Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest piątek, 15 grudnia 2017, 00:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 5 empirowy turniej w BW-N - Wrocław 14.11.2015
PostNapisane: czwartek, 29 października 2015, 14:15 
Lieutenant General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Posty: 4667
Lokalizacja: Wrocław
Regulamin piątego empirowego turnieju w Bogowie wojny - Napoleon

Miejsce: Wrocławski sklep Bolter, ul Sokolnicza 7/17, pawilon 31.
Data: 14.11.2015
Start: 10.00
Sędzia: Torgill (grający w razie nieparzystej liczby graczy - jego gry nie są punktowane)
Wpisowe: 15 PLN/osoby. Pula do podziału dla zwycięzców i wydania na miejscu w sklepie Bolter.
Limit miejsc: 12 osób

PLAN TURNIEJU:
Początek turnieju: 10.00
Pierwsza bitwa: 10.30 - 13.00
Druga bitwa: 13.30 – 16.00

Podsumowanie turnieju nastąpi zaraz po zakończeniu ostatniej bitwy.

Bardzo ważne jest trzymanie się rozkładu czasowego, aby zdążyć rozegrać wszystkie bitwy. Jeśli upłynie regulaminowy czas, dogrywamy obecną turę do końca i podliczamy punkty. Nie zaczynamy nowej tury jeśli do końca regulaminowego czasu zostało 10 minut i mniej.

Regulamin turnieju:
1. Piąty empirowy turniej w BW-N jest turniejem klasy ogólnopolskiej.
2. Wejściówka na turniej to 15 PLN.
3. Zgłoszenia należy wysyłać do dnia 12.11.2015 roku na adres: biuro@gmboardgames.com, z tytułem „zgłoszenie do turnieju - nick”.
W mailu należy podać swoje imię, nazwisko, nick oraz rozpiskę (w osobnym pliku – załączniku, doc. lub pdf).
4. 4. Rozgrywka odbywa się na poziomie „awangarda”, czyli na 30 pkt. Dopuszczone są wszystkie armie z podręcznika głównego do BW-N oraz z dodatku "Europa w ogniu!". Maksymalny czas trwania rozgrywki to 6 tur.
5. Gracze wystawiają taką samą (jedną) awangardę na wszystkie bitwy – łącznie z kupionymi dodatkami.
6. Przed każdą bitwą gracze losują dowódców dla swojej awangardy.
7. Obowiązują wszystkie uściślenia przepisów dostępne w FAQ na Forum Strategie: viewtopic.php?f=253&t=14452
8. Dopuszczamy armie niepomalowane, lub pomalowane częściowo. Całkowicie pomalowana armia (wszystkie jednostki łącznie z generałami) zostanie nagrodzona dodatkowym punktem. Oceny dokonują sędziowie.
9. Gramy z użyciem figurek 1:72 (20 mm).
10. Proxy – dopuszczone jest przedstawianie niedostępnych aktualnie w Polsce jednostek, za pomocą innych figurek, np. artylerię konną, za pomocą artylerii pieszej. Gracz ma obowiązek poinformować sędziego oraz swojego przeciwnika o używaniu takich proxów.
11. Przed każdą bitwą gracze rzucają za inicjatywę, rozstawiają teren, a następnie rzucają jeszcze raz za wybór strony pola bitwy – stronę wybiera gracz, który wyrzucił więcej w rzucie k6. Po wyborze strony gracze rozstawiają tereny, które zakupili za punkty awangardy oraz są zdolnością specjalną ich armii.
12. Rozstawienie terenu przebiega na zasadach z podręcznika z wyjątkiem ilości terenów - 10 zamiast 12. Na turnieju NIE można rozstawiać rzek. Strumienie są dozwolone.
13. Wszystkie bitwy są rozgrywane według scenariusza „Borodino”.
14. Bitwa rozgrywa się na obszarze 100x120 cm (druga wartość jest szerokością stołu).

15. Punktacja:
Gracze zdobywają małe i duże punkty.
Małe punkty to liczba punktów zdobytych w trakcie wszystkich bitew na turnieju.
Duże punkty przydziela się zgodnie z wielkością zwycięstwa w podręczniku. Wartości w nawiasie określają liczbę dużych punktów zdobytych przez przegranego – wygranego gracza.
Remis (1 – 1)
Małe zwycięstwo (1 – 2)
Duże zwycięstwo (0 – 3)
Zdecydowane zwycięstwo (-1 – 4)
Masakra (-2 – 5)

O zwycięstwie w turnieju decyduje liczba zdobytych dużych punktów, jeśli będzie taka sama to decyduje liczba zdobytych małych punktów.

16. Każdy z graczy powinien wykazywać wysoką kulturę osobistą oraz uprzejmość w stosunku do innych graczy. Osoby, które nie potrafią zachować odpowiedniej kultury, kłócą się o wszystko pod byle pretekstem, naginają okrutnie zasady, przesuwają makiety itp. będą „nagradzane” punktami karnymi wraz z możliwością całkowitego usunięcia z turnieju włącznie (pierwsze ostrzeżenie -1 duży pkt, potem -3 pkt itd. (oceny dokonuje sędzia).

17. Nagrody:
- Prestiżowy tytuł księcia de Bolter.
- Podział nagród wg regulaminu sklepu Bolter

18. Dodatkowe duże punkty:
+ 1 pkt za terminowe przesłanie zgłoszenia i rozpiski.
+ 1 pkt za całą pomalowaną armię.
+1 pkt za przygotowanie do turnieju, czyli posiadanie wszystkich niezbędnych akcesoriów: miarki, kostek do gry, znaczników rozkazów, wytrzymałości i dezorganizacji itd.

19. We wszystkich sytuacjach nieuregulowanych zasadami regulaminu rację ma zawsze sędzia.


PS. Z uwagi na doświadczenia ostatniego turnieju, przy nienajlepszej jeszcze znajomości zasad postanowiliśmy przeznaczyć 2.5h na każdą bitwę, więc na razie będą tylko dwie na turniej - chyba, że gry będą przebiegać bardzo sprawnie, to rozegrane zostaną 3.
Zmianie/dopisaniu uległy 11 - 13 opisujące rozstawianie terenu, losowanie strony i scenariusz.

_________________
http://www.gmboardgames.com

http://wargamingconfederacy.org/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.