Nie bardzo rozumiem co nie pasuje do okresu? Strzałki?
Na 20mm znacznik est to wzór w sam raz. Grube linie dadzą czytelny grawer. Chodzi o to, żeby token nie przeszkadza w graniu. Nie był "główną" atrakcją stołu. PRzecież po odsłonięciu każdy gracz i tak wie co jaki oddział ma a znacznik to tylko przypomnienie.
Ponawiam pytanie ile znaczników na awangardę najlepiej mieć?
Projekt tokenów MiSiA
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Projekt tokenów MiSiA
Te strzałki są bardzo hmmm... sci-fi?
I na 2cm z odległości metra (pi*drzwi odległość model - oko) chyba ciężko będzie je rozróżnić.
I na 2cm z odległości metra (pi*drzwi odległość model - oko) chyba ciężko będzie je rozróżnić.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
- MiSiO
- Chef de bataillon
- Posty: 1040
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
- Lokalizacja: Babilon
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Projekt tokenów MiSiA
Mam drewniane tokeny z nadrukiem Rozkazów do Ogniem i Mieczem i grając dywizję wszystko pięknie widać a tokeny nie gryzą się z figurkami.
A, że planuję tylko awangarde, problemu nie będzie z wielkim stołem I metrami terenu.
Strzałki są s-f? Nie wiem co na to odpowiedzieć.
A, że planuję tylko awangarde, problemu nie będzie z wielkim stołem I metrami terenu.
Strzałki są s-f? Nie wiem co na to odpowiedzieć.
- Torgill
- General of the Army
- Posty: 6210
- Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 917 times
- Been thanked: 438 times
- Kontakt:
Re: Projekt tokenów MiSiA
Średnio na awangardę wydajesz 4 rozkazy. 2 dla dywizji i 2 samodzielne dla pułków. Potem ta liczba może się nieco zwiększyć. Ponieważ fajny jest system pozostawiania starych rozkazów, dopóki się nie odkryje i przetestuje nowego, więc około 12 z każdego rodzaju powinno być ok. My mamy po 10 i czasem jest to trochę za mało.
Najmniej używa się znaczników wsparcia, najwięcej ruchu - tych zrób nawet z 15 (przy tym systemie pozostawiania - opisano to w podręczniku).
Najmniej używa się znaczników wsparcia, najwięcej ruchu - tych zrób nawet z 15 (przy tym systemie pozostawiania - opisano to w podręczniku).
- MiSiO
- Chef de bataillon
- Posty: 1040
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
- Lokalizacja: Babilon
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Projekt tokenów MiSiA
Czyli jeśli przykładowo mam Brytyjczykami 3 pułki piechoty, w sumie 7 różnych grup batalionów to każdy może dostać osobny rozkaz? Do tego 6 brygad jazdy to 3 rozkazy maksymalnie, tak?
- Torgill
- General of the Army
- Posty: 6210
- Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 917 times
- Been thanked: 438 times
- Kontakt:
Re: Projekt tokenów MiSiA
6 brygad jazdy? OMG toż to korpus
Brytyjczycy mają 1 dywizję piechoty i brygadę jazdy w awangardzie - mówię o tej standardowej. To oznacza dwa rozkazy. Generał dywizji może raz na turę wydać jeden osobny rozkaz dla jednego pułku (brygady piechoty u Brytoli). To oznacza, że w pierwszej turze będziesz miał max 4 rozkazy wykorzystane.
W następnej turze, jeśli pułki, które dostały osobne rozkazy, będą je kontynuować, możesz wydać znowu po jednym osobnym rozkazie na generała. Teoretycznie daje Ci to 6 rozkazów już.
W praktyce nie zdarzyła się sytuacja żeby w grze było ich więcej niż 6 właśnie. Często będziesz zmieniał te osobne rozkazy, a wtedy liczba nowych nie będzie wzrastać.
Zobacz rozdział 6.6 w podręczniku.
Brytyjczycy mają 1 dywizję piechoty i brygadę jazdy w awangardzie - mówię o tej standardowej. To oznacza dwa rozkazy. Generał dywizji może raz na turę wydać jeden osobny rozkaz dla jednego pułku (brygady piechoty u Brytoli). To oznacza, że w pierwszej turze będziesz miał max 4 rozkazy wykorzystane.
W następnej turze, jeśli pułki, które dostały osobne rozkazy, będą je kontynuować, możesz wydać znowu po jednym osobnym rozkazie na generała. Teoretycznie daje Ci to 6 rozkazów już.
W praktyce nie zdarzyła się sytuacja żeby w grze było ich więcej niż 6 właśnie. Często będziesz zmieniał te osobne rozkazy, a wtedy liczba nowych nie będzie wzrastać.
Zobacz rozdział 6.6 w podręczniku.
- MiSiO
- Chef de bataillon
- Posty: 1040
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 14:20
- Lokalizacja: Babilon
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Projekt tokenów MiSiA
Czyli 10 na awangardę jednego typu na pewno wystarczy. Będę teraz zamawiał, więc wolę mieć pewność!