Projekt tokenów MiSiA

Awatar użytkownika
MiSiO
Chef de bataillon
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Babilon
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Projekt tokenów MiSiA

Post autor: MiSiO »

Nie bardzo rozumiem co nie pasuje do okresu? Strzałki?

Na 20mm znacznik est to wzór w sam raz. Grube linie dadzą czytelny grawer. Chodzi o to, żeby token nie przeszkadza w graniu. Nie był "główną" atrakcją stołu. PRzecież po odsłonięciu każdy gracz i tak wie co jaki oddział ma a znacznik to tylko przypomnienie.

Ponawiam pytanie ile znaczników na awangardę najlepiej mieć?
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Projekt tokenów MiSiA

Post autor: GRZ »

Te strzałki są bardzo hmmm... sci-fi?
I na 2cm z odległości metra (pi*drzwi odległość model - oko) chyba ciężko będzie je rozróżnić.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
MiSiO
Chef de bataillon
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Babilon
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Projekt tokenów MiSiA

Post autor: MiSiO »

Mam drewniane tokeny z nadrukiem Rozkazów do Ogniem i Mieczem i grając dywizję wszystko pięknie widać a tokeny nie gryzą się z figurkami.

A, że planuję tylko awangarde, problemu nie będzie z wielkim stołem I metrami terenu.

Strzałki są s-f? Nie wiem co na to odpowiedzieć. ;-)
Awatar użytkownika
Torgill
General of the Army
Posty: 6210
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 917 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Projekt tokenów MiSiA

Post autor: Torgill »

Średnio na awangardę wydajesz 4 rozkazy. 2 dla dywizji i 2 samodzielne dla pułków. Potem ta liczba może się nieco zwiększyć. Ponieważ fajny jest system pozostawiania starych rozkazów, dopóki się nie odkryje i przetestuje nowego, więc około 12 z każdego rodzaju powinno być ok. My mamy po 10 i czasem jest to trochę za mało.
Najmniej używa się znaczników wsparcia, najwięcej ruchu - tych zrób nawet z 15 (przy tym systemie pozostawiania - opisano to w podręczniku).
Awatar użytkownika
MiSiO
Chef de bataillon
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Babilon
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Projekt tokenów MiSiA

Post autor: MiSiO »

Czyli jeśli przykładowo mam Brytyjczykami 3 pułki piechoty, w sumie 7 różnych grup batalionów to każdy może dostać osobny rozkaz? Do tego 6 brygad jazdy to 3 rozkazy maksymalnie, tak?
Awatar użytkownika
Torgill
General of the Army
Posty: 6210
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 917 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Projekt tokenów MiSiA

Post autor: Torgill »

6 brygad jazdy? OMG toż to korpus :)

Brytyjczycy mają 1 dywizję piechoty i brygadę jazdy w awangardzie - mówię o tej standardowej. To oznacza dwa rozkazy. Generał dywizji może raz na turę wydać jeden osobny rozkaz dla jednego pułku (brygady piechoty u Brytoli). To oznacza, że w pierwszej turze będziesz miał max 4 rozkazy wykorzystane.
W następnej turze, jeśli pułki, które dostały osobne rozkazy, będą je kontynuować, możesz wydać znowu po jednym osobnym rozkazie na generała. Teoretycznie daje Ci to 6 rozkazów już.
W praktyce nie zdarzyła się sytuacja żeby w grze było ich więcej niż 6 właśnie. Często będziesz zmieniał te osobne rozkazy, a wtedy liczba nowych nie będzie wzrastać.

Zobacz rozdział 6.6 w podręczniku.
Awatar użytkownika
MiSiO
Chef de bataillon
Posty: 1040
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
Lokalizacja: Babilon
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Projekt tokenów MiSiA

Post autor: MiSiO »

Czyli 10 na awangardę jednego typu na pewno wystarczy. :) Będę teraz zamawiał, więc wolę mieć pewność!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Malowanie i figurki”