Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest czwartek, 21 czerwca 2018, 10:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Shadows in the Void! - POKAZY (najbliższy: Polcon, Wrocław)
PostNapisane: środa, 13 lipca 2016, 23:13 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 713
Lokalizacja: Lublin
Zapraszam na pokaz gry bitewnej "Shadows in the Void", który odbędzie się w najbliższą sobotę w Paradox Cafe przy Anielewicza w Warszawie!

Obrazek

Szczegóły: https://www.facebook.com/events/583941111775715/

Pozdrawiam,
Marcin

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Shadows in the Void! - pokaz 13.07.2016
PostNapisane: czwartek, 14 lipca 2016, 00:18 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 33580
Lokalizacja: Warszawa
Brzmi i wygląda... kosmicznie! ;)

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Shadows in the Void! - pokaz 13.07.2016
PostNapisane: czwartek, 14 lipca 2016, 09:45 
Adjudant-Major

Dołączył(a): środa, 26 lutego 2014, 21:16
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
Gratuluję, aczkolwiek termin nie najszczęśliwszy. W ten weekend jest w końcu Bazyliszek, który zastąpił Avangardę jako letni, warszawski konwent fantastyki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Shadows in the Void! - pokaz 13.07.2016
PostNapisane: czwartek, 14 lipca 2016, 11:04 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 713
Lokalizacja: Lublin
Tak, wiem, ale właściwie do ostatniego momentu nie byłem pewny terminu i możliwości.

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Shadows in the Void! - pokaz 13.07.2016
PostNapisane: sobota, 16 lipca 2016, 23:23 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Posty: 2779
Lokalizacja: Warszawa
Byłem, widziałem, grałem i przegrałem. Przegrałem na własne życzenie bardzo słabymi decyzjami.
Pierwsze wrażenia są pozytywne. Jednak standardowo trzeba zagrać parę razy zanim się wyrobi opinie o systemie. Zwłaszcza moje słabo przemyślane ruchy nie pozwoliły na dobre pokazanie mechaniki, ale mogę powiedzieć że chętnie spróbuję jeszcze raz.
Jedna rzeczą która może się niektórym nie podobać (kwestia gustu) jest duza potencjalna siła broni. Nawet najskromniejszy laser ma szansę zniszczyć dobrze opancerzony statek.
Z drugiej strony ważniejszy jest manewr i planowanie ruchów niż to co mamy w kazamatach.
"Skomplikowanie" zasad (tych które poznalem) dla mnie jest akurat. Fajne jest ograniczenie amunicji które przy większej ilości celów mocno wpłynie na ruchy graczy.
Graliśmy po 4 statki na stronę. Na pierwszą rozgrywkę akurat. Podejrzewam że 6-7 to będzie złoty środek na typowa bitwę. Autor wspominał i o 12+, może kwestia ogarnia.
Tak jak wyżej napisałem chętnie zagram jeszcze raz żeby lepiej poznać.
Wynik końcowy:
po odpaleniu ostatniej rakiety plazmowej Gruch'ga'brok westchnął, a raczej jak to jego rasa ma w zwyczaju rozluznil mięśnie podskórne całego ciała zwiększając dopływ powietrza, a raczej mieszanki azotu i siarki. Reszta eskadry nie istniała, młode niedoswiadczone formy przegrały walkę. Gdyby tylko on był dowódcą bitwa potoczyło by się inaczej. Wróg stracił jeden okręt, drugi trzymał się w całości chyba tylko z powodu grawitacji. Satysfakcją nadawał go widok konsoli informujący go o zniszczeniu głównego kokpitu trzeciego statku wroga. To był godny przeciwnik. Strata takiego pilota dotknie wrogów, te szkaradne istoty z czterema konczynami i wypustka z sensorami i centralnym układem podejmowania decyzji. Jednak jego radość psul szybko zbliżający się nienaruszony myśliwiec wroga. Jedynym rozwiązaniem była ucieczka w nadprzestrzen

_________________
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Shadows in the Void! - pokaz 13.07.2016
PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2016, 21:12 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 713
Lokalizacja: Lublin
Panowie, dzięki za przybycie!

Co do siły broni: pamiętaj, że dowodziłeś stateczkami Esh-Aven, które z założenia są pokryte mokrym nano-papierem z recyklingu a nie pancerzem. Nimi trzeba tak grać aby nie strzelano do twoich statków, szczególnie z działek. Ich atutem jest niewykrywalność, szybkość i obrzydliwie celne bronie - w skrócie uderz i uciekaj. Pod koniec załapałeś. Jak grzmotnąłeś torpedą plazmową w dobrze opancerzaną Sandrę, to, wprawdzie w kiepskim stanie, ale kupy się trzymała.

Co do roli manewru to się zgadzam i jestem z tego bardzo zadowolony. Przy czym fajnie wyszło, że jedynym celem tych manewrów nie wejście komuś na ogon. Co nie zmienia faktu, że jednak statki różną się siłą ognia i co równie ważne - ilością amunicji, która to potrafi schodzić w zastraszającym tempie.

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Shadows in the Void! - POKAZY (najbliższy: Polcon, Wrocł
PostNapisane: wtorek, 9 sierpnia 2016, 13:24 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 713
Lokalizacja: Lublin
Zapraszam na pokazy podczas najbliższego Polconu we Wrocławiu!
https://www.facebook.com/events/5120304 ... highlights

Pozdrawiam,
Marcin

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Shadows in the Void! - POKAZY (najbliższy: Polcon, Wrocł
PostNapisane: poniedziałek, 29 sierpnia 2016, 13:15 
Lieutenant General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Posty: 4917
Lokalizacja: Wrocław
Byłem na Polconie i grałem - od razu mogę polecić wszystkim fanom walk w kosmosie!
Nie udało się rozegrać bitwy do końca, bo skończył mi się czas, ale rozgrywka jest bardzo przyjemna, zasady proste i dające wiele możliwości, a statki urocze.
Nie mogę się doczekać kiedy skoryguję kilku nieperfekcyjnych kosmitów siłami TPHE.

_________________
http://www.gmboardgames.com

http://wargamingconfederacy.org/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Shadows in the Void! - POKAZY (najbliższy: Polcon, Wrocł
PostNapisane: środa, 19 października 2016, 14:25 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 713
Lokalizacja: Lublin
Krótka relacja z rozgrywki na Gamesfanatic.pl:
http://www.gamesfanatic.pl/2016/10/19/s ... ommandera/

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Shadows in the Void! - POKAZY (najbliższy: Polcon, Wrocł
PostNapisane: środa, 19 października 2016, 14:41 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2244
Ciekawe koncepcje, ale wygląda mi to strasznie losowo...

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Shadows in the Void! - POKAZY (najbliższy: Polcon, Wrocł
PostNapisane: środa, 19 października 2016, 14:51 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 713
Lokalizacja: Lublin
I tak i nie. Ogólnie zarządzanie ryzykiem jest jednym z ważniejszych aspektów gry.

Z jednej strony gra bazuje na niewielkiej ilości istotnych rzutów porównawczych (K10 z modyfikatorami). Z drugiej strony modyfikatory są kumulatywne i suma drobnych przewag bardzo często przechyla szalę zwycięstwa i jest kluczem do dobrej gry. Słowem szczęściu trzeba mocno pomagać.

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Shadows in the Void! - POKAZY (najbliższy: Polcon, Wrocł
PostNapisane: środa, 19 października 2016, 14:59 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2244
Jakie wartości przeciętnie w grze mogą osiągać takie skumulowane modyfikatory?

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Shadows in the Void! - POKAZY (najbliższy: Polcon, Wrocł
PostNapisane: środa, 19 października 2016, 15:44 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 713
Lokalizacja: Lublin
Różnie. Zazwyczaj +1, +2 do rzutu, ale kumulatywnie może to dawać całkiem sporo (np. +8). Przy tym rozkładzie różnica bonusu rzędu +2 czy +3 to już całkiem sporo.

Przykładowo wyciąg z tabelki na trafienie z działek:

Atakujący
+ Accuracy parameter of the weapon (zwykle od 0 do 4)
+ 1 if shooting to stationary targets **
+ crew skill modifier (1 do 5)
+ 1 if the attacker is in the rear arc of the defending spacecraft and shoots to the front (tailing)

Broniący:
+ crew skill modifier ***
+ 2 if the defender is obscured
+ 2 if shooting at medium range*
+ 1 if shooting at short range*
+ 1 if shooting at a spacecraft with medium manoeuvrability **
+ 2 if shooting at a spacecraft with high manoeuvrability **
+ 1 if the attacker is in the side front of the defending spacecraft and shoots to the front (head-on attack)

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.