Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 19 lutego 2018, 20:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Heroic Battles
PostNapisane: piątek, 21 sierpnia 2015, 14:06 
Général de Division
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 marca 2012, 23:56
Posty: 3248
Lokalizacja: Warszawa
W sumie to nie głupi pomysł - bobro-koto-łasico-miso-Gumisio-łakami:

http://ttfix.blogspot.com/

Obrazek

Obrazek

_________________
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Heroic Battles
PostNapisane: piątek, 21 sierpnia 2015, 14:41 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 703
Lokalizacja: Lublin
Wiesz ja tylko piszę zasady a z nimi ludzie zrobią to już inna sprawa. ;)

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Heroic Battles
PostNapisane: piątek, 21 sierpnia 2015, 15:03 
Général de Division
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 marca 2012, 23:56
Posty: 3248
Lokalizacja: Warszawa
Figurki bez zasad są jak książki bez treści - czasem tylko znaczy ;).

_________________
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Heroic Battles
PostNapisane: piątek, 21 sierpnia 2015, 15:47 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 703
Lokalizacja: Lublin
Ojtam... Autorów zasad się nie ceni... Wiesz jak jest: ludzie podziwiają wspaniałe bolidy F1 ale nikogo nie obchodzi kunszt z jakim ktoś tor projektuje... 8-)

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Heroic Battles
PostNapisane: poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 14:23 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 703
Lokalizacja: Lublin
Jako że podczas urlopu sporo popchnąłem projekt do przodu, czas ujawnić troszeczkę mechaniki. Jeśli ktoś przeglądał Heroic Battles zapewnie znajdzie podobieństwa.

Skala gry to "powiększony skirmish", W grze dowodzimy jednostkami o liczebności od 4 do 12 modeli (zwykle 6 lub 12, rzadziej 4 lub 8), lub pojedynczymi bohaterami, potworami lub maszynami (w praktyce tylko rydwany, katapulty i balisty). Przeciętna armia na poziom "encounter" to około 8-10 jednostek (można grać na 4 formaty wielkościowe: skirmish, encounter, battle, epic clash),

Każda jednostka jest opisana za pomocą 10 parametrów:
Liczebność (tylko oddziały)
Cena (od 1 do 8 punktów, przeciętne oddziały kosztują ok.3-4 punktów)
Typ (bohater/jednostka/potwór/etc..)
Szybkość (wiadomo)
Walka wręcz (wypadkowa wyszkolenia, siły etc.)
Walka strzelecka (wiadomo)
Dyscyplina (używana do zbierania jednostek, przy zaawansowanych reakcjach itp.)
Odwaga (wiadomo)
Inicjatywa (kolejność aktywacji)
Obrona (zbiorczy parametr)


Jak widać zastosowałem tu "punkt widzenia dowódcy": jasne parametry dotyczące walki (przykładowo: nie odchodzi nas czy jednostka ma wysoką obronę bo żołdaki są zwinniejsi, lepiej opancerzeni, fartowniejsi, chronieni przez bogów czy maja strasznie twarde łby - ważne że jasno wiemy którzy mniej, a którzy więcej są w stanie wytrzymać, natomiast trzy parametry dotyczące dowodzenia).

Oddziały obu graczy są aktywowane od najwyższej inicjatywy, w przypadku takiej samej stosujemy aktywację naprzemienną. Praktycznie zawsze bohaterowie mają inicjatywę znacznie wyższą od swoich podwładnych co ma naprawdę spore znaczenie. Ilość punktów aktywacji jest zależna dla typu jednostki (bohaterowie 3, jednostki 2, potwory i rydwany 3, maszyny 2, przy czym czasem ich ilość może być zmniejszona, np. w wyniku dezorganizacji oddziałów lub ran potworów), przy czym niektóre akcje wymagają 2 punktów. Można też zostawić punkty i użyć je w reakcji. Same reakcje są bardziej uszczegółowione niż w Balladach i w bardziej skomplikowanych przypadkach wymagają testu dyscypliny (szczególnie gdy reagujemy jednostką sąsiednią do jednostki zaatakowanej).

Jak o bohaterach mówimy... Ich rola uległa znaczącej zmianie w porównaniu do Heroic Ballads. Owszem, niektórzy są w stanie naprawdę mocno przyłożyć, ale idzie za tym bardzo duże ryzyko: owszem, są lepiej wyszkoleni, szybsi i fartowniejsi, ale są "jednołundowi": jedno fartowne trafienie i do piachu... co raczej nie zachęca do niepotrzebnego pchania ich do walki prócz najbardziej krytycznych momentów lub np. celem zasieczenia potwora. Zamiast tego boostują jednostki umiejętnościami (każdemu w cenie przysługuje magiczny przedmiot lub umiejętność taktyczna), przyzywają posiłki, wydają rozkazy (co oznacza aktywację jednostki na ich inicjatywie) lub czasem rzucają zaklęcia.

Sama walka jest oparta na mechanizm znany z Ballad, z tym że występuje kilka istotnych różnic takich jak dezorganizacja i łamanie jednostek.

Jeśli chodzi o magię mamy dwie główne szkoły: magia bitewna i szamańska, do tego dwie magie armijne (nekromancja i demonologia) i dodatkowo kilka potężnych, acz niebezpiecznych zakazanych zaklęć używanych wyłącznie przez Mroczne Elfy, każda po około 10 zaklęć podzielonych na podstawowe i zaawansowane.

Scenariusze w grze są generowane losowo: tj. najpierw rozstawiamy tereny, a później losujemy rozstawienie i różnorakie cele (od jednego do trzech, przy czym ich waga też jest zmienna: od paru punktów do "nagłej śmierci").

Za parę dni opiszę sposób składania armii i podam ich rozwiniętą listę.

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Heroic Battles
PostNapisane: poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 22:47 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 703
Lokalizacja: Lublin
Obiecany opis składania armii:

Armie składamy "na detachmenty" (20 ptk.) i "na kontyngenty" (40 ptk.). Przeciętna jednostka kosztuje ok.3-4 punktów, najdroższe około 7. Jednostką może być bohater, oddział, potwór, rydwan lub artyleria.

Przed bitwą określamy jej wielkość: Skirmish (jeden detachement), Encounter (dwa detachmenty lub jeden kontyngent), Battle (kontyngent i detachment lub trzy detachmenty) i Epic clash (dwa kontyngenty lub kontyngent lub dwa detachmenty). Przy czym detachmenty/kontyngenty w armii nie muszą pochodzić z jednej listy, tylko mogą być sojusznikami, tak jak pokazuje tabelka.

Każdy główny army list może być składany na 3 lub 4 sposoby (znowu przedstawione w tabelce), które określają ile których jednostek może/musi być wystawionych, przy czym zawsze pierwszy jest w kategorii "goowno po równo", natomiast pozostałe są odchylone w którąś stronę (np. Civilisated Humans mają wyrównane "Noble's guard", rycersko-chłopkie "Crusade" oraz bazujące na piechocie i maszynach "City garrizon", krasnoludy mają "Lowland clan", "Highland clan", "Engineers Guild" i "Corrupted Dwarves", Hyllada ma "Hero's fellowship", "Polis defence" i "Demigod's revenge" itd.). Część najmocniejszych jednostek jest dostępna dopiero od poziomu kontyngentu i nie są dostępne na poziomie detachmentu.

Wiadomo, że znalezienie idealnego balansu w grze figurkowej jest porównywalne ze znalezieniem dziewicy na porodówce, więc siłą rzeczy niektóre mogą dawać większe możliwości przegięć niż inne, ale ogólnie nie powinno być tragicznie, bowiem balans staram się trzymać na poziomie jednostki a nie army listu. Złożenia te mają za zadanie zachęcić do eksperymentowania z rozpiskami i zwiększenia miodności gry.

Do tego planowane są 4 "mniejsze rasy" (została mi do spisania ostatnia), które mają tylko jedno złożenie i zawsze na poziomie detachmentu.

Nie ukrywam, że muszę odpocząć trochę od projektu i zająć się równoległą grą, bo odczuwam już coraz mocniejsze zmęczenie materiału.

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Heroic Battles
PostNapisane: piątek, 8 kwietnia 2016, 17:21 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 703
Lokalizacja: Lublin
I ni hu hu nie wiem co dalej z grą robić...
Półotwarte testy absolutnie się nie sprawdziły.
Zaiwestowałem trochę kasy w grę i jest trochę za duża aby iść w darmówkę i na tyle niedokończona, że nie nadaje się do publikacji. Do tego nie mam figurek w ofercie i ich nie planuję.
Jest na tyle fajna, że szkoda projekt anulować i na tyle niedotestowana że się nie nadaje by ją upublicznić.
Na razie nadałem grze drugi priorytet po Cieniach...

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Heroic Battles
PostNapisane: sobota, 23 kwietnia 2016, 10:48 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 703
Lokalizacja: Lublin
A tak przy okazji: http://www.battlevalorgames.com/index.aspx

O ile orki z SLM są lepsze, to mają rewelacyjne krasnalki!

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Heroic Battles
PostNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2016, 15:43 
Major en second
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 października 2006, 12:19
Posty: 1116
Lokalizacja: Łódź
W jakiej to skali?

_________________
http://jedyna-i-sluszna.blogspot.com/
http://www.solaris7.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Heroic Battles
PostNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:17 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 703
Lokalizacja: Lublin
15mm. Tak przynajmniej podają na TMP.

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Heroic Battles
PostNapisane: niedziela, 10 grudnia 2017, 15:23 
Adjoint
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 703
Lokalizacja: Lublin
Wracając do tematu: postanowiłem wydać grę jako niedrogiego pdf-a. Przetrawiłem zasady ponownie i naniosłem poprawki.
Również postanowiłem zmienić tytuł na Glorious Lands :)

_________________
ASSAULT PUBLISHING


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.