Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 16 grudnia 2017, 10:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 153 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: poniedziałek, 23 października 2017, 21:39 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 22 stycznia 2006, 11:33
Posty: 499
Lokalizacja: Będzin
Wracając jeszcze do tych 10/20% dodatkowych dolarów dla Unii. Dodałbym do zasad, że te dolary można wydać tylko na zakup nowych jednostek, nie można nimi podbijać już istniejących jednostek. Inaczej kończyło by się tym, że pewnie Unia miałaby większość jednostek lepszych jakościowo od Konfederacji. A zupełnie nie o to mi chodziło...

_________________
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: poniedziałek, 23 października 2017, 21:47 
Lieutenant General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Posty: 4669
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Z innej beczki:
Konfederaci wystawiają armie składającą się z 2 korpusów (1y: 3 dp, 2i: 1dp (ostatni korpus wiec może być nie pełny oraz dkaw która jest traktowana jak 3ci korpus) - czy taka struktura jest zgodna z zasadami (armia konfederatów musi mieć min.3 korpusy)
Pytam odnośnie przyszłych zakupów by wystawić jakieś minimum na poziomie armii na początek.

Jest zgodna z zasadami, ale jak napisał Profes nie ma żadnego wymogu dotyczącego liczby korpusów w armii, poza tym opisanym w 14.4 (pierwsze dwie linijki). Przy wystawianiu dwóch korpusów pierwszy musi spełnić przepisowe minimum - dla Konfederatów to 3 dywizje po 3 brygady, drugi może być już mniejszy. Przy 3 korpusów dwa muszą mieć "ustawowe" minimum, trzeci może być mniejszy itd.
Armia, którą opisałeś jest jak najbardziej przepisowa.

Cytuj:
Ps. Co do czytelności i podporzadkowania poszczegolnych dywizji korpusom na polu bitwy planuje malować otoki podstawki na odpowiednie kolory, np. 1 korpus brazowy (można odcieniami brązu różnicować poszczególne dywizje, 2gi korpus : np szary itd. To imo bardziej czytelne niż karteczki na podstawkach i można to rozszerzyć o dowodców i artylerie poszczególnych dywizji

Ciekawy pomysł z tymi otokami i na pewno czytelny.

Cytuj:
Wracając jeszcze do tych 10/20% dodatkowych dolarów dla Unii. Dodałbym do zasad, że te dolary można wydać tylko na zakup nowych jednostek, nie można nimi podbijać już istniejących jednostek. Inaczej kończyło by się tym, że pewnie Unia miałaby większość jednostek lepszych jakościowo od Konfederacji. A zupełnie nie o to mi chodziło...

Prawda - wtedy mogłoby się skończyć elitarnością armii Unii.

_________________
http://www.gmboardgames.com

http://wargamingconfederacy.org/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: poniedziałek, 23 października 2017, 22:02 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5396
Lokalizacja: Warszawa
Może trzeba generalnie pomyśleć nad tym, żeby jednostki typu weteran/elita mogły stanowić tylko określoną część armii - dajmy na to mamy 10 podstawek piechoty, to jedna może być elitarna a dwie weteranów (liczby od czapy; może być 2-4 na przykład ale generalnie na 10 podstawek nie więcej niż połowa powinna mieć status wyższy od regularnego. Inna sprawa, że weterani/elita są słabsi liczebnie, więc zwiększanie ich liczby aż tak bardzo stosunku sił nie zmienia - wzmocniona piechota regularna kosztuje tyle co weterani i tylko 10 punktów mniej niż osłabiona elita.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: czwartek, 26 października 2017, 20:35 
Caporal

Dołączył(a): poniedziałek, 27 października 2014, 16:33
Posty: 71
Pytanie dot. specjalnych brygad konfederatów: jakich modeli użyć:
- tygrysy z luizjany - modele żuawi ?
- brygada z texasu - modele lekkiej piechoty czy zwykłe z brygad piechoty

Kiedy planujecie wydanie żuawi, lekkiej piechoty, dział do artylerii konnej, kawalerii i dowódców?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: czwartek, 26 października 2017, 22:44 
Lieutenant General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Posty: 4669
Lokalizacja: Wrocław
Profes79 napisał(a):
Może trzeba generalnie pomyśleć nad tym, żeby jednostki typu weteran/elita mogły stanowić tylko określoną część armii - dajmy na to mamy 10 podstawek piechoty, to jedna może być elitarna a dwie weteranów (liczby od czapy; może być 2-4 na przykład ale generalnie na 10 podstawek nie więcej niż połowa powinna mieć status wyższy od regularnego. Inna sprawa, że weterani/elita są słabsi liczebnie, więc zwiększanie ich liczby aż tak bardzo stosunku sił nie zmienia - wzmocniona piechota regularna kosztuje tyle co weterani i tylko 10 punktów mniej niż osłabiona elita.

Na razie nie zauważyłem w testach jakiejś tendencji, która by przeginała weteranów, czy elitę. Nikt nie kupuje ich masowo i nie dają też takiej przewagi - mimo wszystko kosztują punkty. Dwie brygady elity to prawie trzy brygady normalne - posiadanie przewagi liczebnej, która umożliwia wyjście na skrzydło jest również ważne. Zobaczymy w kolejnych miesiącach - na razie to bym zostawił bez zmian - niektórych ruchów nie ma co szybko wykonywać.

skoscianski napisał(a):
Pytanie dot. specjalnych brygad konfederatów: jakich modeli użyć:
- tygrysy z luizjany - modele żuawi ?
- brygada z texasu - modele lekkiej piechoty czy zwykłe z brygad piechoty
Kiedy planujecie wydanie żuawi, lekkiej piechoty, dział do artylerii konnej, kawalerii i dowódców?

- Tygrysy z Luizjany - najlepsi będą żuawi plus piechota w pozycjach strzelających - wszystko na jednej podstawce. Tygrysy mają cechę lekka piechota, więc fajnie to zaznaczyć jednym szeregiem lekkiej piechoty - reszta to żuawi, odpowiednio pomalowani.
- Brygada z Texasu to zwykłe mundury Konfederatów tylko flaga z Texasu. Zapewne wydamy ją jako jednostkę specjalną z wyróżniającym ją oficerem. Przy malowaniu tych figurek warto słuchać "The Yellow Rose of Texas" ;)
- Co do wydania. Dowódcy najbliżej - żywiczne odlewy poszły już do odlania w metalu. Kawaleria po nich.
Dwóch następnych rzeźbiarzy jest na testach, jeden rzeźbi żuawów, drugi piechotę w pozycjach strzelających Unii (lekką), jeśli wszystko dobrze pójdzie to te zestawy też będą szybko. 3 rzeźbiarzy umożliwi też znacznie szybszą pracę niż teraz, bo niestety notujemy spore opóźnienia i walczymy, żeby temu przeciwdziałać.

Acha - z artylerią konną to jest tak, że w zasadzie były używane te same armaty (Napoleony, Parroty i 3-calówki), co w zwykłej, tylko ilość koni była często inna. Zaprzęgi też mamy w planach, ale dla lepszego odróżnienia zrobimy fajne modele haubic, np. taką, jak poniżej, żeby je właśnie odróżnić od baterii pieszych:
Obrazek

_________________
http://www.gmboardgames.com

http://wargamingconfederacy.org/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: wtorek, 31 października 2017, 11:33 
Sous-lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 22 stycznia 2006, 11:33
Posty: 499
Lokalizacja: Będzin
Dlaczego artyleria konna może być tylko krótkodystansowa i to z tak kiepskimi parametrami? Nie mylicie tutaj epoki napoleońskiej? Bo np. artyleria konna z dywizji Stuarta taka krótkodystansowa wcale nie była, miała też niezłe morale...

Pułk piechoty lekkiej - ktoś mógłby mi wskazać, które to pułki po stronie np. Konfederacji były lekkimi pułkami (wszystkie wchodzące w skład lekkiej dywizji A.P. Hilla :P ?)? Nie chodziło po prostu o inną taktykę użycia piechoty?

_________________
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: wtorek, 31 października 2017, 14:37 
Lieutenant General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Posty: 4669
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Dlaczego artyleria konna może być tylko krótkodystansowa i to z tak kiepskimi parametrami? Nie mylicie tutaj epoki napoleońskiej? Bo np. artyleria konna z dywizji Stuarta taka krótkodystansowa wcale nie była, miała też niezłe morale...


Nie mylimy - gdzieś już o tym pisałem. W praktyce w artylerii konnej występowały dokładnie te same armaty, co w zwykłej, zatem Parroty, 3-calówki i Napoleony. Oczywiście używano też lekkich 6-funtówek (zwłaszcza na początku wojny) i haubic - te miały mniejszy zasięg. Właśnie używanie tych drugich, a także potrzeby grywalności, sprawiły, że artyleria konna jest tak odróżniona. To rozmyślne.

Cytuj:
Pułk piechoty lekkiej - ktoś mógłby mi wskazać, które to pułki po stronie np. Konfederacji były lekkimi pułkami (wszystkie wchodzące w skład lekkiej dywizji A.P. Hilla :P ?)? Nie chodziło po prostu o inną taktykę użycia piechoty?


Obie armie tworzyły specjalne regimenty lub/i bataliony strzelców wyborowych, pełniących funkcje lekkiej piechoty. Większa ich ilość dotyczyła Konfederatów, chociaż były one z reguły gorzej uzbrojone.
W armii Unii oprócz strzelców Berdana (ujętych w grze jako osobna jednostka) takie jednostki jak: 1st Regiment Michigan Volunteer Sharpshooters, 66th Illinois Volunteer Infantry Regiment (Western Sharpshooters), 64th Regiment Illinois Volunteer Infantry (Yates' Sharpshooters).
U Konfederatów bataliony strzelców były tworzone od 1862 roku, ich głównym pomysłodawcą był Robert Rodes. Teoretycznie każda brygada miała mieć taki batalion, w praktyce było z tym różnie. Przykładowe jednostki to: First Battalion of North Carolina Sharpshooters, 9th Battalion Missouri Sharpshooters; 1st & 2nd Battalions Georgia Sharpshooters i inne.
Bataliony te służyły typowo jako "lekka piechota" - poprzedzały linie wojsk, pełniły funkcje zwiadowcze itd.

Oczywiście zarówno regulaminy Hardee'ego jak i Casey'a zawierały instrukcje trenowania każdej piechoty także w szyku otwartym, natomiast piętą Achillesową był brak nauki celowania. W wielu batalionach strzelców uczono celować tudzież przyjmowano ludzi, którzy potrafili to robić (myśliwych itd).
Lekka dywizja Hilla była lekką tylko z nazwy - no może jeszcze tym, że wyróżniała się dobrym tempem maszerowania i wysokim esprit de corps, taktycznie to była zwykła piechota.

_________________
http://www.gmboardgames.com

http://wargamingconfederacy.org/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: środa, 1 listopada 2017, 00:28 
Caporal

Dołączył(a): poniedziałek, 27 października 2014, 16:33
Posty: 71
Pytanie dot. tworzenia elitarnej brygady piechoty, proszę o rozwianie moich wątpliwości :
Brygada elitarna ma max.liczebność "osłabioną" czyli od standartowej ceny odejmuję najpierw 10$ (-1zw) by następnie dodać 40$ za "elitę"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: środa, 1 listopada 2017, 04:12 
Lieutenant General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Posty: 4669
Lokalizacja: Wrocław
skoscianski napisał(a):
Pytanie dot. tworzenia elitarnej brygady piechoty, proszę o rozwianie moich wątpliwości :
Brygada elitarna ma max.liczebność "osłabioną" czyli od standartowej ceny odejmuję najpierw 10$ (-1zw) by następnie dodać 40$ za "elitę"?


Dokładnie tak.

_________________
http://www.gmboardgames.com

http://wargamingconfederacy.org/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: środa, 1 listopada 2017, 08:43 
Caporal

Dołączył(a): poniedziałek, 27 października 2014, 16:33
Posty: 71
Mogę jednak dodać do niej rgt.lekkiej piechoty (+25$ i 1zw)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: środa, 1 listopada 2017, 09:52 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5396
Lokalizacja: Warszawa
Tak; elitarna osłabiona piechota z dołączoną lekką piechotą będzie miała wówczas WB=7; M=6; ZW=4 i będzie kosztować 155 punktów.

Polecam generator armii znajdujący się w tym dziale - tam można krok po kroku prześledzić zmiany statystyk i cen przy zmianach cech jednostek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: środa, 1 listopada 2017, 11:29 
Caporal

Dołączył(a): poniedziałek, 27 października 2014, 16:33
Posty: 71
Komputerowe tabelki nie dla mnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2017, 22:18 
Caporal

Dołączył(a): poniedziałek, 27 października 2014, 16:33
Posty: 71
Czy dodatkowy limit na elem.artylerii (minimum 2bryg, wzmoc., piech lekka na 1 wystawiany elem.art.) dotyczy całej armii (technicznie - sumuję ilość brygad, dodaje wszystkie wzmocnienia/rgt.lekkiej piechoty w armii, dzielę przez 2 i rozdzielam wg. uznania na poszczeglne dywizje/korpusy przy zachowaniu limitów ze struktur (1 podstawka z 2 elem. na dywizję i 2 podstawki z 2-3 elem. na korpus). Czy też musi być już spełniony ten warunek na poziomie dywizji i korpusu? (Np.dywizja ma 3bryg w tym jedna z rgt.lekk.piech co pozwala mi na wystawienie 2 ele.art. ale chce je przydzielic np. art.korpuśnej innego korpusu)
Drugie pytanie:
Skoro art.korpuśna traktowana jest jako osobna dywizja z wlasnym generałem, to czy moge wystawic korpus w skladzie 2 DP i "dywizji artylerii" spelniajac tym samym kryterium 3Dywizji na pierwszy pełny korpus?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: wtorek, 7 listopada 2017, 02:24 
Lieutenant General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Posty: 4669
Lokalizacja: Wrocław
1. Tak, limit dotyczy całej armii.
2. Niestety nie. Muszą to być 3 dywizje piechoty (W przypadku Konfederatów).

_________________
http://www.gmboardgames.com

http://wargamingconfederacy.org/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bogowie wojny - Lee wrażenia i uwagi ogólne
PostNapisane: poniedziałek, 11 grudnia 2017, 23:38 
Lieutenant General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Posty: 4669
Lokalizacja: Wrocław
Publikuje roboczą wersję FAQ - do dyskusji. Wszelkie uwagi mile widziane. Najtrudniej jest zbalansować karty lat i to, co dają. Wstępne testy pokazały, że 20% sił więcej to baaardzo dużo. Będziemy to dalej testować.

BW – Lee: propozycje do FAQ i erraty

Poniższe FAQ jest zbiorem odpowiedzi na zadawane przez graczy pytania, uściśla przepisy do gry, wprowadza także kilka korekt do przepisów.
Numer rozdziału, którego dotyczy dany przepis jest podany na końcu. Przepisy są pogrupowane według kolejności rozdziałów
Przepisy uściślone są zapisane czarną czcionką, korekta przepisów jest zapisana czcionką czerwoną.

1. Przerzut kostek: Zgodnie z 1.4 przerzut dotyczy tylko nieudanych kostek, a nie wszystkich, chyba, że karty stanowią inaczej. (1.4).
2. Weterani i elita – zgodnie z zasadami przerzutu (1.4), ich przerzut dotyczy wszystkich nieudanych kostek w rzucie, a nie wszystkich rzuconych kostek. (3.5)
3. Zagłębiona droga daje taki sam bonus do ruchu, jak droga (nie jest to zapisane). (4.5).
4. Markery zajmują teren tak samo jak oddziały, nie trzeba ich ujawniać, żeby punkt strategiczny był traktowany jako zajęty. Dotyczy wszystkich markerów. (6.0)
5. Ruch markerów po drodze i drodze zagłębionej odbywa się szybciej: 1.5 mili (18 cali). (6.3).
6. Gdy markery zostały odkryte w odległości pół mili (z powodu ograniczonej przez teren widoczności), to jednostki wystawiają się również w odległości pól mili (a nie mili). (6.4).
7. Generał, który nie zda rozkazu, zachowuje się zgodnie ze swoim charakterem (na stronie 20 jest zapisane, że zachowuje się zgodnie z „tabelą nie zdanych rozkazów”, która nie istnieje. (7.6).
8. Uściślenie wsparcia i ostrzału artylerii w wypadku braku rozkazu (7.8). Przepisy punktu 7.12 określają, iż jednostki poza dowodzeniem mogą strzelać, jednakże 8.2 domyślnie nakazuje wydać rozkaz, aby artyleria mogła strzelać. Zatem, artyleria, która nie zdała rozkazu, nie może strzelać, chyba, że została zaatakowana przez nieprzyjaciela. Dotyczy to ataku na artylerię lub na jednostkę, która ją chroni.
9. Jeśli generał korpusu nie zda rozkazu to jednostki w jego korpusie mogą wykonać zwroty - dotyczy to także jednostek, które wykonały ruch wymuszony (w wypadku ostrożnego i agresywnego generała). W przypadku ruchu wymuszonego zwrot możemy wykonać na koniec tego ruchu (7.12).
10. Odzyskiwanie zwartości – rozbita brygada ma poziom zwartości (0), liczymy jednak, iż sam sukces rzutu na zebranie brygady przywraca jej zwartości do poziomu (1). Oznacza to, że dwa sukcesy w rzucie na odzyskanie zwartości dają: a) zebranie brygady, b) odzyskanie poziomu zwartości (2 poziom). (7.15.) i (10.16).
11. Przygwożdżenie jednostki nie jest likwidowane wraz z rozpoczęciem nowej tury (8.3). Aby je zlikwidować należy mieć sukces na teście dowodzenia generała na koniec tury. (8.3)
12. Artyleria rezerwowa armii może otrzymać rozkaz reaktywny również w trakcie ataków gracza, a nie tylko przeciwnika. Umożliwia to wspieranie ataku własnych korpusów w ataku (8.7).
13. Figurek generałów artylerii korpuśnej nie umieszczamy na polu bitwy. Wszystkie mierzenia dotyczące tej artylerii wykonujemy od dowódcy korpusu. Należy i tak wylosować generała dla tej artylerii, jego kostki będą dalej używane, chodzi tylko o oznaczanie na polu bitwy – podstawka dowódcy korpusu jest zatem jednocześnie podstawką generała korpusu i generała korpuśnej artylerii. (8.8).
14. Kawaleria może wykonać spieszenie lub wsiąść z powrotem na konie tylko raz na turę. Gracz musi wybrać kiedy to robić. (9.4) oraz (10.4).
15. Przechodzenie przez własne jednostki kosztuje ćwierć mili (3 cale) za każdą jednostkę, przez którą przechodzimy (9.2)
16. Zasięg ruchu liczymy od dowolnej – wygodnej dla gracza krawędzi podstawki. (9.2)
17. W wypadku pościgu, czy zajmowania miejsca po odepchniętej/zniszczonej brygadzie, można podejść bliżej niż na cal do przeciwnika, nadal nie oznacza to jednak ataku (9.6).
18. Rozstrzyganie od razu walk oznacza, iż należy je rozegrać przed wykonaniem pozostałych ruchów, wydaniem nowych rozkazów itd. Nadrzędna jest zasada symultaniczności walki (10.1).
19. Szarże kawalerii możliwe są na każdym terenie, który nie spowalnia ruchu (droga, górka itd.) (10.4)
20. Reakcje na ataki: w przypadku zadeklarowania reakcji „odwrót”, zarówno wykonująca atak, jak i wykonująca odwrót brygada mogą na koniec ruchu wykonać zwrot, aby to zrobić muszą zdać test dowodzenia generała swojej dywizji (1 sukces) (10.6).
21. Jeżeli jednostka została dostawiona do wsparcia i próbuje wykonać atak flankowy (stojąc na froncie, czyli wykonując test dowodzenia generała), to nie liczymy już ruchu, który wykona. (10.8).
22. Nie mogą wykonywać ruchu do wsparcia brygady innego korpusu, gdyż otrzymuje on rozkazy w innej kolejności. Zgodnie z przepisami można jednak przekazać brygadę do innej dywizji/korpusu, wykorzystując kostki wodza naczelnego. (10.11).
23. Ruch do wsparcia mogą wykonywać nawet jednostki tego samego korpusu, które nie wspierały (stykały się) atakujących brygad i nie widziały przeciwnika (10.11).
24. Przekierowanie ataków – można zająć pozycję brygady, która wykonała odwrót, nawet jeśli zbliży nas to bliżej niż na cal od brygad przeciwnika, nie oznacza to podjęcia walki, tylko zwykły ruch (10.13).
25. Jednostka, która całkowicie zniszczy brygadę przeciwnika (przynajmniej 5 trafień) może zająć jej pozycję i wykonać zwrot w tym miejscu. Aby wykonać zwrot musi zdać test dowodzenia generała swojej dywizji (1 sukces). (10.15).
26. Jeśli walkę wygrają dwie brygady, to pozycję przegranej brygady może zająć jedna z nich, drugą możemy dostawić do wsparcia. Na koniec obie mogą wykonać zwrot (Aby wykonać zwrot muszą zdać test dowodzenia generała swojej dywizji (1 sukces dla każdej). (10.15).
27. Walkę wręcz należy rozegrać od razu po walce strzeleckiej. Stosujemy niej modyfikatory, które wynikają z utraty zwartości w trakcie walki ogniowej. (10.15).
28. Po zniszczeniu lub odepchnięciu brygady przeciwnika można zająć jej pozycję i wykonać zwrot. (Aby wykonać zwrot trzeba zdać test dowodzenia generała swojej dywizji (1 sukces). (10.15).
29. Zaatakowanie dwóch jednostek od boku – obowiązują przepisy 10.3 – czyli atakujemy tylko 1 brygadę przeciwnika. Druga nie walczy. (10.3) i (10.19).
30. Odepchnięcie: odepchnięta i wygrana brygada mogą wykonać zwrot (Aby wykonać zwrot trzeba zdać test dowodzenia generała swojej dywizji (1 sukces). (10.20).
31. Pościg i atak na stojące po drodze jednostki – kawaleria może wsiąść na koń albo spieszyć się raz na turę (9.4) (10.4), (10.23).
32. Oderwanie wykonuje się od razu po zakończeniu walk. Można wykonać zwrot po oderwaniu (w razie sukcesu rzutu dowodzenia). (10.25).
33. Dodatkowa zasada lekkiej piechoty – jedna szóstka wyrzucona w walce ogniowej lekkiej piechoty z artylerią powoduje jej przygwożdżenie (10.27).
34. Artyleria w walce – broniona artyleria musi zostać zawsze przesunięta na tył broniącej jej brygady (rozumiany jako przeciwna strona od tej, z której została zaatakowana), tak, aby nie stykała się z podstawkami atakującego przeciwnika. Może wykonać wtedy ogień wspierający. (10.28).
35. Wsparcia udzielają sobie wszystkie brygady, które spełniają warunki do wsparcia, nawet z innych korpusów (10.29).
36. Limit wystawiania artylerii dotyczy całej armii – nie każdego korpusu z osobna (14.4).
37. Artyleria korpuśna w korpusie nie wlicza się w limit ilości dywizji w korpusie. (14.4)
38. Generałowie artylerii dla Unii są darmowi! (14.7).

Zmiany w kartach:

Zmiana karty „fatalne mapy”. Dopuścić tylko następujące tereny: Pole, płot/murek.
Karty lat. Zmiana bonusów.
1861
Unia: +10% sił (liczone od pierwotnej wartości armii),
Konfederacja: powtórzenie losowania 2 generałów (w tym max 1 wódz naczelny).
1862
Unia: +20% sił (liczone od pierwotnej wartości armii),
Konfederacja: powtórzenie losowania 2 generałów (w tym max 1 wódz naczelny), +1 morale armii, jedna na każde cztery brygady otrzymuje automatycznie status weteranów.
1863
Unia: +20% sił (liczone od pierwotnej wartości armii),
Konfederacja: powtórzenie losowania 2 generałów (w tym max 1 wódz naczelny) i +1 morale armii, jedna na każde cztery brygady otrzymuje automatycznie status weteranów.

Dodatkowe $ Unii można wydać tylko na nowe jednostki i/lub generałów do nich oraz powiększenie zwartości wszystkich brygad (nie można wydać na inne ulepszenia)!
Dodatkowe siły dla Unii wchodzą jako posiłki na podstawie operacyjnej. Testy wykonujemy na początku tury, w fazie rozkazów – rzut na 4+, potrzebny sukces. Pierwszy raz test wykonujemy w następnej turze po odkryciu pierwszego markera z jednostkami Unii.
Jednostki wchodzące jako posiłki dysponują automatycznym rozkazem „marsz”, którego nie mogą zmienić dopóki nie znajdą się w odległości 6 cali od generała korpusu, do którego zostały przydzielone. Przydziału dokonujemy na początku gry.
Przykład: W 3 turze Twoja armia Unii musiała ujawnić pierwszy marker z jednym z korpusów. Wykonaj pierwszy test na wejście posiłków na początku 4 tury.

Alternatywnie – posiłki Unii mogłyby wchodzić jako marker (2 markery, pusty i z jednostkami). Byłoby to i atrakcyjniejsze i uniknęłoby się części zamieszania z przydziałem).

Polityczny generał: Za dodatkowe $ można kupić tylko nowe oddziały lub generałów. Nie wolno kupować ulepszeń (w tym dla nowo kupowanych oddziałów).
Sukcesy w Kentucky / sukcesy w Tennesee: Za dodatkowe $ można kupić tylko nowe oddziały lub generałów. Nie wolno kupować ulepszeń (w tym dla nowo kupowanych oddziałów).
Kohezja opisana w kartach oznacza to samo co „zwartość”.
Generał korpusu z cechą „powolny” spowalnia wszystkie jednostki swojego korpusu. UWAGA. Cechy „powolny” NIE kumulują się. Nawet jeśli brygadą dowodzi dwóch generałów (korpusu i dywizji) z tą cechą, to stosujemy tylko jedno spowolnienie.
Zdolność „dyscyplina” zbiera dodatkowy punkt przy każdym porządkowaniu/zbieraniu danej jednostki.

Korekta językowa:
Strona 13 – linia kolejowa „na” nasypie. Brakuje „na”.
Strona 20 – nieszczęsna tabela nieudanych rozkazów.
Strona 32 - O technicznej kolejności ich rozgrywania posiadacz inicjatywy" -brakuje słowa "decyduje" w tym zdaniu.
Strona 39 - brygada, która straciła wszystkie poziomy zwartości zostaje rozbita (brakuje „zostaje”).

_________________
http://www.gmboardgames.com

http://wargamingconfederacy.org/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 153 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.