Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 22 września 2018, 03:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 172 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: poniedziałek, 18 czerwca 2018, 14:52 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Posty: 5107
Lokalizacja: Wrocław
Przygotowaliśmy nowe znaczniki. W wielu bitwach mieliśmy problem z zaznaczaniem, w którym miejscu znajduje się punkt strategiczny oraz kto jest w jego posiadaniu. Ten komplet znaczników niweluje ten problem. Kliknijcie na link, żeby je pobrać.

http://www.gmboardgames.com/punktystrategiczne.pdf

_________________
http://www.gmboardgames.com

https://goo.gl/images/4FzYoe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: sobota, 23 czerwca 2018, 15:54 
Appointé

Dołączył(a): poniedziałek, 11 grudnia 2017, 00:17
Posty: 46
Lokalizacja: Wrocław
Wątpię, żeby ktoś potrzebował 24 znaczników kontroli terenu, natomiast wersja dwustronna byłaby mile widziana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: sobota, 30 czerwca 2018, 08:18 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Posty: 5107
Lokalizacja: Wrocław
Duderson napisał(a):
Wątpię, żeby ktoś potrzebował 24 znaczników kontroli terenu, natomiast wersja dwustronna byłaby mile widziana.


Myślę, że da radę przerobić.

_________________
http://www.gmboardgames.com

https://goo.gl/images/4FzYoe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: sobota, 30 czerwca 2018, 08:24 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Posty: 5107
Lokalizacja: Wrocław
I już :)
http://www.gmboardgames.com/punktystrategiczne.pdf

_________________
http://www.gmboardgames.com

https://goo.gl/images/4FzYoe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: środa, 8 sierpnia 2018, 18:31 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 22 stycznia 2006, 11:33
Posty: 523
Lokalizacja: Będzin
Trochę czasu już upłynęło, gdy Maciek odwiedził nas z pokazem w Katowicach. A że obiecałem podzielić się kilkoma uwagami...

Miałem sporo zastrzeżeń do artylerii. Ale w sumie po głębszych przemyśleniach niektóre zastrzeżenia postanowiłem odpuścić, poniższe nie:
- nie przekonuje mnie, że artyleria mając rozkaz ruch, może wykonać 100% ruchu, a później normalnie strzelać; byłbym za tym, że taka artyleria może się ruszyć do 50% ruchu, jeżeli powyżej to strzelać nie może (albo w ogóle z rozkazem ruch strzelać nie może); i propozycja - przy wykorzystaniu powyżej 50% ruchu strzelać by mogła tylko artyleria konna, przynajmniej byłby sens jej zakupu.
- ostrzał artyleryjski jest moim, ale nie tylko moim, zbyt zabójczy - mając kilka podstawek artylerii możemy spokojnie co etap eliminować jedną brygadę samą nawałą ogniową na maksymalnym zasięgu(wyłapujemy podstawki ze stratami za co dostajemy dodatkowe kostki); dla mnie bardziej zrozumiałe byłoby zmuszenie do wycofania podstawki, ale nie aż tak łatwa eliminacja podstawki; może to kwestia tego, że ja zdecydowanie częściej gram w gry planszowe, a to są gry bitewne gdzie zabawa polega na eliminowaniu podstawek ;)
- o tej propozycji już z Maćkiem rozmawiałem - może warto by pomyśleć możliwości zakupu większej ilości artylerii przez Unię w porównaniu z Konfederacją w latach 1862-3. Jako uzasadnienie poniższe linki:
http://civilwarwiki.net/wiki/Table_of_A ... y_21,_1861
http://civilwarwiki.net/wiki/Table_of_A ... r_17,_1862
http://civilwarwiki.net/wiki/Table_of_A ... _1-3,_1863

_________________
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: czwartek, 9 sierpnia 2018, 00:08 
Appointé

Dołączył(a): poniedziałek, 11 grudnia 2017, 00:17
Posty: 46
Lokalizacja: Wrocław
Sensowny pomysł. Może dodatkowy slot na artylerię na każde 4 brygady?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2018, 22:56 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Posty: 5107
Lokalizacja: Wrocław
Miałem sporo zastrzeżeń do artylerii. Ale w sumie po głębszych przemyśleniach niektóre zastrzeżenia postanowiłem odpuścić, poniższe nie:
Cytuj:
- nie przekonuje mnie, że artyleria mając rozkaz ruch, może wykonać 100% ruchu, a później normalnie strzelać; byłbym za tym, że taka artyleria może się ruszyć do 50% ruchu, jeżeli powyżej to strzelać nie może (albo w ogóle z rozkazem ruch strzelać nie może); i propozycja - przy wykorzystaniu powyżej 50% ruchu strzelać by mogła tylko artyleria konna, przynajmniej byłby sens jej zakupu.


Najnowsza errata/faq zmniejszy prędkość wszystkich jednostek, kawalerii do 15, piechoty do 9, artylerii do 6. Trzeba też pamiętać, że jeśli artyleria strzela z rozkazem marsz, to przeciwnik dostaje +1 do morale za każdy strzelający do niego element. Cel tej zmiany był dokładnie taki sam jak z ograniczeniem ruchu, tylko w inny sposób.
Artyleria z obroną będzie mogła się ruszyć 3 cale, z natarciem tyle samo.


Cytuj:
- ostrzał artyleryjski jest moim, ale nie tylko moim, zbyt zabójczy - mając kilka podstawek artylerii możemy spokojnie co etap eliminować jedną brygadę samą nawałą ogniową na maksymalnym zasięgu(wyłapujemy podstawki ze stratami za co dostajemy dodatkowe kostki); dla mnie bardziej zrozumiałe byłoby zmuszenie do wycofania podstawki, ale nie aż tak łatwa eliminacja podstawki; może to kwestia tego, że ja zdecydowanie częściej gram w gry planszowe, a to są gry bitewne gdzie zabawa polega na eliminowaniu podstawek ;)


Niestety musimy eliminować podstawki - to jedna z podstaw mechaniki. W beta wersjach było tak, że jednostka nigdy nie była od razu zniszczona tylko zawsze rozbijana, dopiero jak się nie zebrała, to była niszczona. Straszliwie to przedłużało bitwy - chociaż niewątpliwie było realistyczniejsze. Preferowało to też Konfederatów, którzy mają lepszych generałów. Zatem z uwagi na to, że podstawki muszą ginąć, żeby zaczęło spadać morale armii, to musi to tak pozostać. Przez długi czas szukaliśmy rozwiązania na wzmocnienie artylerii strzelającej na wprost do zdrowych brygad i dopiero wprowadzenie zasady "6" i automatycznej straty/przygwożdżenia to fajnie zbalansowało.

Cytuj:
- o tej propozycji już z Maćkiem rozmawiałem - może warto by pomyśleć możliwości zakupu większej ilości artylerii przez Unię w porównaniu z Konfederacją w latach 1862-3. Jako uzasadnienie poniższe linki:

Największy nakład prac idzie teraz na zbalansowanie Unii, m.in. zwiększenie im liczebności (brygady zamiast większej ilości punktów) ale i slotów na artylerię. Myślę, że to będzie się podobać :)

_________________
http://www.gmboardgames.com

https://goo.gl/images/4FzYoe


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 172 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.