienił się na "shipped".
Źródło: http://www.boardgamegeek.com/article/13293526#13293526
Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
Z tym playbookiem pełna zgoda, ciekawie będzie zagrać na początek w ciemno i skonfrontować to uwagami z playbooka, ten z AA jest według mnie mistrzowski.
Mówimy gierka, myślimy zjarka.
Youtube nie jest od tego, żeby ludzie go oglądali, tylko od tego, żeby dawali suby - WojennikTV
Youtube nie jest od tego, żeby ludzie go oglądali, tylko od tego, żeby dawali suby - WojennikTV
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43392
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3964 times
- Been thanked: 2524 times
- Kontakt:
Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
Posty dotyczące rozgrywki na Vassalu zostały wydzielone w odrębny temat i przeniesione do właściwego działu:
http://strategie.net.pl/viewtopic.php?f=117&t=12283
http://strategie.net.pl/viewtopic.php?f=117&t=12283
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
Śledzę na BGG temat z erratą do gry i z przerażeniem patrzę jak wydłuża się z dnia na dzień, a gra nawet się jeszcze u nas nie pojawiła Mam poczucie, że pośpiech w wydawaniu gry nie wyszedł na dobre rulebookowi i playbookowi, bo ludzie wyłapują błędy po których widać, że nikt tego nie przeczytał ze zrozumieniem przed wysłaniem do druku. Szkoda.
Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
Dlatego jestem w trakcie tłumaczenia polskiej instrukcji z uwzględnieniem erraty i uwag graczy.
Z błędami w zasadach problemu nie będą mieć gracze znający Andean Abyss - bowiem polegają najczęściej na nieścisłościach. Co innego Playbook, ale to nie pierwszyzna. Większe problemy zdarzają się poważniejszym wydawców. Tutaj przynajmniej ekipa szybko reaguje, a i poprawione wersje prawdopodobnie się pojawią online.
Choć oczywiście trochę szkoda - widać, że za dużo wzięli na siebie naraz. Ponoć w Supreme Commander jest jeszcze więcej błędów.
Z błędami w zasadach problemu nie będą mieć gracze znający Andean Abyss - bowiem polegają najczęściej na nieścisłościach. Co innego Playbook, ale to nie pierwszyzna. Większe problemy zdarzają się poważniejszym wydawców. Tutaj przynajmniej ekipa szybko reaguje, a i poprawione wersje prawdopodobnie się pojawią online.
Choć oczywiście trochę szkoda - widać, że za dużo wzięli na siebie naraz. Ponoć w Supreme Commander jest jeszcze więcej błędów.
Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
Jeśli chodzi o rulebooka, to bez przesady. Jest dobrze napisany i poza jednym błędem w zasadach dla jednego gracza, nie ma żadnych problemów ze zrozumieniem gry. Nieścisłości są w każdej instrukcji.
Mówimy gierka, myślimy zjarka.
Youtube nie jest od tego, żeby ludzie go oglądali, tylko od tego, żeby dawali suby - WojennikTV
Youtube nie jest od tego, żeby ludzie go oglądali, tylko od tego, żeby dawali suby - WojennikTV
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
W przypadku Supreme Commander to na CSW Gene Bilingsley wręcz przepraszał oficjalnie za słabe wydanie gry.
Przepisy do ADP wydają mi się raczej solidne.
Przepisy do ADP wydają mi się raczej solidne.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
Zasad jako takich nie kwestionuję - jeszcze nie czytałem, więc nie wiem. Chodzi bardziej o niedoróbki edytorskie (w rulebooku) i tony błędów w przykładach rozgrywki (w playbooku). Po prostu trochę szkoda, bo to są drobne błędy które jedna osoba mogła wyłapać w dzień pracy czytając wszystko ze zrozumieniem.
EDIT: Z The Supreme Commander faktycznie niezłe jaja. Wstrzymali wysyłkę do sklepów
EDIT: Z The Supreme Commander faktycznie niezłe jaja. Wstrzymali wysyłkę do sklepów
- ChevalierVernix
- Sous-lieutenant
- Posty: 449
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
- Lokalizacja: obecnie Białystok
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
killy9999 pisze:
EDIT: Z The Supreme Commander faktycznie niezłe jaja. Wstrzymali wysyłkę do sklepów
Tam jest potrzebna m. in. zupełnie nowa mapa, no chyba, że ktoś lubi rysować po swojej flamastrem
Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
Zapraszam do przetłumaczonej na język polski instrukcji do "A Distant Plain". Rulebook nie jest co prawda przetłumaczony w całości - pozostał glosariusz oraz opis rozstawienia początkowogo, jednakże cała reszta jest gotowa. Zaznaczam, że tekst nie został jeszcze poddany w całości korekcie - tylko rozdziały 1, 2, więc mogą zdarzać się błędy.
Piszcie w razie jakiś uwag. Zaznaczę, że to praca nie tylko moja.
Jako dokument Google:
https://docs.google.com/document/d/1g3u ... sp=sharing
Jako strona:
https://docs.google.com/document/d/1g3u ... _VgfV4/pub
Piszcie w razie jakiś uwag. Zaznaczę, że to praca nie tylko moja.
Jako dokument Google:
https://docs.google.com/document/d/1g3u ... sp=sharing
Jako strona:
https://docs.google.com/document/d/1g3u ... _VgfV4/pub
Re: A Distant Plain (COIN#3) (GMT)
No, coś nie widać gry na Rebelu póki co. Ciekawe ile jeszcze przyjdzie poczekać.