Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 20 października 2018, 17:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Orły i rakiety (Mars Games)
PostNapisane: poniedziałek, 9 lipca 2012, 20:29 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 7 lutego 2007, 11:48
Posty: 4517
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Taką informacją znalazłem na Facebooku

https://www.facebook.com/OrlyIRakiety

Gra planszowa o hipotetycznym ataku Związku Białorusi i Rosji na Polskę w niedalekiej przyszłości. Akcja gry jest skupiona przede wszystkim na działaniach lotniczych.
Misja
Pokazanie realnych możliwości polskich Sił Powietrznych
Informacje ogólne
Stopień skomplikowania: 2/5
Liczba graczy: 2-4

Pudełko będzie zawierało:
- Dużą, sztywną planszę
- trzy talie kart
- 60 żetonów (samoloty, jednostki obrony przeciwlotniczej)
- instrukcję (polską i angielską)

Recenzja gry na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119

_________________
http://wargamingowo.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Orły i rakiety
PostNapisane: poniedziałek, 9 lipca 2012, 20:41 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34102
Lokalizacja: Warszawa
Zdaje się, że gra (projekt) była na Grenadierze. To co widziałem to był mocno wstępny etap. Gra rzeczywiście dość prosta, zresztą autor w tym kierunku zmierzał.

Autor zna się na tej tematyce od strony militarnej, ale na grach planszowych nie zna się jeszcze dobrze.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Orły i rakiety
PostNapisane: poniedziałek, 9 lipca 2012, 21:56 
Alférez de Navío
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 23:28
Posty: 562
Lokalizacja: Warszawa
Jakoś nie mam dobrych przeczuć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Orły i rakiety
PostNapisane: czwartek, 26 lipca 2012, 01:33 
Crewman 3rd Class
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 02:47
Posty: 24
Lokalizacja: Białołęka :)
Autor gry na jej profilu na facebooku wrzucił następujący raport:

Cytuj:
Starym dobrym wzorem z White Dwarfa przedstawiam battle report, czyli fabularyzowany opis ostatniej rozgrywki, która rozegraliśmy u Wargamera na Tarchominie.

1. tura. Rosjanie i Białorusini wchodzą ostro na wszytskich frontach. Na Mazury, lubelskie i Podlasie ruszyły potężne natarcia przy niewielkiej osłonie lotniczej. Desant na Pomorze osłaniany przez 2 eskadry Su-30 zakończył się sukcesem. Do tego doszedł ciężki nalot na przemysł Górnego Śląska.
Świat Zachodni przyjął atak z zaskoczeniem. Do pomocy rzucona została tylko pojedyncza eskadra Eurofighterów, która wzięła udział w walkach nad Śląskiem. Bilans tury miażdżący dla Polski: cała ściana Wschodnia utracona, do tego powstaje przyczółek w centralnej części polskiego wybrzeża. Do tego wyłączonych zostaje 3/4 przemysłu Górnego Śląska. Polakom udaje się zatrzymać naloty na wielkopolaskę ale traca położoną tam bazę lotniczą w Krzesinach. Straty ZBiR ograniczyły się do jednej eskadry bombowców Su-24 i dwóch myśliwskich - Su-27. Polska utraciła jedną z eskadr bazujących w Krzesinach

2. tura. Ciężkie natarcie trwa. Świat zaczyna jednak trzeźwiej reagować na burzenie porządku europejskiego. Do walk nad Polską włączona zostaje eskadra amerykańskich F-15E. Gościnny występ dają też F-22, które zostały wysłane na pojedyncze zadanie: zniszczenie bombowców strategicznych wspierających atak na Warszawę. Reagują państwa neutralne. Działania floty Szwecji paraliżuje w tej turze rozwijanie przyczółka nad Bałtykiem, z kolei aktywność armii ukraińskiej zatrzymuje ofensywę idącą na Kraków. Chociaż żadne z powyższych państw nie włącza się do wojny to ich gest jest dla strony polskiej nie do przecenienia. Krwawe walki toczą się o Warszawę, która wpada w ręce najeźdźcy dzięki szczęśliwemu trafowi. Stolica kosztuje jednak Rosjan wiele: dwie eskadry strategicznych Tu-22M, jedną Su-24, nie wspominając o ich wojskach lądowych.

3. tura. Kolejne uderzenie na kierunku centralnym idzie już na Łódź. Ponowione są ataki na Kraków i Szczecin. Wszystkie te miasta padają, pomimo zadawania strat Najeźdźcom. W Łasku atakiem rakietowym zniszczona zostaje eskadra MiGów-29 wraz z lotniskiem. Broni się za to Trójmiasto, nad którym zestrzelonych zostaje poważna liczba rosyjskich i białoruskich maszyn. Do walk włączają się Czesi i Słowacy, którzy rzucają do walki niemal wszystkie samoloty bojowe: Gripeny i MiGi-29

4. W ostatniej turze natarcia idą już na Górny Śląsk, Wielkopolskię i województwo lubuskie. Ponowiony zostaje atak na Trójmiasto - ostatni naprawdę ważny punkt na mapie. Gracz polski rzuca wszystko do obrony tego ostatniego chcąc uniemożliwić odcięcie Polski od morza. Mimo to po heroicznej walce wybrzeże pada, podobnie jak pozostałe, nie bronione terytoria. Na koniec gry Polsce zostają: Kujawy i Dolny Śląsk. Gracz rosyjski traci wiele punktów za straty w swoim lotnictwie (zniszczonych doszczętnie 16 eskadr, czyli ponad 200 maszyn!) jednak mimo to odnosi miażdżące zwycięstwo.

Wnioski: ta rozgrywka była dość jednostronna i być może nie powinna być przedmiotem takiego raportu: po jednej stronie grał twórca gry, po drugiej człowiek, który dopiero co zapoznał się z instrukcją :). Z drugiej strony od dawna obiecywałem sobie napisanie na tym profilu relacji z rozgrywki. Obiecuję, że wkrótce pojawi się drugi battle report, w którym będa grali ze sobą "weterani" Orłów i Rakiet.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Orły i rakiety
PostNapisane: sobota, 18 sierpnia 2012, 09:34 
Tai-sa
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Posty: 1533
Lokalizacja: Opole
Sporo grafik można zobaczyć tutaj:

http://www.swiatgierplanszowych.pl/2012 ... u-polskim/

_________________
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Orły i rakiety
PostNapisane: sobota, 18 sierpnia 2012, 13:57 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Graficznie wygląda to całkiem ładnie. Do tego pomysł z dwujęzycznością kart od razu pozwala prezentować grę poza Polską bez konieczności tworzenia osobnego wydania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Orły i rakiety
PostNapisane: poniedziałek, 20 sierpnia 2012, 18:11 
Général de Division

Dołączył(a): czwartek, 10 września 2009, 01:58
Posty: 3039
Lokalizacja: Szczecin
Wygląda bardzo dobrze. Może sam kupię, jeśli recenzje będą pozytywne.

_________________
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Orły i rakiety
PostNapisane: niedziela, 2 września 2012, 17:38 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34102
Lokalizacja: Warszawa
Miałem dzisiaj okazję zagrać w tę grę z autorem, na Festiwalu Gier i Zabaw odbywającym się na Podzamczu. Ogólne wrażenia są pozytywne, gra jest bardzo prosta, do rozegrania w ciągu 1-1,5 godziny. Jak gracze doświadczeni, to raczej bliżej tej pierwszej wartości. Gra przedstawia inwazję Rosji na Polskę. Działania lądowe zostały uproszczone i sprowadzone do siły uderzeń przeprowadzanych określonymi korytarzami. Główną rolę gra natomiast lotnictwo obu stron. Jest to tak naprawdę gra o lotnictwie na tle hipotetycznego konfliktu polsko-rosyjskiego. Założeniem jest, że interwencja NATO nie nastąpi od razu tylko Polacy muszą trochę wytrzymać sami, a dokładniej do 7 dni (czasami wystarczy krócej - aż Rosjanom skończą się karty uderzeń lądowych). Celem Rosjan jest zdobycie określonej liczby obiektów przemysłowych. Poza tym jedynymi obiektami uwzględnionymi na planszy są lotniska.

Zbalansowanie gry wypada dość dobrze, nie wieje też nudą podczas rozgrywki. Ciekawe są karty wydarzeń NATO i polskie (niestety Rosjanie nie mają swoich kart, co może być pewnym minusem - gra dla gracza rosyjskiego byłaby dzięki nim bardziej zróżnicowana). Interwencja NATO może nastąpić wcześniej bądź później, i w różnym wymiarze. Zależy to od kart. Jest w nich wiele wydarzeń przedstawiających pozorowane działania naszych sojuszników, trochę jak na początku II wojny św. w stosunku do III Rzeszy.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Orły i rakiety
PostNapisane: wtorek, 4 września 2012, 16:41 
Major General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 września 2010, 14:06
Posty: 3942
Lokalizacja: Warszawa
Też miałem okazję w niedzielę zagrać w Orły i Rakiety.
Grało się bardzo przyjemnie, zasady są bardzo proste i można grać z ludźmi zupełnie niewtajemniczonymi. Najlepszym przykładem niech będzie fakt, że po Raleenie i mnie do stołu zasiadł chłopiec tak ok. 8 lat i osiągnął lepszy wynik od każdego z nas.
Mechanika może się niektórym wydać zbyt losowa, ale są gusta i guściki. I tak:
- liczba samolotów, z których może skorzystać rosyjski dowódca, zależy od tego, jakie dociągnie karty (z drugiej strony jeśli w jednej trafią się same słabe, to w następnej będą mocne, bo rosyjska talia zużywana jest w całości),
- wynik walki między samolotami podobnej klasy zależy wyłącznie od rzutu kostką; z drugiej strony polski dowódca nierzadko może tak ustawić walkę, by późniejszy rzut kością był zbędny (bo więcej jak 6 na k6 wyrzucić się nie da),
- karty dociągane przez polskiego dowódcę są gorsze i lepsze, a w ciągu jednej partii wszystkich raczej nie dociągnie; na dodatek połowa talii NATO nie ma żadnego efektu, reszta waha się od bardzo dobrych (US wypożycza nam Patrioty albo 2 F-22) po słabsze (Słowacy podrzucają nam MiGa 29).
Co ciekawe, odniosłem wrażenie, że karty polskie są lepsze od kart NATO - potrafią znacznie osłabić natarcie czy zniszczyć jeden z samolotów przed startem, czasem nawet najlepszy (straciłem tak jeden z dwóch bombowców strategicznych :evil: ). NATO zaś głównie nic nie robi lub dosyła nam samoloty - choć trzeba przyznać, że te są niezbędne.
Poza tym wydaje mi się, że polski dowódca ma większe pole do popisu - to on reaguje na posunięcia przeciwnika, a dowódca rosyjski na te odpowiedzi nic nie zdziała (może co najwyżej skutecznie rzucać kostką). Z drugiej strony obrona Polski to trudna sprawa, bo polega na decydowaniu, co stracić, a czego bronić. Dlatego warto grać dwie rozgrywki pod rząd, zamieniając się rolami.
Może koneserów nie zachwyci, ale jako wstęp do gier strategicznych czy rozrywka "na szybko" gra się jak najbardziej sprawdzi. Zwłaszcza, że to 1,5h podane przez Raleena powyżej to moim zdaniem przesada.

_________________
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Orły i rakiety
PostNapisane: niedziela, 30 września 2012, 22:06 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Sarmor napisał(a):
Też miałem okazję w niedzielę zagrać w Orły i Rakiety.
Grało się bardzo przyjemnie, zasady są bardzo proste i można grać z ludźmi zupełnie niewtajemniczonymi. Najlepszym przykładem niech będzie fakt, że po Raleenie i mnie do stołu zasiadł chłopiec tak ok. 8 lat i osiągnął lepszy wynik od każdego z nas.
Mechanika może się niektórym wydać zbyt losowa, ale są gusta i guściki. I tak:
- liczba samolotów, z których może skorzystać rosyjski dowódca, zależy od tego, jakie dociągnie karty (z drugiej strony jeśli w jednej trafią się same słabe, to w następnej będą mocne, bo rosyjska talia zużywana jest w całości),
- wynik walki między samolotami podobnej klasy zależy wyłącznie od rzutu kostką; z drugiej strony polski dowódca nierzadko może tak ustawić walkę, by późniejszy rzut kością był zbędny (bo więcej jak 6 na k6 wyrzucić się nie da),
- karty dociągane przez polskiego dowódcę są gorsze i lepsze, a w ciągu jednej partii wszystkich raczej nie dociągnie; na dodatek połowa talii NATO nie ma żadnego efektu, reszta waha się od bardzo dobrych (US wypożycza nam Patrioty albo 2 F-22) po słabsze (Słowacy podrzucają nam MiGa 29).
Co ciekawe, odniosłem wrażenie, że karty polskie są lepsze od kart NATO - potrafią znacznie osłabić natarcie czy zniszczyć jeden z samolotów przed startem, czasem nawet najlepszy (straciłem tak jeden z dwóch bombowców strategicznych :evil: ). NATO zaś głównie nic nie robi lub dosyła nam samoloty - choć trzeba przyznać, że te są niezbędne.
Poza tym wydaje mi się, że polski dowódca ma większe pole do popisu - to on reaguje na posunięcia przeciwnika, a dowódca rosyjski na te odpowiedzi nic nie zdziała (może co najwyżej skutecznie rzucać kostką). Z drugiej strony obrona Polski to trudna sprawa, bo polega na decydowaniu, co stracić, a czego bronić. Dlatego warto grać dwie rozgrywki pod rząd, zamieniając się rolami.
Może koneserów nie zachwyci, ale jako wstęp do gier strategicznych czy rozrywka "na szybko" gra się jak najbardziej sprawdzi. Zwłaszcza, że to 1,5h podane przez Raleena powyżej to moim zdaniem przesada.

Po rozgrywce na Polach Chwały podpisuję się pod tym tekstem - dodając, że według mnie gra jest lekko przechylona na stronę polską. Po trzech rozgrywkach z autorem (dwa razy grałem Polską w tym pierwszą partię) a raz ZBiR-em trzykrotnie wygrała Polska i w zasadzie w pierwszej partii wymagało to pewnego wysiłku ze względu na nieznajomość pewnych mechanizmów i dostępnych strategii. W drugiej partii granej Polakami już "na pewniaka" byłem w stanie się obronić. Chodzi mi jeszcze po głowie taktyka dla Rosjan, ale to do przetestowania :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Orły i rakiety
PostNapisane: poniedziałek, 8 października 2012, 14:24 
Enfant de troupe

Dołączył(a): poniedziałek, 8 października 2012, 14:23
Posty: 1
Instrukcja polska i angielska dostępne w pdfach:

http://wargamer.pl/downloads/eaglesgamerules.pdf

http://wargamer.pl/downloads/instrukcjaorlyPL.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Orły i rakiety
PostNapisane: środa, 17 października 2012, 13:18 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 lutego 2008, 17:00
Posty: 757
Lokalizacja: WWY
"I don’t know how it works, I don’t know
how to fly this, but I sure know how to
blow it up."
- saying of Polish AA personel.

:) Dla mnie bomba. Można to już gdzieś kupić, czy jeszcze testy?

_________________
Mówimy gierka, myślimy zjarka.
Youtube nie jest od tego, żeby ludzie go oglądali, tylko od tego, żeby dawali suby - WojennikTV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Orły i rakiety
PostNapisane: czwartek, 18 października 2012, 12:42 
Colonel

Dołączył(a): czwartek, 24 grudnia 2009, 02:32
Posty: 1693
maciunia napisał(a):
"I don’t know how it works, I don’t know
how to fly this, but I sure know how to
blow it up."
- saying of Polish AA personel.

:) Dla mnie bomba. Można to już gdzieś kupić, czy jeszcze testy?



Wa Wargamerze już jest. Wczoraj wieczorem przyjechało świeżo pachnące z drukarni :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Orły i rakiety
PostNapisane: poniedziałek, 22 października 2012, 18:45 
Major General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 września 2010, 14:06
Posty: 3942
Lokalizacja: Warszawa
Mam egzemplarz, jakby ktoś z Warszawy chciał przetestować np. w Agresorze. :)

_________________
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Orły i rakiety
PostNapisane: wtorek, 23 października 2012, 14:30 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Sarmor napisał(a):
Mam egzemplarz, jakby ktoś z Warszawy chciał przetestować np. w Agresorze. :)


Ja bardzo chętnie w piatek po pracy bym zagrał partyjke albo i dwie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.